abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34029838
Xanthe, ook hier nog even een hartelijke felicitatie. wat fijn voor jullie!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:24:27 #102
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34030183
Wow Xanthe wat goed! Gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34030268
Xanthe gefeliciteerd! Hartstikke leuk voor jullie
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_34042839
Xanthe,ook hier nog ff de jompels voor jou(jullie)Te gek weer hoor
Groetjes,Minoes
pi_34044963
In tegen stelling tot het krijgen van Isis is dit wel heeeeel snel gegaan....
Maar ja we moeten de kritieke weken nog door.... Wat voel ik me dit maal nuchter zeg!
pi_34045562
Xantheeeee, gefeliciteerd.
Mij is altijd geleerd... een streep is een streep, hoe licht dan ook. Geen streep kan wel een streep zijn.
Je bent dus zwanger!
JOEHOEEEEEE
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:06:12 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34046571

Helemaal gemist dat ET gisteren de eerste spuit heeft gezet!
Jullie zijn nu gewoon echt helemaal begonnen!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 14:10:00 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34046675
Ja als ik ff twee tellen niet kijkt is die naald alweer opgeborgen... ouwe junk.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:10:34 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_34046692
ik zou dat prikken niet durven zelf
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:11:57 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34046729
Ghehehe! Ik vind het ook wel heel stoer hoor!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 14:12:21 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34046743
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:10 schreef Belana het volgende:
ik zou dat prikken niet durven zelf
Laten we zeggen dat wanneer IK had moeten spuiten om zo voor vruchtbaar zaad te zorgen, we nu kinderloos zouden zijn
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:13:09 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_34046763
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat wanneer IK had moeten spuiten om zo voor vruchtbaar zaad te zorgen, we nu kinderloos zouden zijn
stormy waters...
sailin'
pi_34051114
Xanthe wat een goed nieuws! Proficiat
pi_34056066
Dat zelf prikken was hier ook crime , alleen de puregon met de pen durfde ik het een klein beetje zelf.

Dank jullie voor de felicitaties.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 19:40:11 #115
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34057845
Wow Xanthe ik ben sprakeloos. Wat is dit een heerlijk nieuws en direct al met de eerste poging raak Van harte gefeliciteerd en misschien besef je het nu nog niet en ben je daarom zo nuchter. Maar geniet er lekker van meid
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 19:42:07 #116
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34057917
E.T. jouw spuit zit er ook weer in en dat nog wel op vrijdag de 13e
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_34077770
Hier ook alsnog van harte Xanthe!

Ik heb sinds vanochtend vreselijke menstruatiebuikpijn, hoop dat het dan ook echt gaat komen want zit nu al 9 weken te wachten.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 14:42:13 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34083739
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:54 schreef minoes_ het volgende:
Ik ben superblij
Ik ben vanmorgen om half 12 gaan bellen,heb een ritje naar het ziekenhuis gemaakt en vamiddag om 4 uur was er goed nieuws.......
De medicijnen voor de IUI worden vergoed en ik hoef niks op te sturen,de apotheek regelt het rechtstreeks met de verzekering,woepie
Als ik vandaag voor 23:00u helder rood bloed verlies,dan is het vandaag dus dag 1 en dan mag ik zondag gaan spuiten.Het houd dus wel in,dat ik niet op dag 3,zondag,voor het bloedprikken kan gaan.Maar dat sla ik dan maar over,want vorige keer was ik op dag 5 en de gyn wilde graag dat ik op dag 2 of 3 ging om het verschil te meten.
Maar ja,het belangrijkste is,dat de medicijnen worden vergoed.Ik heb speciaal gevraagd of het om de gonal ging,want ze vergoeden ook wel eens het ene wel en het andere niet.
Geen probleem dus.
Pluim voor de Univé,die het met spoed binnen 4 uur heeft geregeld !.

Groetjes,Minoes
En door alle weeromstuit bijna vergeten te reageren op minoes Meid wat een goed nieuws dat de medicijnen worden vergoedt. Alleen Menopur geeft problemen omdat daar eerst een eigen bijdrage betaald moet worden die je dan later kan declareren. De rest wordt lekker direct door de apotheek geregeld met de verzekering

Hoe zit het nou met je ongesteldheid? Is het al doorgezet of niet? Tjonge je gaat in ieder geval weer beginnen en dat moet toch wel een lekker gevoel zijn na zo´n tijd tussen wal en schip en doe-het-zelf pogingen
pi_34088453
Slaapmeisje het is niet zo dat elke verzekeraar deze eigen bijdrage op de Menopur vergoed.
Alternatief voor de Menopur is de Puregon , is alleen wel vele malen duurder.
Het het uitbetalen van de nota duurt hier ook erg lang , heb het voor de kerst al opgestuurd en nog steeds niets ontvangen.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 16:44:11 #120
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34088774
O ok dat wist ik niet. Reden te meer om dus goed uit te kijken welke verzekering je kiest voor diegenen die nog moeten beginnen. Het uitbetalen van die Menopur nota heeft bij mij ook een paar weken geduurd en was bijna 300 pleuro dus erg welkom. Ik ben gelukkig nu weer over op de Puregon, daar doen ze bij de Agis niet moeilijk over.
pi_34088990
Ik heb slechts 1 tip (Als Hoogervorst het dan zo graag zo wil dat de kosten weer omhoog gaan) als je Menopur voorgeschreven krijgt , gelijk aan de arts doorgeven dat er een eigen bijdrage op zit en vragen naar een alternatief. Menopur is nl. het goedkoopste en is dus de reden waarom het het meest voorgeschreven word. Dat word tenslotte van de artsen verwacht. Maar door een procedure fout van de overheid is het dus in een verkeerd segment geplaatst waardoor dus die eigen bijdrage is ontstaan. Dit weigeren ze terug te draaien en daar is degene die die medicatie gebruiken moet de dupe van.
Alternatieven zijn aanwezig en zo merk je (als het vergoed word) het minste hiervan omdat het rechtstreeks verekend word met de verzekeraar.

Hier kon het nu nog wel 5 of 6 weken duren (en het is al 4 weken geleden ingediend) voor ik het geld op de rekening gestort krijg. Lekker als het geleend geld is wat je snel wilt terug betalen.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:59:37 #122
1087 Merisse
broddeltante
pi_34096025
Xanthe, gefeliciteerd met je zwangerschap. Te gek dat het deze keer zo snel is gelukt.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_34100179
Wow Xanthe, van harte gefeliciteerd met jullie streepje, ook voor Jeroen natuurlijk! Ik duim de komende weken voor jullie dat alles goed zal verlopen.

Op naar meer van dit goede nieuws in dit topic in 2006!

Hoi Merisse!
  zondag 15 januari 2006 @ 23:06:37 #124
1087 Merisse
broddeltante
pi_34104720
hai Ma-Maatje
pi_34106638
Xanthe gefeliciteerd!

Op www.freya.nl staat ook een lijstje met goede aanvullende verzekeringen.
pi_34112180
Lijstje klopt voor het grootste gedeelte. Dan nog kun je voor een probleem komen te staan met de Menopur , zie tevens de site. De verzekeringsmaatschapijen die eronder staan schijnen niet eens standaard die eigenbijdrage te vergoeden.
pi_34114206
Goedemorgen(ja,nu wel )
Nou,mijn ongi is dus een dag later begonnen,oftewel zondag.Ik dacht zaterdagmiddag:het zit er aan te komen,laat ik die medicijnen maar gaan halen dan.
Ik 's avonds in de auto,kom ik daar.........recepten vergeten En lief bedelen hielp ook niet
Affijn,zondag kwamen we er weer langs,poging 2.........mooi niet dus
Konden ze de goedkeuring van Univé nergens vinden Ik nog:ja,maar het is zo en zo laat verstuurd en die en die heeft het geregeld..........nog niks.........dan maandag maar weer,zei ik.
Ik vanmorgen eerst maar even gebeld,voordat ik daar weer voor nop sta en ja hoor,degene die het vrijdag voor me geregeld had zei:ja,het staat gewoon in de computer,ze had niet goed gekeken
Dit soort neigingen heb ik nu dus.
Meteen polie ivf gebeld,of ik dan vandaag ipv.morgen ook mag bloedprikken,anders moet ik wéér heen...ja hoor,dat mocht....pffff........4 dagen achter elkaar naar het ziekenhuis knoeren en dan pas resultaat.
Affijn,ik ga dus straks de medicijnen ophalen,bloedprikken en dan morgenavond beginnen met spuiten....ieksssss
Da's de elende met verzorgenden,hahaha,die prikken wel anderen ,maar zichzelf
Dat word dus weer 1,2,3 en hup dr in.Ach,t is ook een naaldje van niks,zo gebeurd.
Groetjes,Minoes
pi_34114410
Dit soort verzekerings perikelen zijn verschrikkelijk , je moet er zoveel energie in steken en je je krijgt er pas na heel veel energie ingestoken te hebben iets voor terug. Gelukkig is het nu geregeld.

Morgen dus prikken! (Welke hormonen krijg je?) Heb je in het ziekenhuis als eens geoefend?
Naald stelt echt niets voor...

(ahum ahum , moet je horen wie het zegt hahaha... :-P )
pi_34119333
Xanthe,neuh,hoefde niet te oefenen ivm.mijn beroep
Ik heb nu de gonal-f,de 300 pen en de 450 pen.Genoeg voor 10 dagen dus.Alles ging goed vandaag,prik ook niet gevoeld en de medicijnen kreeg ik zo mee.
Ik heb wel aan de balie verteld hoe het is gegaan en ze zei,dat ze excuses aan moest bieden,omdat het zo was verlopen.Voor ik weg was,had ze het wel 3x gezegd,dus dat was wel grappig
Morgenavond dus beginnen,na het eten stond er nog ergens op een kladje wat ik had bewaard.
Slaapmeisje,weet jij dat?Hetmoet toch iedere dag op dezelfde tijd,toch?

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 15:18:57 #130
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34122710
Goed nieuw minoes! Ik wist niet eens dat Gonal ook al in een pen zit. Super joh, dat scheelt een hoop gif mengen Er wordt inderdaad geadviseerd om elke avond rond dezelfde tijd te prikken. Het komt echt niet op de minuut aan hoor, maar het is ook voor jezelf wel prettig om een specifieke tijd aan te houden. Succes!
pi_34122829
Ja achteraf is het vaak zo dat ze pas door hebben hoe het werkelijk zat. Maar voor jezelf is het niet leuk.

Ach alle stress die ik heb gehad die maandag voor kerst , toen ik echt moest beginnen met prikken ... En een dag te laat en nu toch zwanger... En nog steeds dringt het helemaal niet tot me door....
  maandag 16 januari 2006 @ 18:18:52 #132
1087 Merisse
broddeltante
pi_34128918
Zet 'm op Minoessie
  maandag 16 januari 2006 @ 19:31:22 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34131780
Succes Minoes!

Hier trouwens gewoon standaard na het avondeten gaat de spuit erin
Saskia moest vandaag huilen toen ik de prik zette.. *huil* buik *huil* auw *huil*

Hoe ze er bij komt dat dat iets is om voor te huilen? Kan me niet voorstellen dat ze d'r eigen prik nog herrinnert (die was vorig jaar mei, de laatste) en wij hebben nooit gezegd dat 't pijn doet of wat dan ook.. dat spuiten gaat gewoon tussen neus en lippen door..

naja, 't is wel aandoenlijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34141152
Nou E.T.,dan spuiten we gelijk op denk,haha.Hoe lang moet jij spuiten denk je?Ik hoop dat ik het met 10 dagen red,vind ik wel genoeg.Maar we zien wel,eerst maar eens beginnen.
Groetjes,Minoes
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:25:29 #135
3011 E.T.
pi_34155240
ik ben afgelopen vrijdag begonnen en ik hoop op halverwege volgende week de punctie.
Even afwachten nog, want een paar dagen voor de punctie weet je 't natuurlijk pas zeker.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34173885
Brrr.......punctie.........ik ben blij,dat ik nog bij IUI ben ,hoop ook echt,dat ivf niet nodig is,maar wie weet.In eerste instantie 10 dagen prikken en op dag 11 de eerste follikelmeting en dan misschien nog wat langer prikken,ik wacht het af.

Oh ja,de eerste prik zit er in,kwart voor acht Nah,stelde niks voor.Mijn man zat vanaf de bank toe te kijken en zei:Dat valt volgens mij mee,je knippert niet eens met je ogen.
En het viel ook mee.Ik heb alleen wel het gevoel,dat ik de plek van de prik voel,hopenlijk komt er geen uitslag ofzo op die plek,maar dat zullen we wel zien.
Ik ga peter r de vries kijken

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 21:06:40 #137
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34175279
Hey dappere minoes. Wat heerlijk dat de eerste prik erin zit zeg. Zeker als je een prikpen gebruikt is dat heel handig, al moet je natuurlijk nog steeds door dat eerste (1, 2, 3, HUP) moment heenkomen
pi_34175430
Slaapmeisje succes morgen met je gesprek
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:46:21 #139
3011 E.T.
pi_34177092
voortaan toch maar spuiten als Saskia in bed ligt.
Het kind krijgt er bijna een trauma van, ze vindt het echt vreselijk als ik me prik. Om verder leed voor haar te besparen ga ik vanaf morgen dus een half uurtje later spuiten
pi_34178095
Slaapmeisje suc6 morgen!

