Ik heb hier een stukje van een trouwe lierse SK supporter dat gaat over het item : "Thompson" tijdens zijn jaren in de belgische competitie.
Ik ben de zever over Thompson beu aan het worden !!! Toeval of niet ik heb 15 jaar lang een seizoenkaart gehad op Lierse en heb nu al 3 jaar een seizoenkaart op PSV. Efkes de feiten geven over Thompson bij Lierse : hij kwam bij Lierse als de TOPSPITS die het zou gaan maken en die Lierse in de top 5 zou houden want toen hij kwam was Lierse niet de degradatieploeg van nu (hij had toen net 13 keer gescoord in 1 interland met Australië tegen Samoa wat een wereldrecord was (is ?) en er waren enorme verwachtingen rondom Thompson welke hij in het begin niet kon waarmaken want in zijn eerste 12 competitiematchen scoorde hij geen enkel doelpunt en de pers in België noemde hem vanaf dat moment een miskoop. In de terugronde van dat eerste seizoen scoorde hij toch nog 9 doelpunten en zag je dat hij volledig was aangepast aan de Belgische competitie want Lierse moest dat jaar heel de tijd vechten tegen degradatie !
Jaar 2 : Lierse wisselt van trainer en de nieuwe trainer kiest volkomen terrecht op dat moment voor het duo Koné (toen 17 jaar en je kon al onmiddellijk zien dat het een topper ging worden !!) en Huysegems. Thompson viel regelmatig in maar na een verloren thuiswedstrijd tegen Sint Truiden maakte de altijd goedlachse Thompson een grap in de kleedkamer wat door de trainer verkeerd werd begrepen en hij werd naar de B-kern verbannen !! Voor mij een onbegrijpelijke zaak dat zo'n trainer zoals Ferera die niks heeft bewezen zomaar een speler naar de b-kern kan verwijzen zonder dat een bestuur daar bij ingrijpt ! (Thompson was trouwens niet de enige speler die hij weggepest heeft !!) Omdat Archie Thompson een supercontract had in Lier bleef hij gewoon in België en had hij geluk dat Ferera na dat seizoen te maken kreeg met de verkoop van Koné (naar Roda voor een peulschil !!!) en Huysegems (voor een peulschil naar AZ !!!) (toen is het me als Liersesupporter wat te veel geworden en ben ik ongeloofelijk blij dat iemand me naar PSV heeft meegenomen wat een club zeg !!) en kreeg Thompson terug zijn kans in de a-kern echter wel met een trainer die duidelijk niet in hem geloofde.
Jaar 4 : Ferera is ondertussen eindelijk ontslagen en Paul Put is de nieuwe trainer van Lierse. Paul Put is de eerste trainer die 100 % in Archie geloofd en die hem kansen geeft : gevolg Archie speelt de pannen van het dak, scoort 14 keer (voor een degradatieploeg) waaronder enkele pareltjes, strooit met assists, maakt acties, ...
Marius Mitu verdient een transfer naar Anderlecht en wordt in de pers omschreven als de Deco van Lierse maar eigenlijk was de steunpilaar vorig seizoen Thompson die ontgoocheld omdat hij duidelijk niet werd gewaardeerd door de Belgische pers en publiek België verlaat en terugkeerd naar Australïe (hij had wel enkele aanbiedingen maar zo'n supercontract als bij Lierse kreeg hij natuurlijk van geen enkele andere middenmoter).
Conclusie : ik denk dat een speler als Thompson zeker een plaats heeft bij PSV (ik heb PSV 3 jaar lang elke thuiswedstrijd competitie en Europees zien spelen dus ik ken de spelersgroep volledig) je mag van hem wel niet zien als de superspits die PSV de Champions League kan laten winnen !!
Het is een speler die technisch goed onderlegt is, die een doelpunt kan maken, snel is en zeker niet moet onder doen voor types als Beasley, Sibon, Robert en andere Vonlanthens. Maar war Guus Hiddink vooral charmeert denk ik is dat deze Australiër steeds positief ingesteld is, een winnaar is en als karakter een echte PSV speler is (hij zit een jaar in de B-kern van Lierse en maakt er geen problemen, hij zit bij Australië op de bank en zorgt voor de sfeer in de ploeg)
Laat maar komen Thompson en ik hoop dat je bij de PSV aanhang en pers in Nederland een eerlijke kans gaat krijgen dan heeft PSV er een goede speler bij (hij mag ook nog naar het WK wat toch het evenement van het jaar is en dat is voor PSV alleen maar positief als er veel PSV-ers aan de slag zijn!)
Can't pay my rent, cause all my money's spent. But that's ok cauze I'm still fly..