abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33530649
Wow, een heel topic vol.
Ik heb er maar 'Aziatische popmuziek' van gemaakt om het wat breder te maken. Als er bezwaren zijn hoor ik 't wel.

Linkje naar deel 1
Japanse popmuziek
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_33530655
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
heb eindelijk de debuut plaat van X Japan gevonden:Vanishing Vision
zeer toffe mp3's
Was die zo moeilijk te vinden dan?
50.000 O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 december 2005 @ 19:20:54 #3
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_33551356
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 09:29 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Was die zo moeilijk te vinden dan?
in iedergeval niet op slsk
en volgens mij is ie niet op cd te krijgen,alleen heel soms op lp,maar dan kost ie nogal veel
die lp maakten ze in hun indie periode
pi_33551709
quote:
Op maandag 12 december 2005 09:49 schreef MissMSX het volgende:
X Japan scary people?

aha..dus daar haalt Die (dir en grey) zijn inspiratie vandaan..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_33551994
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:20 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

in iedergeval niet op slsk
en volgens mij is ie niet op cd te krijgen,alleen heel soms op lp,maar dan kost ie nogal veel
die lp maakten ze in hun indie periode
Ik hou me aanbevolen voor exclusief X-Japan materiaal
50.000 O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 december 2005 @ 20:01:29 #6
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_33553250
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:29 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

[afbeelding]

aha..dus daar haalt Die (dir en grey) zijn inspiratie vandaan..
en Marylin Manson ook
kijk de pink spider video van hide maar eens maar eens,

MM

shot uit de pink spider video
  Licht Ontvlambaar maandag 2 januari 2006 @ 19:36:34 #7
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  Licht Ontvlambaar woensdag 4 januari 2006 @ 20:26:58 #8
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_33706660
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:26 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
en nog maar een kick
Waar wacht je op?
50.000 O+
pi_33747986
Iemand al iets gehoord al over de geruchten dat Dir en Grey weer naar Europa komen?

O.a.dat ze weer op een paar Duitse festivals staan... Zou leuk zijn als ze naar NL komen

Uzumaki_Naruto; nog tips waar ik die video kan vinden? youtube!

[ Bericht 27% gewijzigd door lucky_birdie op 05-01-2006 22:59:54 ]
pi_33755986
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:53 schreef lucky_birdie het volgende:
Iemand al iets gehoord al over de geruchten dat Dir en Grey weer naar Europa komen?

O.a.dat ze weer op een paar Duitse festivals staan... Zou leuk zijn als ze naar NL komen

Uzumaki_Naruto; nog tips waar ik die video kan vinden? youtube!
Niets over gehoord. Maar ik weet wel dat Takkyu Ishino 28 januari in Dusseldorf draait
50.000 O+
pi_33816258
Dir en Grey is idd vet Overigens is Kana ook erg leuk, wel een beetje schreeuwerig Kent iemand deze band? De zangeres heeft een heel vaag stemmetje, maar ze maken wel vette muziek
pi_33818919
Ik ken Moi Dix Mois?
En Kana?

Wat valt er onder japanse pop muziek?
pi_33822571
De nieuwe albums van Ai Otsuka en Ayumi Hamasaki zijn echt geweldig
pi_33838827
Kana zegt me niets..
Qua J rock / Visual Kei vind ik alleen Dir en Grey echt geweldig..

Verder heb ik van een aantal bands zoals Moi Dix Mois, the Mad Capsule Markets en Raized in Black een of twee liedjes gedownload..maar die vind ik verder niet noemenswaardig goed. . Malice Mizer - Beast of Blood en Illuminati vind ik wel goed.. ik had wat andere dingen van ze gedownload maar die vond ik toch niet zo..
  Licht Ontvlambaar zondag 8 januari 2006 @ 19:42:21 #16
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_33841114
Razed In Black is niet japans,maar hawaiaans

de nieuwe diru is verkrijg baar in europa
pi_34361080
ben de laatst tijd wat van mr. children aan het downen. best realxte muziek
pi_34464000
De Japanse K3, maar dan met zn dertienen: Morning Musume
pi_34472325
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:33 schreef Coastertommm het volgende:
[afbeelding]
Morning Musume is cool
Vreselijke muziek, maar het hele concept is zo grappig. Foute Japanezen
50.000 O+
pi_34491826
Ja idd, de muziek is echt uberzoet gewoon. Dr blijkt een heel systeem achter te zitten, met generaties, en rangen etc. Elke keer als iemand er uit gaat worden er nieuwe audities gehouden. Best wel vet! http://nl.wikipedia.org/wiki/Morning_musume
pi_41046526
hoe krijg je in hemelsnaam 13 verschillende karakters?

wat zijn ieders eigenschappen?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:44:32 #22
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_41058408
Nihon no ongaku ga daisuki desu ne! (veredelde tvp.. )
  Licht Ontvlambaar zondag 27 augustus 2006 @ 19:04:10 #23
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:42:13 #24
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45233613
Even een schopje.

Ik luister regelmatig japanse popmuziek. Voornamelijk de wat onbekendere spul als Church of Misery en Boris. Electric Eels Shock mag ik ook graag horen.

Momenteel luister ik naar Solar Anus (beetje psychedelische doom rock).
pi_45240717
Luister nu naar Ayumi Hamasaki

Ook veel visual kei.
pi_45246287
DVD van Utada Hikaru's tour is uit.. geweldig Ze heeft ook haar engelse nummers erin verwerkt. Bij de nieuwe versie van Devil Inside kreeg ik gewoon kippevel

Verder heeft ze ook een nieuwe single uit die Flavor Of Love heet.
pi_45247324
Ik ben een paar maanden geleden naar de show van Dir en Grey geweest in Berlijn. Echt geweldig!

Het is echt heel anders dan een show hier... maar volgende keer ga ik zeker weer.. hoewel ik de nieuwe nummers van Diru niet zo vind

Binnenkort is er wel een anime meet in Utrecht (de Helling) waar ook twee bands optreden, weet alleen zo snel ff niet welke, maar dat moet te googlen zijn.
pi_45247367
1 woord:

KUT
pi_45247427
uhuh uhuh de laatste nummer van diru zijn kwalitatief idd teleurstellend..
pi_45267654
Puur geschreeuw, ryojoku no ame (een na laatste) was een van de beste dus...

En over x-japan, die gitarist (die je op die foto net had) is dood.....
pi_45290904
die foto van 30 dec?

tja.. ik heb eigenlijk nix met x-japan.. de enigste reden waarom ik em heb gepost is omdat hij lijkt op DIe van diru.. (of andersom natuurlijk)
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:23:49 #32
165512 MASD
Music is dead.
pi_45330302
Ik luister sinds een tijdje naar L'arc~en~Ciel (een J-Rock band)
Vind de muziek ook best goed te doen, zal er waarschijnlijk meer naar gaan luisteren
Long live music.
pi_45349676
Ik had al 2,5 jaar een hele collectie van Yellow Magic Orchestra op m'n harde schijf staan om eens te kijken of het wat is en er nog nooit naar geluisterd tot een paar weken terug. Waarom heb ik dat niet eerder gedaan
50.000 O+
pi_45364916
en kent iemand hier I've sound?
  Licht Ontvlambaar maandag 15 januari 2007 @ 12:31:42 #35
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_45369077
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:11 schreef MissMSX het volgende:
Ik had al 2,5 jaar een hele collectie van Yellow Magic Orchestra op m'n harde schijf staan om eens te kijken of het wat is en er nog nooit naar geluisterd tot een paar weken terug. Waarom heb ik dat niet eerder gedaan
YMO is wel tof

als je dat tof vind moet je eens wat van P-Model downloaden
zoals hun debut In A Model Room

http://www.youtube.com/watch?v=W4xKfaFh5DY

[ Bericht 17% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 15-01-2007 12:36:49 ]
pi_45412860
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:33 schreef Coastertommm het volgende:
[afbeelding]
Laatst een clip van gezien, echt grappig. Hoe oud zijn ze ongeveer zelf?
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:42 schreef nipeng het volgende:
Even een schopje.

Ik luister regelmatig japanse popmuziek. Voornamelijk de wat onbekendere spul als Church of Misery en Boris. Electric Eels Shock mag ik ook graag horen.

Momenteel luister ik naar Solar Anus (beetje psychedelische doom rock).
Eletric Eel Shock heb ik eens live gezien hier in NL. 1 smiley omschrijft het goed: Maar was wel vet om van die hyperactieve Japanners 'heavy metaaaaal' te horen schreeuwen.

Ik ken eignelijk nog niet veel J-Pop en J-Rock. Daarom meld ik me ff in dit topic. Enige wat ik echt ken is Hinoi Team.
pi_45642413
*schop* Net Moi Dix Mois beetje ontdekt.
pi_45645799
Morning Musume zijn ongeveer rond de 14/15 jaar volgens mij..

Die Hinoi Team ziet er uit.. nu nog kijken hoe ze klinken
pi_45655957
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:05 schreef Coastertommm het volgende:
Morning Musume zijn ongeveer rond de 14/15 jaar volgens mij..

Die Hinoi Team ziet er uit.. nu nog kijken hoe ze klinken
Wisselt vind ik, sommige nummers zijn wat schreeuweriger dan andere. 'Sing na na na' vind ik heel mooi gezongen en is erg aanstekelijk.
pi_45656318
Morning Musume zijn meer rond de 18 jaar, hoor. Er zitten eigenlijk maar twee jonkies bij.

Tegenwoordig bestaan ze uit negen leden. Laatste veranderingen waren het vertrek van Makoto Ogawa en Asami Konno en de komst van Koharu Kusume en Aika Mitsui (Van die laatste heb ik eigenlijk nog niets gezien)

De leider van Momusume is altijd het oudste lid. Momenteel is dat Hitomi Yoshizawa, maar die vertrekt ('graduation') om een solo-carrière te beginnen binnen Hello! Project. Zij wordt dan opgevolgd door Miki Fujimoto.

De selectie vor de nieuwe leden is iedere keer weer een spectakel. Een soort van Idols, maar dan wat sneller afgerond. Tijdens de autities waarbij Koharu gekozen werd, waren er ruim 21 duizend aanmeldingen.

De muziek vind ik eigenlijk niet zoveel aan, maar ze zijn zo leuk in TV-programma's
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45657839
Hm 18 zei je? Ik vind ze wel schattig.
pi_45658169
Ja, op die foto waren ze natuurlijk nog geen achttien...

Dit is de meest recente (en een van de lelijkste) foto's

Van links naar rechts: Sayumi Michishige (17), Risa Niigaki (18), Koharu Kusumi (14), Miki Fujimoto (21), Aika Mitsui (net 14), Reina Tanaka (17), Ai Takahashi (20), Hitomi Yoshizawa (21), Eri Kamei (18).

Miki 'Mikitty' Fujimoto is eigenlijk ouder dan Hitomi 'Yossi' Yoshizawa, maar dat komt omdat Miki begonnen is als solo-artiest en eigenlijk pas net bij Momusume kwam kijken toen Yossi de 'leider' werd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45660898
Ik ben op zoek naar de artiest en naam van het nummer aan het begin van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=g_IbEC2fuwE

(Extra informatie: het is uit een aflevering van Gilmore Girls (7.02 "That's What You Get, Folks, For Makin' Whoopee"), waar ze het huis tot "Azië" hadden omgebouwd. Ik neem dus aan dat het een Aziatisch nummer is. Met Google krijg ik geen resultaten...)

Is er iemand die weet wat voor nummer het is, of eventueel weet waar ik het anders kan vragen? Hartelijk dank, alvast!
Over alles hadden ze het, behalve over de wereld en over niets.
pi_45662735
Ik luister zelf voornamelijk Japanse pop (Jpop) en rock. Soms ook een beetje Koreaans (Kpop), maar Chinees (Cpop) staat me niet aan, want dat Chinees klinkt zo maf. Japans klinkt tenminste redelijk als een westerse taal.

Favoriete bands en artiesten:

Yoko Kanno

Yoko Kanno is bekend geworden met haar soundtracks voor games, animé (Japanse animatie), Dramaseries en films. De soundtrack die haar doorbraak betekende was waarschijnlijk de soundtrack voor de animé 'Cowboy Bebop'. Deze soundtrack draagt de serie echt en was waarschijnlijk een zeer belangrijke factor in het succes ervan. Met de Bebop-soundtrack heeft Kanno verschillende internationale prijzen in de wacht weten te slepen.
De Engelstalige lyrics worden doorgaans verzorgd door Tim Jensen en zijn altijd van hoge kwaliteit (wat wel gezegd mag worden, want meestal zijn Engelstalige lyrics van Japanse artiesten, tenenkrommend slecht)
Yoko Kanno zingt eigenlijk nooit zelf (tenminste... er gaat een gerucht dat ze zingt onder de schuilnaam Gabriela Robin, maar dat is voor alsnog een gerucht). Kanno maakt dan ook eigenlijk altijd gebruik van gast-zangers en -zangeressen. Namen die je in haar werk regelmatig terugziet zijn Maaya Sakamoto, Steve Conte, Scott Matthew, Gabriela Robin en Ilaria Graziano (Italiaanse zangeres)

Maaya Sakamoto

Maaya Sakamoto is een zangeres die altijd nauw samengewerkt heeft met Yoko Kanno Ze heeft een leuk koppie en een prachtige stem. De albums die ze met Kanno gemaakt heeft, zijn echt meesterwerkjes.
Maaya is volgens mij begonnen als stemactrice voor de Animé-serie Vision of Escaflowne, waarin ze de hoofdrol had en ook de openingsmelodie heeft ingezongen. Vanaf dat moment kreeg ze internationaal een grote fanbase (vooral bij animé-liefhebbers).
De rol van Yoko Kanno is groot. Haar laatste album viel me eigenlijk tegen (was het eerste album waarvan de nummers niet door Kanno gecomponeerd waren).
Weinig imposante clip, wel prachtig nummer... Gravity (Wolf's Rain ending tune)

Spitz

Kan ik weinig over zeggen... Ze zijn een zeer rockbandje die erg lekker in het gehoor ligt. Weinig spectaculaire muziek, af-en-toe wel een nummertje wat er tussenuit springt. De zanger heeft een herkenbare en prettige stem. Stukje muziek: http://www.youtube.com/watch?v=yDwdK8Frgjw

Wyse
Nog zo'n band waarvan ik weinig weet te vertellen (behalve dan dat het door hun naam èrg lastig is om informatie over ze te vinden). Wyse is een rockband. Beetje harder dan Spitz.
clipje: Air

Kumi Koda

Kumi is een succesvolle zangeres die muziek maakt die je in Japanse Clubs terug kan vinden. Pop- en dansmuziek. Voor animé-liefhebbers zal Koda Kumi bekend zijn van de promotievideo voor de film, maar de oplettende kijker had haar ook kunnen zien in de begindagen van Morning Musume, want ze heeft nipt van Maki Goto verloren om lid te worden van Morning Musume. Ik geloof dat er vorig jaar nog ophef was over een clip van Kumi, omdat daar wel èrg expliciete danspasjes in voorkwamen.
Clipje: Cutie Honey

Jun Shibata

Jun Shibata is vooral bekend van haar ballads. Ze heeft echt een prachtige stem en maakt schitterende muziek. Naast zingen, speelt ze ook piano.
Clipje: http://www.youtube.com/watch?v=u97gN73IARw

Ai Otsuka

Een vrolijke (hoewel soms melodramatisch) popzangeres. Maakt popmuziek van ballads tot superhyperactieve springnummers. Haar debuutnummer was weinig succesvol, maar bleef lang in de hitlijsten hangen. Haar tweede nummer deed dat kunstje nog eens over door bijna twee jaar lang in de hitlijst te blijven. Tegenwoordig een erg bekende zangeres in Japan. Haar drie albums zijn gezamelijk ruim twee miljoen keer over de toonbank gegaan. Over een paar maanden komt haar eerste 'best'-album uit.
Ai's nummer Planetarium zat in de Jdorama (dramaserie) Hana Yori Dango. Haar nieuwste single is Chu-Lip. Dit is de bloem (Tulp), maar 'chu' is ook het geluid van een kus.
Een paar Clips: Planetarium, Chu-Lip
pi_45680455
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:31 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, op die foto waren ze natuurlijk nog geen achttien...

Dit is de meest recente (en een van de lelijkste) foto's
[afbeelding]
Van links naar rechts: Sayumi Michishige (17), Risa Niigaki (18), Koharu Kusumi (14), Miki Fujimoto (21), Aika Mitsui (net 14), Reina Tanaka (17), Ai Takahashi (20), Hitomi Yoshizawa (21), Eri Kamei (18).

Miki 'Mikitty' Fujimoto is eigenlijk ouder dan Hitomi 'Yossi' Yoshizawa, maar dat komt omdat Miki begonnen is als solo-artiest en eigenlijk pas net bij Momusume kwam kijken toen Yossi de 'leider' werd.
Misschien is de foto in het algemeen lelijk, apart zijn ze niet lelijk !

Japanse meisjes in een schooluniform (sailor suit)
pi_45683313
Die Koharu is wel 'n apart figuur...
Ze is niet knap en heeft een raar scheef bekkie als ze zingt... Dat wil zeggen, ze kan niet echt zingen. Nou gebeurt dat wel vaker bij Momusume-leden, maar 'k snap niet waarom Koharu direct een fotoboek kon maken, een eigen single kreeg en nu een rol heeft in het jubileumummer 'Bokura ga Ikiru MY ASIA' (ter ere van het tien jarig jubileum van Morning Musume). Daarin 'zingt' ze met Risa en oud-Momusume leden Natsumi Abe, Kaori Iida en Maki Goto.

't is net een soort Yuko Ogura...
  woensdag 18 april 2007 @ 11:14:44 #47
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_48452951
quote:
Op maandag 15 januari 2007 09:35 schreef Skya het volgende:
en kent iemand hier I've sound?
KOTOKO d8 ik die dat deed..
Is wel leuk om naar te luisteren voor de afwisseling..
voor de rest weet ik niemand
Maar ben zelf weg van Utada (Exodus album ) en Ayumi (vooral de (miss) understood album het album Secret heeft een mooie openingstrack )
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_49841744
verdikke... Zie ik net twee vervelende berichten van het H!P roddelfront...

Nozomi Tsuji is zwanger en gaat trouwen... Ze stapt dus volledig uit Hello! Project.
Nozomi was net aan de nieuwe groep Gyaruru toegevoegd, wat haar eerste rol in H!P zou zijn na het schandaal met haar voormalig zangparter Ai Kago. Het goede nieuws is dat ze vervangen wordt door Asami Abe (het jongere zusje van Natsumi Abe, 1st generation Morning Musume).

Miki Fujimoto is net de leader van Morning Musume (na het vertrek van Hitomi Yoshizawa, begin deze maand) en nu gaat ze Mari Yaguchi achterna.

Miki is door het tijdschrift Friday gesnapt met een derderangs grappenmaker... Zeg maar iets te intiem om geen relatie te zijn.

En nou is dat niet zo'n punt, maar Friday heeft inmiddels een reputatie opgebouwd voor dit soort dingen... Friday maakte bijvoorbeeld bekend dat Yaguchi Mari een relatie had, waardoor ze uit Morning Musume moest stappen. En Friday was ook het blad dat Ai Kago betrapte op roken (wat in Japan verboden is voor mensen jonger dan 20) waardoor Ai gelijk op non-actief werd gezet en inmiddels uit H!P is gestapt...

Als het net zo gaat als met Yaguchi Mari, zal Miki moeten stoppen met Morning Musume en wellicht ook met GAM (GAM is een duo met Aya Matsuura)...
pi_49877489
Ben al een lange tijd verliefd op de muziek van the pillows!

de kussens

verder is het misschien grappig om te vermelden dan DiRu op wacken komt voor een show.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:48:12 #50
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49878355
In Indonesië is Peterpan trouwens heel populair. Erg relaxte muziek... een combinatie van Rock en Pop.

En nu ik in Japan zit doe ik mij tegoed aan Ayumi Hamasaki en Kumi Koda...

Voor wie van 'emocore'/rock houdt is Tribal Chair trouwens een aanrader. Vorige week hun CD Accept the World gekocht... erg relaxed
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')