waarom niet?quote:Op woensdag 28 december 2005 18:24 schreef IllI het volgende:
waarom uberhaupt exchange... :S
Voor 3 client pc's ? WTFquote:
ok wiseguy, doe eens een suggestie. Ik heb duidelijk beschreven waarom ik het wil.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:34 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Voor 3 client pc's ? WTF
Jij bezorgt pizza's met een Mack truck![]()
[afbeelding]
tof, dan gaan we ff testenquote:Op woensdag 28 december 2005 19:06 schreef J.A.N.A. het volgende:
Of kijk eens naar: http://www.desknow.com/
*veegt speeksel weer van het beeldscherm af na lachbui*quote:Op woensdag 28 december 2005 18:34 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Voor 3 client pc's ? WTF
Jij bezorgt pizza's met een Mack truck![]()
[afbeelding]
doekje nodigquote:Op donderdag 29 december 2005 14:47 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
*veegt speeksel weer van het beeldscherm af na lachbui*![]()
hahahaquote:Op donderdag 29 december 2005 15:56 schreef Repeat het volgende:
erm als je instelt dat ie berichten 10 dagen ofzo op de server moet laten staan (gewoon bij je isp dus) dan kan je ze ook op elke pc gewoon ophalen. Hoef je ook niks te synchroniseren.
dit bedoel je toch?
Als je dat zoekt ben je idd met Exchange beste af. Zelfs Exchange 5.5 kan dat wel. Maar dat draait dan weer niet onder 2003quote:
ik kanje welhelpenquote:Op donderdag 29 december 2005 16:05 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
hahahapoging tot grappig zijn?
Agenda/ verzonden items enzo![]()
*met neus tegen msn aan gedrukt zit *quote:Op donderdag 29 december 2005 23:00 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik kanje welhelpen
maar dat doe ik over msn of email
het is namelijk niet zo eenvoudig![]()
In Windows Server 2003 Enterprise zit geen Exchangequote:Op donderdag 29 december 2005 23:16 schreef Blue Thunder het volgende:
Met Windows 2003 standard zit geen exchange bij. Dan heb je idd sbs of enterprise nodig
Jah kloptquote:Op donderdag 29 december 2005 23:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
In Windows Server 2003 Enterprise zit geen Exchange
Hij wil ook de agenda's delen enzoquote:Op donderdag 29 december 2005 23:42 schreef ook_gek het volgende:
waarom stel je niet in outlook in dat hij een copie van het mailtje op de server moet laten staan voor een X aantal dagen. Dan kan je altijd met elke pc de zelfde mail ophalen. En je provider speeld voor mail server
Oooh oke dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:28 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Hij wil ook de agenda's delen enzo
heb je toevgevoegdquote:Op donderdag 29 december 2005 23:06 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
*met neus tegen msn aan gedrukt zit *
Exchange 2003 zit standaard vrij dicht. In tegenstelling tot versie 5.5quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:21 schreef Sportguy het volgende:
Geblocked door zijn provider omdat er klachten over een open-relay smtp-server waren binnengekomen ?
Vertel, vertel....quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:33 schreef Het_Biertje het volgende:
*topic binnen valt*
*BENG BOEM!*
*opstaat*
HOI![]()
Was ik laatst welquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:21 schreef Sportguy het volgende:
Geblocked door zijn provider omdat er klachten over een open-relay smtp-server waren binnengekomen ?
Ik heb eergsiter ontzettend zitten klooien met win2003 totdatie niet meer wilde opstarten en deedtie dat wel kreeg ik meteen geheugen errorsquote:
gaat morgen gewoon nog een keer proberenquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:49 schreef Gunner het volgende:
Ik kan je aanraden gewoon je mail via POP op te halen, want ik zie je nog niet echt een Exchange server opzetten. Komt meer bij kijken dan setup.exe draaien
THAT'S the spirit!!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:28 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
gaat morgen gewoon nog een keer proberen![]()
Gewoon doorzetten...elke keer kom je wat verder...tot het wel gaat werken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:28 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
gaat morgen gewoon nog een keer proberen![]()
dus..... Heeft ie toch geen reet aan.. Maar bedankt dat je ff met je linux kennis kwam patsen hoorquote:Op zaterdag 31 december 2005 08:02 schreef gday het volgende:
Linux-server neerzetten, die met fetchmail al je mail ophaalt, en waar je op kunt inloggen mbv IMAP?Alleen kun je dan niet je Agenda delen..
