abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:53:38 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33436497
quote:
Werknemers verplicht op draf door kantoor

SCHEEMDA (ANP) - De werknemers van metaalbedrijf Hoza in het Groningse Scheemda moeten voortaan met een minimale snelheid van vijf kilometer per uur door het kantoor lopen. Het is daarbij verboden om de handen in de zakken te hebben, zo meldde bestuurder J. Vos van FNV Bouw dinsdag.

Werknemers die langzamer lopen, moeten verplicht eens per week onder begeleiding de sportschool bezoeken. Het voorschrift maakt deel uit van drie kantjes tellend pakket aan maatregelen dat de directeur van Hoza aan zijn personeelsleden heeft uitgedeeld.
In het epistel valt verder te lezen dat de vijftig werknemers van het metaalbedrijf alleen in hun pauze van hun plaats mogen om naar het toilet te gaan. Om eventuele dorst te lessen krijgen de medewerkers 's ochtends een halve liter mineraalwater uitgereikt waar ze de hele dag mee moeten doen.

Bezorgde en woedende personeelsleden hebben inmiddels aan de bel getrokken bij de vakbond en die is woedend. Vos spreekt van ,,absurde maatregelen''. ,,Dit is niet meer van deze tijd. In de jaren twintig ging je zo met je personeel om, maar anno 2005 is het belachelijk.''

Vos wil binnenkort met de directeur van Hoza om tafel voor een ,,pittig'' gesprek. De directeur was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. In de schriftelijke mededeling staat dat hij ,,een nieuwe cultuur wil realiseren''. Andere beweegredenen geeft hij niet.
Bron

Wat een absuurde maatregels die helemaal niet meer van deze tijd zijn.

Zijn er meer mensen die op hun werk dit soort rare maatregelen hebben?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:54:37 #2
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_33436522
Heb persoonlijk helemaal niets met vakbonden, maar als ik dit zo hoor ben ik toch maar al te blij dat ze er zijn. Wat een mafketel zeg!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:54:43 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33436524
zohee gratis fitness. relaxed bedrijf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:55:33 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33436547
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33436605
Bij mijn oude werkgever mocht je ook alleen maar naar het toilet in de pauze. Ik vind het ook belachelijk, maar goed, als je het echt heel erg vindt staat het je vrij om ontslag te nemen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33436672
Zielig
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:00:30 #7
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33436684
Slavendrijver!
weg
pi_33436698
Oh My God!
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:02:44 #9
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33436742
Bij dit bedrijf waren toch al eerder idiote beslissingen genomen? Kan even alleen niets vinden m.b.v. google op de bedrijfsnaam.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_33436743
Haha, wel lef die baas, en behoorlijk wereldvreemd natuurlijk. Maar hij zal wel een paar van die vatsige wijven aan het werk hebben
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:02:55 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33436746
Ik zie de directeur al met een lasergun tussen de archiefkasten verstopt zitten
Vampire Romance O+
pi_33436910
Doet me denken aan die reclame waar de directeur de printer op de bovenste etage zet en de lift buiten werking stelt om het personeel gezond te houden.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_33437079
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:02 schreef Wojworshebn het volgende:
Haha, wel lef die baas, en behoorlijk wereldvreemd natuurlijk. Maar hij zal wel een paar van die vatsige wijven aan het werk hebben
Wat een achterlijke opmerking, sukkel die je bent. Lezen is misschien ook moeilijk voor je, het is een metaalbedrijf, dan zal merendeel dat er werkt toch wel man zijn.
pi_33437173
Het klinkt als de ideale werkgever voor BHFH... Die maakt ook altijd van die rare dingen mee...
Ontopic: Je moet per dag minimaal 2 liter water drinken. Als ze er vanuit gaan dat een mens 8 uur slaapt, heb je dus 16 uur op die 2 liter te drinken... Met een halve liter tijdens één werkdag kom je daar natuurlijk niet aan. (zit zelf overigens op ruim 3 liter per dag...)
pi_33437253
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:17 schreef Tja... het volgende:
Het klinkt als de ideale werkgever voor BHFH... Die maakt ook altijd van die rare dingen mee...
Ontopic: Je moet per dag minimaal 2 liter water drinken. Als ze er vanuit gaan dat een mens 8 uur slaapt, heb je dus 16 uur op die 2 liter te drinken... Met een halve liter tijdens één werkdag kom je daar natuurlijk niet aan. (zit zelf overigens op ruim 3 liter per dag...)
Of een werknemer aan die 2 liter komt is natuurlijk niet het probleem van die baas. En anderhalve liter water is meestal al voldoende.
JJ72 - Heat
pi_33437262
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Platinum het volgende:

[..]

Wat een achterlijke opmerking, sukkel die je bent. Lezen is misschien ook moeilijk voor je, het is een metaalbedrijf, dan zal merendeel dat er werkt toch wel man zijn.
Hoezo achterlijk? Vrouwen werken tegenwoordig ook in de metaalsector hoor. En wat dacht je van ondersteunende functies? Of dacht je dat de toko zichzelf zou kunnen runnen?

Overigens vind ik de opmerking over vadsige wijven erg kort door de bocht, maar dat doet niet af aan het feit dat de metaalsector wel degelijk veel vrouwlijke werknemers heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tja... op 27-12-2005 13:30:17 ]
pi_33437294
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Platinum het volgende:

[..]

"De werknemers van metaalbedrijf Hoza in het Groningse Scheemda moeten voortaan met een minimale snelheid van vijf kilometer per uur door het kantoor lopen"

Wie kan hier nu niet lezen?
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:22:25 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33437311
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:57 schreef heiden6 het volgende:
Bij mijn oude werkgever mocht je ook alleen maar naar het toilet in de pauze. Ik vind het ook belachelijk, maar goed, als je het echt heel erg vindt staat het je vrij om ontslag te nemen.
Dan zullen er wel rijen voor het Toilet gestaan hebben in de pauzes
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33437348
Ik bedoel niet dat er geen vrouwen in de metaal zouden werken, maar die ongelooflijk stomme opmerking over "vadsige wijven". Dat is een volkomen nutteloos commentaar waarbij degene die het geplaatst heeft blijk geeft van een kortzichtig, discriminerend inzicht.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:25:27 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33437397
He kom op jongens het topic gaat volgens mij over iets anders.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 december 2005 @ 13:25:34 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33437400
Ik had express al slenterend met m'n klauwen in mijn zakken elk uur naar het toilet vetrokken, om onderweg nog een bak koffie te scoren bij de automaat.

De directie had ik meegedeeld dat wanneer ze dit onacceptabel vinden, maar netjes het ontslag moeten aanvragen bij de regionaal directeur arbeidsvoorziening.
pi_33437427
Offtopic: Laat maar

Ontopic: Bij de metaalbedrijven waar ik eerder wel eens zaken mee deed was het wel gewoonte om uitzonderlijk fanatiek te zijn.
Zowel in de werkplaats danwel op kantoor.
Mensen loopten er behoorlijk hard, begonnen eerder en stopten later met werken.
En in de pauzes begon iedereen na 10 min ipv een kwartier weer met werken, en toch hing er altijd een bijzonder goede sfeer. Misschien toch typisch voor de metaalindustrie?
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:27:24 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33437470
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had express al slenterend met m'n klauwen in mijn zakken elk uur naar het toilet vetrokken, om onderweg nog een bak koffie te scoren bij de automaat.

De directie had ik meegedeeld dat wanneer ze dit onacceptabel vinden, maar netjes het ontslag moeten aanvragen bij de regionaal directeur arbeidsvoorziening.
Ben dan wel benieuwd of ie je ontslag verguning gekregen had.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 december 2005 @ 13:28:34 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33437513
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, die zou hij niet krijgen.
pi_33437554
pi_33437561
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

ik gok van niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:31:22 #27
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_33437600
Mijn oren staan te klapperen als ik dit soort maatregelen hoor!
Ik kan me gewoon echt haast niet voorstellen dat werkgevers ECHT nog op deze manier met hun personeel om gaan. Het is werkelijk te belachelijk voor woorden.
Positive thinking, my way of thinking!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 december 2005 @ 13:36:32 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33437769
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:31 schreef Annemiek78 het volgende:
Mijn oren staan te klapperen als ik dit soort maatregelen hoor!
Ik kan me gewoon echt haast niet voorstellen dat werkgevers ECHT nog op deze manier met hun personeel om gaan. Het is werkelijk te belachelijk voor woorden.
Wat ik NOG schokkender vind is dat het personeel niet onder hoongelach het document in de fik hebben gestoken om vervolgens al provocerend de gehele dag door het kantoor te slenteren.
pi_33437815
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat ik NOG schokkender vind is dat het personeel niet onder hoongelach het document in de fik hebben gestoken om vervolgens al provocerend de gehele dag door het kantoor te slenteren.
Ja tuurlijk, en hun directeur naar de hel verwensen en hakenkruizen op zijn deur schilderen

Jezus, ben je zo agressief geboren?
pi_33437895
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:23 schreef Platinum het volgende:
Ik bedoel niet dat er geen vrouwen in de metaal zouden werken, maar die ongelooflijk stomme opmerking over "vadsige wijven". Dat is een volkomen nutteloos commentaar waarbij degene die het geplaatst heeft blijk geeft van een kortzichtig, discriminerend inzicht.
Je voelt je aangesproken? Maar wat een megalomaan figuur zeg. Is dit wat de regering voor ogen heeft bij het uithollen van het arbeidsrecht?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 december 2005 @ 13:42:13 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33437911
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, en hun directeur naar de hel verwensen en hakenkruizen op zijn deur schilderen
Ah, SCH kan in een ander topic z'n gelijk niet halen, dus komt hier verder trollen.
Even twee linkjes op de mail zetten, momentje....

Waar heb ik het over hakenkruizen en naar de hel verwensen?
Zo'n document is in strijd met alle arbeidsvoorwaarden welke je maar kan verzinnen. In het bedrijf waar ik werk zou dit inderdaad met hoongelach begroet worden, de prullenbak in verdwijnen en men inderdaad een beetje meer het gedrag laten zien, waar het document zich tegen uitspreekt.
quote:
Jezus, ben je zo agressief geboren?
Wat is er aggressief aan een ludieke actie?
pi_33438156
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, SCH kan in een ander topic z'n gelijk niet halen, dus komt hier verder trollen.
Even twee linkjes op de mail zetten, momentje....

Waar heb ik het over hakenkruizen en naar de hel verwensen?
Zo'n document is in strijd met alle arbeidsvoorwaarden welke je maar kan verzinnen. In het bedrijf waar ik werk zou dit inderdaad met hoongelach begroet worden, de prullenbak in verdwijnen en men inderdaad een beetje meer het gedrag laten zien, waar het document zich tegen uitspreekt.
[..]

Wat is er aggressief aan een ludieke actie?
In de fik steken een ludiek actie?

Je kan toch gewoon met woorden duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent. Als het in strijd is met arbeidsvoorwaarden dan is het toch snel genoeg van tafel?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 december 2005 @ 13:53:25 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33438247
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:50 schreef SCH het volgende:

[..]

In de fik steken een ludiek actie?
God god, je hebt nog nooit van stijl figuren in een getikt verhaaltje gehoord? Je bent gewoon aan het trollen, zoals gewoonlijk. En dan voornamelijk omdat ik een zwaarder topic dan dit weiger om nog langer op je getroll in te gaan.

Overigens kap ik er hier na deze reactie ook mee, want blijkbaar krijg je daar dusdanig het schuim van op je lippen dat je mensen over het hele forum gaat stalken om ze uit te lokken tot reactie.
quote:
Je kan toch gewoon met woorden duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent. Als het in strijd is met arbeidsvoorwaarden dan is het toch snel genoeg van tafel?
Ja, en je kan ook slenterend door de gangen gaan om aan te tonen dat je schijt hebt aan een documentje van een overspannen directie. Dat noemt men ludiek.
pi_33438284
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

God god, je hebt nog nooit van stijl figuren in een getikt verhaaltje gehoord? Je bent gewoon aan het trollen, zoals gewoonlijk. En dan voornamelijk omdat ik een zwaarder topic dan dit weiger om nog langer op je getroll in te gaan.
Nee hoor, ik vind het prettig dat je inziet dat je over de schreef bent gegaan. Maar nu is het ineens een stijlfiguur
quote:
Overigens kap ik er hier na deze reactie ook mee, want blijkbaar krijg je daar dusdanig het schuim van op je lippen dat je mensen over het hele forum gaat stalken om ze uit te lokken tot reactie.
quote:
Ja, en je kan ook slenterend door de gangen gaan om aan te tonen dat je schijt hebt aan een documentje van een overspannen directie. Dat noemt men ludiek.
Dat noemt men kinderachtig en onvolwassen.
pi_33438355
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is echt je natte droom he? Die goeie ouwe nazitijd...lekker met je spijkerlaarzen mensen in elkaar stampen en dan met de kameraden ff sieg heilen. Je bent zo geobsedeerd daardoor.
pi_33438440
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:57 schreef wonko het volgende:

[..]

Dat is echt je natte droom he? Die goeie ouwe nazitijd...lekker met je spijkerlaarzen mensen in elkaar stampen en dan met de kameraden ff sieg heilen. Je bent zo geobsedeerd daardoor.
Je hebt het tegen Swets?
pi_33438470
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het tegen Swets?
Nee, tegen jou...ouwe fascist.
pi_33438477
Hoe hard is dat eigenlijk? 5 km per uur?
Ik kan me er namelijk niets bij voorstellen. En hoe wil hij dat meten?
En wat als het maar een klein frotkantoor is?
En hoe moeten ze lopen als ze niet mogen opstaan? Waar moeten ze heenlopen als ze niet naar de wc mogen of naar de koffieautomaat?
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:03:48 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_33438589
Ik kan er wel om lachen eigenlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_33438639
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:57 schreef heiden6 het volgende:
Nou, het is natuurlijk een eenzijdige wijziging van de (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Dus wanneer meneer de directeur dat zo graag wil beschouw ik het als een openbreking van mijn arbeidscontract en kunnen we het meteen gaan hebben over mijn salaris .

Je kunt wel heel makkelijk gaan roepen dat sls het je niet bevalt je maar ontslag moet nemen, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet. Dat je met bepaalde (misschien absurde) voorwaarden accoord gaat bij het in dienst treden, OK, dat weet je van te voren. Maar wanneer je eenmaal onder bepaalde arbeidsvoorwaarden (al dan niet schriftelijk vastgelegd) in dienst bent kunnen die m.i. niet zomaar gewijzigd worden omdat de directeur daar even zin in heeft.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_33438656
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:00 schreef wonko het volgende:

[..]

Nee, tegen jou...ouwe fascist.
pi_33438665
Ik vind het jammer dat niet duidelijk is hoe de werknemers er op gereageerd hebben..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 december 2005 @ 14:06:29 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33438678
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:06 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het jammer dat niet duidelijk is hoe de werknemers er op gereageerd hebben..
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:07:01 #44
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33438700
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:00 schreef amaranta het volgende:
Hoe hard is dat eigenlijk? 5 km per uur?
I
Een normaal wandeltempo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33438745
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Een normaal wandeltempo.
Ja, maar dat kan toch niet op een kantoor? In ieder geval niet de kantoren die ik ken
pi_33438775
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nou, het is natuurlijk een eenzijdige wijziging van de (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Dus wanneer meneer de directeur dat zo graag wil beschouw ik het als een openbreking van mijn arbeidscontract en kunnen we het meteen gaan hebben over mijn salaris .

Je kunt wel heel makkelijk gaan roepen dat sls het je niet bevalt je maar ontslag moet nemen, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet. Dat je met bepaalde (misschien absurde) voorwaarden accoord gaat bij het in dienst treden, OK, dat weet je van te voren. Maar wanneer je eenmaal onder bepaalde arbeidsvoorwaarden (al dan niet schriftelijk vastgelegd) in dienst bent kunnen die m.i. niet zomaar gewijzigd worden omdat de directeur daar even zin in heeft.
Je bent niet verplicht om met die wijziging akkoord te gaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33438851
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:06 schreef Alicey het volgende:
Volgens mij is het nog amper bekend.

Gevalletje van kerstbroodnieuws dit.
pi_33438959
Vind het wel wat hebben.

Ik bedoel niks mis mee om te schijten in de baas zijn tijd, maar als ik de baas was, liever niet.
En als ik zo om me heen kijk en zie iedereen lanterfanten tjah, ik heb er geen probleem mee, maar als het mijn geld/verantwoordelijkheid was.
pi_33439024
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Wat een absuurde maatregels die helemaal niet meer van deze tijd zijn.

Zijn er meer mensen die op hun werk dit soort rare maatregelen hebben?
BHFH zal het wel hebben......
pi_33439388
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals op elke gemiddeld ministerie of overheidsinstelling...... geen hond die het merkt al je even een middagje 'weg' bent ... wel je jasje over je stoel laten hangen en PC aan....

Ik neem aan dat de OR zich niet kan verenigen met het besluit vc directuer....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')