abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 11:00:04 #161
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33619780
quote:
Op maandag 2 januari 2006 09:03 schreef multatuli het volgende:
Zoals Sigme hierboven al schrijft houdt dit belachelijke voornemen natuurlijk geen stand in de rechtszaal. Je kan niet trouw zweren aan een grondwet die op dat moment met voeten getreden wordt door deze absurde discriminatie.

Het idee is om een soort kruisverhoor af te nemen met zeker 30 vragen waardan vrijelijk op doorgevraagd mag worden als de antwoorden niet bevallen. Dat 'examen' zou dan alleen gelden voor mensen uit 51 islamitische landen.
Er zitten inderdaad een paar haken en ogen aan:
1. De criteria staan schijnbaar niet duidelijk vast. Een mondeling examen laat nogal wat ruimte voor interpretatie door de examinator.
2. De doelgroep is te eng geformuleerd. Het examen zou in principe voor iedere nieuwkomer moeten gelden.
  maandag 2 januari 2006 @ 11:39:28 #162
3542 Gia
User under construction
pi_33620477
quote:
Op maandag 2 januari 2006 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is er mis met provocatie? Theo van Gogh deed het alleen maar, en die werd er groot mee. Nee, ik voel me niet achtergesteld, maar dit komt omdat ik er zelf hard aan werk om wat te bereiken.

²
Schijnbaar is er dus veel mis met provocatie. Theo van Gogh deed het ook en werd er om vermoord.

M.a.w. wij moeten het maar accepteren om dagelijks met één of ander raar geloof geconfronteerd te worden, maar andersom accepteren die rare gelovigen niet als daar dan commentaar op komt.
  maandag 2 januari 2006 @ 11:41:34 #163
3542 Gia
User under construction
pi_33620519
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:00 schreef IntroV het volgende:

2. De doelgroep is te eng geformuleerd. Het examen zou in principe voor iedere nieuwkomer moeten gelden.
Dan nog roepen de moslims "discriminatie"! Zoals met elke wet/regel die voor iedereen geldt en waar zij het meest onder 'lijden'.

Als religieuze uitingen op school verboden worden, voor iedereen, dan krijg je meteen als reactie dat dit vooral anti-islam is.
  maandag 2 januari 2006 @ 11:44:01 #164
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33620569
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:41 schreef Gia het volgende:

Dan nog roepen de moslims "discriminatie"! Zoals met elke wet/regel die voor iedereen geldt en waar zij het meest onder 'lijden'.

Als religieuze uitingen op school verboden worden, voor iedereen, dan krijg je meteen als reactie dat dit vooral anti-islam is.
Lekker belangrijk.

Voor mijn part roepen ze dat snelheidscontroles discriminatie is. Ze mogen alles roepen wat mij betreft. Klopt alleen in veel van de gevallen niet. Zelfde geldt hier op Fok. Een groot aantal moslims lijdt aan het Bogarde syndroom.
  maandag 2 januari 2006 @ 11:48:24 #165
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33620663
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Schijnbaar is er dus veel mis met provocatie. Theo van Gogh deed het ook en werd er om vermoord.
En jij vindt dat legitiem???
quote:
M.a.w. wij moeten het maar accepteren om dagelijks met één of ander raar geloof geconfronteerd te worden, maar andersom accepteren die rare gelovigen niet als daar dan commentaar op komt.
M.a.w. vonden jullie het getroll en geprovoceer en anti-islam gebrabbel van Theo wel goed en als een willekeurige Moslim doet zonder te kwetsen hebben jullie er problemen mee, hoezo meten met 2 maten?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33620728
Rare regels natuurlijk die alleen maar tegen het land zelf gaan werken. Het is een tendens binnen Europa om op deze manier te handelen en er is natuurlijk ook wel reden om waakzaam en scherp te zijn. Maar het is niet netjes en al helemaal niet verstandig om een bepaald groep uit te sluiten of anders aan te pakken dan anderen en al zeker niet omdat het is vanwege het gedrag van een kleine groep. Het werkt waarschijnlijk ook averechts, het leidt tot isolatie en uitsluiting en dat leidt weer tot criminaliteit en radicalisering.

