Zegt God met zijn Almachtige kennisquote:Op maandag 2 januari 2006 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:
er zijn oneindig dimensies trouwens.
In de natuurkunde gaat men echter nog steeds uit van een klein aantal dimensies. Zelfs in de meest exotische theorien komen er niet meer dan 12 voor.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:
er zijn oneindig dimensies trouwens.
Is het teveel gevraagd dat jij voor mij elke dimensie kort benoemt?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
In de natuurkunde gaat men echter nog steeds uit van een klein aantal dimensies. Zelfs in de meest exotische theorien komen er niet meer dan 12 voor.
Je kent de 3 ruimtelijke dimensies welquote:Op maandag 2 januari 2006 17:58 schreef Stenny het volgende:
[..]
Is het teveel gevraagd dat jij voor mij elke dimensie kort benoemt?![]()
Ik wil gewoon graag in vrij eenvoudig taalgebruik horen wat die overige 7 dimensies dan zijn. Ik heb het wel eens bekeken, maar heb het niet meer paraat.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:05 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Je kent de 3 ruimtelijke dimensies wellengte breedte hoogte
Verder natuurlijk de tijdsdimensietijd
De snaartheorie gaat uit van 10 of 11 dimensies. De extra dimensies (niet hierboven genoemd) zijn in deze theorie 'opgerold' en daardoor niet waarneembaar. Het is een vrij exotische theorie waar nog veel controverse over bestaat.
http://en.wikipedia.org/wiki/String_Theoryquote:One intriguing feature of string theory is that it predicts the number of dimensions which the universe should possess. Nothing in Maxwell's theory of electromagnetism or Einstein's theory of relativity makes this kind of prediction; these theories require physicists to insert the number of dimensions "by hand". The first person to add a fifth dimension to Einstein's four was the German mathematician Theodor Kaluza in 1919. The reason for the unobservability of the fifth dimension (its compactness) was suggested by the Swedish physicist Oskar Klein in 1926.
Instead, string theory allows one to compute the number of spacetime dimensions from first principles. Technically, this happens because Lorentz invariance can only be satisfied in a certain number of dimensions. This is roughly like saying that if an observer measures the distance between two points, then rotates by some angle and measures again, the observed distance only stays the same if the universe has a particular number of dimensions.
The only problem is that when the calculation is done, the universe's dimensionality is not four as one may expect (three axes of space and one of time), but twenty-six. More precisely, bosonic string theories are 26-dimensional, while superstring and M-theories turn out to involve 10 or 11 dimensions. In bosonic string theories, the 26 dimensions come from the Polyakov equation
Naja, je moet natuurlijk niet verwachten dat je dat zo eventjes begrijpt,quote:Op maandag 2 januari 2006 18:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik wil gewoon graag in vrij eenvoudig taalgebruik horen wat die overige 7 dimensies dan zijn. Ik heb het wel eens bekeken, maar heb het niet meer paraat.![]()
Ik hoop dat Seriewoordenaar eens in eenvoudig Nederlands een toelichting wil geven, ik heb begrepen dat hij zich hierin verdiept heeft. Zou de non van Robbert ook ergens in deze dimensies passen?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:11 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/String_Theory
Ik hoop in ieder geval in grote lijnen te begrijpen waar het dan over gaat.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:12 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Naja, je moet natuurlijk niet verwachten dat je dat zo eventjes begrijpt,
en al helemaal niet als je weinig wis- en natuurkundige kennis paraat hebt.
(Nee, zelfs weten wat 'kwadraat' inhoudt is niet genoeg Sten)
ik ben niet zo geinformeerd over de snaartheorie helaas. Mijn excusesquote:Op maandag 2 januari 2006 18:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik hoop dat Seriewoordenaar eens in eenvoudig Nederlands een toelichting wil geven, ik heb begrepen dat hij zich hierin verdiept heeft. Zou de non van Robbert ook ergens in deze dimensies passen?
Okay, zo zie je maar weer, we hebben elkaar echt wel nodig in deze topic, de een vult de kennis van de ander aan.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:23 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik ben niet zo geinformeerd over de snaartheorie helaas. Mijn excuses.
Misschien komt dat nog. Dankzij Niburu heeft ook de site http://www.genverbrander.nl heel veel hits vandaag. Handen in elkaar slaan voor het goede doel.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:38 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
En weer vergeten ze een link naar dit forum.
Ja, ik zet hoog in, eindstand voor bod Genverbrander. 100.000 ¤quote:Op maandag 2 januari 2006 18:40 schreef KoudeVrouw het volgende:
Hoe meer mensen de site zien, de meer kans op een hoog bod.
Er zouden 12 dimensies zijn , en elke dimensie heeft nog eens 12 onderdimensies.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:09 schreef DionysuZ het volgende:
Overigens niet helemaal waar wat ik zeg. De meest exotische snaartheorie gaat tot 26 dimensies. In ieder geval nog gigantisch veel minder dan oneindig
Ja doordat ie gestoord is denkt ie goed te handelen door op internet namen en info over overleden personen te vinden en dat te gebruiken om mensen mee voor de gek te houden.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:26 schreef FuifDuif het volgende:
Waar ik geen uitspraak over ga doen is of het een kwade opzet van Robbert is. Ik hou het voor mogelijk dat hij er of zelf wel degelijk in gelooft als gevolg van één of andere psychische stoornis, of dat hij denkt het goede te doen. Maar hoe het ook zei, alles wat men in dat programma heeft laten zien (readings, lichtbollen, geestverschijningen, aliens) beschouw ik als trucage.
Ja, maar zo krijg ik toch weer een vaag gevoel, om welke getallen gaat het, zijn de wetenschappers het niet in een mainstream eens dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:50 schreef pikki het volgende:
[..]
Er zouden 12 dimensies zijn , en elke dimensie heeft nog eens 12 onderdimensies.
12x12=144 , zegt dit niets uit de bijbel : de 144 uitverkorenen ?
En 13 is het getal van de "transformatie" , ==> geen dimensies meer : de grote "leegte" : het "Al /Niets !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |