Klopt. Ook in I, Claudius wordt dat al vermeld.quote:
Klopt, maar even kijken hoe dit loopt, het is zo'n hype op dit momentquote:Op zondag 1 januari 2006 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We hebben een topic over Historische series
Vraag dat maar even in Rome (eerst op HBO, nu ook bij SBS6) deel 2 die weten het vast beterquote:Op zondag 1 januari 2006 21:38 schreef nickybol het volgende:
Wordt deze nog herhaald?
Ja iddquote:Op zondag 1 januari 2006 22:11 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze wel Galië noemen, maar ook Italië. Het heet toch zo lang nog niet Italië?
En ik irriteer me mateloos dat ze Marcus Antonius, Marc Anthony noemenWaarom doen Britten en Amerikanen dat toch altijd.
Verder vind ik het best okay.
Ik dacht dat Italië een vrij nieuwe naam was. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebbenquote:Op zondag 1 januari 2006 22:19 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja idd, dat Marc Anthony klinkt gewoon vreemd. En Italië heet al heel lang zo hoor, het is net als Gallië maar een verzamelnaam.
Italië waren de voormalige landen om het eigenlijke gebied van Rome heen. Ten tijde van Caesar stonden ze onder het directe bestuur van Rome maar hadden ze nog niet evenveel rechten als een geboren Romein. Tenzij ze dan weer het burgerschap kregen, zoals een voorouder van Pompeius, die ook eigenlijk geen geboren Romein was.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:11 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze wel Galië noemen, maar ook Italië. Het heet toch zo lang nog niet Italië?
Je bedoelt het beeld dat men na 45 minuten klaar was en dan gezellig thee ging drinken?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:58 schreef Steeven het volgende:
Wat ik tof vind is dat ze in de eerste scene in dat gevecht al meteen goed laten zien hoe de Romeinen vochten: gedisciplineerd. Die veldslagen konden wel uren duren. Sinds Braveheart is dat beeld namelijk verneukt bij bijna alle mensen volgens mij.
Het is her en der wat opgeleukt maar het biedt een redelijk goed beeld in ieder geval.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:30 schreef Silmarwen het volgende:
Is Rome nu een beetje waarheids getrouw? Ik weet namelijk niet zo heel erg veel van dit tijdperk.
De grote lijn klopt wel idd.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:30 schreef Silmarwen het volgende:
Braveheart was sowieso een kut film en ik ben nog wel een halve Schot
Is Rome nu een beetje waarheids getrouw? Ik weet namelijk niet zo heel erg veel van dit tijdperk.
Ze hadden het ook over "One talent and not a penny more"quote:Op zondag 1 januari 2006 22:11 schreef Silmarwen het volgende:
En ik irriteer me mateloos dat ze Marcus Antonius, Marc Anthony noemenWaarom doen Britten en Amerikanen dat toch altijd.
Het is wel fijn als het redelijk waarheidsgetrouw is enzo. Althans dat vind ik meestal wat leuker omdat je dan ook nog wat mee krijgt.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze hadden het ook over "One talent and not a penny more"
De "Penny" werd pas 800 jaar later geintroduceerd.
Het is dan ook amusement, geen geschiedenisles.![]()
Yep, maar dan zou je een documentaire krijgen. Elke verfilming is toch altijd een interpretatie van de makers. En dan valt deze serie nog erg mee imo. Zeker als je het vergelijkt met holywoodprodukties (de Amerikanen die de enigmacode kraken ed.).quote:Op zondag 1 januari 2006 22:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Het is wel fijn als het redelijk waarheidsgetrouw is enzo. Althans dat vind ik meestal wat leuker omdat je dan ook nog wat mee krijgt.
Ieuw die docent in me komt nu wel erg boven![]()
Pompeius dan.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:11 schreef Silmarwen het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |