Mooi die verlichte huizen erbij!quote:Op zondag 1 januari 2006 01:45 schreef MissyMirjaM het volgende:
eventjes 1, ik ben zo helder dat ik pas na minstens 6 x oploaden erachter kom dat ik in deverkeerde map zit
[afbeelding]
Ik was te lui om het huis uit te gaan, heb ze vanuit mijn slaapkamerraam genomenquote:
]balkon, heel hoogquote:Op zondag 1 januari 2006 01:49 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik was te lui om het huis uit te gaan, heb ze vanuit mijn slaapkamerraam genomen
Ik had minder in kunnen zoomen, maar ja, dan nog alleen maar dakenquote:
Niet verkeerd, niet verkeerdquote:Op zondag 1 januari 2006 01:45 schreef MissyMirjaM het volgende:
eventjes 1, ik ben zo helder dat ik pas na minstens 6 x oploaden erachter kom dat ik in deverkeerde map zit
[afbeelding]
Over statieven gesproken. Heb er nog steeds 1 nodig en nog steeds niets gevonden (Canon A95)quote:Op zondag 1 januari 2006 01:57 schreef Little_Meanie het volgende:
hebben jullie een statief gebruikt?
ik bibber te erg om zo'n vuurwerkfoto's te maken
statief is wel een voorwaarde ja, ik heb minimaal 2 seconden sluitertijd nodig om ze mooi te krijgen en dat doe je niet uit de handquote:Op zondag 1 januari 2006 01:57 schreef Little_Meanie het volgende:
hebben jullie een statief gebruikt?
ik bibber te erg om zo'n vuurwerkfoto's te maken
Er zijn gewoon standaard statieven voor elk toestel, die zijn overal te krijgen maar in ieder geval bij foto zaken. Ik heb er een van het merk Slik. Prima ding.quote:Op zondag 1 januari 2006 01:59 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Over statieven gesproken. Heb er nog steeds 1 nodig en nog steeds niets gevonden (Canon A95)
Dank voor de tip. Wat was de prijs ongeveer?quote:Op zondag 1 januari 2006 02:01 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Er zijn gewoon standaard statieven voor elk toestel, die zijn overal te krijgen maar in ieder geval bij foto zaken. Ik heb er een van het merk Slik. Prima ding.
Hartelijk dankquote:Op zondag 1 januari 2006 02:05 schreef pea4fun het volgende:
Ja ik heb statief gebruikt, heb er 1 geprobeerd zonder, maar dat was dus helemaal niks
en moder8tor hier http://members.lycos.nl/erwtjesfotoos/vuurwerk_11.jpg komt ie als lycos een beetje meewerkt
leuke kruisvuurwerkquote:Op zondag 1 januari 2006 02:43 schreef Jelleee het volgende:
Kheb een paar redelijke..
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook in het wilde weg geschoten met een Canon A70 in ene hand en een glas met champagne in andere handquote:Op zondag 1 januari 2006 02:49 schreef Logical het volgende:
Helaas zonder statief en maar wat amateuristisch aangeprutst met m'n Canon A70...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is een mooie zeg!quote:Op zondag 1 januari 2006 02:52 schreef ArjanB het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!![]()
paar foto's gemaakt in Weesp. Dit is wel de best gelukte:
[afbeelding]
Mooie foto's Pea en de rest!!!quote:Op zondag 1 januari 2006 01:31 schreef pea4fun het volgende:
Er zijn vast meer mensen die vuurwerkfoto's hebben gemaakt....gooi maar vol hier![]()
Ze zijn op het verkleinen en de rand na onbewerkt.
Imageshack is ook gewoonquote:Op zondag 1 januari 2006 10:38 schreef zeeuwvlaming het volgende:
voor de eerste keer vuurwekr proberen vqst te leggen,deze is wel de mooiste van een serietje van 30
[[url=http://img461.imageshack.us/img461/5037/vuurwerk200520060317fp.th.jpg]afbeelding][/URL]
foto
Dat vind ik de mooistequote:Op zondag 1 januari 2006 01:31 schreef pea4fun het volgende:
Er zijn vast meer mensen die vuurwerkfoto's hebben gemaakt....gooi maar vol hier![]()
Ze zijn op het verkleinen en de rand na onbewerkt.
4.
[afbeelding]
Dank je voor het compliment. Zelf vind ik de foto's met wat meer overzicht eigenlijk mooier. Zoals die van missymirjam en helemaal die van arjanB, maar ik was te lui om het huis uit te gaan in de kou en een mooie lokatie te zoeken.quote:Op zondag 1 januari 2006 10:38 schreef sjak het volgende:
Wat een leuke foto's. Die van Pea schieten er wel uit hoor, prachtig gedaan.
Mijn mannetje (Schanulleke) is geloof ik vergeten om foto's te maken, hij was te druk met zelf afschieten (hij had dan ook prachtige pijlen!)
Het kan iets van de EOS zelf zijn. Wat ik zelf merk is dat mijn Kodak nogal wat verwerkingstijd nodig voor ie het volgende plaatje kan schieten. Dat zou ook een reden kunnen zijn. Scherpstellen doe ik overigens niet. Ik heb gisteren 30 plaatjes geschoten en daar zijn er slechts 4 echt van gelukt.quote:wat ik irritant vond is dat als er zoiets ontploft zegmaar, dan stel ik daarop scherp en wacht ik even tot de volgende komt en dan maak ik hem - soms weigerde de camera echter.
thanks,ik wist er niet van,vandaarquote:Op zondag 1 januari 2006 10:46 schreef pea4fun het volgende:
Waarom gebruiken niet al die imageshackers http://huiz.rec-hosting.com/index.php Huiz heeft hem speciaal gemaakt voor fok. Hij resized ook meteen op 550, zodat je niet zit met lange laadtijd.
ik heb met 1/2 sec gewerktquote:Op zondag 1 januari 2006 02:00 schreef Tigertje het volgende:
[..]
statief is wel een voorwaarde ja, ik heb minimaal 2 seconden sluitertijd nodig om ze mooi te krijgen en dat doe je niet uit de hand
De camera moet dan weer opnieuw scherpstellen en als er weinig contrast is tussen dingen kan de camera soms niet scherpstellen, pas na een paar keer hunten, kan de camera wel scherpstellen. Je zou dan eigenlijk de camera op handmatige focus moeten zetten als je al scherp hebt gesteld.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:46 schreef thomzor het volgende:
wat ik irritant vond is dat als er zoiets ontploft zegmaar, dan stel ik daarop scherp en wacht ik even tot de volgende komt en dan maak ik hem - soms weigerde de camera echter.
iemand tips?
bij voorbaat dank
![]()
Die is fraaiquote:
In principe moet dat natuurlijk goedgaan. Maar moet je weer goed timen. En ik vind dat strooilicht ook wel mooi. Zeker als het van ander vuurwerk komt.quote:ik heb met 1/2 sec gewerkt
ging best goed. als ik langer pakte dan was het allemaal zo wazig voor mijn gevoel.
(teveel strooilicht door het andere vuurwerk)
quote:Op zondag 1 januari 2006 14:39 schreef GiSH het volgende:
alleen een beetje jammer van de lantaarnpaal![]()
Ik zie ze nietquote:Op zondag 1 januari 2006 22:30 schreef Gose het volgende:
Ook mijn eerste x dat ik probeerde vuurwerk vast te leggen...
Welke vinden jullie mooier? de eerste of de rest qua diafragma (eerste helemaal open, rest helemaal dicht)
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
p.s. morgen canon 350d halen, had ik eigenlijk eerder moeten doen, deze foto's zijn gemaakt met canon powershot s45
Dit is 1 van de mogelijkheden http://huiz.rec-hosting.com/index.phpquote:
thnx doen ze het nu wel?quote:Op zondag 1 januari 2006 22:55 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dit is 1 van de mogelijkheden http://huiz.rec-hosting.com/index.php
quote:
Het levert wel mooie foto's opquote:Op zondag 1 januari 2006 15:49 schreef hollander172 het volgende:
Nieuwjaar bij de tokkies...
Natuurlijk ging er weer wat mis, terwijl ze met de mortierstelling bezig waren zag 1 van de kinderen kans een megapijl niet te lanceren.Stond op een meter of 4 afstand en ja ik moest echt bukken maar zag nog kans deze te maken.
Ik blijf die overzichtsfoto's erg mooi vinden...misschien is het wel mooi als je ze met levels iets donkerder maakt, zodat het vuurwerk nog beter uitkomt.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb verschillende sluitertijden gebruikt, variërend van 4,6,8,12 tot 16 seconden.
iso 50 geloof ik, kan ik niet veranderen helaas.
hier nog een paar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het vuurwerl komt er inderdaad een stuk beter uit, maar toch vind ik die lichte huizen ook wel zijn charmes hebbenquote:Op zondag 1 januari 2006 23:40 schreef pea4fun het volgende:
Dank je Mmad
Missy ik heb ff met 1 van je foto's gespeeld...kijk zo bedoel ik http://members.lycos.nl/erwtjesfotoos/SUC40029.jpg
Meer geluk dan wijsheid.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:10 schreef Zombine het volgende:
[..]
Het levert wel mooie foto's op![]()
Wel goed dat je in zo'n korte tijd wist te schuilen en ook nog een foto wist te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |