abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33449474
The Lion, The Witch and The Wardrobe is verfilmd!

Tijdens de Tweede Wereldoorlog wijken de vier kinderen van het Londense gezin Pevensie - Peter, Susan, Edmund en Lucy - vanwege de Duitse bombardementen uit naar het statige huis van Professor Kirke. In dit huis blijkt een mysterieuze kast te staan die toegang verschaft tot het land Narnia welke bevolkt wordt door de meest wonderlijke wezens zoals satyrs, centaurs, sprekende bevers en andere pratende dieren. In Narnia is ook iets anders aan de hand; er heerst een eeuwige strenge winter. De ijsheks heeft deze afgeroepen over het land toen ze de macht greep en heeft gelijk de kerst afgeschaft. Quelle horror!

De verkleumde bewoners van Narnia halen de vier Pevensie-kinderen in als hun verlossers en de kinderen - Two Sons of Adam and Two Daughters of Eve - zetten zich in voor de strijd tegen de verschrikkelijke White Witch. Ze worden hierin bijgestaan door de edelmoedige leeuw Aslan.

Dit alles is beschreven door de Britse schrijver C.S. Lewis, maar is nu ook verfilmd door Disney en regisseur Andrew Adamson (hoe kan het zo mooi ) met medewerking van de WETA Special Effects team.

De film wordt de grond in geschreven door recensenten in Nederland, maar toch ben ik benieuwd, mede vanwege Tilda Swinton als The White Witch.

Voor meer plaatjes: klik hier

HD Quicktime Trailer
Officiële filmsite
Topic deel I

[ Bericht 1% gewijzigd door MadGuy op 28-12-2005 14:32:08 ]
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:08:10 #2
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_33450080
Ah daar zijn we weer
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_33468452
The white witch kwam overtuigend naar voren!

Toch begrijp ik niet dat zo'n mooi boek en een ongetwijfeld gigantisch budget voor de special effects niet een betere film hebben opgeleverd.

Absoluut dieptepunt van de film was het optreden van de KERSTMAN!

Desondanks een leuke film die zeker de moeite van het kijken waard is, vooral op een groot (plasma) scherm.
pi_33468486
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:32 schreef buachaille het volgende:
Absoluut dieptepunt van de film was het optreden van de KERSTMAN!
Ik kan daar nog steeds niet over uit. Ook niet wat betreft het boek.
  woensdag 28 december 2005 @ 13:54:59 #5
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_33469101
Moet hem nog kijken,
Dit is toch niet van die LOTR fantasy crap he?
Feyenoord!!! * Barça
pi_33469881
Verdiep je er eens in, man.
pi_33470209
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef Bonobo11 het volgende:
Moet hem nog kijken,
Dit is toch niet van die LOTR fantasy crap he?
Veel mensen vergelijken hem (onterecht) met LOTR, maar het is wel een fantasy..
En als je je niet stoort aan een plot (dat er niets is), (slechte) kindacteurs en (nare) CGI her en der zou ik hem kijken als ik jou was...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_33470309
Een plot is er zeer zeker wel. Het is wellicht geen super ingewikkeld plot, maar om nu te zeggen dat er geen plot is...
  woensdag 28 december 2005 @ 14:40:42 #9
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_33470421
quote:
Op woensdag 28 december 2005 14:34 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Veel mensen vergelijken hem (onterecht) met LOTR, maar het is wel een fantasy..
En als je je niet stoort aan een plot (dat er niets is), (slechte) kindacteurs en (nare) CGI her en der zou ik hem kijken als ik jou was...
OK duidelijk en geen plot is ook een plot!
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 28 december 2005 @ 20:26:45 #10
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33481238
tvp
zaterdagmiddag gaan we `m zien. Ben benieuwd wat ik ervan vind. heb de boeken niet gelezen en de recensies zijn niet erg positief, maar ik vond de trailer wel cool. We`ll wait and see
  woensdag 28 december 2005 @ 20:37:35 #11
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_33481633
Best vermakelijk hoor.
Maar meer iets voor thuis op de bank met een bak chips en een krat bier.
Gewoon lekker hangen.

Toch net niet het spektakel wat ik ervan verwachtte.
Weer een sterk staaltje overhyping.
Burnt to the core but not broken
  donderdag 29 december 2005 @ 13:44:44 #12
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_33503429
Ongelovelijk wat een slechte film. Absoluut en onbetwist voor mij het dieptepunt van 2005, nog net op de valreep.

De pratende bevers die grappen maken die niet leuk zijn, de heks die niet eng is, de leeuw die vooral saai is, de slechte special effects.. Echt onvoorstelbaar. De film begon best okay maar ze hadden gewoon weg moeten blijven bij die kast. Toen ze eenmaal daar naar binnen liepen daalde het niveau beneden het vriespunt (whehe sneeuw, snap je, whehe). Ik heb me overigens goed vermaakt want ik werd er enorm melig van.
pi_33541659
Vond het een leuke film; heb me prima vermaakt. Tilda Swinton als heks was wel cool! De kinderen acteerden op bepaalde momenten niet al te sterk.
pi_33542589
Ik vond hem ook leuk, alleen ik zat de hele tijd maar te denken op wie Tilda Swinton zo lijkt. Dat ik thuis kwam meteen zoeken, en ja ze lijkt echt héél erg op Cate Blanchett als je het mij vraagt.
Correct en tevens juist...
pi_33549910
Ja, inderdaad, al is Tilda wat ijler en spitser. Ik vind Cate wel een mooie vrouw, overigens.
  zondag 1 januari 2006 @ 23:04:06 #16
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33612930
Gisteren gezien, vond `m beter als verwacht . Heb me erg vermaakt, en dit is wat ik erover schreef in t "gezien" topic:
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:07 schreef Timo20 het volgende:
Net in de bioscoop:

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
De boeken heb ik niet gelezen en de kritieken waren niet positief, maar ik vond `m 100% meevallen. Het verhaal is niet echt speciaal, maar de uitwerking vond ik erg ok. De set aankleding is erg mooi, het acteerwerk is in orde en de film bevat de nodige humor. Vooral de bevers zijn erg cool . Tilda Swinton is geweldig in haar rol en de soundtrack is geweldig.
Maar natuurlijk zijn er ook minpunten: op sommige momenten zijn de special effects niet erg goed uitgewerkt en dus erg goed zichtbaar, het duurt nogal lang voordat Aslan in beeld komt en hij krijgt te weinig screen tijd. Daarbij duurt de eind battle iets te kort om echt indrukwekkend te zijn. Maar het ziet er wel goed uit, dus dat maakte al een gedeelte goed.
Kortom: ik vond `m erg goed te doen, een zeer vermakelijke familie film.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_33663355
Slechte film, wat me vooral irriteerde was het gezinnetje dat de hoofdrol speelde. Jezus wat een irritante pisnichten zijn dat bij elkaar. Doet me erg denken aan Tom Cruise en z'n kutfamilie in War of the Worlds. Verziekt het hele verhaal.
Het was een beetje de pussy versie van Lord of the Rings, zonder bloed enzo. Gevechten gingen nergens over. Heb wel een paar keer moeten lachen, vooral om die belachelijke dwerg en de outfitjes van de heks. De graphics vielen ook tegen. Beetje deja-vu gevoel gaf de film vol met clichématigheden. De trailer van de film verpest ook een hoop, want daar laten ze eigenlijk alles al zien.

3,5 als eindcijfer.

[ Bericht 3% gewijzigd door pberends op 04-01-2006 11:44:54 ]
pi_33677295
Susan (Anna Popplewell) is liefffff
pi_33688351
De film was op zich aardig, maar ligt het nou aan mij of zit er een mega grote fout in. Misschien heb ik niet goed opgelet hoor, maar het meisje Lucy die krijgt toch 2 keer dezelfde zakdoek heel emotioneel terug terwijl ze m maar 1x heeft weggegeven?

Ze geeft m in het begin aan Tumnus, dan krijgt ze m veel later terug van de bever. Dan op het einde van de film als alles oke is (zonder spoilers te willen geven dus ) krijgt ze dat doekje nog n keer, maar dan van Tumnus zelf...maar ze heeft m toch echt niet weer aan Tumnus gegeven naardat ze dat doekje van de bever terug had?
pi_33689152
Delnooz - dat zag ik ook! Ik vroeg hetzelfde af. Maarja, niets is perfect...

Ik vond verder de film wel vermakelijk. Ik stoorde me niet aan de kids, heel af en toe aan de CGI (soms zagen die bevers en de vos er wel nep uit) maar andere dingen maakten het wel goed.
Ik vond Tilda Swinton erg goed als de witte heks, en het einde vond ik ook wel grappig.
Tralalalaaa
pi_33831470
Ik ga dinsdag. Ik ben benieuwd hoor!
pi_33832494
vond het een flutfilm.....
  maandag 9 januari 2006 @ 16:18:51 #23
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33869247
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:10 schreef linebear het volgende:
vond het een flutfilm.....
goede beargumenteerd

waarom vond je `m flut?
pi_33869808
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:18 schreef Timo20 het volgende:

[..]

goede beargumenteerd

waarom vond je `m flut?
Jij vond 'm alleen maar goed omdat er een milf in speelde .
pi_33872964
Ik vind Tilda eigenlijk niet bepaald een MILF...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')