Dunwandige RVS eindstukken..quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:56 schreef Tommeh het volgende:
Als einddemper hebben we een leuk stuk gevonden, een E46 M3 demper :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
laten maken door kooienbouwers!quote:Op maandag 27 maart 2006 16:15 schreef DeBastaard het volgende:
Hoe heb je die kooi gemaakt?
Misschien toch even doen dan, tis de moeite waard!quote:(Niet het hele topic doorgelezen).
Zelfgemaakt kooien zijn 99% knudde. Natuurlijk kan iedereen met de juiste tools en ervaring het zelf prima doen. Uit ervaring kan ik echter zeggen dat meeste klusser een waardeloze resultaat afleveren en veel ervaren mensen het nog steeds lekker laten doen door iemand met nog meer ervaring...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:44 schreef Tommeh het volgende:
Dank voor leuke reacties
DeBastaard : als je zelf een kooi wilt maken moet je echt goed weten waar je mee bezig bent en goede las en pijpbuig kunsten hebben. Ik heb wel eens een kooi in een e30 zien staan die in de auto stond te bewegen bij het rijden. In dat geval kun je misschien beter geen kooi hebben, zoiets doe je voor de veiligheid en het moet gewoon 100% goed zijn.
Met een fatsoenlijk lasapparaat, een goede buigmachine en tekening van hoe/wat kan dit prima zelf...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zelfgemaakt kooien zijn 99% knudde. Natuurlijk kan iedereen met de juiste tools en ervaring het zelf prima doen. Uit ervaring kan ik echter zeggen dat meeste klusser een waardeloze resultaat afleveren en veel ervaren mensen het nog steeds lekker laten doen door iemand met nog meer ervaring...
Da's toch vreemd. Fia keuringen worden enkel afgegeven bij kant-en-klare kooien of bij de kooibouwers die in het KNAF jaarboek zijn vermeld, zo was het 2 jaar geleden in ieder geval nog... Zelfbouw hebben we bekeken, maar hier konden we nooit het FIA stempeltje op krijgen. Inmiddels 3 wagens gebouwd...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:24 schreef DeBastaard het volgende:
[..]
Met een fatsoenlijk lasapparaat, een goede buigmachine en tekening van hoe/wat kan dit prima zelf...
En ja, dan is ie ook nog FIA gekeurd.
Dit zag ik net op de site van z.a.c.. Dit betekent dat je kooi dus geen keurmerk hoeft te hebben, enkel gelijk moet zijn aan de FIA gekeurde kooien. Voor rally's mag dit helaas niet, moet je het stempeltjes er toch echt bij hebben...quote:Zelfbouw. Deze dient ten aanzien van vorm, uitvoering, afmetingen en materiaal in alle opzichten exact te voldoen zoals in artikel 253, annex J, FIA Code Sportif, onder meer met illustraties is weergegeven. Een vertaling van artikel 253, annex J, FIA Code Sportif 2006 is opgenomen in het Knaf ASJ 2006 op pp. 517 e.v.
Ah kijk, dat helpt een misverstand uit de luchtquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dit zag ik net op de site van z.a.c.. Dit betekent dat je kooi dus geen keurmerk hoeft te hebben, enkel gelijk moet zijn aan de FIA gekeurde kooien. Voor rally's mag dit helaas niet, moet je het stempeltjes er toch echt bij hebben...
Dit verschilt enorm per kooi, net als bij stoelen. Van sommige materialen is bijvoorbeeld al bekend dat het over enkele jaren zijn goedkeuring verliest, zo kun je soms goedkoop pakken of helmen kopen. Kooien behouden volgens mij hun keuring, maar hier ben ik niet helemaal zeker van.... Ze worden bij elke technische keuring toch volledig nagekeken op schade, echt een van de grootste zeikpuntjes tijdens de rally. Maar goed, het dient natuurlijk een doel.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:55 schreef Youp het volgende:
hoe lang is de keuring geldig op zo'n kooi? bij een stoel (en nog andere dingen) is het toch slechts 4 jaar...?
ja het lijkt me namelijk ook sterk dat wanneer je auto 4 jaar oud is je er een nieuwe kooi in moet laten plaatsen wil je nog mee kunnen racenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dit verschilt enorm per kooi, net als bij stoelen. Van sommige materialen is bijvoorbeeld al bekend dat het over enkele jaren zijn goedkeuring verliest, zo kun je soms goedkoop pakken of helmen kopen. Kooien behouden volgens mij hun keuring, maar hier ben ik niet helemaal zeker van.... Ze worden bij elke technische keuring toch volledig nagekeken op schade, echt een van de grootste zeikpuntjes tijdens de rally. Maar goed, het dient natuurlijk een doel.
Maak je geen zorgen, FIA/KNAF draaien hun hand er niet voor om. Homologaties en regelementen veranderen aardig vaak, sommige spullen kunnen zomaar waardeloos zijn...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:25 schreef Youp het volgende:
[..]
ja het lijkt me namelijk ook sterk dat wanneer je auto 4 jaar oud is je er een nieuwe kooi in moet laten plaatsen wil je nog mee kunnen racen
stofhoesjes zijn idd een APK punt... en waarom ga je voor M3 rubbers en niet voor nóg stuggere?quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:28 schreef daNpy het volgende:
gans geil
Wij hrbben vandaag ook weer lopen kloten met de voorste draagarmen. De stofhoesjes wilden we vervangen (APK punt?) maar die zitten conisch vast. Tevens komen er M3 rubbers in de achterste ophangpunten, geeft een véél betere wegligging
Ik kan ze leveren mocht je nog interesse hebbenquote:Op zondag 9 april 2006 11:01 schreef Tommeh het volgende:
Netjes hoor!
Ik las pas op een site in amerika trouwens dat er nu ook Hawk blokken bestaan voor achter voor de e30. Hier is er nog weinig over bekend, eens even opzoek naar info.
In de toekomst gaan we ze nodig hebben. Tegen de tijd dat de auto voor het eerst rijdt zullen we met een nieuw setje standaard blokken rijden. Deze had ik nog liggen en de eerste paar 100 kilometer zullen toch langzamere testkilometers worden.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:29 schreef t0n het volgende:
[..]
Ik kan ze leveren mocht je nog interesse hebben
waarom heeft bmw altijd zo'n "staand" gaspedaal?quote:Op donderdag 13 april 2006 13:21 schreef Tommeh het volgende:
Pedaaltjes staan erin, stap voor stap wordt het een auto
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |