abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 december 2005 @ 00:47:03 #1
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_33566376
Onderstaand een poll die is gehouden en vind u dat de politiek moet ingrijpen of niet, op het plaatsen overal van die UMTS masten met hoogfrequente straling zolang er nog geen gedegen onderzoek heeft plaatsgevonden en/of die straling kankerverwekkend is. Duizenden geleerden en artsen luiden momenteel de alarmbel en nu al worden die UMTS masten de "asbest" van de vorige eeuw genoemd waarvan ook decennia lang de gevaarlijke gevolgen zijn verzwegen. ?

De staat heeft miljarden euro,s gevangen voor de licentie,s en toestemming gegeven een "netwerk"van umtsmasten "uit te rollen" over Nederland waarvan rapporten zeggen dat de hoog gepulste straling levensgevaarlijk kan zijn en eerst gedegen onderzoek moet worden verricht omdat schadelijke effecten pas "op termijn" zichtbaar zullen zijn

Wilt u weten of er bij U in de buurt zo een mast staat ??

Ga naar www.antennebureau.nl
ga dan naar antenneregister
vul dan in op de site die tevoorschijn komt uw postcode en ziet u WAAR in uw ongeving die masten staan

Veel informatie is te vinden op www.stopumts.nl

Onderstaand:
Poll die gehouden is door gezondheidsplein ( www.gezondheidsplein.nl)


Uitslag vorige poll

Met de komst van UMTS en GSM schieten de zendmasten als paddestoelen uit de grond. Het plaatsten van deze masten in de directe omgeving van woningen roept steeds vaker weerstand op bij buurtbewoners. Hoewel er nog geen daadwerkelijk bewijs voor bestaat, zijn zij bang voor de schadelijkheid van de straling van deze masten.

De vraag van vorige week:
Straling van zendmasten: iets om bang voor te zijn?

De antwoorden:

Ja, die straling kan gewoon niet goed zijn (684 stemmen, 55,97%)
Nee, die valt meestal wel mee (291 stemmen, 23,81%)
Weet ik niet (247 stemmen, 20,21%)
Totaal aantal stemmen: 1222
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_33568042
Ik vind het onderzoek naar de straling wel belangrijk, aangezien er nog geringe informatie over bekend is. Vooral op de lange termijn weet men niet wat de gevolgen zullen zijn (vergelijkbaar met asbest, wat pas na jaren begint te spelen, hoewel asbest een stof is en dit dus straling).
Echter, daar staat tegenover dat mensen altijd te maken hebben met straling, denk bijvoorbeeld aan straling uit de ruimte. Hier zijn wij blijkbaar wel tegen bestand en het is de vraag in hoeverre GSM straling daarvan verschilt.

Wat echter wel leuk is om te zien, hoewel de bron natuurlijk niet echt wetenschappijk is en graag inspeelt op de massa, zijn 2 korte fragmenten van Editie NL.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_straling_test_2.xml
en deze: http://www.rtl.nl/(/actue(...)ek46/gsm_sticker.xml

Beide zijn vanuit een andere hoek bekeken.
pi_33571064
Het woord straling betekent niet meteen TJERNOBYL.

We hebben het hier over radiogolven. Niet-ioniserende electromagnetische straling. JA, dat zijn moeilijke woorden, maar als mensen godverdomme nog natuurkunde op school zouden krijgen, dan waren die woorden helemaal niet moeilijk en liep de halve bevolking niet zo hysterisch over UMTS masten te doen.

Als je je hoofd in een werkende magnetron zou kunnen stoppen (wat kan, als je het deurtje saboteert) dan kun je je hersens laten koken. Dan ga je dood.

De hoeveelheid straling die een UMTS mast uitzendt, is niet hoog genoeg om iets soortgelijks te doen.

De oplettende lezer had misschien al gemerkt dat deze UMTS hetze verdacht veel op de hetze tegen mobiele telefoons lijkt, die we nog kennen van het einde van de vorige eeuw. Mensen die geen mobiele telefoon wilden gebruiken, omdat ze bang waren voor een hersentumor.

Na een staaltje oplettend lezen zie ik dat de vorige poster daar een leuke vergelijking over heeft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 31 december 2005 @ 09:54:26 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33571669
ik zou niet bij zon mast in de buurt gaan wonen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:22:52 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33572075
Ik wil eerst goede onderzoeken zien.
Er zijn wel mensen die beweren dat het kwaad kan, zou iets met spininversies te maken hebben maar ik ben geen fysicus dus ik kan daar geen zinnig woord over zeggen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_33572115
De gezondheidsraad heeft momenteel geen reden om de UMTS-masten als gevaarlijk te bestempelen. Begin januari dacht ik is er een Zwitsers onderzoek klaar, en die moet meer duidelijk geven.

Het mooie van UMTS is dat ze dat kunnen bijplaatsen op de bestaande GSM-masten (geen bouwvergunning), dus het aantal extra masten zal zeer beperkt blijven. De mensen worden nu bang gepraat, terwijl daar waarschijnlijk geen enkele reden voor is.

[ Bericht 18% gewijzigd door vw_caddy op 31-12-2005 11:00:06 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:54:11 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33572579
Ik geloof niet van dat 't schadelijk kan zijn. Ben er dus ook niet bang voor.
pi_33572960
De electromagnetische-straling is schadelijk, maar het ligt er vooral aan of je daar last van hebt of niet...
Maarja, het is schadelijk, so what? Moet de overheid nu alle UMTS-units verbieden? zoja, dan kan je ook al die andere apparaten verbieden die een electromagnetischveld veroorzaken
pi_33573013
Als je er af springt dan is het best gevaarlijk. Verderrest is het allemaal goed te doen en niet extreem ongezond
pi_33573126
wat een hippie zooi, al dat gezeik om een klein beetje straling.
pi_33575006
Ik zou toch niet te dicht bij zo'n ding willen wonen, want dan heb je die straling dus constant als je thuis ben. Volgens mij kan dat op lange termijn toch schadelijk zijn.
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:33:38 #12
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33575325
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 00:47 schreef eikelraper het volgende:
Onderstaand een poll die is gehouden en vind u dat de politiek moet ingrijpen of niet, op het plaatsen overal van die UMTS masten met hoogfrequente straling zolang er nog geen gedegen onderzoek heeft plaatsgevonden en/of die straling kankerverwekkend is. Duizenden geleerden en artsen luiden momenteel de alarmbel en nu al worden die UMTS masten de "asbest" van de vorige eeuw genoemd waarvan ook decennia lang de gevaarlijke gevolgen zijn verzwegen. ?

De staat heeft miljarden euro,s gevangen voor de licentie,s en toestemming gegeven een "netwerk"van umtsmasten "uit te rollen" over Nederland waarvan rapporten zeggen dat de hoog gepulste straling levensgevaarlijk kan zijn en eerst gedegen onderzoek moet worden verricht omdat schadelijke effecten pas "op termijn" zichtbaar zullen zijn

Wilt u weten of er bij U in de buurt zo een mast staat ??

Ga naar www.antennebureau.nl
ga dan naar antenneregister
vul dan in op de site die tevoorschijn komt uw postcode en ziet u WAAR in uw ongeving die masten staan

Veel informatie is te vinden op www.stopumts.nl

Onderstaand:
Poll die gehouden is door gezondheidsplein ( www.gezondheidsplein.nl)


Uitslag vorige poll

Met de komst van UMTS en GSM schieten de zendmasten als paddestoelen uit de grond. Het plaatsten van deze masten in de directe omgeving van woningen roept steeds vaker weerstand op bij buurtbewoners. Hoewel er nog geen daadwerkelijk bewijs voor bestaat, zijn zij bang voor de schadelijkheid van de straling van deze masten.

De vraag van vorige week:
Straling van zendmasten: iets om bang voor te zijn?

De antwoorden:

Ja, die straling kan gewoon niet goed zijn (684 stemmen, 55,97%)
Nee, die valt meestal wel mee (291 stemmen, 23,81%)
Weet ik niet (247 stemmen, 20,21%)
Totaal aantal stemmen: 1222
Waar slaat die pol in hemelsnaam op? Op basis waarvan beantwoorden mensen de vraag, gevoel?
Say your prayers
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:35:22 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33575382
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:33 schreef Sickie het volgende:

[..]

Waar slaat die pol in hemelsnaam op? Op basis waarvan beantwoorden mensen de vraag, gevoel?
Precies, een enquete is wetenschappelijk bewijs?
Niet iedere studie is zo zwaar als psychologie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:52:51 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33576006
Grappig dat mensen zich vreselijk opwinden over de electromagnetische velden van UMTS maar helemaal niet over de electromagnetische velden van hun televisie...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33576055
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat mensen zich vreselijk opwinden over de electromagnetische velden van UMTS maar helemaal niet over de electromagnetische velden van hun televisie...
Of die van hun PC-monitor. Waar je ook nog eens véél dichter opzit.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:54:51 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33576090
ik weet niet precies wat voor straling eraf komt en hoe krachtig die is. Heb er te weinig over gelezen ,maar ik weet wel dat de straling van een radar heel erg schadelijk is. Als jij voor een PAR (Precision Approach Radar) gaat staan op een vliegveld ben je binnen no-time geroosterd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33576200
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik weet niet precies wat voor straling eraf komt en hoe krachtig die is. Heb er te weinig over gelezen ,maar ik weet wel dat de straling van een radar heel erg schadelijk is. Als jij voor een PAR (Precision Approach Radar) gaat staan op een vliegveld ben je binnen no-time geroosterd.
Ja, en als je lang direct voor de boxen staat bij een stevig live-concert kun je gehoorbeschadiging oplopen. Zullen we audio-boxen ook maar verbieden dan?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:03:03 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33576411
Als je een kilo zout opeet ga je ook dood, dus zout dan ook maar verbieden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:53:00 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_33582729
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je een kilo zout opeet ga je ook dood, dus zout dan ook maar verbieden
En 10 liter water drinken is ook niet echt goed voor je, dus een verbod daarop lijkt me ook op z'n plaats.
pi_33582813
UMTS is gevaarlijk, die radiogolven hebben invloed op mensen.
Maar omdat de regering anders miljarden moeten terugbetalen zijn ze als ongevaarlijk bestempeld.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:56:38 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33582853
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:55 schreef longinus het volgende:
UMTS is gevaarlijk, die radiogolven hebben invloed op mensen.
Maak dat eens hard.
quote:
Maar omdat de regering anders miljarden moeten terugbetalen zijn ze als ongevaarlijk bestempeld.
dit is politiek, niet truth
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33585801
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik weet niet precies wat voor straling eraf komt en hoe krachtig die is. Heb er te weinig over gelezen ,maar ik weet wel dat de straling van een radar heel erg schadelijk is. Als jij voor een PAR (Precision Approach Radar) gaat staan op een vliegveld ben je binnen no-time geroosterd.
[afbeelding]
Dit is 100% waar. Hier is ook de uitvinding van de magnetron vandaan gekomen.
quote:
Apparently, the invention of the microwave oven - originally called the "radar oven" - goes back to 1946, when Dr. Percy Spencer, an engineer with the Raytheon Corp., was testing a new vacuum tube called a magnetron. At the conclusion of his experiment, Spencer noticed that the candy bar in his pocket had melted. The rest, more or less, is history.
De hoeveelheid energie die je vlak in de buurt van zo'n radarantenne kunt absorberen, is erg hoog. Voor een UMTS mast geldt zoiets niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_33585862
Als je er eentje onder je bed hebt zal het wel niet te gezond zijn, voor de rest valt het best wel mee. Zo krachtig zijn die zenders helemaal niet.
  zaterdag 31 december 2005 @ 17:30:46 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33585916
Nouja, het netwerk is jaren geleden voor meer dan 6 miljard verkocht, en nu is het al dan niet schadelijk. Het ene rapport zegt dit, het andere rapport zegt dat.
De waarheid zal ongetwijfeld wel in het midden liggen, maar als de overheid nu bepaald dat UMTS niet door mag gaan krijgen ze dus een claim van minimaal 6 miljard aan hun broek.

Ik denk dat dat genoeg aangeeft, en dat het -ongeacht of het schadelijk is of niet- toch wel doorgaat.
Dat zijn overigens niet mijn woorden, maar iemand van een groot telecom-bedrijf.
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Als je er eentje onder je bed hebt zal het wel niet te gezond zijn, voor de rest valt het best wel mee. Zo krachtig zijn die zenders helemaal niet.
Heel fijn, heb je een bron? TNO of TÜV ofzo?

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 31-12-2005 17:53:24 (typo) ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_33586063
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:
Nouja, het netwerk is jaren geleden voor meer dan 6 miljard verkocht, en nu is het al dan niet schadelijk. Het ene rapport zegt dit, het andere rapport zegt dat.
De waarheid zal ongetwijfeld wel in het midden liggen, maar als de overheid nu bepaald dat UMTS niet door mag gaan krijgen ze dus een claim van minimaal 6 miljard aan hun broek.

Ik denk dat dat geneog aangeeft, en dat het -ongeacht of het schadelijk is of niet- toch wel doorgaat.
[..]

Heel fijn, heb je een bron? TNO of TÜV ofzo?
Thuis heb ik een linkje van een artikel hierover. . Als ik er aan denk, dan post ik die link hier maandag wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')