Ik zat bij een jongen in de klas, die was gewoon raar. En oversext.
Het begon meteen in de eerste schoolweek van de 2e klas, hadden we al een prachtige disco. Die jongen beweren dat toen hij nog in Bosnië woonde, dat hij op zijn 7e met zijn buurmeisje geneukt had. Niemand hem geloven, en hij later beweren dat wij het bedacht hadden. Een paar maanden later beweerde hij ontmaagd te zijn op de wc van de Drie Gezusters in Groningen door een Overijsselse meid, die hij uiteraard nooit meer ontmoette. Erg geloofwaardig natuurlijk.
Zo beweerde hij ook een keer dat hij een vriendin in Groningen had wonen (hij woont zelf in Eelde, Drenthe), en toen gingen een paar jongens (van die gangstertjes) hem volgen om te kijken waar ze dan wou wonen. Hij vertrok na school inderdaad naar Groningen, maar wat bleek, hij nam gewoon een alternatieve route naar huis...
Later in het jaar zei hij: Ja, zie je dat meisje, da's mijn vriendin. Vonden wij wel best, en we lieten hem verder maar lullen. Toen ging het uit, zei hij, en was zij een afgesloten hoofdstuk. Maar toen kwam de skireis. Wie zit er voor me in de bus. Juist, dat meisje, dus ik haar vragen: He, jij bent toch de ex van [jongen]. Nog nooit zo'n verbaasde blik gezien. Toen hebben we hem er op school mee geconfronteerd, ging-ie het weer ontkennen.
Op een verjaardag had hij de bal op een dak van een garage geschopt en ging ie em halen. In plaats van dat hij de bal pakt en weer verder komt voetballen, geeft hij eerst een mooie show. Hij gaat dansen onder begeleiding van de tekst "Schaamhaar, schaamhaar".
Hij had altijd veel brood mee, wat op zich natuurlijk goed is, want da's gezond. Maar goed, hij liet een keer een broodje vallen op zijn tas, en daarbij viel een stuk tomaat op de grond. Iedere verstandige scholier laat het dan mooi liggen of gooit het dan nog netjes in de prullenbak. Wat doet hij, hij pakt het van die ranzige stoffige aula-vloer op, stopt het weer op zijn broodje en ging het weer opeten.
Hij pakte een keer het been van mij vast, trok dit naar zijn mond en begon er bijna in te happen, terwijl hij de "Kippenboutje" schreeuwde.
En dit is nog niet eens alles....
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum