Waar slaat die pol in hemelsnaam op? Op basis waarvan beantwoorden mensen de vraag, gevoel?quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:47 schreef eikelraper het volgende:
Onderstaand een poll die is gehouden en vind u dat de politiek moet ingrijpen of niet, op het plaatsen overal van die UMTS masten met hoogfrequente straling zolang er nog geen gedegen onderzoek heeft plaatsgevonden en/of die straling kankerverwekkend is. Duizenden geleerden en artsen luiden momenteel de alarmbel en nu al worden die UMTS masten de "asbest" van de vorige eeuw genoemd waarvan ook decennia lang de gevaarlijke gevolgen zijn verzwegen. ?
De staat heeft miljarden euro,s gevangen voor de licentie,s en toestemming gegeven een "netwerk"van umtsmasten "uit te rollen" over Nederland waarvan rapporten zeggen dat de hoog gepulste straling levensgevaarlijk kan zijn en eerst gedegen onderzoek moet worden verricht omdat schadelijke effecten pas "op termijn" zichtbaar zullen zijn
Wilt u weten of er bij U in de buurt zo een mast staat ??
Ga naar www.antennebureau.nl
ga dan naar antenneregister
vul dan in op de site die tevoorschijn komt uw postcode en ziet u WAAR in uw ongeving die masten staan
Veel informatie is te vinden op www.stopumts.nl
Onderstaand:
Poll die gehouden is door gezondheidsplein ( www.gezondheidsplein.nl)
Uitslag vorige poll
Met de komst van UMTS en GSM schieten de zendmasten als paddestoelen uit de grond. Het plaatsten van deze masten in de directe omgeving van woningen roept steeds vaker weerstand op bij buurtbewoners. Hoewel er nog geen daadwerkelijk bewijs voor bestaat, zijn zij bang voor de schadelijkheid van de straling van deze masten.
De vraag van vorige week:
Straling van zendmasten: iets om bang voor te zijn?
De antwoorden:
Ja, die straling kan gewoon niet goed zijn (684 stemmen, 55,97%)
Nee, die valt meestal wel mee (291 stemmen, 23,81%)
Weet ik niet (247 stemmen, 20,21%)
Totaal aantal stemmen: 1222
Precies, een enquete is wetenschappelijk bewijs?quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:33 schreef Sickie het volgende:
[..]
Waar slaat die pol in hemelsnaam op? Op basis waarvan beantwoorden mensen de vraag, gevoel?
Of die van hun PC-monitor. Waar je ook nog eens véél dichter opzit.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat mensen zich vreselijk opwinden over de electromagnetische velden van UMTS maar helemaal niet over de electromagnetische velden van hun televisie...
Ja, en als je lang direct voor de boxen staat bij een stevig live-concert kun je gehoorbeschadiging oplopen. Zullen we audio-boxen ook maar verbieden dan?quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik weet niet precies wat voor straling eraf komt en hoe krachtig die is. Heb er te weinig over gelezen ,maar ik weet wel dat de straling van een radar heel erg schadelijk is. Als jij voor een PAR (Precision Approach Radar) gaat staan op een vliegveld ben je binnen no-time geroosterd.
En 10 liter water drinken is ook niet echt goed voor je, dus een verbod daarop lijkt me ook op z'n plaats.quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je een kilo zout opeet ga je ook dood, dus zout dan ook maar verbieden
Maak dat eens hard.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:55 schreef longinus het volgende:
UMTS is gevaarlijk, die radiogolven hebben invloed op mensen.
dit is politiek, niet truthquote:Maar omdat de regering anders miljarden moeten terugbetalen zijn ze als ongevaarlijk bestempeld.
Dit is 100% waar. Hier is ook de uitvinding van de magnetron vandaan gekomen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik weet niet precies wat voor straling eraf komt en hoe krachtig die is. Heb er te weinig over gelezen ,maar ik weet wel dat de straling van een radar heel erg schadelijk is. Als jij voor een PAR (Precision Approach Radar) gaat staan op een vliegveld ben je binnen no-time geroosterd.
[afbeelding]
De hoeveelheid energie die je vlak in de buurt van zo'n radarantenne kunt absorberen, is erg hoog. Voor een UMTS mast geldt zoiets niet.quote:Apparently, the invention of the microwave oven - originally called the "radar oven" - goes back to 1946, when Dr. Percy Spencer, an engineer with the Raytheon Corp., was testing a new vacuum tube called a magnetron. At the conclusion of his experiment, Spencer noticed that the candy bar in his pocket had melted. The rest, more or less, is history.
Heel fijn, heb je een bron? TNO of TÜV ofzo?quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Als je er eentje onder je bed hebt zal het wel niet te gezond zijn, voor de rest valt het best wel mee. Zo krachtig zijn die zenders helemaal niet.
Thuis heb ik een linkje van een artikel hierover.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:
Nouja, het netwerk is jaren geleden voor meer dan 6 miljard verkocht, en nu is het al dan niet schadelijk. Het ene rapport zegt dit, het andere rapport zegt dat.
De waarheid zal ongetwijfeld wel in het midden liggen, maar als de overheid nu bepaald dat UMTS niet door mag gaan krijgen ze dus een claim van minimaal 6 miljard aan hun broek.
Ik denk dat dat geneog aangeeft, en dat het -ongeacht of het schadelijk is of niet- toch wel doorgaat.
[..]
Heel fijn, heb je een bron? TNO of TÜV ofzo?
Okay.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:35 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Thuis heb ik een linkje van een artikel hierover.. Als ik er aan denk, dan post ik die link hier maandag wel.
kosmische straling heb je ook overal en altijd. Ik dacht dat er uit de aarde ook straling kwam.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:22 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik zou toch niet te dicht bij zo'n ding willen wonen, want dan heb je die straling dus constant als je thuis ben. Volgens mij kan dat op lange termijn toch schadelijk zijn.
of de aarde zelfquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat mensen zich vreselijk opwinden over de electromagnetische velden van UMTS maar helemaal niet over de electromagnetische velden van hun televisie...
een paar studentjes. Dat neem ik niet zo serieus. Laten ze eerst maar eens hun PhD halen. Dan praten we verder.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:07 schreef eikelraper het volgende:
Sorry hierboven een w vergeten.
Moet zijn www.stopumts.nl.
Overigens onderstaand een artikel uit de Telegraaf i mail 21/3/2005 zie ook op google
Bloed klontert door mobiel bellen
door onze redactie
AMSTERDAM - Twee Duitse studenten hebben de invloed van mobiel bellen op rode bloedlichaampjes onderzocht. De conclusie: rode bloedlichaampjes klonteren samen en vormen 'geldrollen' met alle risico's van dien.
De jonge onderzoekers maakten met een microscoop 255 opnamen van het bloed van 51 proefpersonen. Deze mochten 24 uur lang niet mobiel bellen. De onderzoekers namen eerst bloed af uit de oorlel en vingertop.
Vervolgens moesten de proefpersonen 20 seconden lang bellen met een mobiele telefoon. Direct daarna namen de onderzoekers opnieuw bloed af en na tien minuten nog eens. Het resultaat: na het telefoneren was duidelijk te zien dat de rode bloedlichaampjes klonterden en 'geldrollen' vormden.
Ook tien minuten na het mobiel bellen waren de geldrollen nog duidelijk te zien. De studenten kregen voor hun werk een regionale prijs voor jonge onderzoekers, zo meldt de Schwäbische Zeitung. Door de klontering wordt het risico op trombose verhoogd.
ontvangt. het gaat toch dwars door je heen?quote:Het punt met DECT telefoons is dat het basisstation continue uitzendt, ook als je helemaal niet belt. Daarom is de totale hoeveelheid straling die je ontvangt zo hoog.
Het is natuurlijk wel een vergelijking die kant noch wal raakt, want, kom maar eens op met een rapport als TNO / TÜV waarin dúidelijk staat dat het geen schade toebrengt. En dan geen 'dit rapport werd mede mogelijk gemaakt door Nokia' want dat valt echt niet objectief te noemen.quote:
Dat ze student zijn maakt het onderzoek niet per definitie ongeldig.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:51 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een paar studentjes. Dat neem ik niet zo serieus. Laten ze eerst maar eens hun PhD halen. Dan praten we verder.
Nou, eigenlijk wat BHFH al even eerder zei, je wordt levend geflambeerd.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:45 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kosmische straling heb je ook overal en altijd. Ik dacht dat er uit de aarde ook straling kwam.
Kortom: al 100en miljoenen jaren is er straling om en door ons heen.
het enige wat ik dan niet snap is dat bijvoorbeeld moneturs van radar systemen moeten uitkijken als dat ding aanstaat. Kan iemand mij uitleggen waarom dat dan is?
Precies.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:13 schreef SeLang het volgende:
Er zijn onderzoeken die aangeven dat biologische processen wel degelijk beinvloed kunnen worden door stralingsniveaus die ver onder het toegestane maximum niveau liggen. Daarmee zijn klachten over GSM of UMTS straling wellicht te verklaren. Maar de onderzoeken zijn niet eenduidig.
Overigens, als je je zorgen maakt over GSM- of UMTS straling, dan zou je je nog VEEL MEER zorgen moeten maken over DECT telefoons (digitale draadloze huistelefoons). Voor de meeste mensen zijn DECT telefoons verreweg de grootste bron van straling (zelfs als je er zelf geen hebt, dan staat die van de buren misschien maar een paar meter van je bed vandaan!).
Het punt met DECT telefoons is dat het basisstation continue uitzendt, ook als je helemaal niet belt. Daarom is de totale hoeveelheid straling die je ontvangt zo hoog. Ook gaat het hier om gepulste straling en uit ondezoeken lijkt het dat gepulste straling grotere effecten heeft dan een continue golf.
Nee, wat kant noch wal raakt is dat mensen zich opwinden over UMTS of GSM, maar niet over televisiezenders, radiozenders (die allebei met werkelijk enorme vermogens werken itt gsm en umts), de electromagnetische straling van TV, Monitor, Computer, Versterker, etc etcquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een vergelijking die kant noch wal raakt, want, kom maar eens op met een rapport als TNO / TÜV waarin dúidelijk staat dat het geen schade toebrengt. En dan geen 'dit rapport werd mede mogelijk gemaakt door Nokia' want dat valt echt niet objectief te noemen.
.
ik snap er geen hout van maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat er altijd al natuurlijke achtergrondstraling aanwezig is, uit de kosmos en ook uit de aarde zelf (dnek ik).quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een vergelijking die kant noch wal raakt, want, kom maar eens op met een rapport als TNO / TÜV waarin dúidelijk staat dat het geen schade toebrengt. En dan geen 'dit rapport werd mede mogelijk gemaakt door Nokia' want dat valt echt niet objectief te noemen.
Zo kan je ook wel gaan zeggen dat een botsing met een auto die 100km/u gaat geen pijn doet, omdat een botsing met 10km/u ook geen pijn doet. Vooralsnog is het niet helder wat het nu precies (ook op de lange termijn vooral) doet. Of wel soms?
Tja de zon is een enorme zender, sluit maar eens richtantenne op een tv aan en richt deze op de zon en loop de frequentie band eens door.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik snap er geen hout van maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat er altijd al natuurlijke achtergrondstraling aanwezig is, uit de kosmos en ook uit de aarde zelf (dnek ik).
waarschijnlijk bevat het spectrum van de zon ook alle frequenties die bij GSM en UMTS voorkomen.
Niks om je zorgen te maken.
Ah, dat een 240volt leiding niet schadelijk is betekend niet per definitie dat enkele kabels waar 10.000 volt op staat eveneens onschadelijk is. Het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen, maar zomaar vergelijkingen trekken hier is niet te doen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wat kant noch wal raakt is dat mensen zich opwinden over UMTS of GSM, maar niet over televisiezenders, radiozenders (die allebei met werkelijk enorme vermogens werken itt gsm en umts), de electromagnetische straling van TV, Monitor, Computer, Versterker, etc etc
Mensen winden zich op over hoogspanningsmasten 500 meter van hun huis, maar niet van de draden in hun eigen huis.
Dat snijd allemaal geen hout.
Jij snapt niet echt wat ik daar schreef schat.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, dat een 240volt leiding niet schadelijk is betekend niet per definitie dat enkele kabels waar 10.000 volt op staat eveneens onschadelijk is. Het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen, maar zomaar vergelijkingen trekken hier is niet te doen.
doe jij nou beta?quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, dat een 240volt leiding niet schadelijk is betekend niet per definitie dat enkele kabels waar 10.000 volt op staat eveneens onschadelijk is. Het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen, maar zomaar vergelijkingen trekken hier is niet te doen.