, maar wel je Verzonden items enzo.
Het lukt overduidelijk met Windows 2003 niet, dan had hij beter Ubuntu Server oid kunnen pakken. Dat is een kwestie van cd erin, 'Server' aanklikken, 'Mail Server' aanvinken en gaan met die banaanquote:Op zaterdag 31 december 2005 08:52 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
dus..... Heeft ie toch geen reet aan.. Maar bedankt dat je ff met je linux kennis kwam patsen hoor![]()
Helaas is dit niet het geval.quote:Op zaterdag 31 december 2005 09:05 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik snap het echt niet....
Stoer hoor... dat je je mail kan ophalen van elke plek met pop3 imap of webmailAls je exhange genoeg beheerst kan dat ook allemaal..
Wat jij je voorstelt kan mij weinig boeien, eerlijk gezegd.quote:Ik snap zelf ook geen hol van linux en het boeit me ook verder geen reet, aangezien ik het niet voor mijn dagelijks werk nodig heb. Ik heb er wel eens mee gespeeld maar jah, ik snap er geen hol van en heb er ook geen zin in om het uit te zoeken. Het kan me voorstellen dat TS dat ook niet wilt. (en met ons vele anderen)
Dat is pure kletsquote:Goed, dat spullen van M$ niet altijd lekker werken is geen vrijbrief om in elk windowsprobleemtopic te gaan lopen patsen met je linux-os en hoe goed dat wel niet is.. Ik begrijp heus wel dat het stabiel is maar je moet er wel de tijd in steken om onder de knie te krijgen en het stabiel te maken
Goed hoor jochiequote:maar jah... waarschijnlijk toch verloren moeite, mijn posting, maar toch.. ben gefokt en dit wilde ik ff kwijt.
Nee? Dus dat ik hier mijn mail van mijn werk op kan halen via webmail en outlook express is onzin? Hmm, dan slaap ik zekerquote:
Dat magquote:Wat jij je voorstelt kan mij weinig boeien, eerlijk gezegd.
[..]
Ik zeg ook dat spullen van M$ niet ALTIJD lekker werken... Ik heb het niet specifiek over windows 2003.quote:Dat is pure kletsWindows 2003 kan prima werken mits je er verstand van hebt. Aangezien het helemaal fout gaat wilde ik gewoon een alternatief bieden dat met een paar muisklikken geďnstalleerd en werkt.
[..]
Tss, beetje jammer vindt je niet?quote:Goed hoor jochie
Tis niet kibbelen, tis een discussiequote:Op zaterdag 31 december 2005 09:14 schreef Slarioux het volgende:
Niet zo kibbelen kinders.
Dat sloeg op je laatste opmerking, en niet op de eerste. Probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 31 december 2005 09:13 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Nee? Dus dat ik hier mijn mail op kan halen via webmail en outlook express is onzin? Hmm, dan slaap ik zeker
En ik wel, want de TS gebruikt Windows 2003. Wat de TS moet doen is een Exchange server installeren en configureren, en mocht dat niet lukken iets anders gaan proberen. Misschien een alternatief?quote:Ik zeg ook dat spullen van M$ niet ALTIJD lekker werken... Ik heb het niet specifiek over windows 2003.
Sorryquote:Op zaterdag 31 december 2005 09:14 schreef Slarioux het volgende:
Niet zo kibbelen kinders.
Ja, en ik ben het wel met je eens, maar ik wil voorkomen dat dit topic verzandt in een ordinaire flamewar. Al ben ik daar niet zo heel erg bang voorquote:Op zaterdag 31 december 2005 09:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Sorry
Ik kan me alleen enorm ergeren aan mensen die goede alternatieven meteen wegwuiven als een gekozen platform niet naar wens blijkt te werken. Zeker in dit geval, een volledig nieuwe installatie, is zoiets niet ondenkbaar.