E.T. wat sneu zeg dat Saskia het zo moeilijk vind. Maar een goede oplossing.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 09:10:40 #141
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34190713
Agossie die kleine Saskia! Een half uur later zal echt niks uitmaken en het is wel een stuk fijner om het zonder bezorgd kindje in de buurt te doen

Jaaaa vanmiddag hebben we het nagesprek van de IVF. Ben benieuwd wat nu de vervolgstap is Er gaat in ieder geval weer eens wat gebeuren en dan kunnen we weer toeleven naar een moment (waarschijnlijk eerst weer ongesteld worden en dan beginnnen).
pi_34191021
Spannende tijden dus weer Slaapmeisje. Hoop dat het een goed gesprek zal zijn.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 14:49:12 #143
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34201196
We zijn weer terug uit het ziekenhuis. Deze cyclus zijn we al te laat om te beginnen en het leek de arts ook verstandiger om eerst een maandje rust te nemen gezien de overstimulatieperikelen van de IVF. Het schijnt echt dat ik op het randje heb gezeten van nog ergere overstimulatie en het was waarschijnlijk maar goed ook dat ik niet zwanger was omdat de klachten door de HCG alleen maar verergeren. Volgens de arts heb je op het moment van een terugplaatsing van een mooi embryo toch een 50% kans op zwangerschap. Dat ze dus gemiddeld 25% zwangerschapskans rekenen komt omdat er in het voortraject nog van alles fout kan gaan. In ons geval waarschijnlijk dus gewoon botte pech dat het niet was gelukt, aan de andere kant ook weer mazzel dat het niet was gelukt omdat ik anders vrijwel zeker in het ziekenhuis had moeten worden opgenomen vanwege de verergerde overstimulatie.

Maar goed, zodra ik weer ongesteld ben kan ik weer bellen voor een uitgangsecho op cyclusdag 14 om het moment van terugplaatsing van de embryo's te bepalen. De arts weet niet of ze apart of met zijn 3en tegelijk zijn ingevroren, maar dat horen we volgende maand wel. Als ze de ontdooiing overleven, dan mogen er maximaal 2 worden teruggeplaatst in eigen cyclus. Dus voorlopig even geen hormonenpolonaise voor mij
pi_34201995
Oef... dus eigenlijk is het nog bijna een gelukje dat je niet zwanger was.
Wat kan er gebeuren bij nog ergere overstimulatie??

Dus nu zit je eigenlijk te wachten op je ongesteldheid? Waarvan je wil dat het normaal wegblijft.
Lekker dat het zonder hormonen gaat. Ben zeer benieuwd!
pi_34202079
Goed nieuws dan Slaapmeisje Fijn dat ze er ook 2 willen terugplaatsen en dat je even niet aan de hormonen hoeft
pi_34202484
oeh, 2! spannend Slaapmeisje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 15:34:08 #147
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34203050
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:08 schreef Kleintje het volgende:
Oef... dus eigenlijk is het nog bijna een gelukje dat je niet zwanger was.
Wat kan er gebeuren bij nog ergere overstimulatie??
In het allerallerallerergste geval kun je er zelfs aan overlijden al komt dat niet heel vaak voor. Door de overstimulatie van de eierstokken wordt er vocht onttrokken aan het bloed. Als het bloed dan te dik wordt dan kunnen de organen het op een gegeven moment niet aan en gaan protesteren. Gelukkig was in mijn geval heel veel rust en heel veel drinken (en een niet doorgaande zwangerschap) voldoende om de stokkies weer te laten kalmeren.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 15:35:37 #148
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34203118
Jaaaaaa er mogen er dus twee worden teruggeplaatst en dat lekker zonder extra hormonen! Het grappige is dat ik voor mezelf had gependeld dat ik zwanger zou raken van een tweeling in februari, dus het kan theoretisch gezien ook nog
pi_34203205
Spannend Slaapmeisje!!!
En wat heerlijk om even zonder hormonengedoe te zijn!!
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:46:49 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34203674
Slaapmeisje, je kunt in jullie geval gerust stellen dat er hier dus sprake is van geluk bij een ongeluk. Lijkt me alleen maar goed dat je even rust kunt nemen en dan straks weer met frisse moed aan de volgende terugplaatsing beginnen.
En over die pendel... heb je nog een pot zout nodig?
Maart theoretisch gezien kan het wel natuurlijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')