Bronquote:Werknemers verplicht op draf door kantoor
SCHEEMDA (ANP) - De werknemers van metaalbedrijf Hoza in het Groningse Scheemda moeten voortaan met een minimale snelheid van vijf kilometer per uur door het kantoor lopen. Het is daarbij verboden om de handen in de zakken te hebben, zo meldde bestuurder J. Vos van FNV Bouw dinsdag.
Werknemers die langzamer lopen, moeten verplicht eens per week onder begeleiding de sportschool bezoeken. Het voorschrift maakt deel uit van drie kantjes tellend pakket aan maatregelen dat de directeur van Hoza aan zijn personeelsleden heeft uitgedeeld.
In het epistel valt verder te lezen dat de vijftig werknemers van het metaalbedrijf alleen in hun pauze van hun plaats mogen om naar het toilet te gaan. Om eventuele dorst te lessen krijgen de medewerkers 's ochtends een halve liter mineraalwater uitgereikt waar ze de hele dag mee moeten doen.
Bezorgde en woedende personeelsleden hebben inmiddels aan de bel getrokken bij de vakbond en die is woedend. Vos spreekt van ,,absurde maatregelen''. ,,Dit is niet meer van deze tijd. In de jaren twintig ging je zo met je personeel om, maar anno 2005 is het belachelijk.''
Vos wil binnenkort met de directeur van Hoza om tafel voor een ,,pittig'' gesprek. De directeur was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. In de schriftelijke mededeling staat dat hij ,,een nieuwe cultuur wil realiseren''. Andere beweegredenen geeft hij niet.
Wat een achterlijke opmerking, sukkel die je bent. Lezen is misschien ook moeilijk voor je, het is een metaalbedrijf, dan zal merendeel dat er werkt toch wel man zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:02 schreef Wojworshebn het volgende:
Haha, wel lef die baas, en behoorlijk wereldvreemd natuurlijk. Maar hij zal wel een paar van die vatsige wijven aan het werk hebben
Of een werknemer aan die 2 liter komt is natuurlijk niet het probleem van die baas. En anderhalve liter water is meestal al voldoende.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:17 schreef Tja... het volgende:
Het klinkt als de ideale werkgever voor BHFH... Die maakt ook altijd van die rare dingen mee...![]()
Ontopic: Je moet per dag minimaal 2 liter water drinken. Als ze er vanuit gaan dat een mens 8 uur slaapt, heb je dus 16 uur op die 2 liter te drinken... Met een halve liter tijdens één werkdag kom je daar natuurlijk niet aan. (zit zelf overigens op ruim 3 liter per dag...)
Hoezo achterlijk? Vrouwen werken tegenwoordig ook in de metaalsector hoor. En wat dacht je van ondersteunende functies? Of dacht je dat de toko zichzelf zou kunnen runnen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Platinum het volgende:
[..]
Wat een achterlijke opmerking, sukkel die je bent. Lezen is misschien ook moeilijk voor je, het is een metaalbedrijf, dan zal merendeel dat er werkt toch wel man zijn.![]()
"De werknemers van metaalbedrijf Hoza in het Groningse Scheemda moeten voortaan met een minimale snelheid van vijf kilometer per uur door het kantoor lopen"quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Platinum het volgende:
[..]
Wat een achterlijke opmerking, sukkel die je bent. Lezen is misschien ook moeilijk voor je, het is een metaalbedrijf, dan zal merendeel dat er werkt toch wel man zijn.![]()
Dan zullen er wel rijen voor het Toilet gestaan hebben in de pauzesquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:57 schreef heiden6 het volgende:
Bij mijn oude werkgever mocht je ook alleen maar naar het toilet in de pauze. Ik vind het ook belachelijk, maar goed, als je het echt heel erg vindt staat het je vrij om ontslag te nemen.
Ben dan wel benieuwd of ie je ontslag verguning gekregen had.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had express al slenterend met m'n klauwen in mijn zakken elk uur naar het toilet vetrokken, om onderweg nog een bak koffie te scoren bij de automaat.
De directie had ik meegedeeld dat wanneer ze dit onacceptabel vinden, maar netjes het ontslag moeten aanvragen bij de regionaal directeur arbeidsvoorziening.
Nee, die zou hij niet krijgen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd of ie je ontslag verguning gekregen had.
ik gok van nietquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd of ie je ontslag verguning gekregen had.
Wat ik NOG schokkender vind is dat het personeel niet onder hoongelach het document in de fik hebben gestoken om vervolgens al provocerend de gehele dag door het kantoor te slenteren.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:31 schreef Annemiek78 het volgende:
Mijn oren staan te klapperen als ik dit soort maatregelen hoor!
Ik kan me gewoon echt haast niet voorstellen dat werkgevers ECHT nog op deze manier met hun personeel om gaan. Het is werkelijk te belachelijk voor woorden.
Ja tuurlijk, en hun directeur naar de hel verwensen en hakenkruizen op zijn deur schilderenquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat ik NOG schokkender vind is dat het personeel niet onder hoongelach het document in de fik hebben gestoken om vervolgens al provocerend de gehele dag door het kantoor te slenteren.
Je voelt je aangesproken? Maar wat een megalomaan figuur zeg. Is dit wat de regering voor ogen heeft bij het uithollen van het arbeidsrecht?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:23 schreef Platinum het volgende:
Ik bedoel niet dat er geen vrouwen in de metaal zouden werken, maar die ongelooflijk stomme opmerking over "vadsige wijven". Dat is een volkomen nutteloos commentaar waarbij degene die het geplaatst heeft blijk geeft van een kortzichtig, discriminerend inzicht.
Ah, SCH kan in een ander topic z'n gelijk niet halen, dus komt hier verder trollen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, en hun directeur naar de hel verwensen en hakenkruizen op zijn deur schilderen![]()
Wat is er aggressief aan een ludieke actie?quote:Jezus, ben je zo agressief geboren?
In de fik steken een ludiek actie?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah, SCH kan in een ander topic z'n gelijk niet halen, dus komt hier verder trollen.
Even twee linkjes op de mail zetten, momentje....
Waar heb ik het over hakenkruizen en naar de hel verwensen?
Zo'n document is in strijd met alle arbeidsvoorwaarden welke je maar kan verzinnen. In het bedrijf waar ik werk zou dit inderdaad met hoongelach begroet worden, de prullenbak in verdwijnen en men inderdaad een beetje meer het gedrag laten zien, waar het document zich tegen uitspreekt.
[..]
Wat is er aggressief aan een ludieke actie?
God god, je hebt nog nooit van stijl figuren in een getikt verhaaltje gehoord? Je bent gewoon aan het trollen, zoals gewoonlijk. En dan voornamelijk omdat ik een zwaarder topic dan dit weiger om nog langer op je getroll in te gaan.quote:
Ja, en je kan ook slenterend door de gangen gaan om aan te tonen dat je schijt hebt aan een documentje van een overspannen directie. Dat noemt men ludiek.quote:Je kan toch gewoon met woorden duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent. Als het in strijd is met arbeidsvoorwaarden dan is het toch snel genoeg van tafel?
Nee hoor, ik vind het prettig dat je inziet dat je over de schreef bent gegaan. Maar nu is het ineens een stijlfiguurquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
God god, je hebt nog nooit van stijl figuren in een getikt verhaaltje gehoord? Je bent gewoon aan het trollen, zoals gewoonlijk. En dan voornamelijk omdat ik een zwaarder topic dan dit weiger om nog langer op je getroll in te gaan.
quote:Overigens kap ik er hier na deze reactie ook mee, want blijkbaar krijg je daar dusdanig het schuim van op je lippen dat je mensen over het hele forum gaat stalken om ze uit te lokken tot reactie.
Dat noemt men kinderachtig en onvolwassen.quote:Ja, en je kan ook slenterend door de gangen gaan om aan te tonen dat je schijt hebt aan een documentje van een overspannen directie. Dat noemt men ludiek.
Dat is echt je natte droom he? Die goeie ouwe nazitijd...lekker met je spijkerlaarzen mensen in elkaar stampen en dan met de kameraden ff sieg heilen. Je bent zo geobsedeerd daardoor.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, en hun directeur naar de hel verwensen en hakenkruizen op zijn deur schilderen![]()
Je hebt het tegen Swets?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:57 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat is echt je natte droom he? Die goeie ouwe nazitijd...lekker met je spijkerlaarzen mensen in elkaar stampen en dan met de kameraden ff sieg heilen. Je bent zo geobsedeerd daardoor.
Nee, tegen jou...ouwe fascist.quote:
Nou, het is natuurlijk een eenzijdige wijziging van de (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Dus wanneer meneer de directeur dat zo graag wil beschouw ik het als een openbreking van mijn arbeidscontract en kunnen we het meteen gaan hebben over mijn salarisquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:57 schreef heiden6 het volgende:
Bij mijn oude werkgever mocht je ook alleen maar naar het toilet in de pauze. Ik vind het ook belachelijk, maar goed, als je het echt heel erg vindt staat het je vrij om ontslag te nemen.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:06 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het jammer dat niet duidelijk is hoe de werknemers er op gereageerd hebben..
Een normaal wandeltempo.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:00 schreef amaranta het volgende:
Hoe hard is dat eigenlijk? 5 km per uur?
I
Je bent niet verplicht om met die wijziging akkoord te gaan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, het is natuurlijk een eenzijdige wijziging van de (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Dus wanneer meneer de directeur dat zo graag wil beschouw ik het als een openbreking van mijn arbeidscontract en kunnen we het meteen gaan hebben over mijn salaris.
Je kunt wel heel makkelijk gaan roepen dat sls het je niet bevalt je maar ontslag moet nemen, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet. Dat je met bepaalde (misschien absurde) voorwaarden accoord gaat bij het in dienst treden, OK, dat weet je van te voren. Maar wanneer je eenmaal onder bepaalde arbeidsvoorwaarden (al dan niet schriftelijk vastgelegd) in dienst bent kunnen die m.i. niet zomaar gewijzigd worden omdat de directeur daar even zin in heeft.
Volgens mij is het nog amper bekend.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:06 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het jammer dat niet duidelijk is hoe de werknemers er op gereageerd hebben..
BHFH zal het wel hebben......quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wat een absuurde maatregels die helemaal niet meer van deze tijd zijn.![]()
Zijn er meer mensen die op hun werk dit soort rare maatregelen hebben?
Zoals op elke gemiddeld ministerie of overheidsinstelling...... geen hond die het merkt al je even een middagje 'weg' bent ... wel je jasje over je stoel laten hangen en PC aan....quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had express al slenterend met m'n klauwen in mijn zakken elk uur naar het toilet vetrokken, om onderweg nog een bak koffie te scoren bij de automaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |