Nou, de lijndagen zijn hier niet meer dan redelijk. Veel gezonder dan met de feestdagen, maar nog steeds wel te veel kcal. Te veel om af te vallen dan, niet zo veel dat ik er van aan kan komen. Maar goed, dat ik inmiddels wel goed was in op gewicht blijven wist ik al, nu wil ik ook nog graag wat beter worden in het eraf krijgen. =/ En ja, ik denk dat ik maar eens een nieuwe weegschaal ga halen. Gaf de weegschaal gisterenmiddag 87,7 aan (echt, 5 kilo erbij van een kerst geloof ik gewoon niet), gisterenavond woog ik weer 85,1. Ik durf dus echt niet meer te zeggen wat ik nu weeg, en ddat irriteert me echt want ik wil zo graag de schade vaststellen zodat ik weer normaal verder kan gaan.
Ik ben wel al drie dagen heen en terug naar de universiteit gelopen vanaf het station, ik mag van mezelf de bus niet meer pakken tot ik weer afgevallen ben, ook als ik pijn in m'n voeten heb (en dat heb ik dus al drie dagen =S), het koud is, het regent of ik eigenlijk al aan de late kant ben. Het is maar een kwartiertje stevig doorlopen, maar in ieder geval doe ik het, maakt toch een half uur per dag.
Vandaag was ook geen enorm geweldige lijndag, maar het gaat. Ik begon met twee chocolaatjes, want die lagen op tafel toen ik beneden kwam en in tegenstelling tot veel mensen ben ik vooral iemand die 's ochtens snoept. Daarna heb ik thuis brood gesmeerd, eindelijk. Vandaag is de eerste dag van het jaar dat ik fruit op heb en bruin brood met normaal beleg, en dus niets op het station heb gekocht. Dus bij dat ontbijt kwamen vier volkorenboterhammen met 2 x cashewnotenpindakaas, 1/2 x oude kaas en 2 plakjes magere kipfilet, met 4 x twentyfour (dieetmargarine), en een appel.
's Middags na college had ik honger, maar ik heb mezelf zo ver gekregen nog anderhalf uur (!) te wachten tot ik thuis was om daar 3 volkorenboterhammen + 3 x twentyfour + 1 x cashewnotenpindakaas + 2 x chocoladevlokken te eten. Geen gezond beleg, maar ik eet meestal vrij veel zoet beleg omdat ik niet zo van vleeswaren houd. Dit met twee glazen Sourcy sprankelsap appel-limoen.
s'Avonds op m'n werk had ik eigenlijk net teveel honger en heb toen vast een rijstewafel met chocola op. Thuis heb ik aardappeltjes met spruiten en een klein stukje mager rundvlees op, zonder jus. En met water. Mijn ouders zaten koekjes te eten, en ik heb er geeneen genomen, maar kreeg er wel trek van en heb toen nog twee rijstewafels met chocola op (van die Zonnatura dingen).
Al met al ben ik er matig tevreden over. Morgen weer een dag.
Sanity is (not) statistical