Het is een moderne vorm van apartheid, anders kan ik het echt niet zien. Het is net als bij de vliegtuigen ui Zuid-Amerika die in Italie landen en waar de zwarten er meteen worden uitgepikt. Willen we in zo'n Europa leven? Ik niet hoor.
  maandag 2 januari 2006 @ 11:56:29 #167
3542 Gia
User under construction
pi_33620836
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En jij vindt dat legitiem???
[..]

M.a.w. vonden jullie het getroll en geprovoceer en anti-islam gebrabbel van Theo wel goed en als een willekeurige Moslim doet zonder te kwetsen hebben jullie er problemen mee, hoezo meten met 2 maten?

²
Een willekeurige moslim die meisjes in minirokjes voor hoer uitmaakt is net zo fout bezig als Theo van Gogh. Mogen we die dan ook maar vermoorden.

Wij accepteren over het algemeen beter de moslimcultuur dan dat moslims de westerse cultuur accepteren. En maar kankeren op vrouwen zonder hoofddoek, met blote armen en benen of topless op het strand. En maar kankeren op homo's. En maar kankeren op alles wat niet in het moslimstraatje past. En aan de andere kant eisen dat wij maar alles moeten accepteren wat de moslimcultuur met zich meebrengt.

Wordt tijd dat dat verandert. Je mag doen en laten wat je wilt met je geloof, zolang anderen daar geen last van hebben. Zo moet het zijn en niet anders.
En last hebben kan al slaan op een hoofddoekje wat een werkgever niet wil. Of bidden onder werktijd/schooltijd. Houd je geloof privé, ik wil er niet mee geconfronteerd worden.
Klederdracht okay, in je eigen tijd. Maar als het ergens niet mag, pas je dan gewoon aan en doe niet altijd zo moeilijk.
  maandag 2 januari 2006 @ 12:34:31 #168
13462 BansheeBoy
pi_33621770
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:56 schreef Gia het volgende:

Grote lap tekst
Je hele lap tekst is in principe tot één woord terug te brengen:"Onderbuikgevoelens."

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_33621860
quote:

[..]

Een willekeurige moslim die meisjes in minirokjes voor hoer uitmaakt is net zo fout bezig als Theo van Gogh. Mogen we die dan ook maar vermoorden.
Hoezo? Mocht van Gogh vermoord worden? Had hij het er zelf naar gemaakt soms ?
quote:
Wij accepteren over het algemeen beter de moslimcultuur dan dat moslims de westerse cultuur accepteren. En maar kankeren op vrouwen zonder hoofddoek, met blote armen en benen of topless op het strand. En maar kankeren op homo's. En maar kankeren op alles wat niet in het moslimstraatje past. En aan de andere kant eisen dat wij maar alles moeten accepteren wat de moslimcultuur met zich meebrengt.
Welja, da's ook precies wat ik me heen zie. Allemaal vrolijk kaaskoppen tussen kankerende moslims . Mén, de Nederlander heeft het kankeren uitgevonden geloof ik.

Natuurlijk zijn er misdragende jongelui, en zijn er fricties tussen vrijwillige beperkingen die de een zich oplegt uit naam van een geloof en vrijheden die een ander zich veroorloofd. Maar veruit de meeste mensen voelen geen enkele behoefte om hun eigen leefwijze met geweld aan anderen op te leggen. Ook de meeste moslims niet.

Er zijn er vast velen (moslims), die de gewoonte van meisjes van 13 to 43 om hun buik, hun bilspleet en hun tepels onder, boven en door hun kleding heen aan iedereen te tonen niet zo heel prettig vinden. Maar er zijn ook vele niet-moslims die dat geen fijne gewoonte vinden, en ook niet zo lekker om tegenaan te kijken.
quote:
Wordt tijd dat dat verandert. Je mag doen en laten wat je wilt met je geloof, zolang anderen daar geen last van hebben. Zo moet het zijn en niet anders.
Wha. Bengelende kerkklokken mogen wel hoor. En zingen en bidden op tv. Of andere uitingen. Ik wil best wat geloofsuitingen toleren. Dat zijn we hier zo gewend, en dat is maar goed ook.
quote:
En last hebben kan al slaan op een hoofddoekje wat een werkgever niet wil. Of bidden onder werktijd/schooltijd. Houd je geloof privé, ik wil er niet mee geconfronteerd worden.
Klederdracht okay, in je eigen tijd.
Ik hou ook niet van enge mevrouwen in broekrok, of met zwarte kousen. Die dan ook maar verplicht in minirok of spijkerbroek? Mensen die graag op zondag vrijzijn, of met kerst, niet zeiken, gewoon werken als de baas dat zegt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 2 januari 2006 @ 12:47:10 #170
13462 BansheeBoy
pi_33622089
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoezo? Mocht van Gogh vermoord worden? Had hij het er zelf naar gemaakt soms ?
Dat lijkt Gia wel te zeggen, ik probeer het al lange tijd uit haar kop te krijgen, maar ze blijft dit zeggen. Moord kan je niet goedkeuren Gia.