Post 3x doorgelezen maar volgens mij gaat het toch echt over webmail enz. enz.. maar ok, boeit nietquote:Op zaterdag 31 december 2005 09:16 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat sloeg op je laatste opmerking, en niet op de eerste. Probeer het nog eens.
[..]
Prima dat je een alternatief aanbiedt maar biedt dat een alternatief aan wat redelijk aansluit. Als iemand 0 ervaring hebt met linux, stap je niet ff over omdat het installeren van de mailserver (en alleen de mailserver) niet lukt. Zo is de suggestie voor Kerio wel een alternatief wat beter is en wat meer aansluit voor het probleem van de TSquote:En ik wel, want de TS gebruikt Windows 2003. Wat de TS moet doen is een Exchange server installeren en configureren, en mocht dat niet lukken iets anders gaan proberen. Misschien een alternatief?
Oh nee, dat is uit den boze
Neuh hoor, wees maar niet bang.. we zijn allemaal volwassen mensen die op zaterdagochtend een discussie willen houdenquote:Op zaterdag 31 december 2005 09:20 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, en ik ben het wel met je eens, maar ik wil voorkomen dat dit topic verzandt in een ordinaire flamewar. Al ben ik daar niet zo heel erg bang voor.
Ik lees nergens dat de TS redelijke ervaring met Windows 2003 heeft, dus wat dat betreft staat het nog vrij blanco. Als je vindt dat het kunnen aanklikken van wat schermpjes en knoppen gelijk staat aan ervaring met Windows, dan is toch zeker Ubuntu geen slecht alternatief? Daar werkt óók alles via configuratiewizards en -panelen, en het is via twee menu's te bereiken (iets wat ik in Windows vaak wel eens verder moet zoeken). Zomaar aannemen dat Windows geschikter is voor een bepaalde taak omdat iemand weleens meer ervaring zou kunnen hebben met dat os is natuurlijk niet goed, dat de TS daarvoor kan kiezen staat hem natuurlijk vrijquote:Op zaterdag 31 december 2005 09:23 schreef Blue Thunder het volgende:
Prima dat je een alternatief aanbiedt maar biedt dat een alternatief aan wat redelijk aansluit. Als iemand 0 ervaring hebt met linux, stap je niet ff over omdat het installeren van de mailserver (en alleen de mailserver) niet lukt. Zo is de suggestie voor Kerio wel een alternatief wat beter is en wat meer aansluit voor het probleem van de TS
...
Get my point?
http://www.ubuntu.com/quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:00 schreef Blue Thunder het volgende:
euh, heb je een linkje waar ik ubuntu kan downloaden? Op de site kan ik zo gauw geen engelse versie vinden, en de live cd wil ik niet : )
Oeh, dan heb ik waarschijnlijk ergens iets verkeerds duidelijk gemaaktquote:Op zaterdag 31 december 2005 09:59 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik vind het leuk om op deze manier een discussie over de verschillende os'en te houden maar ik krijg het gevoel dat ik bij jou weinig sympathie voor windows kan losmaken (wat op zich mag) maar een discussie is geven en nemen, en ik krijg een beetje het idee dat van jou kant alleen nemen is en niks geven.
Nou nou klein kind. Het is maar een suggestie. Ga alsjeblieft ergens anders zo kinderachtig rellen, want pretendeer nergens dat ik een linux-guru ben en dat ik windows haat en dat iedereen mij moet aanbidden. Integendeel. Ik ben redelijk MS-geil geworden de laatste tijd. (En kijk, ik schrijf "MS", en niet dat kinderachtige "M$" wat jij schrijft...)quote:Op zaterdag 31 december 2005 08:52 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
dus..... Heeft ie toch geen reet aan.. Maar bedankt dat je ff met je linux kennis kwam patsen hoor![]()
Spuit 11quote:Op zaterdag 31 december 2005 22:46 schreef gday het volgende:
[..]
Nou nou klein kind. Het is maar een suggestie. Ga alsjeblieft ergens anders zo kinderachtig rellen, want pretendeer nergens dat ik een linux-guru ben en dat ik windows haat en dat iedereen mij moet aanbidden. Integendeel. Ik ben redelijk MS-geil geworden de laatste tijd. (En kijk, ik schrijf "MS", en niet dat kinderachtige "M$" wat jij schrijft...)
Sjonge jonge, ik heb hard zitten lachen om je posts, want ze slaan werkelijk nergens op.Ik heb nergens een OS-war proberen te starten of proberen te patsen met mijn linux-server of wat dan ook. Ik heb alleen een suggestie gegeven, en dat is toevallig de oplossing die ik zelf ook heb gebruikt in het verleden.
Dus, serieus.. je hebt nu zelf een OS-war gestart met je valse beweringen, en ik niet. Ben je nu tevreden?
Klein kind.
is niet nodigquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:29 schreef Blue Thunder het volgende:
hij moet eerst nog even Exchange aan de gang krijgen
Het probleem hierbij is dat een PST file niet door meerdere users tegelijkertijd geopend kan worden. TS zal dus eerst Outlook op de ene PC moeten afsluiten, voordat hij de PST op de andere kan openen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:49 schreef Blue Thunder het volgende:
Door de pst op een centrale plek te kwakken.. is een idee. Niet de mooiste oplossing, maar wel functioneel
De meeste ISP's leveren wel een mailrelay hoor. Zo is de mailrelay van Planet te bereiken op adres mailrelay.planet.nl. In de zonefile van de DNS-server moet dan aangegeven worden dat eerst de eigen mailserver geprobeerd moet worden (MX 10 smtp.domein.nl) en vervolgens de mailrelay (MX 20 mailrelay.planet.nl). Werkt perfectquote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:13 schreef nyny83 het volgende:
leuk als je zo'n mailservertje heb staan... maar hoe ga je dan de mail ontvangen? Dan moet je, lijkt me, toch echt bij je provider aangeven dat ze mails bestemd voor jou door moeten trappen naar jouw servertje. Denk niet dat ze dat gaan doen, tenminste niet gratis.
Dit betreft toch het verzenden van e-mail, en niet het ontvangen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:37 schreef JeRa het volgende:
De meeste ISP's leveren wel een mailrelay hoor. Zo is de mailrelay van Planet te bereiken op adres mailrelay.planet.nl. In de zonefile van de DNS-server moet dan aangegeven worden dat eerst de eigen mailserver geprobeerd moet worden (MX 10 smtp.domein.nl) en vervolgens de mailrelay (MX 20 mailrelay.planet.nl). Werkt perfect
Nee, dit betreft het ontvangen. Het verzenden van e-mail kan direct mits poort 25 outbound niet is geblokkeerd, en anders nog altijd via mail.planet.nl. Het verhaal dat ik schreef over mailrelay.planet.nl gaat over inbound mail.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:12 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dit betreft toch het verzenden van e-mail, en niet het ontvangen?
Nu snap ik 'm. Ik dacht dat vraag ging over mail die naar je Planet-adres werd verstuurd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:16 schreef JeRa het volgende:
Het werkt als volgt voor domein.nl waarvan de mailserver (MX-record) bij Planet zit:
My point being, dat je echt een waardeloze en lachwekkende reactie hebt geplaatst die ook nog niet eens voor een klein beetje op waarheid berust, en dat kun je echt niet verbloemen met zo'n quasi-nonchalante post.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:17 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Spuit 11
![]()
Ben blij dat ik je vermaakt heb hoor....
Knul![]()
![]()
btw.. your point being?![]()
Oh.. nou dank je welquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:52 schreef gday het volgende:
[..]
My point being, dat je echt een waardeloze en lachwekkende reactie hebt geplaatst die ook nog niet eens voor een klein beetje op waarheid berust, en dat kun je echt niet verbloemen met zo'n quasi-nonchalante post.
Als je per ongeluk de SBS versie heb, kan je de popconnector gebruiken, die haalt de mail uit een popbox .quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:13 schreef nyny83 het volgende:
leuk als je zo'n mailservertje heb staan... maar hoe ga je dan de mail ontvangen? Dan moet je, lijkt me, toch echt bij je provider aangeven dat ze mails bestemd voor jou door moeten trappen naar jouw servertje. Denk niet dat ze dat gaan doen, tenminste niet gratis.
Ja, leuk dat je niet in 2 klikjes kunt vinden wat je zoekt. Daar had ik het dan ook helemaal niet over, laat staan dat ik het over Ubuntu had. Ik gaf alleen een suggestie, omdat ik voor eenzelfde probleem een oplossing zocht, en dit is de oplossing waar ik me het prettigst bij voelde. Je gaat wederom mijlenver voorbij aan het doel van mijn post, en dat was gewoon een suggestie geven. Meer niet. Nee, echt niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:08 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Oh.. nou dank je wel![]()
Als ie voor jou lachwekkend was dan heb ik je dag toch weer goed gemaakt... Ik heb mijn zegje gedaan waar ik zelf achtersta en als mensen dat onzin vinden, mogen ze dat vinden. Tis een vrij land...
Voor jouw info.. Ik heb zoals aangeraden Ubuntu gedownload en geinstalleerd. Gek genoeg kan ik niet in 2 muisklikken vinden wat ik wil hebben... Laat staan een mailserver installeren. Maar dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met mijn intelligentie en heeft het totaaaal niks te maken met het feit dat ik geen drol van linux afweet en ook niet weet waar ik alles kan vinden...
* Blue Thunder mompelt iets van onbekendheid in de GUI
Tja, het is even wennen, een logisch consequent ingedeelde GUI die naar standaarden is gemaakt. Wat dat betreft is Windows wel leuk, het is elke keer weer een spannend avontuur waar ik terecht komquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:08 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
* Blue Thunder mompelt iets van onbekendheid in de GUI
tsja, kwestie van smaak. Ik vind Windows zelf over het algemeen erg logisch ingedeeld, weet precies waar ik meot zijn, maar dat kan ook zijn omdat ik er simpelweg aan gewend ben. Ik dualboot mijn laptop nu met Ubuntu, en nu ik het fatsoenlijk aan de praat heb werkt dat ook prima en vrij makkelijk, ze hebben dus wel een aardige stap in de goede richting gedaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:30 schreef JeRa het volgende:
[..]
Tja, het is even wennen, een logisch consequent ingedeelde GUI die naar standaarden is gemaakt. Wat dat betreft is Windows wel leuk, het is elke keer weer een spannend avontuur waar ik terecht kom
[/offtopic]
Gelukkig doelde ik ook niet volledig op jouw post. het was ter info. Helaas was dat schijnbaar moeilijk te begrijpen en moet ik alles volledig uitkauwen voor je: Het 1e gedeelte was expliciet voor jou bedoeld. Het tweede gedeelte ook voor jou maar MEER in het algemeen. Er staat ook nergens dat JIJ hebt aangeraden om Ubuntu te installeren. Het enige doel wat ik voor ogen had is dat voor verstokte windows mensen (zoals ik) die geen zin/tijd hebben om Linux uit te pluizen, het niet zo makkelijk is om 'even' over te stappen op een ander OS voor iets wat je met het huidige OS ook prima kan oplossenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:29 schreef gday het volgende:
[..]
Ja, leuk dat je niet in 2 klikjes kunt vinden wat je zoekt. Daar had ik het dan ook helemaal niet over, laat staan dat ik het over Ubuntu had. Ik gaf alleen een suggestie, omdat ik voor eenzelfde probleem een oplossing zocht, en dit is de oplossing waar ik me het prettigst bij voelde. Je gaat wederom mijlenver voorbij aan het doel van mijn post, en dat was gewoon een suggestie geven. Meer niet. Nee, echt niet.
Naja, en dat is voor mij onder Linuxquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:30 schreef JeRa het volgende:
[..]
Tja, het is even wennen, een logisch consequent ingedeelde GUI die naar standaarden is gemaakt. Wat dat betreft is Windows wel leuk, het is elke keer weer een spannend avontuur waar ik terecht kom
[/offtopic]
Ik heb nog nooit met Ubuntu gewerkt, en mijn ervaring met Linux GUI's is ook beperkt, maar de indruk die ik persoonlijk altijd kreeg, was dat ze een matige imitatie waren van de interface van het door veel Linux-aanhangers zo verfoeide Windows.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:30 schreef JeRa het volgende:
Als je daar duidelijk in bent, en het niet als reactie op mijn post plaatst... ja.. *dan* had ik het begrepen ja.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:01 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Gelukkig doelde ik ook niet volledig op jouw post. het was ter info. Helaas was dat schijnbaar moeilijk te begrijpen en moet ik alles volledig uitkauwen voor je: Het 1e gedeelte was expliciet voor jou bedoeld. Het tweede gedeelte ook voor jou maar MEER in het algemeen. Er staat ook nergens dat JIJ hebt aangeraden om Ubuntu te installeren. Het enige doel wat ik voor ogen had is dat voor verstokte windows mensen (zoals ik) die geen zin/tijd hebben om Linux uit te pluizen, het niet zo makkelijk is om 'even' over te stappen op een ander OS voor iets wat je met het huidige OS ook prima kan oplossen
Kerel, ik gaf een suggestie die met Linux te maken had, en vervolgens had je blijkbaar zin om te rellen en ging jij er direct vanuit dat ik een OS-war ging starten.quote:De suggestie om linux te gebruiken heb ik ook nooit afgewezen. Sterker nog, aangezien ik vakantie heb, doe ik er nu iets mee en heb Ubunt geinstalleerd om te kijken wat ik daarmee kan.
Het is vrij eenvoudig ja. Ik ben een console-persoon, dus ik heb geen ervaring met KDE of Gnome of wat voor user-interface dan ook, maar toevallig deed ik een KDE-installatie een paar weken terug, met Ubuntu, en ik had alles binnen een paar tellen gevonden. Dus tja...quote:Ik kan je vertellen dat ik er nu al een tijd mee bezig ben om alleen maar uit te vinden hoe je uberhaupt iets moet installeren. Het zal waarschijnlijk een kleinigheidje zijn.. Maar jah..
Nou heb ik bij Ubuntu al een tijdje niet meer in de GUI gewerkt, maar naar mijn weten staat het onder System > Install Software (of iets in die richting). Het lijkt me niet veel simpeler te kunnen. En over welke typfouten heb je het?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:07 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Naja, en dat is voor mij onder Linux
p.s. waar staat de optie om die mailserver te installeren?
staan wel veel typfouten in btw
Dan is je ervaring al zeker verouderdquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:08 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met Ubuntu gewerkt, en mijn ervaring met Linux GUI's is ook beperkt, maar de indruk die ik persoonlijk altijd kreeg, was dat ze een matige imitatie waren van de interface van het door veel Linux-aanhangers zo verfoeide Windows.
Ok, als je dan toch naar je allereeste posting terug blijft verwijzen..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:14 schreef gday het volgende:
[..]
Als je daar duidelijk in bent, en het niet als reactie op mijn post plaatst... ja.. *dan* had ik het begrepen ja.Maar vreemd genoeg zag ik het als reactie op mij, aangezien je mij quotte.
Raar he, achteraf begrijp ik het ook niet.
![]()
[..]
Kerel, ik gaf een suggestie die met Linux te maken had, en vervolgens had je blijkbaar zin om te rellen en ging jij er direct vanuit dat ik een OS-war ging starten.Zie jij de logica zelf ook niet?
[..]
Het is vrij eenvoudig ja. Ik ben een console-persoon, dus ik heb geen ervaring met KDE of Gnome of wat voor user-interface dan ook, maar toevallig deed ik een KDE-installatie een paar weken terug, met Ubuntu, en ik had alles binnen een paar tellen gevonden. Dus tja...
De laatste keer dat ik een Linux GUI heb gezien is inderdaad minstens twee jaar geleden, dus ik kan me goed voorstellen dat er in die tijd een hoop is veranderd en verbeterd.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:34 schreef chibibo het volgende:
[..]
Linux vs. Windows (om er toch even op in te haken)... beiden hebben hun voor- en nadelen, en ze kunnen naar mijn mening prima naast elkaar bestaan.
Linuxquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:37 schreef nyny83 het volgende:
zullen we maar kappen met de linux-windows discussie?
bij applicaties toevoegen/verwijderenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nou heb ik bij Ubuntu al een tijdje niet meer in de GUI gewerkt, maar naar mijn weten staat het onder System > Install Software (of iets in die richting). Het lijkt me niet veel simpeler te kunnen. En over welke typfouten heb je het?
[..]
Ik wilde het niet posten dat het een ripoff is iddquote:Dan is je ervaring al zeker verouderdzeker in GNOME is de interface zoveel mooier en logischer geworden (imho) dan Windows. Daarnaast, de GUI van Windows is ook gewoon een ripoff van de Mac...
Als de TS nu gewoon de mail bij zijn provider met IMAP ophaalt is hij overal vanafquote:Op donderdag 29 december 2005 15:05 schreef IllI het volgende:
Ga IMAP doen jij.. exchange is NIET handig voor wat je wil.
En Apple heeft het weer van Xerox.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:10 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik wilde het niet posten dat het een ripoff is idd
Hoe zit het dan met zijn agenda? Kan Outlook deze op een IMAP server opslaan?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:34 schreef Bigs het volgende:
Als de TS nu gewoon de mail bij zijn provider met IMAP ophaalt is hij overal vanaf
In de topicstart gaat het alleen over e-mailquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:38 schreef chibibo het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met zijn agenda? Kan Outlook deze op een IMAP server opslaan?
Klikquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:15 schreef Bigs het volgende:
[..]
In de topicstart gaat het alleen over e-mail
Nou, dat wilde ik destijds ook, maar omdat ik geen zin had om een Windows-server neer te zetten, was ik met deze next-best oplossing ook tevreden. Uit dat oogpunt heb ik mijn suggestie gegeven.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:26 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
De TS wil ook agenda's delen.. Jij geeft al aan dat het niet kan.... Dan heeft ie er toch geen reet aan?
Die rivaliteit leeft bij mij persoonlijk niet, want ik gebruik beide soorten besturingssystemen en ik ben met beide systemen dolgelukkig.quote:Ok, misschien had ik die laatst opmerking moeten laten varen.. Daar heb je gelijk in.. maar op dat moment zag ik het nut er niet van van jouw posting aangezien het geen goede oplossing is voor de TS...Dus was je weer 1 van die linux gasten die alleen maar post om te zeggen dat linux zo geweldig is en hoe slim je wel niet bent dat je met linux om kan gaan. Daar wordt ik dus zo moe van
Wat we WEL gemeen hebben is dat jij ook liever met console werkt. Nu heb ik veel met cisco gewerkt en dat is ook console werk en dat is toch prettiger... Helaas kan dat in windows niet altijd (lees: bijna nooit)
Verder wil ik er geen woorden meer aan vuilmaken voordat het topic echt op slot gaat. Er zal echter altijd een rivaliteit blijven tussen linux en windowsgebruikers dus dit soort topics zullen altijd blijven bestaan.
Bedoel je nu SMTP of POP/IMAP? Voor SMTP zou ik postfix gebruiken, en voor POP/IMAP zou ik courier gebruiken. Die kun je vast wel vinden in de lijst van packages, toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:53 schreef Blue Thunder het volgende:
Knopje om een mail server te installeren nog steeds niet gevonden btw...
Sterker nog.. ik heb nog helemaal niks geinstalleerd gekregen buiten de standaardsoftware die erbij zit....
Geweldig zeg.. als je weet hoe het werkt
Hmm, volgens mij moet ik postfix gebruiken.. Ok, ff moeten zoeken en is nu geinstalleerd(schijnt het) ... ik kan em alleen nergens vinden..
Nee, dit gaat helaas niet..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:38 schreef chibibo het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met zijn agenda? Kan Outlook deze op een IMAP server opslaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |