abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33509744
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch jammer een frisse neus op z'n tijd zou je bleke huidje goed doen .
Het is in het Noorden een stuk gezonder om rode koontjes te gaan halen.
pi_33509791
Bunny Luv nu op Hustler TV

JdW, heb jij ook toevallig niet dat op je kabel
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33509804
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is in het Noorden een stuk gezonder om rode koontjes te gaan halen.
Dat dan weer wel natuurlijk. Het was ook bitterkoud daar in het hoge Noorden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33510007
kwast heet dat toch
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33510059
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:55 schreef Tafkahs het volgende:
kwast heet dat toch
Kwast is toch een mix drank met iets van jenever erin?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33510302
Eentje speciaal voor Johan, .
quote:
Michael Scheuer, a 22-year veteran of the CIA who resigned from the agency in 2004, told Thursday's issue of the newsweekly Die Zeit that the US administration had been looking in the mid-1990s for a way to combat the terrorist threat and circumvent the cumbersome US legal system.

"President Clinton, his national security advisor Sandy Berger and his terrorism advisor Richard Clark ordered the CIA in the autumn of 1995 to destroy Al-Qaeda," Scheuer said, in comments published in German.

"We asked the president what we should do with the people we capture. Clinton said 'That's up to you'."

Scheuer, who headed the CIA unit that tracked Al-Qaeda leader Osama bin Laden from 1996 to 1999, said that he developed and led the "renditions" program, which he said included moving prisoners without due legal process to countries without strict human rights protections.
[ bron ]
  donderdag 29 december 2005 @ 17:08:08 #257
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_33510348
Is er eigenlijk een "steun hier het kabinet"-topic naast al dat geflame?
Het leven is geen krentenbol.
pi_33510378
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Bunny Luv nu op Hustler TV

JdW, heb jij ook toevallig niet dat op je kabel
Nee, ik heb Fashion TV sinds gisteren. Onschuldiger, maar wel met de Victoria's Secret Angels.
pi_33510404
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, ik heb Fashion TV sinds gisteren. Onschuldiger, maar wel met de Victoria's Secret Angels.
pi_33510411
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:06 schreef Monidique het volgende:
Eentje speciaal voor Johan, .
[..]

[ bron ]
Kerst is al geweest.
pi_33510443
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:08 schreef blrrrt het volgende:
Nee, wacht dacht jij dan, dit is een vies links bolwerk natuurlijk, op de rechtse users na dan, maar die indoctrineren we ook nog wel
pi_33510444
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Kwast is toch een mix drank met iets van jenever erin?
Zoiets als koek en sopie, maar dan voor barbaren
pi_33510460
quote:
Als jij iets kunt bedenken, dan volgt de rest misschien vanzelf
  donderdag 29 december 2005 @ 17:13:00 #264
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_33510499
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:11 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Als jij iets kunt bedenken, dan volgt de rest misschien vanzelf
Ik vind wel dat het kabinet wat steun verdient in deze barre tijden.
Het leven is geen krentenbol.
pi_33510512
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee, wacht dacht jij dan, dit is een vies links bolwerk natuurlijk, op de rechtse users na dan, maar die indoctrineren we ook nog wel
Slechts een kwestie van tijd . Of we zorgen voor een excommunicatie .
pi_33510514
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:10 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kerst is al geweest.
Kan ik ook niets aan doen.
pi_33510530
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd; Giselle Bundchen, Heidi Klum, Tyra Banks, Alessandra Ambrosio en uiteraard Adriana Lima.
pi_33510594
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kan ik ook niets aan doen.
Bij nader inzien; dank. Teken dat onder Clinton niet alles anders ging.
pi_33510740
Ik wist wel dat je het zou waarderen.
pi_33510792
quote:
Vast wel, maar ik weet het niet zo 1-2-3.
pi_33511062
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:13 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Ik vind wel dat het kabinet wat steun verdient in deze barre tijden.
pi_33511187
quote:
Droge voeten zijn wat waard

door onze redacteur Hilbert Meijer
UTRECHT - Nederlanders willen extra belasting betalen tegen wateroverlast Nederlanders zijn bereid extra te betalen om droge voeten te houden. Vooral kust- en polderbewoners willen investeren in beter waterbeheer, al maken zij zich weinig zorgen over overstromingen.

Als de meubels door de kamer drijven, maken bewoners van laaggelegen gebieden zich pas echt druk om de strijd tegen het water. Zolang dat niet het geval is, blijft waterbeheer een onderwerp voor beleidsmakers en bestuurskamers, is de ervaring van de Nederlandse Waterbond, een consumentenorganisatie voor waterzaken. ,,Daar waar zich problemen voordoen, is er interesse'', zegt bestuurslid Jelle Leenes. ,,Aan de kust en in de polderlandschappen is er extra belangstelling voor waterbeheer. De nabijheid telt zwaar.''

Ondanks de ,,lauwe betrokkenheid'', blijkt bijna tweederde van de Nederlanders bereid extra te betalen om Nederland 'waterbestendig' te houden. Vijf procent extra belasting hiervoor is voor deze groep geen probleem, blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van onderzoeksinstituut TNS-NIPO. De enquête is gehouden onder 1100 Nederlanders in opdracht van de Waterbond. Acht procent van de ondervraagden is zelfs bereid voor dit doel meer dan vijf procent extra belasting te betalen. Ruim tweederde van de ondervraagden (69 procent) vindt het nemen van maatregelen een taak van Rrijk, provincies, gemeenten en waterschappen. Komt het erop aan om de wateroverlast in de eigen woning te voorkomen, dan is ruim tweederde van de Nederlanders 'waarschijnlijk' tot 'zeker wel' bereid daar ook zelf aan mee te betalen.

,,Verrassend'', vindt Leenes de bereidheid om zonodig de portemonnee te trekken om het droog te houden in ons land. ,,Zeker omdat de waterheffingen de laatste tijd nogal zijn gestegen. Het geeft aan hoe belangrijk burgers dat vinden. Het verplicht overheden en politiek eens te meer burgers veel meer dan tot nu toe bij alle plannenmakerij te betrekken en ze inzicht te geven in politieke keuzes.''

Volgens de Waterbond neemt de kans op wateroverlast toe. Door het veranderende klimaat stijgt de zeespiegel, voeren rivieren meer water aan en komt de regen vaker met bakken uit de lucht. Daar komt bij dat in delen van Nederland sprake is van bodemdaling. Nederlanders lijken zich desondanks weinig zorgen te maken over de toenemende kans op wateroverlast. Tachtig procent heeft persoonlijk nooit last gehad van wateroverlast. Negen van de tien ondervraagden heeft ook nooit overwogen te verhuizen in verband met de toenemende kans daarop. Maar mocht het nodig zijn, dan zijn vier op de tien ondervraagden bereid meer dan vijftig kilometer van de huidige woonplek te verhuizen.

Bestuurslid Jelle Leenes van de Nederlandse Waterbond vindt bescherming tegen het water een ,,basisrecht''. Omdat de ruimte beperkt is, wordt ook gebouwd in rivieruiterwaarden of in diep gelegen polders. Leenes vindt dat de overheid hier ,,principiële keuzes'' moet maken. ,,Op dit moment maakt de overheid keuzes uit gebieden die meer of minder tegen wateroverlast beschermd worden. Terwijl iedereen recht heeft op droge voeten.''

Zeker vijftig procent van de Nederlanders is het daarmee eens. Volgens de Waterbond vindt de helft zelfs dat er een verbod moet komen op het bouwen op riskante locaties. Ruim de helft van de ondervraagden meent bovendien dat toekomstige bewoners in zulke gevallen van tevoren op de hoogte gebracht moeten worden van de mogelijke 'waterrisico's'. De Waterbond wil meer debat over de vraag of riskante bebouwing in verband met water nodig is. De organisatie becijferde eerder dat in Nederland jaarlijks vijf miljard euro gestoken wordt in waterbeleid en -beheer.

Klimaatverandering

De laatste tijd klinken vaker dan voorheen alarmerende geluiden over klimaatverandering en wateroverlast. Zo kwamen onderzoekers van het Milieu- en Natuurplanbureau vorige maand nog met een rapport waarin zij schrijven dat tegen het eind van de eeuw de effecten van klimaatverandering problematisch worden. Met name in de laagstgelegen gebieden zullen de afvoer van overtollig water en de veiligheid in het geding komen. Dat komt door de stijging van de zeespiegel, in combinatie met bodemdaling. Ook de watersnoodramp in New Orleans, in augustus van dit jaar, was voor diverse deskundigen en bestuurders reden aandacht te vragen voor de Nederlandse situatie.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=75057
pi_33511338
Weer een teken dat de meeste mensen belasting betalen helemaal niet zo erg vinden. Zolang ze maar weten wat ermee gebeurd.
pi_33511689
opnieuw een tegenvaller voor Europa Transparant
quote:
Geen subsidie voor partij Van Buitenen

van onze redactie politiek
BREDA - Europa Transparant, de politieke partij van Paul van Buitenen krijgt terecht geen subsidie van de staat. Dat heeft de Bredase rechtbank bepaald. De rechtbank gaat nog een stapje verder: of de samenwerkende statenfracties (OSF) in de Eerste Kamer terecht subsidie ontvangen, is sterk de vraag.

Alle in Tweede of Eerste Kamer vertegenwoordigde politieke partijen krijgen subsidie uit Den Haag. Europa Transparant krijgt die subsidie niet. Volgens de staat voldoet de partij van Van Buitenen niet aan de voorwaarde dat ze zitting moet hebben in het nationale parlement. Europa Transparant bezet twee zetels in het Europees Parlement. Bovendien zou Europa Transparant niet voldoen aan de eis dat een partij over minstens duizend contributiebetalende leden moet beschikken.

Europa Transparant ziet zichzelf als een volwaardige, landelijke politieke partij, die net als andere recht heeft op subsidie. Die zou volgens de geldende verdeelsleutel 350.000 euro moeten bedragen. Dat de wetgever deze situatie niet heeft voorzien, kan Europa Transparant niet helpen, zo betoogt advocaat Alexander Brom. ,,Ze hebben in Den Haag zitten slapen, de subsidiewet is prutswerk.''

Volgens de rechtbank zijn de regels heel simpel. ,,De reikwijdte van de subsidiewet beperkt zich uitdrukkelijk tot partijen die deel uitmaken van het nationale parlement. Ook andere partijen die slechts deelnemen aan verkiezingen voor Europees Parlement, gemeenteraden of provinciale staten krijgen geen subsidie.''

De rechtbank zet ook vraagtekens bij de subsidie die de samenwerkende provinciale statenfracties, die als fractie (OSF) in de Eerste Kamer zitting hebben, ontvangen. ,,Het is onduidelijk of dit wel een politieke partij is en of deze partij voldoet aan de eis van duizend betalende leden.''

Dat helpt Europa Transparant echter niet. ,,Ze kan aan het ten onrechte verlenen van subsidie aan OSF niet het vertrouwen op een financiële bijdrage ontlenen'', aldus de rechtbank.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=75034

opschieten voor Wilders trouwens met zijn partij dan, je kan nog steeds niet lid worden maar wel doneren
pi_33511728
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:51 schreef zakjapannertje het volgende:
opnieuw een tegenvaller voor Europa Transparant
[..]

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=75034

opschieten voor Wilders trouwens met zijn partij dan, je kan nog steeds niet lid worden maar wel doneren
Ach wat, administratie is administratie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')