abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33489531
Laatste tijd hoor 'k van verschillende mensen dat 'k beter voor Augustinus kan kiezen in plaats van Minerva, als 'k over een jaartje in Leiden ga studeren. Ze gebruiken argumenten als... Ja, de ontgroening is daar erg extreem, te veel ballen, overdreven cultuur enzovoort. Hoe zien jullie Minerva? En hoe hoog is de kakgehalte daar?
pi_33489589
Minerva.
pi_33489602
Studentenverenigingen.
  woensdag 28 december 2005 @ 23:38:34 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33489613
Minerva is erg van 't oude geld'en de kouwe kak, Augustinus is een stuk gevarieerder. Waar jij je het beste thuis zult voelen is voor iemand die je niet kent moeilijk te bepalen.
pi_33489945
Ga gewoon in de welkomweek lekker bij allebei kijken! Tis niet mijn ding die ballen-clubs.
pi_33490116
De kudde waar jij je het beste bij voelt.
pi_33490225
ik verdenk minerva ervan alle meisjes hun haren voor hun leven te bleken in de ontgroening.
nee, het gebouw is van binnen echt heel hip bij minerva. je ziet dat het een dure vereniging is. maar de sfeer? die is echt heel gesloten.
augustinus had een veel knusser huis. het had ook dingen waarvan ik dacht ieuw, maar het is wat opener, wat minder oppervlakkig.
ik zou zeggen, doe mee met de el cid. die is echt gezellig, en je kan overal naar binnen piepen om de sfeer te proeven.
ik ben zelf nergens lid van, ik vind, dat als je in leiden studeerd, dat je leven niet ophoudt buiten leiden. ik wil dan ook, denk ik, niet in leiden wonen.
succes met kiezen. en het hoeft niet. 2e jaars zijn ook welkom in een vereniging
I will take the sun in my mouth
pi_33490355
Minerva is kak á la creme, augustinus en quintus zijn IETS beter (maar niet veel).

waarom ga je niet gewoon NIET bij een studentenvereniging? Vind je jezelf niet leuk genoeg zonder dat je een Feut en een Nul genoemd wordt? Zonder dat je door alle hogere jaars als voetveeg en loopmeisje gebruikt wordt?
pi_33490643
Tja, het lijkt me gewoon gezellig om bij een studentenvereniging te zitten, en okay kak... 'k ben zelf geen 'kakker', maar daarom lijkt het me juist interessant om bij een vereniging te gaan waar zogenaamd veel van zulke type mensen zitten. Op school heb 'k alleen maar zulke types in mijn kennissenkring, dus ach... Zo oppervlakkig is hun mentaliteit ook weer niet. Maar goed, inderdaad... Er wordt een introweekend georganiseerd, en dan kan 'k wel beslissen waar 'k op wil. Tja, wat 'k wel grappig vond om te horen van een meisje is dat 'k hoogstwaarschijnlijk buitengesloten zal worden als 'k lid word van Minerva, omdat 'k absoluut niet van alcohol houd, en de eerstejaars daar alles doen om ''cool'' over te komen, en dus mij zullen buitensluiten. Mij lijkt dat een bullshit, maar goed... ze wilde ook dat 'k lid word van Augustinus.
pi_33490729
Ik heb een tiefushekel aan mensen zoals jij.
pi_33491157
Minerva is het kak van de kak, met al hun regeltjes en huizen (wel weer makkelijk om een kamer te vinden). Drank betaal je met ze allen dus als je weinig drinkt...... heb je wel kosten, waardoor iedereen er veel zuipt. Echt zonde, al die mooie strakke 1ste jaar meiden, die na 1 jaar dik en vatsig worden hierdoor.....
Als je rechten gaat studeren heb je wel via via gegarandeerd een baan na je studie...

quintus is een stuk relaxer
(minervanen hebben trouwens erge scheit aan quintus, niet mogen begroeten op straat ofzo iets, dacht ik)
augustinus zit er ergens tussen in

Ik heb een zowel een minervaan als een quint als collega, altijd lachen

Idd, gewoon de el cid mee lopen, dan merk je vanzelf welke je het leukst lijkt.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_33491486
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:05 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb een tiefushekel aan mensen zoals jij.
Wat voor'n mens ben 'k dan volgens jou?
pi_33491531
Studentenverenigingen zijn voor nerds die op andere manieren geen vrienden kunnen maken!

Ik ben wel eens wezen kijken op zo'n open avond, en het is redelijk schrikbarend.
pi_33491558
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:17 schreef Gremen het volgende:
Minerva is het kak van de kak, met al hun regeltjes en huizen (wel weer makkelijk om een kamer te vinden). Drank betaal je met ze allen dus als je weinig drinkt...... heb je wel kosten, waardoor iedereen er veel zuipt. Echt zonde, al die mooie strakke 1ste jaar meiden, die na 1 jaar dik en vatsig worden hierdoor.....
Als je rechten gaat studeren heb je wel via via gegarandeerd een baan na je studie...

quintus is een stuk relaxer
(minervanen hebben trouwens erge scheit aan quintus, niet mogen begroeten op straat ofzo iets, dacht ik)
augustinus zit er ergens tussen in

Ik heb een zowel een minervaan als een quint als collega, altijd lachen

Idd, gewoon de el cid mee lopen, dan merk je vanzelf welke je het leukst lijkt.
Tja, geen rechten... politicologie en filosofie wordt het . Oh, waar zitten de meeste allochtonen? Quintus, Augustinus of Minerva (denk het niet)?
pi_33491573
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:27 schreef Roellio het volgende:
Studentenverenigingen zijn voor nerds die op andere manieren geen vrienden kunnen maken!

Ik ben wel eens wezen kijken op zo'n open avond, en het is redelijk schrikbarend.
Gezelligheid? Vast clubje? Wat is daar mis mee?
pi_33491601
Je gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal spreekt in ieder geval niet voor je. Ik geef skiczukie het voordeel van de twijfel.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_33491628
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:28 schreef LiberaleMeiske het volgende:

[..]

Gezelligheid? Vast clubje? Wat is daar mis mee?
Hokjesgeest!
pi_33491634
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:25 schreef LiberaleMeiske het volgende:

[..]

Pfff..
pi_33491645
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:29 schreef Overlast het volgende:
Je gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal spreekt in ieder geval niet voor je. Ik geef skiczukie het voordeel van de twijfel.
Ach, vergeef me dat 'k vanavond niet op mijn grammatica let.
pi_33491857
Post eens een foto van jezelf!
pi_33491901
Ach, zolang je niet zo'' n verenigingspersoon wordt (kleine kans ), zijn studentenverengingen vast oké. Zeker als je in Leiden gaat studeren, heb je er vast tijd voor Zie je nog weleens op donderdag
pi_33492010
achja best leuk zo'n vereniging als je er het typ voor bent, en het zit absoluut niet vol met mensen die geen vrienden kunnen maken (het corps weet ik niet) maar probeer t eens zou ik zeggen, je hebt een intro week, en volgens mij kom jij bij Minerva uit.
  donderdag 29 december 2005 @ 00:56:55 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_33492428
Loop gewoon de algemene introductie van Leiden en bepaal dan wat het gezelligst is. Laat je vooral niet afschrikken door sneue lui als Scizukie en Roellio die bij het woord 'studentenvereniging' meteen weer zo triest reageren.

Minerva is het corps, Augustinus zit daar iets onders. Word gewoon lid waar je het het gezelligst vind/lijkt!
Gourmetten of steengrillen?
pi_33492441
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:56 schreef Silenus het volgende:
Loop gewoon de algemene introductie van Leiden en bepaal dan wat het gezelligst is. Laat je vooral niet afschrikken door sneue lui als Scizukie en Roellio die bij het woord 'studentenvereniging' meteen weer zo triest reageren.

Minerva is het corps, Augustinus zit daar iets onders. Word gewoon lid waar je het het gezelligst vind/lijkt!
Heb ik nog aardig tegen je gedaan ook. Godver. Vieze bal.
  donderdag 29 december 2005 @ 01:00:51 #25
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_33492531
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:57 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Heb ik nog aardig tegen je gedaan ook. Godver. Vieze bal.
Bal?!! Ik heb geen mat, geen rode broek en geen bootschoenen! Ook geen kraagjes! En heb geen hete aardappel in m'n keel!!!
Gourmetten of steengrillen?
pi_33492642
Studentenverenigingen ......
pi_33492752
Je houdt 'absoluut' niet van alcohol, schrijf je. Ben je je er wel van bewust dat studentenverenigingen op alcohol draaien? En dat de vriendschappen, liefdes en vetes die ontstaan op die verenigingen, hun oorsprong voor het grootste deel in dezelfde alcohol vinden? Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik denk niet dat je buitengesloten gaat worden -op geen van de drie- maar het maakt de zaken niet echt makkelijker. Ik denk eerder dat je binnen drie maanden alsnog aan de borrel bent.

Oh en mijn politiek incorrecte antwoord op je vraag: word lekker lid van Minerva. Het een na oudste corps van Nederland. Veel ballen maar wel leuk.
  donderdag 29 december 2005 @ 01:23:29 #28
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33493179
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:29 schreef Roellio het volgende:

[..]

Hokjesgeest!
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:27 schreef Roellio het volgende:

De pot verwijt de ketel....
Decisions are made by those who show up.
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 10:21:53 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33497531
Houden we het gezellig?
Ja?
Leuk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33497949
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:23 schreef KieWie het volgende:

[..]

[..]

De pot verwijt de ketel....
Ik zit zelf niet bij een vereniging, maar ken nog wel wat mensen die erbij zitten. Bij de kneuzerige verenigingen zitten idd best veel van die vriendloze personen. Maar bij het Corps zijn het uitsluitend ballen
pi_33505691
edit: verspilde moeite.
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:36 schreef Roellio het volgende:
Post eens een foto van jezelf!
Want? Wil jij jezelf als het gewenste type neerzetten?
pi_33507562
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:38 schreef skiczukie het volgende:
Studentenverenigingen.
Mensen die van toeten noch blazen weten. .

Verder; ik ben zelf niet lid van Minerva, maar ik zou je niet afraden lid te worden. Loop gewoon de EL CID, met een gezonde dosis scepsis uiteraard - jegens alle verenigingen, wel te verstaan. Laat je vooral niet afschrikken door de baarlijke nonsens die de boventoon voert onder mensen die een hekel hebben aan studentenverenigingen, dat is zo mogelijk nog sneuer dan je laten overhalen om lid te worden omdat al je vrienden het doen.
Vergis je trouwens niet; Augustinus kent nog wel degelijk een gezelschapsontgroening, met uiteenlopende graden van heftigheid.

[ Bericht 10% gewijzigd door Johan_de_With op 29-12-2005 15:55:58 ]
pi_33508108
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Mensen die van toeten noch blazen weten. .
Nee, ik weet er niks van. Ik zie nooit iets, ik lees nooit iets, ik hoor nooit iets.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:01:00 #34
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_33508143
Ik dacht aan Minerva Bioscopen
pi_33508190
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:59 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Nee, ik weet er niks van. Ik zie nooit iets, ik lees nooit iets, ik hoor nooit iets.
Wat zie, lees en hoor je dan zoal?
pi_33508206
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:01 schreef Messenga het volgende:
Ik dacht aan Minerva Bioscopen
Ik dacht aan mijn school.
pi_33508219
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat zie, lees en hoor je dan zoal?
Dat het bier goedkoop is.
pi_33508271
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:03 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat het bier goedkoop is.
. HBO'er?
pi_33508353
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Vergis je trouwens niet; Augustinus kent nog wel degelijk een gezelschapsontgroening, met uiteenlopende graden van heftigheid.
Maar bij een gezelschap gaan is een eigen keuze, dat hoeft niet. Het is trouwens wel heel leuk om te doen

Maar ga gewoon zoals eerder gezegd lekker EL CID lopen en neem de hele week de tijd om te kijken of er een vereniging is waar je je prettig bij voelt
pi_33508402
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:06 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Maar bij een gezelschap gaan is een eigen keuze, dat hoeft niet. Het is trouwens wel heel leuk om te doen
Precies, alleen wordt tijdens de EL CID hoogstens summier medegedeeld dat de gezelschapsontgroening nog bestaat.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:08:48 #41
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33508426
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:25 schreef LiberaleMeiske het volgende:
Iemand die 'ik' niet voluit durft te schrijven en andere irritante afkortgewoonten heeft.
Ik ga naar huis.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:08:53 #42
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_33508428
Minerva is een corps waar al het oude geld zit. Heb je dat niet, moet je er niet bijgaan. Je zet jezelf alleen maar voor lul en je moet echt wel "kakker" zijn, anders pas je er niet tussen.
Augustinus is net zo, alleen wat minder pretentieus, ik vind Augustinus wel okay en als ik in Leiden had gestudeerd was ik er lid van geworden.

Dan heb je nog wat andere verenigingen, Quitus bijvoorbeeld, maar het is maar net wat je wil.
Minerva en Augustinus krijg je vaak wel aardige connecties bij.

Ik lees dat je niet van alcohol houdt. Dat zou ik dan maar leren als ik jou was, want het draait allemaal om je lam zuipen. Succes ermee.
pi_33508453
Leiden.......

Wat ga je studeren?
  donderdag 29 december 2005 @ 16:11:12 #44
54772 Silmarwen
pi_33508512
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:09 schreef Flyingdutchman het volgende:
Leiden.......

Wat ga je studeren?
Nee van Hillegom wordt je vrolijk

Ze heeft al geschreven wat ze gaat studeren.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:12:57 #45
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33508576
minerva is het corps. punt. daar hou je van of daar hou je niet van. het kost veel tijd, zeker in je eerste jaar en veel geld.

augustinus is een grote vereniging die een beetje lijdt onder de vele dixo leden, die alleen maar naar de feestavonden komen, geen commissies doen etc. t is er vast wel leuk, maar ik zocht persoonlijk mijn vrienden liever elders.

quintus...ja...als je t doet doe t dan goed...en ga gewoon bij minerva....ahc vereniging, oftewel de papen, en een beetje wannabe corps. zogenaamd geen ontgroening meer, maar voor de prominente disputen meot je wel nog een dispuutsontgroening doorgaan.

ssr weet ik weinig van. ken alleen maar leuke mensen die lid zijn.

catena. als je de muziek aan kunt is t er erg gezellig. en erg open. en links. en alternatief.

dusseh, loop lekker de elcid, kijk overal, laat je niet inpalmen door de praatjes en grote acts die ze binnenhalen, maar kijk wat voor mensen er rondlopen en of je ze aardig vindt.

en vergeet niet de kleinere (sport en muziek-) verenigingen. daar maak je ook plenty vrienden...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_33508660
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:11 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nee van Hillegom wordt je vrolijk
Nee klopt.. .maar daar studeer ik ook niet

@TS

Waarom geen Groningen voor Rechten? Misschien was het je nog niet opgevallen maar de afgelopen 2 jaar staat Leiden nogal slecht aangeschreven voor rechten.
Ben geen ervaringsdeskundige Maar het kan wellicht handig zijn als je klaar bent.....
  donderdag 29 december 2005 @ 16:18:38 #47
54772 Silmarwen
pi_33508761
Hier heb je overigens wat linkjes.

Gezelligheidsverenigingen:
Minerva
Augustinus
SSR Leiden
Catene
Quintus

Sportverenigingen:
Asopos
Blauwe Schuit
Leids studenten Duikvereniging
Levitas
Njord
Plankenkoorts

Je hebt ook nog internationale, religeuze en muzikale verenigngen in Leiden. Njord staat trouwens erg hoog aangeschreven als sportvereniging.
pi_33508797
Als ik jou was, was ik helemaal niet bij een studentenvereniging gegaan. Gewoon lekker op jezelf en zoek je eigen vrienden, in plaats van die voor je te laten kiezen door een studentenvereniging.

Niet alleen ben je dan verplicht om aan allerlei zaken mee te doen (bar hangen, etc), maar je schermt je wereld ook heel erg af. Bovendien zijn er ook nog allemaal sneue regeltjes waar je je aan moet houden (bijv. 1e jars altijd bier betalen voor de rest/deur open houden, plassen op de lage, roze baby-wc, sneu toch??)

Bovendien heb je ook nog de ontgroening. Ik weet niet hoe dat daar bij die studentenverenigingen is, maar diegene waar ik dus bij wilde (jaja, spreek dus uit eigen ervaring) hadden een ontgroening waar je echt stil van werd. Ben uiteindelijk weggegaan op de laatste dag met een blauw oog en gekneusde ribben.

Ik wil niet zeggen dat ik echt helemaal tegen studentenverenigingen ben, je hebt ze ook die een vrije toelating hebben (je betaald je contributie en je bent lid) en iedereen toelaten, waar het belangrijker is dat je er bent en lekker een biertje mee pikt, dan wie je bent.

Dus: denk er goed over na wat je wilt. En als je niet van alcohol houd, zul je het bij corpsen, ed (iig de verenigingen waar jij het over hebt) heel zwaar krijgen.

Succes!
  donderdag 29 december 2005 @ 16:20:09 #49
54772 Silmarwen
pi_33508821
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:15 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Nee klopt.. .maar daar studeer ik ook niet

@TS

Waarom geen Groningen voor Rechten? Misschien was het je nog niet opgevallen maar de afgelopen 2 jaar staat Leiden nogal slecht aangeschreven voor rechten.
Ben geen ervaringsdeskundige Maar het kan wellicht handig zijn als je klaar bent.....
Ze schrijft dat het iig geen rechten gaat worden maar policitologie of filosofie die beide hoog staan aangeschreven in Leiden.
quote:

[..]

Tja, geen rechten... politicologie en filosofie wordt het . Oh, waar zitten de meeste allochtonen? Quintus, Augustinus of Minerva (denk het niet)?
pi_33508870
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:20 schreef Silmarwen het volgende:
Check
pi_33508933
Waar de meeste allochtonen zitten?
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 16:23:46 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33508946
Hmmm, het is duidelijk dat het je eigen ding moet zijn, zelf weten, de Minerva is kak oud geld, heb je het niet sta je er bij te kijken en ben je eigenlijk 'apart'
Augustinus is dat wat minder.
Alcohol word rijkelijk gevloeid en verder had je rechten kunnen studeren in Groningen omdat Leiden wat minder schijnt te zijn. oke, geen rechten?
Mis ik nog iets?

De vooroordelen zijn leuk enzo, maar je moet het zelf weten, voor oordelen zijn er altijd - moet je je niet al te veel door laten leiden, er zitten wel sommige waarheden in maar dat moet je ook zelf ondervinden.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:26:51 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_33509045
quote:
Ik geloof dat je tegenwoordig bij al die verenigingen tijdens de ontgroening twee zwaar geschapen negers tegelijk in je billetjes moet hebben.

Tough luck!
Ik ga naar huis.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:27:33 #54
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33509065
meeste allochtonen worden geen lid, maar bij augustinus zitten er denk ik de meeste.

rechten in leiden is overigens niet zo slecht. de oordelen die de afgelopen paar jaar rehcten in leiden als slecht afbeeldden waren gebaseerd op een oud visitatierapport, van vóór een grootschalige reorganisatie en nieuwbouw. daar zou ik dus niet op af gaan.

maar voor politicologie en filosofie zit je in Leiden echt zeker prima!!
pi_33509077
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:26 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik geloof dat je tegenwoordig bij al die verenigingen tijdens de ontgroening twee zwaar geschapen negers tegelijk in je billetjes moet hebben.

Tough luck!
Dat wordt Leiden.
pi_33509111
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:18 schreef Silmarwen het volgende:

Je hebt ook nog internationale, religeuze en muzikale verenigngen in Leiden. Njord staat trouwens erg hoog aangeschreven als sportvereniging.
Zoals AEGEE, ESN, JASON, SIB, Lignum, Collegium Musicum, Sempre Crescendo, Tuna Femenina, Ekklesia, Gomarus, Ichtus, Ijar Roddhl, NSL, de Open Kring, Panoplia, Time4God, Shotgun, Saturnus, LSAC, Danaïden-Argos, LUSV, Pro Libertate, Skateology, Qravel, LSVV '70, SKC, SWL, Aquamania, COC, Duivelsei, HSV, Prometheus en de universitaire basketbal, volleybal en badminton verenigingen.

En nee, van de meeste heb ik verder ook nog nooit gehoord
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 16:29:35 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33509134
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:26 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tough luck!
Ja, leuk enzo.

Beetje serieus houden Waar is de TS eigenlijk??
pi_33509202
Alleen om vrienden te maken . De kortzichtigheid hier straalt ervan af.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:32:03 #59
54772 Silmarwen
pi_33509216
Ichts is een cristenvereniging, saturnus is een handbal vereniging, danaïden is korfbal, coc is een homosexuele vereniging, prometheus ken ik alleen van naam en de rest ken ik helemaal niet
pi_33509286
Bij SSR moet je geloof ik verklaren bereid te zijn een aanslag op Bush te plegen als je overweegt lid te worden.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:38:43 #61
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33509429
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:29 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Zoals AEGEE, ESN, JASON, SIB, Lignum, Collegium Musicum, Sempre Crescendo, Tuna Femenina, Ekklesia, Gomarus, Ichtus, Ijar Roddhl, NSL, de Open Kring, Panoplia, Time4God, Shotgun, Saturnus, LSAC, Danaïden-Argos, LUSV, Pro Libertate, Skateology, Qravel, LSVV '70, SKC, SWL, Aquamania, COC, Duivelsei, HSV, Prometheus en de universitaire basketbal, volleybal en badminton verenigingen.

En nee, van de meeste heb ik verder ook nog nooit gehoord
leuke vereniging....zit toevallig in het bestuur volgend jaar...toevallig he? ja vind ik ook.

even een toelichting:

-Aegee en SIB zijn studentenverenigingen voor internationale betrrekkingen.
-ESN is het erasmus student network. en dus niet echt een vereniging
-Collegium Musicum en Sempre Crescendo zijn studenten koren en orkesten. waarvan sempre vroeger een Minerva sub was en verder ga ik niks lelijks zeggen want het bestuur van "de grootste" moeten wel vrede houden met "de oudschte".
-tuna feminina is een spaans volksmuziek groepje
-de ekklesia is de studentenkerk
-franciscus gomarus is de katholieke studentenvereniging
-ichtus is een christelijke vereniging
-nsl ook, maar die zijn iets "corporaler" in opbouw, met een soort ontgroening geloof ik zelfs...
-Panoplia is de reformatorische vereniging...zwarte kousen rokjes hoedjes kerkgangers dus
-LUSV is een sportclub...geen idee wat voor club...
-Skateology zijn de skateclub
-Qravel is een quintus tennissub die ook open is voor anderen
- LSVV '70 is een voetbalclub dacht ik
-SKC is volleybal voor studenten
-Aquamania is zwemmen en waterpolo
-COC is gewoon het COC...
-Duivelsei zijn de spelletjesfanaten (real life role playing games en kolonisten marathons enzo)
-Prometheus is de culturele vereniging, ook een gezelligheidsvereniging en ze organiseren veel avonden waar iedereen heen kan. lezingen en films enzo.

de rest weet ik als leidse student niet eens wat het is! en ik loop hier toch al vier en een half jaar rond...

voor alle sportclubs (ook subs als qravel) moet je trouwens een sportkaart van het universitair sportcentrum hebben...

edit: zo links is SSr niet hoor.
  donderdag 29 december 2005 @ 17:47:04 #62
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33511540
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:09 schreef Flyingdutchman het volgende:
Leiden.......

Wat ga je studeren?
En dat zegt een HBO'er uit Hillegom.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 29 december 2005 @ 17:48:38 #63
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33511591
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:38 schreef kwakveense het volgende:
-Panoplia is de reformatorische vereniging...zwarte kousen rokjes hoedjes kerkgangers dus
Heb ik echt nog nooit van gehoord, maar het woord "rokjes' is bij die zwartekousen doorgaans niet van toepassing. Denk je toch eerder aan minirokjes en dat zijn het bepaald niet.
  donderdag 29 december 2005 @ 17:50:17 #64
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33511653
quote:
-franciscus gomarus is de katholieke studentenvereniging.
Volgens mij is dit ook een gereformeerde vereniging.
  donderdag 29 december 2005 @ 18:26:44 #65
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33512705
oh dat zou kunnen...*checkt* ja! is gereformeerd...panoplia is reformatorisch....ichtus is algemeen protestants....nsl is algemeen christelijk en de ekklesia is oecomenisch
pi_33512767
quote:

[..]

leuke vereniging....zit toevallig in het bestuur volgend jaar...toevallig he? ja vind ik ook.
Tof Ff kijken welke CMers ik ken. Janco Nagelhout, Joris Gose, Iris Mulder, Jorieke Duvekot, ken je die?
pi_33513113
tja... Mag ook kiezen over een halfjaar.
Laat gewoon overal m'n neus even ruiken, en zie wel waar ik het naar m'n zin heb. Mnierva, Augustinus, we zien het allemaal wel.

Overigens, is het écht waar dat je élke keer als nuldejaars al het bier moet betalen voor een ouderejaars? Ik bedoel: één avondje is te doen natuurlijk, maar heb moet wel gezellig blijven. Iemand hier ervaring mee?
pi_33513263
quote:

[..]
Oh, waar zitten de meeste allochtonen? Quintus, Augustinus of Minerva (denk het niet)?
  donderdag 29 december 2005 @ 18:49:11 #69
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33513375
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:45 schreef WAT het volgende:

[..]

Allochtone studenten zie je sowieso weinig aan de Universiteit Leiden en ik vermoed dat dit percentage bij verenigingen nog lager zal zijn.
pi_33513433
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Allochtone studenten zie je sowieso weinig aan de Universiteit Leiden en ik vermoed dat dit percentage bij verenigingen nog lager zal zijn.
Ja dat dacht ik ook.
pi_33513733
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:40 schreef De_Warme_bakker het volgende:
tja... Mag ook kiezen over een halfjaar.
Laat gewoon overal m'n neus even ruiken, en zie wel waar ik het naar m'n zin heb. Mnierva, Augustinus, we zien het allemaal wel.

Overigens, is het écht waar dat je élke keer als nuldejaars al het bier moet betalen voor een ouderejaars? Ik bedoel: één avondje is te doen natuurlijk, maar heb moet wel gezellig blijven. Iemand hier ervaring mee?
Één ding, je hoeft niets te doen wat je niet zelf wilt. Bij een ontgroening niet, en bij een nuldejaarsperiode ook niet. Als jij geen bier bestelt, dan bestel je geen bier. Punt.

Ik weet dat het bij Augustinus sowieso niet nodig is. Bij Minerva en Quintus heb je in je eerste jaar gelijk intensiever contact met ouderejaars, dus zal het wel van je verwacht worden op een gegeven moment. Maarja, bij een studentenvereniging zal je veel geld uitgeven, maar dat doe je in een kroeg ook
pi_33514028
quote:
Da's gelul. Over het algemeen worden drankrekeningen hoofdelijk omgeslagen.
pi_33514460
ok
pi_33520422
oud geld is sowieso geen kak, iemand heeft de definitie van kak geloof ik niet helemaal begrepen.

Wat je jezelf moet afvragen:
ken ik mensen die lid zijn van het corps? Vind ik die mensen wel ok of niet ok? Een vereniging is uiteindelijk de leden die er lid van zijn.

Veel vooroordelen over het corps zijn niet waar, en het zijn de uitzonderingen die de meeste aandacht trekken en daardoor voor een negatief imago kunnen zorgen.

Laat in elk geval je nooit afschrikken door wat voor ontgroeningsverhalen dan ook, de ontgroening is zo'n klein deel van alles. Denk je even in; je bent 5 jaar lid en de ontgroening duurt slechts 3 weken.
  donderdag 29 december 2005 @ 22:02:24 #75
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33520593
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Tof Ff kijken welke CMers ik ken. Janco Nagelhout, Joris Gose, Iris Mulder, Jorieke Duvekot, ken je die?
ken ik allemaal behalve iris...die zie ik ook niet op de ledenlijst staan....tenzij het iris 'van janco' is dan weet ik wel wie t is maar kent zij mij niet

woon je aan t flanorpad ofzo?
pi_33521001
quote:
nee, alleen tijdens de clubstunts, huldiging etc (hoe je het noemt verschilt per stad en de duur verschilt ook). Als je jc is gevormd moet je betalen.
pi_33535610
Als je met Fok! nou kon PMen, dan had deze Slowchat niet gehoeven
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:02 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ken ik allemaal behalve iris...die zie ik ook niet op de ledenlijst staan....tenzij het iris 'van janco' is dan weet ik wel wie t is maar kent zij mij niet
Ja, idd. Ik dacht dat Iris zelf ook bij CM zat.
quote:
woon je aan t flanorpad ofzo?
Huisgenoot van Jorieke Maar ik ken Joris en Janco van de EL CID (MTers), en Iris van de studie.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:37:27 #78
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33540338
precies...met PM is SC zo opgelost.

maar t is wel gedeeltelijk on topic...ik bedoel, het illustreert hoe veel mensen je leert kennen ook via via en bij kleine verenigingen.

doe jorieke maar de groetjes van froukje van cm (sopraan, blond...als ze niet meer weet wie ik ben)
pi_33548791
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:37 schreef kwakveense het volgende:
doe jorieke maar de groetjes van froukje van cm (sopraan, blond...als ze niet meer weet wie ik ben)
Doe ik

Oeh, ken je George Ziedses des Plantes ("Sjors") dan ook? Die is volgens mij dit jaar ook lid geworden, onder lichte druk van Janco natuurlijk. Hij was ook MTer afgelopen zomer
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:03:39 #80
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33550659
hmmmm...doesn't ring a bell....misschien issie niet lid geworden uiteindelijk? ik word abactis dus ik ken de meeste leden wel en als ik ze nog niet ken wordt dat de hoogste tijd...notuleert wat makkelijker met ALV's....

ben jij niet stiekem tenor? die hebben we zoals altijd nog hard nodig...
pi_33551714
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:03 schreef kwakveense het volgende:
hmmmm...doesn't ring a bell....misschien issie niet lid geworden uiteindelijk? ik word abactis dus ik ken de meeste leden wel en als ik ze nog niet ken wordt dat de hoogste tijd...notuleert wat makkelijker met ALV's....
Hmm, zou kunnen
quote:
ben jij niet stiekem tenor? die hebben we zoals altijd nog hard nodig...
Haha ik moet zeggen ik heb nog hard getwijfeld om mij aan te melden. Een CMer zat me bij de housewarming van Joris erg te pushen, maar ik heb het eigenlijk al vrij druk, zeker met al twee
"verplichtingen" op de maandagavond Maar misschien doe ik het alsnog een keer.

Ik was laatst voor de derde keer al bijna lid geworden van Catena, dat moet ik ook nog een keer doen Zou toch wel mooi zijn om lid te zijn van Augustinus, Catena, CM en Levitas

Oh, trouwens, mijn zus heeft nog bij CM gezeten. Kan je even kijken welke Katja's er in het archief terugkomen? Ik zal niet gelijk de volledige naam posten, i.v.m. privacy-kwesties
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:31:35 #82
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33554533
haha die ken ik van het lush forum! (lushalicious)

ik dacht al toen ik je achternaam in je profiel zag staan: het zal toch niet...

word nou maar gewoon lid...t is echt heel leuk en we hebben je nooooodig....
  Moderator vrijdag 30 december 2005 @ 20:49:43 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33555418
Ja, leuk allemaal hoor
Maar de vraag is beantwoord?
pi_33559753
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef kwakveense het volgende:
haha die ken ik van het lush forum! (lushalicious)

ik dacht al toen ik je achternaam in je profiel zag staan: het zal toch niet...

word nou maar gewoon lid...t is echt heel leuk en we hebben je nooooodig....
Haha, grappig

Maarja, dit jaar in elk geval niet meer. Ik heb echt een enorm druk semester te gaan. Misschien dat je me tijdens de volgende EL CID kan overhalen
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:49 schreef Renesite het volgende:
Ja, leuk allemaal hoor
Maar de vraag is beantwoord?
Eh, het is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden. Houd nog maar even open dus
  Moderator vrijdag 30 december 2005 @ 23:06:02 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33561638
Persoonlijk vind ik dat een goede afsluiter van dit topic die zin.
quote:
Eh, het is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')