ja maar hij had zijn naam niet gezegd.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:56 schreef pgraafmans het volgende:
Dan zeg ik:
"Hee Ali. Ik heb werk voor jou. 2500 in de maand, auto van de zaak en een laptop"
Zegt Ali: "Jij zeker grapje maken"
Zeg ik: "Ja, jij begon"
Die kende m'n moeder zelfs alquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:56 schreef pgraafmans het volgende:
Dan zeg ik:
"Hee Ali. Ik heb werk voor jou. 2500 in de maand, auto van de zaak en een laptop"
Zegt Ali: "Jij zeker grapje maken"
Zeg ik: "Ja, jij begon"
Die heeft tenminste nog het fatsoen zijn naam te noemen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:54 schreef AkTje het volgende:
Met Ali, ikke sjoek werk uuh jij hebbe?
Hoezo? Wie mij lastig valt met een telefoontje zegt eerst zelf maar wie hij is. Dit is trouwens ook normaal gedrag in de meeste landen in de wereld. Het is de verantwoordelijkheid van de beller om het goede nummer te draaien, niet de mijne.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
In hetzelfde rijtje:
- de telefoon opnemen met 'hallo'.
Ik heb die zure voismeel gewoon uitstaan, als ik er niet ben, dan ben ik er niet, dan bel je de volgende dag maar weer. Helaas hebben sommige van die telefonie bedrijven (Telfort bijvoorbeeld) de gewoonte om dat kreng na 3 tot 5 gemiste telefoontjes op rij weer automatisch aan te zetten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
- geen voicemail inspreken, of in ieder geval niet de naam noemen van de eigenaar van de telefoon.
Als je een veelvoorkomende naam hebt of dezelfde naam als je vader kan ik het me voorstellen. Met mijn naam hoeven mensen zich niet zo'n zorgen te maken dat ze de verkeerde <vul naam in> hebben. Daarnaast weten mensen die je bellen vaak je achternaam wel, dus waarom werd je er zo op aangesproken?quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Als ik de telefoon niet opnam thuis met mijn naam EN ACHTERNAAM,
Als je zo nodig werk zoekt moet je er wel voor zorgen dat je bereikbaar bent, anders houdt het erg snel op voor je. als ik iemand niet kan bereiken heeft ie dikke vette pech. Dus voicemail gewoon aan.quote:Ik heb die zure voismeel gewoon uitstaan, als ik er niet ben, dan ben ik er niet, dan bel je de volgende dag maar weer. Helaas hebben sommige van die telefonie bedrijven (Telfort bijvoorbeeld) de gewoonte om dat kreng na 3 tot 5 gemiste telefoontjes op rij weer automatisch aan te zetten.
Nee hoor, gezien de vrij hoge werkeloosheid heb je dan voor die persoon 25 anderen! Mensen met zo'n instelling snijden zichzelf gewoon in de vingers. Geen werk, lekker puhquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:12 schreef Rotterdamkampoeinuh het volgende:
Je belt maar gewoon een aantal keer terug dan Graafmans
Of niet natuurlijkquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:12 schreef Rotterdamkampoeinuh het volgende:
Je belt maar gewoon een aantal keer terug dan Graafmans
quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:51 schreef Dirktator het volgende:
Ik zou ze gelijk een baan als palletsorteerder geven!
![]()
Hoe weet je dan dat die belt?quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:25 schreef Wojworshebn het volgende:
Als er een telemarketing-figuur belt zeg ik mijn naam ook niet.
Ja, mijn probleem was ook niet zo zeer met de Nederlanders, maar met vooral moslims, surinamers en antillianen. Kan ook komen omdat ik op afdeling gezondheidszorg zat in Rotterdam centrum waar natuurlijk erg veel van die mensen werken. Dit is allemaal niet discriminerend bedoeld hoor, het was gewoon zo.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:23 schreef BIGGI het volgende:
Als een Nederlander het doet is het puur onbeschoft! Zo wordt je hier niet opgevoed..!
quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:34 schreef pgraafmans het volgende:
Aan het befaamde 'Nummer onbekend' op de nummermelder tijdens het eten natuurlijk!
Ik wordtquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:12 schreef pgraafmans het volgende:
Als je het over de duivel hebt zeg! Bel er dus net een buitenlands vrouwke op en dat ging zo:
Ik: 'Goedemiddag [bedrijf], met [naam]
Zij: 'Já! Ikke zoeke werk!'
Ik: Ja?
zij: Hebbe jullie werk voor mij?
Ik: Met wie spreek ik?
Zij: [één of andere onbekende naam]
Ik: Wat voor werk
Zij: Productie
Ik: nee!
Zij: Ja?
Ik nog een keer: NEE!
Zij: ow....Ja?
Ik weer: Nee!!
Zij: Okee, daag
Wordt je daar nou moe van of WAT?!! AAAHH!
Als je gefrustreerd raakt van mensen heb je misschien niet de ideale baan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:12 schreef pgraafmans het volgende:
dit komt mijn vriendin heel bekent voor.. ze werkt ook bij uitzendbureau en vertelt mij regelmatig van die dingen!quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:12 schreef pgraafmans het volgende:
Als je het over de duivel hebt zeg! Bel er dus net een buitenlands vrouwke op en dat ging zo:
Ik: 'Goedemiddag [bedrijf], met [naam]
Zij: 'Já! Ikke zoeke werk!'
Ik: Ja?
zij: Hebbe jullie werk voor mij?
Ik: Met wie spreek ik?
Zij: [één of andere onbekende naam]
Ik: Wat voor werk
Zij: Productie
Ik: nee!
Zij: Ja?
Ik nog een keer: NEE!
Zij: ow....Ja?
Ik weer: Nee!!
Zij: Okee, daag
Niet zo he.... Niemand is hier een pauper volgens mij. Volgens jou mss wel... Wij hebben namelijk zo'n dynamische site! Maken ze geen gebruik van helaas!quote:Je wordt betaald om de telefoon op te nemen pauper. Als jullie uitzendbureau gewoon een internetpagina hadden met een dynamische database waarin ze alle vacatures kunnen zien en meteen kunnen reageren, dan hadden ze die domme idioten die de telefoon opnemen helemaal niet nodig
Precies, het is niet voor niets zo dat mensen naar een uitzendbureau gaan. Dan hoeven ze zelf amper moeite te doen, geen brieven te schrijven, etc. En bedrijven willen graag dat een uitzendbureau hun toekomstige personeel screent, hoeven ze zelf al die mensen niet uit te nodigen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:44 schreef pgraafmans het volgende:
[..]
Niet zo he.... Niemand is hier een pauper volgens mij. Volgens jou mss wel... Wij hebben namelijk zo'n dynamische site! Maken ze geen gebruik van helaas!
als dat fatsoenlijk zou werken (IN DE PRAKTIJK), dan had ik dat allang bij mij op ons bureau geïntroduceerd...quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:32 schreef Neuralnet het volgende:
Je wordt betaald om de telefoon op te nemen pauper. Als jullie uitzendbureau gewoon een internetpagina hadden met een dynamische database waarin ze alle vacatures kunnen zien en meteen kunnen reageren, dan hadden ze die domme idioten die de telefoon opnemen helemaal niet nodig.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar ik merk wel dat dat gedrag ook aan het overslaan is naar Nederlanders ja.
Ja joh, die autochtone Brabanders nemen het allemaal over van die ongemanierde allochtonenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:49 schreef pgraafmans het volgende:
Bellen er van die suffe apen op die niet eens hun naam noemen.
Ik neem netjes op met mijn naam, het enige dat ik terug hoor:"Heu...Hedde gij nog werk vur men" (Brabant he;-)
Je bedoelt dat je in de positie zit om automatisering tegen te houden uit vrees dat je baan op de tocht staat. Vreemd toch dat uitzendbureau's tegenwoordig massaal te vinden zijn op vacaturewebsites van derden. Zeker omdat het niet werkt...quote:als dat fatsoenlijk zou werken (IN DE PRAKTIJK), dan had ik dat allang bij mij op ons bureau geïntroduceerd...
Ja? Psst, I'll make you an offer you can't refuse.quote:Dus met alleen een heimelijk "ja" of "hee". Dat associeer ik op 1 of andere manier toch altijd met drugsdealers, kweenie zal wel aan mij liggen..
Als ik een onbekend nummer zie is het ook gewoon "ja?"quote:Op zaterdag 31 december 2005 22:57 schreef StefanP het volgende:
Leuk ja. Of kneuzen die opnemen met 'wha' of 'joah?'. Noem verdomme gewoon je naam. "Hallo met X." Fatsoen is er niet meer tegenwoordig.
Dan kun je, net als Cowboy Henk, zeggen: "Is de kwaliteit van een gesprek niet belangrijker dan de identiteit van degenen die het voeren?"quote:Op zaterdag 31 december 2005 23:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als ik een onbekend nummer zie is het ook gewoon "ja?"
Wel eens iemand gehad die niet wilde zeggen wie-ie was en perse mn naam moest weten
Leuke discussie levert dat op, trouwens.
Nee, ik ben liever origineel.quote:Op zaterdag 31 december 2005 23:39 schreef girllover het volgende:
[..]
Dan kun je, net als Cowboy Henk, zeggen: "Is de kwaliteit van een gesprek niet belangrijker dan de identiteit van degenen die het voeren?"
Jij heet foxje? Damn jouw ouders moeten je hatenquote:Op zondag 1 januari 2006 11:28 schreef FoXje het volgende:
Als iemand mij belt zeg ik altijd: 'met FoXje'.
Geen achternaam dus.
Zij bellen mij. Eerst voorstellen dus![]()
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:51 schreef Dirktator het volgende:
![]()
och jah.. ze verstaan t toch niet dus dat maakt niet uitquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:41 schreef electricity het volgende:
als ik eten bestel zeg ik ook nooit mijn naam, dus als ik een baan zou bestellen ook niet![]()
precies. en het maakt ze geen fuck uit hoe ik heet. ze willen alleen maar weten wat ik wil eten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:43 schreef Reneuh het volgende:
[..]
och jah.. ze verstaan t toch niet dus dat maakt niet uit
quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:51 schreef Dirktator het volgende:
![]()
Ik heb juist een hekel mensen die bij een klantenservice werken en juist _hun_ naam niet zeggen of alleen hun voornaamquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:15 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik werk bij een klantenservice.. Daar bellen onze klanten ook vaak naar ons zonder naam te zeggen. "Ja hallo, ik heb de volgende klacht bla bla bla
Ja prima, ik wil mijn klanten graag helpen, maar met wie spreek ik eigenlijk. Laat mijn klanten dat dan ook echt wel merken, maar blijf correct. Vraag gewoon op een net iets te indringende toon met wie ik spreek. Echt erg irritant inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |