abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:15:02 #126
137525 pikki
pok! pok !
pi_33531389
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 02:31 schreef mike_another het volgende:

[..]

Met andere woorden: als je iets wilt weten over parapsychologisch onderzoek dan moet je alle kritische artikelen erover mijden? Hoe kan je dan een objectief beeld opbouwen gebaseerd op zo veel mogelijk infromatie? Alleen één kant van een verhaal lezen, ongeacht het onderwerp, geeft per definitie een subjectief beeld. Daar is een woord voor: propaganda. Heeft weinig met iets objectief bestuderen te maken. Je moet juist al het materiaal bestuderen JUIST ook degenen die iets compleets anders zeggen, hoe achterlijk ook. Dat doen de "sceptici" in ieder geval al beter dan de believers dan toch?

Wie is er dan opeens closed minded? Als kritische artikelen bij voorbaat vermeden moeten worden, wat je zelfs sceptici -die jij blijkbaar zo veracht- niet eens hoort zeggen, dan ben je toch een dogmatisch geloof aan het bedrijven?

Beantwoord mij deze vraag, wanneer zou je het WEL bewezen achten dat een willekeurig medium de kluit belazert? Als hij het zelf toegeeft? Of is hij dan onder druk gezet door duistere krachten? Is er voor jou uberhaupt een mogelijke situatie dat een willekeurig medium vals kan blijken te zijn?
[..]

Hebben "sceptici" die internetsite van te voren gepubliceerd met die spelfout waarvan hij letterlijk heeft geciteerd? Jouw definitie van een scepticus is blijkbaar iemand die het niet met jou eens is, buiten dat een scepticus uberhaupt geen vies woord is, weet je wel wat het betekent uberhaupt? (scepticus-iemand die geneigd is aan alles te twijfelen) En buiten dat JIJ hen tot sceptici doopt terwijl het nu geen mensen betreft die aan alles twijfelen, maar mensen die gezond verstand toepassen en al het beschikbare bewijs bekijken en zien dat het nogal duidelijk is dat de boel is opgelicht. Het is tegenwoordig onmogelijk een informatieve vraag te stellen over iets paranornaals zonder meteen als een scepticus die nergens voor openstaat uitgemaakt te worden.

Als iemand die iets paranormaals kritisch bekijkt een smerige scepticus is, wat is dan volgens jou iemand die er klakkeloos in gelooft en blijft geloven ondanks dat er nogal dubieuze praktijken boven tafel komen? Een meeloper? Naief? Goedgelovig? Grijpend naar strohalmen? Wanhopig? Je gaat me toch niet vertellen dat je dat "open minded" noemt?
Mike_another,

Je posting getuigd van frustratie, meer niet .
Je ziet het onderscheid niet tussen een goede " kritische scepticus "en een arrogante negatieve scepticus .
Ook de praktijken die de sceptici zoals Nanninga , Hulspas en anderen hanteren doorzie je niet ..
Bijgevolg is er een duidelijk onderscheid tussen het ware echte gezonde" sceptische zijn en handelen " en iemand op basis van een reading , waarvan gegevens op het net te vinden zijn zomaar lulkraak als fraudeur of oplichter aan de kaak te stellen , of in slecht daglicht te plaatsen .
Het komt over zoals in het verhaal van' Thomas de ongelovige '. Die geloofde ook niets , tot Jezus zich nogmaals manifesteerde , en dan kon ie het geloven .
Denk je dat Robbert nu een testje gaat afleggen voor die bewuste sceptische prijs (oa ook bij Randi te vinden )waarmee ze al zolang zeulen en op oneerlijke wijze mee gespeculeerd wordt te winnen ...ach kom nou ,...die mensen weten allang waar het om gaat ....en weten welke dubieuze praktijken sommige sceptici erop nahouden ...om iemand in hun val te lokken .De boodschap is "Zie eerst en oordeel dan pas ".

[ Bericht 0% gewijzigd door pikki op 30-12-2005 10:20:21 ]
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33531413
Ik ga vandaag denk ik ook maar eens van die geesten foto's maken
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:28:03 #128
137525 pikki
pok! pok !
pi_33531656
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:16 schreef Urquhart het volgende:
Ik ga vandaag denk ik ook maar eens van die geesten foto's maken
Zorg dan maar eerst dat je er eentje ziet .... en fraudeer ZELF niet
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33531714
De dubieuze praktijken vinden plaats aan de kant van figuren zoals Robbert, niet aan de kant van de sceptici. Ik wil best eerst zien en dan pas oordelen, maar wat valt er uberhaup te zien?
pi_33531716
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:28 schreef pikki het volgende:

[..]

Zorg dan maar eerst dat je er eentje ziet ....
Een wit vel, een schaar en een stift zijn voldoende hoor
pi_33531732
quote:

[..]

en fraudeer ZELF niet
Ik noem mezelf dan ook geen medium
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:34:54 #132
137525 pikki
pok! pok !
pi_33531793
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:31 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Een wit vel, een schaar en een stift zijn voldoende hoor
Ja...voor een nep-alien wel ....en die echte aliens van hierboven lachen dan lekker met jou .....
pi_33531831
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:15 schreef pikki het volgende:

[..]

Mike_another,

Je posting getuigd van frustratie, meer niet .
Je ziet het onderscheid niet tussen een goede " kritische scepticus "en een arrogante negatieve scepticus .
Ook de praktijken die de sceptici zoals Nanninga , Hulspas en anderen hanteren doorzie je niet ..
Bijgevolg is er een duidelijk onderscheid tussen het ware echte gezonde" sceptische zijn en handelen " en iemand op basis van een reading , waarvan gegevens op het net te vinden zijn zomaar lulkraak als fraudeur of oplichter aan de kaak te stellen , of in slecht daglicht te plaatsen .
Het komt over zoals in het verhaal van' Thomas de ongelovige '. Die geloofde ook niets , tot Jezus zich nogmaals manifesteerde , en dan kon ie het geloven .
Denk je dat Robbert nu een testje gaat afleggen voor die bewuste sceptische prijs (oa ook bij Randi te vinden )waarmee ze al zolang zeulen en op oneerlijke wijze mee gespeculeerd wordt te winnen ...ach kom nou ,...die mensen weten allang waar het om gaat ....en weten welke dubieuze praktijken sommige sceptici erop nahouden ...om iemand in hun val te lokken .De boodschap is "Zie eerst en oordeel dan pas ".
Nee, Mike_another geeft precies aan hoe jij in de afgelopen topics hebt gepost over mensen die het niet met jou eens waren. IEDEREEN die het niet VOLLEDIG met jou eens is, is een ongelovige door duistere krachten gestuurde scepticus.

Robbert zal zeer zeker nooit zo'n test afleggen, omdat hij zeker weet dat hij zo'n test nooit kan doorstaan. Want dan kan hij niet naar z'n antwoorden Googlen.

Jij hebt het ook nog over dubieuze praktijken van sceptici. De praktijken van allerlei 'mediums' zijn een stuk dubieuzer hoor.
pi_33531889
Er wordt trouwens nogal wat gevraagd om te geloven: buitenaardse wezens, paranormale gaven, geesten op foto's, graancirkels, reincarnatie, een hiernamaals.
Hier zitten gewoon zaken bij (zo niet allemaal) die alleen 'bewezen' kunnen worden met nogal twijfelachtige bewijzen en argumenten.

De oprechtheid van Robbert is naar mijn mening het enige wat nog redelijk overeind staat.
JJ72 - Heat
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:40:53 #135
137525 pikki
pok! pok !
pi_33531934
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:36 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, Mike_another geeft precies aan hoe jij in de afgelopen topics hebt gepost over mensen die het niet met jou eens waren. IEDEREEN die het niet VOLLEDIG met jou eens is, is een ongelovige door duistere krachten gestuurde scepticus.

Robbert zal zeer zeker nooit zo'n test afleggen, omdat hij zeker weet dat hij zo'n test nooit kan doorstaan. Want dan kan hij niet naar z'n antwoorden Googlen.

Jij hebt het ook nog over dubieuze praktijken van sceptici. De praktijken van allerlei 'mediums' zijn een stuk dubieuzer hoor.
Jij liegt hier weer eens in jou bovenstaande link , en maakt er wederom jou eigen versie van .

Ik heb ook nog andere redenen opgesomd waarom mensen niet geloven, hoor, oa. angsten en onwetendheid.....die ben je blijkbaar vergeten hé ?
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:43:36 #136
137525 pikki
pok! pok !
pi_33531993
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:39 schreef KoudeVrouw het volgende:
Er wordt trouwens nogal wat gevraagd om te geloven: buitenaardse wezens, paranormale gaven, geesten op foto's, graancirkels, reincarnatie, een hiernamaals.
Hier zitten gewoon zaken bij (zo niet allemaal) die alleen 'bewezen' kunnen worden met nogal twijfelachtige bewijzen en argumenten.

De oprechtheid van Robbert is naar mijn mening het enige wat nog redelijk overeind staat.
En die oprechtheid zal ook voldoende zijn .....zoals steeds is gebleken en achteraf zal blijken .....
pi_33532141
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:40 schreef pikki het volgende:

[..]

Jij liegt hier weer eens in jou bovenstaande link , en maakt er wederom jou eigen versie van .

Ik heb ook nog andere redenen opgesomd waarom mensen niet geloven, hoor, oa. angsten en onwetendheid.....die ben je blijkbaar vergeten hé ?
Ik lieg hier weer???? Ik zeg dat je dit stelt: "IEDEREEN die het niet VOLLEDIG met jou eens is, is een ongelovige door duistere krachten gestuurde scepticus". Dat jij ook nog andere redenen hebt opgenoemd vind ik prachtig, maar daar had ik het niet over.

Er zijn ook genoeg redenen waarom iemand wel gelooft: simpel, dom, bang voor het onbekende, meeloperij, goedgelovig, geschift, psychisch gestoord, drugs, geestelijk gehandicapt. Die ben je blijkbaar vergeten he?
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:53:44 #138
137525 pikki
pok! pok !
pi_33532235
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:49 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik lieg hier weer???? Ik zeg dat je dit stelt: "IEDEREEN die het niet VOLLEDIG met jou eens is, is een ongelovige door duistere krachten gestuurde scepticus". Dat jij ook nog andere redenen hebt opgenoemd vind ik prachtig, maar daar had ik het niet over.

Er zijn ook genoeg redenen waarom iemand wel gelooft: simpel, dom, bang voor het onbekende, meeloperij, goedgelovig, geschift, psychisch gestoord, drugs, geestelijk gehandicapt. Die ben je blijkbaar vergeten he?
leugenaar !!!!
pi_33532244
quote:

[..]

en fraudeer ZELF niet
Je geeft hier trouwens min of meer toe, dat Robbert een fraudeur is
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:56:14 #140
137525 pikki
pok! pok !
pi_33532303
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:54 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Je geeft hier trouwens min of meer toe, dat Robbert een fraudeur is
Ook dat zijn weer jou eigen hersenspinsels ....die verkeerd kronkelen ....
pi_33532331
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:56 schreef pikki het volgende:

[..]

Ook dat zijn weer jou eigen hersenspinsels ....die verkeerd kronkelen ....
Hersenspinsels
Dat logica een begrip is wat niet in je vocabulaire voorkomt, was mij al een tijdje duidelijk. Maar dat je de inhoud van je eigen zin niet begrijpt, valt me toch enigzins tegen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:02:59 #142
137525 pikki
pok! pok !
pi_33532478
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:57 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Hersenspinsels
Dat logica een begrip is wat niet in je vocabulaire voorkomt, was mij al een tijdje duidelijk. Maar dat je de inhoud van je eigen zin niet begrijpt, valt me toch enigzins tegen.
Ik denk dat er bij jou een beetje tevéél logica inzit in je koppie , en een beetje te weinig gezond verstand en gezonde intuitie ,...idem bij vele anderen alhier op het forum ....
pi_33532540
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:02 schreef pikki het volgende:

[..]

Ik denk dat er bij jou een beetje tevéél logica inzit in je koppie , en een beetje te weinig gezond verstand en gezonde intuitie ,...idem bij vele anderen alhier op het forum ....
Gezond verstand? Ik weet niet of het geloven in graancirkels gemaakt door aliens, lichtwezens en readings die van internet worden gehaald, onderdeel zijn van een gezond verstand. Daar ga ik voorlopig van uit, tot dat het tegendeel wordt bewezen.
pi_33532571
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:02 schreef pikki het volgende:

[..]

Logica is erg gezond. Intuitie heeft met gevoel te maken, je intuitie zegt dat Robbert paranormale gaven heeft. Maar wat zegt logica?
JJ72 - Heat
pi_33532844
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:53 schreef pikki het volgende:

[..]

leugenaar !!!!
Waarom ben ik nou een leugenaar?
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:58:33 #146
137525 pikki
pok! pok !
pi_33534211
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:05 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Logica is erg gezond. Intuitie heeft met gevoel te maken, je intuitie zegt dat Robbert paranormale gaven heeft. Maar wat zegt logica?
Het triestige van onze teveel op het technische , de rede gebaseerde maatschappij maakt dat de mensen mentaal in een "afgescheiden wereldje" zijn gaan leven , vaak met een erg groot ego , zo van "ik weet het hier allemaal" en eigendunk .
Dat uit zich ook bijzonder goed bij al die beterwetende sceptici , die zich dan wagen zulke straffe uitspraken te doen in de wereld van het paranormale, zoals "telepatie bestaat niet " , enzoveelmeer.
De huidige mens is een flink stuk van zijn gezonde intuitie, die deel uitmaakt van de spirituele wereld kwijtgeraakt, en redeneert daardoor "te rationeel" "te logisch". Vandaar dat hij ook de nu plots opduikende verschijningen van fenomenen zoals ufo's, graancirkels en geestverschijningen probeert maar al té logisch te verklaren , en vandaar de gevolgen .....
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:00:37 #147
137525 pikki
pok! pok !
pi_33534277
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:15 schreef The_End het volgende:

[..]

Waarom ben ik nou een leugenaar?
Omdat je de zaken vervormt ...naar ei gen goeddenken .
pi_33534362
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:00 schreef pikki het volgende:

[..]

Omdat je de zaken vervormt ...naar ei gen goeddenken .
Doet Robbert eigenlijk niet precies hetzelfde?
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:04:57 #149
137525 pikki
pok! pok !
pi_33534421
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:03 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Doet Robbert eigenlijk niet precies hetzelfde?
Is deze uitspraak het gevolg van de onfeilbare bedrieglijke sceptische artikels die uw geest gebrainwashed hebben .......
pi_33534456
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:04 schreef pikki het volgende:

[..]

Is deze uitspraak het gevolg van de onfeilbare bedrieglijke sceptische artikels die uw geest gebrainwashed hebben .......
Over brainwashing gesproken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')