Een bepaald percentage wordt geabsorbeerd.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:53 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ontvangt. het gaat toch dwars door je heen?
De wetenschap die hier verstand van heeft is de natuurkunde en zolang de natuurkundigen in dit land niet massaal aan het rellen slaan is er niks aan het handje lijkt me.
Waarschijnlijk klopt je theorie niet, het spectrum van de zon zal die frequenties niet bevatten of in zo'n lage hoeveelheden dat ze geen intreferentie veroorzaken.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik snap er geen hout van maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat er altijd al natuurlijke achtergrondstraling aanwezig is, uit de kosmos en ook uit de aarde zelf (dnek ik).
waarschijnlijk bevat het spectrum van de zon ook alle frequenties die bij GSM en UMTS voorkomen.
Niks om je zorgen te maken.
Radio- en televisiezenders zenden wel veel grotere vermogens uit maar er is maar een beperkte groep die er zo dichtbij woont dat ze in een gebied zitten met een grote stralingsdichtheid.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wat kant noch wal raakt is dat mensen zich opwinden over UMTS of GSM, maar niet over televisiezenders, radiozenders (die allebei met werkelijk enorme vermogens werken itt gsm en umts), de electromagnetische straling van TV, Monitor, Computer, Versterker, etc etc
Mensen winden zich op over hoogspanningsmasten 500 meter van hun huis, maar niet van de draden in hun eigen huis.
Dat snijd allemaal geen hout.
quote:Ook een mooi verhaal. Er was een flat waarbij bijna alle bewoners zware klachten hadden. De boosdoener was de GSM mast, die op het dak van de flat stond. TNO werd uitgenodigd. Op de bovenste verdieping, vlak onder de mast, zijn ze toen veldsterktemetingen gaan doen. Wat bleek? De mast stond niet eens aan!
Ja, maar dat effect heb je met meer zaken en dat is mensen eigen. Maar hebben ze ook zo'n test gedaan maar dan met een vriendelijk ogende mast waar de antennes wel van aan stonden?quote:Op zondag 1 januari 2006 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
En het is geeneens gelogen, Bij een operator hier in Duitsland hebben we eens een paar masten getest, op fysieke eigenschappen van de mast zelf. Deze stonden op een opvallende plek en omdat we testen, hing ie vol met allerlei soorten antennes en schotels. Geen van deze was aangesloten, het ging om weerinvloeden enzo. Het hagelde klachten over mensen die beweerde last daarvan te hebben.
De conclusie: Hoe bedreigender een mast er uit ziet, hoe meer mensen er ziek van worden-
Over het algemeen geld, hoe bedreigender een mast er uit ziet, hoe meer klachtenquote:Op zondag 1 januari 2006 13:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat effect heb je met meer zaken en dat is mensen eigen. Maar hebben ze ook zo'n test gedaan maar dan met een vriendelijk ogende mast waar de antennes wel van aan stonden?
Ik wilde mijn reactie wijzigen op een spelfout die me later opviel en ik had per ongeluk gequote. Ik vond 2 keer hetzelfde verhaal niet nodig, dus heb ik de quote eruit gehaald.quote:Op maandag 2 januari 2006 08:24 schreef eikelraper het volgende:
Waarom opeens van 5% gewijzigd naar 100% ?
Groet
Ze kunnen, omdat ze niet aan kunnen tonen dat het schadelijk is, ook niet de garantie geven dat het onschadelijk is.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Integrity, je kan nooit bewijzen dat iets onschadelijk is, je kan slechts aantonen dat iets schadelijk is, of je kan geen bewijzen vinden dat het schadelijk is. Maar ook van keukenzout kan je niet bewijzen dat het onschadelijk is.
Dan krijg je hetzelfde gezeik als die asbestproblematiek: Wir haben es nicht gewissenquote:Op maandag 2 januari 2006 14:37 schreef Lucille het volgende:
Dus wat is dan het probleem als ze niet kunnen aantonen dat het schadelijk is? Garantie kan je namelijk nergens op geven.