²
pi_33622334
quote:

[..]

Die vergelijking geeft heel precies aan waar je redenering mank gaat. De dubbele moraal zit er nou juist in dat de mensen die enorm opspelen (terecht overigens) over de beledigingen door kutmarokkaantjes e.d. vinden dat Theo van Gogh eigenlijk niets verkeerd zei. Dat er niemand vermoord mag worden, lijkt me evident.
pi_33622881
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik weet dat alle moslims terrorisme afkeuren . WAAROM dat staat in de Koran je mag geen onschuldigen vermoorden .
Vertel dat eens aan: Hamas , al qaida , Hezbolla, Islamic Jihad, Islamic Resistance Movement, Jama’at al-Tawhid wa’al-Jihad, Jemaah Islamiya Organization, Al-Quds Brigades, Al-Fatah, Abu Sayyaf Group, Ansar Al-Islam, Armed Islamic Group (GIA), Lashkar-e-Tayyiba, Al-Jihad
En de nog tientallen andere islamitische gebed groepjes ?

edit: edit

[ Bericht 2% gewijzigd door dontcare op 02-01-2006 13:19:47 ]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  maandag 2 januari 2006 @ 13:26:50 #173
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33623210
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Gelijke monnikken gelijke kapen
Het was toch "geijkte Molukkers gaan gelijk kapen"?

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 2 januari 2006 @ 13:28:38 #174
13462 BansheeBoy
pi_33623244
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:13 schreef dontcare het volgende:

[..]

Vertel dat eens aan: Hamas , al qaida , Hezbolla, Islamic Jihad, Islamic Resistance Movement, Jama’at al-Tawhid wa’al-Jihad, Jemaah Islamiya Organization, Al-Quds Brigades, Al-Fatah, Abu Sayyaf Group, Ansar Al-Islam, Armed Islamic Group (GIA), Lashkar-e-Tayyiba, Al-Jihad
En de nog tientallen andere islamitische gebed groepjes ?

edit: edit
Ze hebben bij lange na niet datgene bereikt in slachtoffers uitgedrukt als de volledig westerse aangelegenheid genaamd de holocaust.

²
  maandag 2 januari 2006 @ 13:31:14 #175
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33623304
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze hebben bij lange na niet datgene bereikt in slachtoffers uitgedrukt als de volledig westerse aangelegenheid genaamd de holocaust.

²
die overigens door jouw grote voorbeelden maar al te graag wordt ontkend.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 2 januari 2006 @ 13:32:05 #176
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33623325
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

Holocaust is nooit gebeurd
pi_33623526
quote:
Op zondag 1 januari 2006 02:50 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De Islam biedt een alternatief voor het kapitalisme als economisch systeem
Dat is interessant. Kapitalisme is een van de hoofdkenmerken van de klassieke Islamitische beschaving.
quote:
kent een eigen staatsvorm
En wat voor een!
quote:
en is de snelst groeiende religie in de wereld.
Daar haal jij je hart aan op, he? Helaas is het nietszeggend.
quote:
Islam is aantrekkelijk
Goed nieuws! Waar woont ze?
quote:
en biedt oplossingen voor wijdverbreide problemen in de wereld die samen hangen met wantrouw tussen volkeren, economische verlichting te bieden aan de met schulden overladen personen en landen, door het verbod op rente etcetera.
Gezwets in de ruimte. Of was het nu gezwets in het kwadraat? Laat de aantrekkelijke Islam de slavenhandel eerst maar eens uitroeien, door de hand in de eigen bevallige boezem te steken.
quote:
Moslims vrezen de dood minder dan anderen en strijden daardoor tot hun dood voor hun rechten. Men kan ze niet makkelijk onderdrukken zolang ze zich verbonden voelen met hun religie. voorbeelden hiervan zien we in : Tsjetsjenie, Kashmir, Bosnie, Palestina, Centraal-Azie, Irak, Afghanistan etc.
Goed dat je het zegt! De omschrijving van dit ideaaltype behoeft echter een verbetering; in alle genoemde voorbeelden strijden ze vooral tot andermans dood erop volgt, voor die felgekoesterde ''rechten'' van ze. Beslan, moorden in Kashmir, Hamas, aanslagen in Irak, schrikbewind in Afghanistan, genocide in Bangladesh, etc. Wat is het recht van Orhan Pamuk, die een verzwegen volkerenmoord bekend maakt en daarvoor moet boeten?
quote:
De ontwikkeling is dat als de Islam op hetzelfde niveau doorgroeit als nu dat in het jaar 2050 één op de drie mensen in de wereld moslim is.
Geweldig! Het zal Nobelprijzen regenen!
quote:
Sommige kwaadaardige lieden hebben zich voorgenomen om dit te remmen.
Lees; kafir en infidel. Over extremistische gelovigen geen woord.
quote:
Maar de Koran voorspelt dat de Islam alle godsdiensten zal overtreffen
Merkt u wel hoe subtiel hier het wantrouwen tussen de volkeren wordt weggenomen?
quote:
en dit zullen we ook zeker zien gebeuren in de 21ste eeuw wanneer de Islam numeriek superieur is aan alle andere geloven.
Deze zin is ambigu, maar een van de mogelijke betekenissen luidt; zodra we genoeg voetvolk hebben, zullen we jullie eens wat laten zien.
quote:
Inmiddels zijn 4 van de 5 mensen die zich tot de islam bekeren in Engeland vrouw
Bron?
quote:
en dan beweren boze tongen dat de Islam de vrouw onderdrukt.
Nu we het toch over Duitsland hebben; veel Duitse vrouwen waren laaiend enthousiast over de Nazi's, door wie zij gedwongen werden onopgemaakt over straat te gaan, als ze al buiten kwamen.
quote:
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen."

[Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten]
Bijna net zo verbazend interessant als wat Piet Paulusma over het Boeddhisme te berde brengt!
pi_33624709
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:28 schreef Meki het volgende:
Maar andere geen Moslims mogen hun gang doorgaan

Van de FP
[..]

schande . Weten ze niet dat het alleen averechts werkt . dit is gewoon pure discriminatie . Hebben de Duitsers niks geleerd van 40-45
Trouwens een wonder dat dit nog open is, met een dergelijjke vraagstelling.
Om Meki even te beknorren; valt het je op dat dit het besluit van een deelstaat is?
  maandag 2 januari 2006 @ 14:16:05 #179
13462 BansheeBoy
pi_33624741
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

die overigens door jouw grote voorbeelden maar al te graag wordt ontkend.....
Ik ben blij dat je aangeeft dat ik hem in ieder geval NIET ontken. Een misverstand wordt soms wel heel erg makkelijk de wereld in geholpen. Dus tnx .

²
pi_33624786
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:38 schreef Johan_de_With het volgende:

Bron?
Een al dan niet echt bestaand artikel van Lucy Berrington uit 1993 (!) met als sleutelzinnen 'The surge in conversions to Islam has taken place despite the negative image of the faith in the Western press. Indeed, the pace of conversions has accelerated since publicity over the Salman Rushdie affair, the Gulf war and the plight of Muslims in Bosnia. It is even more ironic that most British converts should be women, given the widespread view in the West that Islam treats women poorly. In the United States, women converts out- number men by four to one, and in Britain they make up the bulk of the estimated 10,000 to 20,000 converts, forming part of a Muslim community of 1 to 1.5 million"

Het hele artikel is duizenden keren gekopieerd over het internet terug te vinden. Of de bron echt bestaat weet ik niet, want ik heb geen toegang tot de times archieven uit die tijd. De auteur bestaat en heeft meer geschreven voor de Times in die tijd. Voor haar stelling geeft ze geen bron.

De relevantie is nul, want het is 12 jaar geleden. Verder zal de verklaring zijn dat er meer Westerse vrouwen moslimmannen ontmoeten dan andersom, ergo meer huwelijken in die richting, ergo meer bekeerlingen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')