Het is eigenlijk het ene (onofficiele) bericht tegen de ander (officiele). Maar als het klopt (wat ik best geloof hoor, niet daarvan) dan inderdaad.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:00 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Die mensen hebben het allemaal fout, is het niet?![]()
Heb je nog steeds de illusie dat er een als is?quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:06 schreef CryARiver het volgende:
Het is eigenlijk het ene (onofficiele) bericht tegen de ander (officiele). Maar als het klopt (wat ik best geloof hoor, niet daarvan) dan inderdaad.
Ga jij maar eens vragen aan de helpdesk van SBS of RTL wanneer een serie terug komt. Krijg je vaak genoeg een verkeerd antwoord. Dat zijn of assistentes die die vragen beantwoorden. Niet mensen die hoog op de ladder staan en overal iets vanaf weten.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:11 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Heb je nog steeds de illusie dat er een als is?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:14 schreef CryARiver het volgende:
Eerder 95%. Maar ik begin niet over die 5%.
SBS volk he? Toen het nog op de beeb en Canvas was (of usenet), waren die campingromeinen hier ook nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:55 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dit topic, is een topic van de domme aan het worden. Mensen die ineens nog niet snappen dat het voornamelijk engelse acteurs zijn.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opgezegd@fok.nl
Missschien meer met DVD's? Ik zou het pas na de DVD release doen iig. Tenminste dat lijkt me winstgevender.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:26 schreef FoXje het volgende:
Ik ben nu bij aflevering 8. Ik denk dat HBO best geld kan verdienen met legale downloads van Rome, The Sopranos, en alle andere HBO series. Zoiets als Lost bij Itunes, maar dan wereldwijd.
Vandaar dat SBs ook censuur toepast, kinderen moeten beschermd worden tegen overmatig gebruik van geweld en sex.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:05 schreef Bonobo11 het volgende:
SBS volk he? Toen het nog op de beeb en Canvas was (of usenet), waren die campingromeinen hier ook niet
Liever daarvoor, met een soort DRM dat je alleen kan kijken; niet branden. Anders doet HBO zoiets natuurlijk nooit.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:43 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Missschien meer met DVD's? Ik zou het pas na de DVD release doen iig. Tenminste dat lijkt me winstgevender.
Dat waren ze niet van plan, maar doot het succes van seizoen 1 overwegen ze dat wel. Kan natuurlijk best, met Marcus Antonius en Octavianus.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:26 schreef greatgonzo het volgende:
komt er trouwens een tweede seizoen?
Mja, de machtsstrijd van Octavianus zou op zich al genoeg moeten zijn om weer 12 afleveringen te vullen. Ik hoop dat er in elk geval een 2de seizoen komt. Dit smaakt naar meer.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:54 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dat waren ze niet van plan, maar doot het succes van seizoen 1 overwegen ze dat wel. Kan natuurlijk best, met Marcus Antonius en Octavianus.![]()
is dat boek op internet te vinden of in een goede bieb?quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:48 schreef Steeven het volgende:
Ik ben nu in het boek van Caesar bezig en daar komen idd Titus Pullo en Lucius Verinus in voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij tijd en wijle aanwezig...
quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:49 schreef greatgonzo het volgende:
afgekeken, ondanks weinig actie, toch een topserie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ja ind een top serie"Veni, vidi, vici."
Wat een treurigheid weer.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh, en in FTR noemde iemand I claudius niet historisch correct, fetch!
Je kijkt de serie toch ook wel?
LV:
>Rome? Nee. Ik neem hem wel op elke week, maar heb nog niet gekeken.
>En I, Claudius is historisch ook niet 100% correct.
Dat boek is gewoon te koop bij bol.comquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:00 schreef CrookedEye het volgende:
[..]
is dat boek op internet te vinden of in een goede bieb?
edit
http://www.gutenberg.org/files/10657/10657.txt
![]()
![]()
Crooked Eye is ziek maar gaat door lezen tot diep in de nacht denk ik. Met uitleg zie ik nu zelfs![]()
Epilepsie.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:40 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik ben niet zo heel erg bekend met de geschiedenis van julius caesar, wat had hij precies voor ziekte?
epelepsie was het volgens mijquote:Op zondag 15 januari 2006 22:40 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik ben niet zo heel erg bekend met de geschiedenis van julius caesar, wat had hij precies voor ziekte?
is overal te krijgen!! heb alle aflevering ongecensureerd ook op dvd liggen hierzoquote:Op zondag 15 januari 2006 22:57 schreef dvdfreak het volgende:
Shit gemist
Wat hebben we dan in deze aflevering gemist? De piemel van MA was behoorlijk lang in beeld...quote:Op zondag 15 januari 2006 23:38 schreef nbhardstyle het volgende:
[..]
is overal te krijgen!! heb alle aflevering ongecensureerd ook op dvd liggen hierzo
Je moet deze serie niet kijken voor de actie. Als je nog meer actie verwacht, stop nu maar met kijken, want er zullen nog meer van dergelijke afleveringen volgen.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:23 schreef melvinkef het volgende:
Ik vond deze aflevering niet briljant, maar toch intressant. Ik denk dat het vervolg meer actie zal gaan opleveren, Pompeius gaat nu ook dat vrede's voorstel bekijken.
valt best mee. Vond maar 2 afleveringen "saai" (nou ja, relatief dan) en dat was onder andere deze. Op een reeks van 12 valt dat best mee.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:27 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Je moet deze serie niet kijken voor de actie. Als je nog meer actie verwacht, stop nu maar met kijken, want er zullen nog meer van dergelijke afleveringen volgen.
en ook vanavond weer.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:07 schreef Neviathien het volgende:
Ik vind echt die hele serie coolEindelijk eens een leuke serie op tv
quote:A
Amon Re: koning der goden in de oude Egyptische mythologie.
Auspiciën: ritueel waarbij de Romeinen uit de vlucht van vogels afleiden of de goden al dan niet instemmen met de uitvoering van een plan.
Aventine: één van de zeven heuvels van Rome.
B
Bacchus: Romeinse wijngod, zijn Griekse medeganger heet Dionysos.
Benefice: een benefiet.
C
Calendae: de eerste dag van elke maand in de Romeinse kalender.
Capitoline: één van de zeven heuvels van Rome
Centurion: officier in het Romeinse leger. Hij had zeggenschap over ongeveer honderd man.
Chimera: vuurspuwend monster, dat bestaat uit de samensmelting van een leeuw, een geit en een slang.
Cincinnatus: legendarische Romeinse held die zijn boerderij prompt verliet om de legioenen te helpen bij het bekampen van een vijandige stam. Nadat de Romeinen de stam onder zijn leiding versloegen, keerde hij onmiddellijk terug naar zijn boerderij.
Consulair: slaat op alles wat wordt geassocieerd met het ambt van consul. De consul was de belangrijkste en machtigste persoon in de Romeinse maatschappij.
D
Denarii: meervoudsvorm van 'denarius', een soort van munt, die een centrale plaats innam in de Romeinse economie.
Domina: Latijns woord voor huisvrouw.
Drachma: Griekse munt die in waarde ongeveer overeenstemt met een denarius.
E
Echelon: Grieks woord voor een bepaalde plaats in een hiërarchie, zoals een rang in het leger.
Evocati: een speciale eenheid in het Romeinse leger, bestaande uit voormalige officieren die worden teruggehaald uit pensioen.
G
Gaius: zeer vaak voorkomende voornaam in het oude Rome.
Gorgon: monster uit de Griekse mythologie. iedereen die naar Gorgon kijkt, verandert in steen.
H
Hiëratisch: alles wat samenhangt met het priesterambt, tevens het Griekse woord voor priester.
I
Insula: letterlijk 'eiland', maar het woord duidt ook Romeinse appartementsblokken aan.
L
Lares: Een aantal huis- of stamgoden, waarvan de Romeinen geloofden dat ze hun huishouden beschermden.
Lictores: ambtenaren die belangrijke Romeinen vergezelden op officiële missies.
M
Mediolanum: Romeinse stad in Noord-Italië, vandaag bekend onder de naam Milaan.
P
Paean: lied dat wordt aangeheven na een overwinning of bij een vreugdevolle gebeurtenis.
Penates: Een groep van huisgoden waarvan de Romeinen dachten dat ze hun woning en gezin zouden beschermen.
Sokkel: voetstuk of zuilvoet waarop pamfletten of berichten aan de bevolking werden geplaatst.
Proletariër: woord om de ordinaire Romein uit de werkende klasse aan te duiden.
R
Ravenna: stad aan de Noord-Italiaanse kust, met zicht op de Adriatische Zee.
Rubicon: rivier die de natuurlijke grens vormde tussen Noord-Italië en Gallië. Toen Caesar deze rivier in 49v. Chr. overstak, ontketende hij een burgeroorlog. Tijdens de oversteek, sprak hij de beroemde woorden 'Alea iacta est'.
S
Sater: mythologische halfmensen, die leken op gewone mannen, maar dan met de spitse oren, de benen en de korte hoorns van een geit.
Sestertiën: meervoudsvorm van 'sertertius'. Dit was een Romeinse munt. Vier sestertiën stonden gelijk aan één denarius.
Stoïcisme: Griekse filosofische school, die in Rome veel bijval kreeg. De school stond voor soberheid, devotie, plichtsbesef en predestinatie. Overmatig gebruik van wat dan ook, was totaal uit den boze. Stoïcisme is afgeleid van het Griekse woord 'stoa', wat zuil betekent. De leer werd immers gedoceerd in zuilengangen.
Symposium: Grieks woord voor drinkgelag.
T
Tribuun: tegenhanger van consul. De volkstribuun wordt gekozen uit het plebs, zodat zij een tegengewicht kunnen vormen voor de patricische elite.
Triclinium: deel van huis, waar werd gegeten en gedronken.
Evocati zijn soldaten die ná hun tijd in het leger uitgediend te hebben nog een keer dienstnemen. Ze kregen wat voordelen (zoals vrijstelling van corvee, dat soort dingen) en werden hoger geacht dan de reguliere legionairs.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef jpzegthallo het volgende:
Die Evocati èh, dat is een elite-korps ofzo?
quote:Op maandag 16 januari 2006 11:07 schreef Neviathien het volgende:
Ik vind echt die hele serie coolEindelijk eens een leuke serie op tv
quote:
Marcus Antoniusquote:Op maandag 23 januari 2006 13:29 schreef Misstique het volgende:
[..]
![]()
Waar heb je die gezien dan?
Ik vind Ceasar en Pompeius nou niet bepaald.
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |