Die overheidsregulering komt er mogelijk alleen omdat zelfregulering niet blijkt te werken. De complete wereld hoeft ook niet te worden aangepast. Alleen moet een scheve verhouding worden rechtgetrokken: niet-rokers moeten net zoveel kans krijgen om met plezier naar een horecagelegenheid te gaan als rokers. Nu is dat over het algemeen niet het geval. Rokers beperken niet-rokers in hun vrijheid om een willekeurige horecagelegenheid te bezoeken. Als er een rookverbod, of wat voor beperking dan ook op roken in de horeca komt, dan beperkt dat rokers niet in hun vrijheid om een willekeurige horecagelegenheid te bezoeken.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
En daarom moet maar de complete wereld aangepast worden aan mensen die niet roken, overheidsregulatie leidt zelden tot een betere wereld, als je daar niet mee eens bent adviseer ik je een bezoek te brengen aan noord korea.
Blijkbaar niet?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:19 schreef raptorix het volgende:
Ik zit dagelijks in rookvrije gebouwen, hoor je mij klagen?
Bekijk documentaire over tokkies, over ontstaan van burgemeester buurt in amsterdam.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Yeah right.
[..]
Lees je zelf maar eens in... *gaap*
Vind ik prima idee, alleen vind ik dat dit niet via wetgeving moet gebeuren, maar via marktwerking.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Blijkbaar niet?
Dan zul je ook niet klagen als dat stuk rookvrije ruimte wordt uitgebreid tot de horeca..
Ik heb wel 's wat over de Tokkies gezien ja, en nu?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:21 schreef raptorix het volgende:
Bekijk documentaire over tokkies, over ontstaan van burgemeester buurt in amsterdam.
Marktwerking werkt niet altijd. Dat is al 100 keer uitgelegd.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:22 schreef raptorix het volgende:
Vind ik prima idee, alleen vind ik dat dit niet via wetgeving moet gebeuren, maar via marktwerking.
80% rookvrij, doe ik het voor.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:22 schreef raptorix het volgende:
Bovendien vind ik het onzin om horeca 100 procent rookvrij te maken.
Beter als nederland, je werkt je de tering om een stelletje paupers te onderhouden.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb wel 's wat over de Tokkies gezien ja, en nu?
Trouwens, ik had het over de VS, met allerlei misstanden, deels ontstaan door overtrokken kapitalisme en marktwerking.
Marktwerking werkt overal, punt is dat de antirook lobby de cijfers overdrijft, en vervolgens roept dat er regelgeving moet komen.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Marktwerking werkt niet altijd. Dat is al 100 keer uitgelegd..
Daarom juich ik (recente) maatregelen om het misbruik van het sociale stelsel tegen te gaan, ook van harte toe.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:24 schreef raptorix het volgende:
Beter als nederland, je werkt je de tering om een stelletje paupers te onderhouden.
Ooit colleges economie gevolgd?quote:
Gossie... ze jokken.quote:punt is dat de antirook lobby de cijfers overdrijft, en vervolgens roept dat er regelgeving moet komen.
Jij was toch juist voor marktwerking?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:27 schreef raptorix het volgende:
Ik hou ermee op, ik denk dat alle voor en nadelen wel genoemd zijn, mijn standpunt is dat ik het prima vind dat mensen over een rookvrije werkplek dienen te beschikken, in horeca kan dat prima worden afgedwongen door goede ventilatie systemen, daarnaast denk ik dat het onzin is om dit soort zaken via marktwerking te laten plaatsvinden.
Da's slechts één van de oorzaken. Je vergeet de andere.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:29 schreef raptorix het volgende:
Marktfalen ontstaat voornamelijk door een gebrek aan spelers, dat is in de horeca niet aan de orde.
Gratis bier voor niet rokers danquote:Op woensdag 28 december 2005 21:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat dan weer wordt doorberekend in de prijs van mijn niet-rokers-biertje..
Of niet, al is de vraag of dit stand zou houdenquote:Op woensdag 28 december 2005 21:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat dan weer wordt doorberekend in de prijs van mijn niet-rokers-biertje..
Ja, bedankt nog dat je mij in staat hebt gesteld om de waarheid op zulk een goede en heldere wijze te verkondigen en beargumenteren.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:29 schreef raptorix het volgende:
Had trouwens geen tijd voor studiebanken, was bezig met jou studiefinancieering aan het verdienen
Wel zo rechtvaardig,quote:Op woensdag 28 december 2005 21:31 schreef DaMart het volgende:
Tja, de vervuiler betaalt de maatregelen om de vervuiling tegen te gaan.
Daar staat wel wat tegenoverquote:Op woensdag 28 december 2005 21:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, bedankt nog dat je mij in staat hebt gesteld om de waarheid op zulk een goede en heldere wijze te verkondigen en beargumenteren..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |