abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33657529
waar ben ik aan begonnen ?

Ik kwam alleen maar met een simpel(er) alternatief.

Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33657572
zullen we maar kappen met de linux-windows discussie?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_33657606
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:34 schreef chibibo het volgende:

[..]

Linux vs. Windows (om er toch even op in te haken)... beiden hebben hun voor- en nadelen, en ze kunnen naar mijn mening prima naast elkaar bestaan.
Helemaal mee eens.

En om ook nog even in te haken op waar het hier eigenlijk om gaat, alternatieven mogen best geboden worden. Ik denk niet dat Blue Thunder er iets op tegen had als iemand begon te blaten hoe goed mailserver X wel niet op zijn Windows-systeem werkte. Persoonlijk zou ik er geen enkele moeite mee hebben als de TS een Linux-systeem draait en iemand een Windows-oplossing biedt, als dat in zijn geval gewoon een betere oplossing bood de rivaliteit mag er gerust zijn, als er maar niet elke keer wordt teruggegrepen op vooroordelen.
pi_33657755
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:37 schreef nyny83 het volgende:
zullen we maar kappen met de linux-windows discussie?
Linux
WIndows

@ TS

Gezien de verhitte discussie in dit topic ben ik wel benieuwd hoe succesvol het gisteren ging.

Nogmaals wil ik tegen TS zeggen, lukt het niet kijk dan een naar Kerio mailserver.
Dat kan je binnen een paar minuten instaleren en is multi platform verkrijgbaar.

Kijk hier voor een feature review
http://reviews.zdnet.co.u(...)4160,39188651,00.htm

[ Bericht 15% gewijzigd door ExCibular op 03-01-2006 13:49:08 ]
pi_33662562
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:24 schreef JeRa het volgende:

[..]

Nou heb ik bij Ubuntu al een tijdje niet meer in de GUI gewerkt, maar naar mijn weten staat het onder System > Install Software (of iets in die richting). Het lijkt me niet veel simpeler te kunnen. En over welke typfouten heb je het?
[..]
bij applicaties toevoegen/verwijderen

muisklikapplicaties... volbraht, gestard . Dat is wel grappig, kan me ook verder weinig boeien, maar het viel me nogal snel op hehe.

Maar ik kan idd wel software op die manier installen.. maar kan nergens iets van server vinden oid
quote:
Dan is je ervaring al zeker verouderd zeker in GNOME is de interface zoveel mooier en logischer geworden (imho) dan Windows. Daarnaast, de GUI van Windows is ook gewoon een ripoff van de Mac...
Ik wilde het niet posten dat het een ripoff is idd
pi_33663453
Mensen, de oplossing is allang gegeven:
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:05 schreef IllI het volgende:
Ga IMAP doen jij.. exchange is NIET handig voor wat je wil.
Als de TS nu gewoon de mail bij zijn provider met IMAP ophaalt is hij overal vanaf Iedereen hier weet dat Exchange of Linux hem toch niet gaat lukken
pi_33663547
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:10 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik wilde het niet posten dat het een ripoff is idd
En Apple heeft het weer van Xerox.
pi_33663599
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:34 schreef Bigs het volgende:
Als de TS nu gewoon de mail bij zijn provider met IMAP ophaalt is hij overal vanaf
Hoe zit het dan met zijn agenda? Kan Outlook deze op een IMAP server opslaan?
pi_33664886
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:38 schreef chibibo het volgende:

[..]

In de topicstart gaat het alleen over e-mail
pi_33672886
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:15 schreef Bigs het volgende:

[..]

In de topicstart gaat het alleen over e-mail
Klik
pi_33673102
TVP.
pi_33673534
Knopje om een mail server te installeren nog steeds niet gevonden btw...

Sterker nog.. ik heb nog helemaal niks geinstalleerd gekregen buiten de standaardsoftware die erbij zit....

Geweldig zeg.. als je weet hoe het werkt

Hmm, volgens mij moet ik postfix gebruiken.. Ok, ff moeten zoeken en is nu geinstalleerd(schijnt het) ... ik kan em alleen nergens vinden..

[ Bericht 19% gewijzigd door Blue Thunder op 03-01-2006 22:05:05 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:34:51 #113
10710 gday
propria cures
pi_33677760
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:26 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

De TS wil ook agenda's delen.. Jij geeft al aan dat het niet kan.... Dan heeft ie er toch geen reet aan?
Nou, dat wilde ik destijds ook, maar omdat ik geen zin had om een Windows-server neer te zetten, was ik met deze next-best oplossing ook tevreden. Uit dat oogpunt heb ik mijn suggestie gegeven.
quote:
Ok, misschien had ik die laatst opmerking moeten laten varen.. Daar heb je gelijk in.. maar op dat moment zag ik het nut er niet van van jouw posting aangezien het geen goede oplossing is voor de TS...Dus was je weer 1 van die linux gasten die alleen maar post om te zeggen dat linux zo geweldig is en hoe slim je wel niet bent dat je met linux om kan gaan. Daar wordt ik dus zo moe van

Wat we WEL gemeen hebben is dat jij ook liever met console werkt. Nu heb ik veel met cisco gewerkt en dat is ook console werk en dat is toch prettiger... Helaas kan dat in windows niet altijd (lees: bijna nooit)

Verder wil ik er geen woorden meer aan vuilmaken voordat het topic echt op slot gaat. Er zal echter altijd een rivaliteit blijven tussen linux en windowsgebruikers dus dit soort topics zullen altijd blijven bestaan.
Die rivaliteit leeft bij mij persoonlijk niet, want ik gebruik beide soorten besturingssystemen en ik ben met beide systemen dolgelukkig. Echt, ik ben niet zo kortzichtig. Daarom vond ik het zo jammer dat je me daarvan betichtte, want ik ben zelf ook wars van zulke loze discussies.

Ok, dit kan dus weer vergeten en vergeven worden, en nu maar hopen dat TS een goede oplossing vindt.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:37:00 #114
10710 gday
propria cures
pi_33677834
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:53 schreef Blue Thunder het volgende:
Knopje om een mail server te installeren nog steeds niet gevonden btw...

Sterker nog.. ik heb nog helemaal niks geinstalleerd gekregen buiten de standaardsoftware die erbij zit....

Geweldig zeg.. als je weet hoe het werkt

Hmm, volgens mij moet ik postfix gebruiken.. Ok, ff moeten zoeken en is nu geinstalleerd(schijnt het) ... ik kan em alleen nergens vinden..
Bedoel je nu SMTP of POP/IMAP? Voor SMTP zou ik postfix gebruiken, en voor POP/IMAP zou ik courier gebruiken. Die kun je vast wel vinden in de lijst van packages, toch?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:38:58 #115
10710 gday
propria cures
pi_33677905
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:38 schreef chibibo het volgende:

[..]

Nee, dit gaat helaas niet.. Outlook wil geen "speciale mappen" op een IMAP-server opslaan. Ik zou daar ook een oplossing voor willen zien, maar ik ben bang dat je dan op zoek moet gaan naar betaalde Exchange-hosting, terwijl ik nu eigenlijk juist tevreden ben over mijn betaalde IMAP-host.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')