Eet jij bananen of aardappels?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:38 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dan krijg je hetzelfde gezeik als die asbestproblematiek: Wir haben es nicht gewissen
Nee,quote:Op maandag 2 januari 2006 14:33 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ze kunnen, omdat ze niet aan kunnen tonen dat het schadelijk is, ook niet de garantie geven dat het onschadelijk is.
Is dat misschien een betere formulering?
Lijkt me vrij gevaarlijk. Want de zaak waar jij je eten koopt kan geen garantie geven dat er geen gevaarlijke stoffen in die bananen of aardappelen zitten. Durf je nu nog wel te eten?quote:
Er zijn geen gevallen van schadelijkheid mbt het eten van bananen en aardappels, terwijl die al gegeten worden in een lange periode. Jouw huis tuin en keuken argument gaat dus mooi niet op en besides.. maak het niet simpeler dan het is! Die gemeenten hebben niet zomaar ff uit onwetendheid die masten genegeerd. Het is nog steeds niet duidelijk of die straling kankerverwekkend is en er is een te korte periode voorbij gegaan om dit te meten.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:48 schreef Lucille het volgende:
[..]
Lijkt me vrij gevaarlijk. Want de zaak waar jij je eten koopt kan geen garantie geven dat er geen gevaarlijke stoffen in die bananen of aardappelen zitten. Durf je nu nog wel te eten?
Er waren ook mensen tegenstander van de trein, want dat is ook niet bewezen dat het onschadelijk was, de melk zou wel eens zuur kunnen worden, of door de snelheid de lucht er uit gezogen en iedereen stikt.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:53 schreef Integrity het volgende:
[..]
Er zijn geen gevallen van schadelijkheid mbt het eten van bananen en aardappels, terwijl die al gegeten worden in een lange periode. Jouw huis tuin en keuken argument gaat dus mooi niet op en besides.. maak het niet simpeler dan het is! Die gemeenten hebben niet zomaar ff uit onwetendheid die masten genegeerd. Het is nog steeds niet duidelijk of die straling kankerverwekkend is en er is een te korte periode voorbij gegaan om dit te meten.
Pak je jip en janneke boek en ga dat doorlezen, lijkt me een beter plan. Ik had van jou wel meer verwacht!
Dat is toch geen UMTS mast? Het gaat hier toch om straling? Jij woont misschien niet onder een UMTS mast, maar bovenop mijn flat staat er 1 doodleuk vrolijk te stralen. Als dat achteraf schadelijk blijkt te zijn, dan ben ik mooi al de lul. En dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er waren ook mensen tegenstander van de trein, want dat is ook niet bewezen dat het onschadelijk was, de melk zou wel eens zuur kunnen worden, of door de snelheid de lucht er uit gezogen en iedereen stikt.
Er worden al meer dan 100 jaar zenders gebruikt, en daar gaan geen mensen aan dood.
Waarom maak jij je zorgen over UMTS en niet over het Radon dat uit het Beton uitwasemt?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat is toch geen UMTS mast? Het gaat hier toch om straling? Jij woont misschien niet onder een UMTS mast, maar bovenop mijn flat staat er 1 doodleuk vrolijk te stralen. Als dat achteraf schadelijk blijkt te zijn, dan ben ik mooi al de lul. En dan?
Nog meer dingen om me zorgen over te maken... hey maarruh.. als jij onder een UMTS mast woonde, dan had jij dus nergens problemen mee?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom maak jij je zorgen over UMTS en niet over het Radon dat uit het Beton uitwasemt?
Oh nee? Door fout gebruik van bestrijdingsmiddelen kunnen er best partijen worden afgekeurd.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:53 schreef Integrity het volgende:
[..]
Er zijn geen gevallen van schadelijkheid mbt het eten van bananen en aardappels, terwijl die al gegeten worden in een lange periode.
Zelfde vraag aan jou: zou jij onder een UMTS mast willen wonen?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:08 schreef Lucille het volgende:
[..]
Oh nee? Door fout gebruik van bestrijdingsmiddelen kunnen er best partijen worden afgekeurd.
Ja hoor, geen probleem,quote:Op maandag 2 januari 2006 15:07 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nog meer dingen om me zorgen over te maken... hey maarruh.. als jij onder een UMTS mast woonde, dan had jij dus nergens problemen mee?
Dus je maakt je geen zorgen over andere straling? Je hebt dus ook geen mobiele telefoon? Ben je niet bang van de straling die je magnetron maakt? Wist je dat elke stroomkabel ook een veld heeft. Hoeveel zorgen maak je je voor 50 Hz velden? Ben je ook niet bang voor de infraroodstraling van je afstandsbediening?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat is toch geen UMTS mast? Het gaat hier toch om straling? Jij woont misschien niet onder een UMTS mast, maar bovenop mijn flat staat er 1 doodleuk vrolijk te stralen. Als dat achteraf schadelijk blijkt te zijn, dan ben ik mooi al de lul. En dan?
Oke, nou ja ik vind het geen fijn idee.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja hoor, geen probleem,
Ik woon trouwens vlak bij een UMTS mast, en verschillende GSM masten.
Ik zie het probleem niet, er is nooit bewezen dat het schadelijk is.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:12 schreef Integrity het volgende:
[..]
Oke, nou ja ik vind het geen fijn idee.
Liever geen kans op een risico, enig risico, dan wel kans hieropquote:Op maandag 2 januari 2006 15:14 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet, er is nooit bewezen dat het schadelijk is.
Waarom ben je specifiek hierover zo bang, en niet over alle andere mogelijke risico´s in het leven waarvan nooit bewezen is dat ze schadelijk zijn?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Integrity het volgende:
[..]
Liever geen kans op een risico, enig risico, dan wel kans hierop
Nou... omdat geld en korte termijn geluk tegenwoordig steeds belangrijker wordt. Zo verdenk ik bijvoorbeeld de Nederlandse mobiele telefoonmarkt van kartelvorming ivm de torenhoge prijzen die veel lager kunnen! Kijk maar naar de prijzen in het buitenland, Nederland is by far het duurst. Het lijkt misschien wel een beetje dingen zien die er niet zijn, daar sta ik wel bij stil.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom ben je specifiek hierover zo bang, en niet over alle andere mogelijke risico´s in het leven waarvan nooit bewezen is dat ze schadelijk zijn?
Nee, eerder de gedachte: geld gaat boven ethiekquote:Op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef Lucille het volgende:
Dus omdat de mobiele telefoongesprekken in Nederland duur zijn is de UMTS straling gevaarlijk voor de gezondheid?
dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op maandag 2 januari 2006 15:50 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou... omdat geld en korte termijn geluk tegenwoordig steeds belangrijker wordt. Zo verdenk ik bijvoorbeeld de Nederlandse mobiele telefoonmarkt van kartelvorming ivm de torenhoge prijzen die veel lager kunnen! Kijk maar naar de prijzen in het buitenland, Nederland is by far het duurst. Het lijkt misschien wel een beetje dingen zien die er niet zijn, daar sta ik wel bij stil.
Die mast is gewoon geplaatst zonder mijn toestemming en nu gemeenten zelfs bezwaar maken.. dan moet er toch iets meer spelen
Het antwoord zit er wel in. Het komt erop neer dat ik denk dat het sommige mensen niets kan interesseren of het schadelijk is of niet, zolang het maar geld verdient. Als het schadelijk blijkt te zijn, dan willen ze daar misschien geen openheid over geven omdat dat geld kost.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat is geen antwoord op mijn vraag
Je haalt er van alles en nog wat bij, maar je draait er om heen, er is niet aangetoont dat het schadelijk is.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:21 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het antwoord zit er wel in. Het komt erop neer dat ik denk dat het sommige mensen niets kan interesseren of het schadelijk is of niet, zolang het maar geld verdient. Als het schadelijk blijkt te zijn, dan willen ze daar misschien geen openheid over geven omdat dat geld kost.
Omdat er een X aantal gemeenten weigeren om die masten te plaatsen. Die gemeenten vertrouwen het dus "blijkbaar" niet en plaatsen die masten dus niet zomaar. Ik vraag me af waarom niet. Zoals ik al zei: er is niet aangetoond dat het schadelijk is, maar dat betekent dus niet dat het niet schadelijk is.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je haalt er van alles en nog wat bij, maar je draait er om heen, er is niet aangetoont dat het schadelijk is.
Waarom maak jij je specifiek over UMTS zorgen? En niet over alle andere dingen in het leven waarvan niet aangetoont is dat het schadelijk is?
Nee, die gemeentes maken net als jij paniek om nietsquote:Op maandag 2 januari 2006 16:46 schreef Integrity het volgende:
[..]
Omdat er een X aantal gemeenten weigeren om die masten te plaatsen. Die gemeenten vertrouwen het dus "blijkbaar" niet en plaatsen die masten dus niet zomaar. Ik vraag me af waarom niet. Zoals ik al zei: er is niet aangetoond dat het schadelijk is, maar dat betekent dus niet dat het niet schadelijk is.
Mijn standpunt is duidelijk hierin en ik zou het tof vinden als je deze zou respecteren. Als jij er een andere mening op na houdt, vind ik dat prima. Daar heb ik op mijn beurt respect voor.
Dat is jouw mening dan, ik heb de mijne. Nogmaals zou het waarderen als je daar respect voor had. Jouw mening is net zo gefundeerd als die van mij, tenzij jij meer informatie hebt over onderzoeken waaruit niets is gebleken.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, die gemeentes maken net als jij paniek om niets
Diezelfde info heb jij ook, namelijk dat er niets gevonden is, en waarom ik je ook vraag waarom je zo bang bent voor UMTS en niet voor al die dingen in het leven waar niet voor bewezen is dat ze niet gevaarlijk zijn.,,,quote:Op maandag 2 januari 2006 17:22 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dan, ik heb de mijne. Nogmaals zou het waarderen als je daar respect voor had. Jouw mening is net zo gefundeerd als die van mij, tenzij jij meer informatie hebt over onderzoeken waaruit niets is gebleken.
Zinloos betekent niet met jou eens zijn, of niet?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Diezelfde info heb jij ook, namelijk dat er niets gevonden is, en waarom ik je ook vraag waarom je zo bang bent voor UMTS en niet voor al die dingen in het leven waar niet voor bewezen is dat ze niet gevaarlijk zijn.,,,
Maar goed, je schijnt graag bang te zijn voor selectieve zaken die actueel zijn.
Have fun verder. Ik houd deze zinloze discussie voor gezien.
Volgens Van Geel is het onderzoeksprogramma niet opgestart vanwege de onrust in Nederland, maar was het kabinet al langer van plan om meer onderzoek te doen, "zodat de leemten in de kennis opgevuld kunnen worden." In 2003 is er één onderzoek gedaan in Nederland: het experimentele onderzoek van TNO, onder leiding van hoogleraar Magnetische Effecten Peter Zwamborn. Dat onderzoek toonde onverwachts een verband aan tussen straling en verminderd welbevinden. In Nederland is daarna, tot nu, niets meer gedaan. Dat was volgens staatssecretaris Van Geel ook niet noodzakelijk: "We hebben de internationale onderzoeken nauwlettend gevolgd."quote:Op maandag 2 januari 2006 18:25 schreef Yildiz het volgende:
Ok, waar is dat fijne rapport dat er niks aan de hand is en er dus geen reden is om je zorgen te maken?
En dan geen Nokia als bron, maar TNO / TÜV ofzo.
Laten we dan de bewijslast eens omdraaien, heeft u een onderzoek waaruit blijkt dat die straling geen invloed heeft op de volksgezondheid.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:20 schreef Lyrebird het volgende:
Angstaanjagerij!
Gepulste straling. My ass. Knip je zaklamp aan en uit. Word je daar ziek van?
GVD. Ik begin me langzamerhand Columbus te voelen hier.
Geef dan eens een onderzoek waaruit van wat voor een product dan ook dit blijktquote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laten we dan de bewijslast eens omdraaien, heeft u een onderzoek waaruit blijkt dat die straling geen invloed heeft op de volksgezondheid.
Tja, hoeveel artsen zijn er ook niet Homeopaat...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:05 schreef McCarthy het volgende:
hoogfrequente straling??
als je wist waar het over ging zou je weten dat de frequentie altijd nog veel lager is dan zichtbaar licht.
Verder opvallend dat het allemaal medici zijn: mensen die de ballen verstand hebben van natuurkunde of ook maar iets van onderzoek doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |