abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33441359
Van een beetje meeroken bouw je weerstand op, ik vraag me af hoeveel beweging de gemiddelde radicale anti-roker op een dag heeft, of wat voor lompe rijstijl diegene in het verkeer heeft. Anti-rook zijn is geen garantie voor een succesvol lang leven. Volgens mij gaan die mensen nog eerder kapot vanwege het feit dat ze zich enorm druk maken over het roken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33441840
Ze zouden het gewoon moeten scheiden. Cafe's waar wel gerookt mag worden en cafe's waar het niet mag.
Geen gezeik meer. En als de cafe's van niet rokers het niet redden door weinig animo, is het misschien een goed idee om geld te vragen aan de antirookorganisatie Clean Air.
pi_33442112
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:58 schreef silverpearl het volgende:
Ze zouden het gewoon moeten scheiden. Cafe's waar wel gerookt mag worden en cafe's waar het niet mag.
Geen gezeik meer. En als de cafe's van niet rokers het niet redden door weinig animo, is het misschien een goed idee om geld te vragen aan de antirookorganisatie Clean Air.
Dat zou inderdaad een zinnige oplossing zijn. Maar... dit willen de antirook-fundamentalisten niet! Waarom? Omdat er geen hond naar een niet-rokers café gaat. Dus maar overal verbieden vinden zij...
pi_33442278
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:40 schreef JohnDope het volgende:
Van een beetje meeroken bouw je weerstand op, ik vraag me af hoeveel beweging de gemiddelde radicale anti-roker op een dag heeft, of wat voor lompe rijstijl diegene in het verkeer heeft. Anti-rook zijn is geen garantie voor een succesvol lang leven. Volgens mij gaan die mensen nog eerder kapot vanwege het feit dat ze zich enorm druk maken over het roken.
Van het eerste zou ik érg graag een onafhankelijk bronnetje willen zien. Ik geloof er namelijk geen reet van.

Anti-rook is inderdaad geen garantie voor een succesvol lang leven. Maar er zijn meer redenen om tegen roken te zijn; ten eerste stinkt het gewoon, daarnaast stinken je kleren, heb je rokers die niet uitkijken als ze staan te paffen waardoor je brandplekken in je kleding krijgt, etc.

Oh, en buiten dit topic om maak ik me er nooit druk over hoor. Er zijn belangrijkere dingen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:15:35 #35
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_33442365
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:50 schreef NewOrder het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met de vrijheid om niet te roken? Rokers hebben er over het algemeen geen enkele moeite mee om de vrijheid van de niet-roker, om niet te roken, te negeren. Een roker zal in een kroeg niet vragen aan de niet-rokers of zij het vervelend vinden dat de roker een sigaret aansteekt. Roken is in die zin eerder een asociale dan een sociale bezigheid. Het gaat in de strijd voor de rookvrije horeca dan ook niet om het afpakken van de vrijheden van rokers, maar om erkennen van de vrijheid om niet te roken.
*applaus*
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_33442456
Ik denk ook niet dat de regering zit te springen om een rookverbod. De kans dat mensen stoppen met roken is groot en de staat verdient heel veel geld aan rokers. Daarom doen ze het in fasen om zo te laten zien dat het niet gaat werken dat rookverbod.
pi_33442526
Mensen gaan echt niet stoppen met roken hoor. Rokers laten zich toch zeker niet de wet voorschrijven door de regering? Gewoon stevig doorpaffen, roken wordt een acte de rebellie!
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:21:33 #38
12091 Sjaakman
pi_33442570
Nog even een puntje...
Men spreekt qua roken altijd over gezondheid dit, en gezondheid dat...

Afgezien daarvan... Het stinkt als de oud-Hollandsche vlek-tyfus!
En als niet-roker voelt je keel na een avondje stappen aan alsof je 'm aan de binnenkant met een hete staalborstel extragratis hebt laten schrobben...
Dat is minstens zo erg, zo niet erger.

Ontopic: Gewoon in één keer invoeren, dat rookverbod. Geen gelul, gewoon "cold turkey" enzo
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:22:27 #39
12091 Sjaakman
pi_33442596
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:20 schreef filmfreek het volgende:
Mensen gaan echt niet stoppen met roken hoor. Rokers laten zich toch zeker niet de wet voorschrijven door de regering? Gewoon stevig doorpaffen, roken wordt een acte de rebellie!
Rebelleren stinkt
pi_33443001
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:21 schreef Sjaakman het volgende:
Ontopic: Gewoon in één keer invoeren, dat rookverbod. Geen gelul, gewoon "cold turkey" enzo
Gaat niet werken, we leven in een democratie, dus in het uiterste geval komen er 3 soorten horeca:
Horeca waar niet gerookt mag worden;
Horeca waar wel gerookt mag worden;
Horeca met aparte ruimtes voor wel en niet rokers.

Vanaf de buitenkant moet er een logo op komen, waar de personen met 1 oogopslag kunnen zien waar ze aan toe zijn.
Ik kan je 100% garanderen dat zowel de niet-rokers als rokers allemaal tevreden zijn dan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33443113
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:34 schreef JohnDope het volgende:

Ik kan je 100% garanderen dat zowel de niet-rokers als rokers allemaal tevreden zijn dan.
Boud statement. Enige onderbouwing?
pi_33443128
quote:

[..]

Gaat niet werken, we leven in een democratie, dus in het uiterste geval komen er 3 soorten horeca:

Vanaf de buitenkant moet er een logo op komen, waar de personen met 1 oogopslag kunnen zien waar ze aan toe zijn.
De fundies zijn nooit tevreden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33443174
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:37 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Boud statement. Enige onderbouwing?
jullie hebben jullie niet-rook-horeca en wij de rook-horeca. een vergulden middenweg die ons beide tevreden maakt.
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:39:21 #44
12091 Sjaakman
pi_33443200
Was laatst niet in het nieuws dat ze in Spanje wel "cold-turkey" moeten van de overheid, qua roken op publieken plaatsen?
Benieuwd wat daarvan terecht gaat komen. Misschien kan Nederland er iets van opsteken.
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:40:06 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33443214
quote:

[..]

Hoe zou je fair willen bepalen welke uitbater welke vergunning krijgt?
pi_33443241
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat moeten ze zelf weten natuurlijk.
pi_33443303
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

dat zou ik moeten onderzoeken,maar aan de hand van die grote heisa die men maakt over het roken lijkt me dat dat wel goed komt. Of is het genetisch bepaald dat wanneer je niet rookt, je automatisch niet beschikt over de genen die je nodig hebt voor het ondernemersschap?
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:44:54 #48
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33443393
Het lijkt me heerlijk om naar een kroeg te gaan waar er niet gerookt wordt. Ik heb er echt last van
pi_33443501
Iedereen lijkt altijd te denken dat niet-rokers alleen maar niet-rokers als vrienden hebben. Als je twee soorten kroegen zou hebben zouden al mijn vrienden naar een rook-kroeg gaan, waardoor het voor mij (en met mij waarschijnlijk voor 90% van de niet-rokende kroegbezoekers) nog niets uitmaakt.

Daarnaast snap ik niet zo goed dat rokers blijkbaar geen leuke avond kunnen hebben zonder een paar uurtjes gewoon niet te roken.
pi_33443557
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:48 schreef filmfreek het volgende:
Iedereen lijkt altijd te denken dat niet-rokers alleen maar niet-rokers als vrienden hebben. Als je twee soorten kroegen zou hebben zouden al mijn vrienden naar een rook-kroeg gaan, waardoor het voor mij (en met mij waarschijnlijk voor 90% van de niet-rokende kroegbezoekers) nog niets uitmaakt.

Daarnaast snap ik niet zo goed dat rokers blijkbaar geen leuke avond kunnen hebben zonder een paar uurtjes gewoon niet te roken.
eerlijk is eerlijk, jij bent egoistisch dat jij het plezier van je vrienden wilt bederven. Ga er gewoon gezellig tussen zitten en laat ze lekker genieten(daar ben je toch vrienden voor) En als je dat niet trekt dan ga je toch naar het niet rokers gedeelte, daar zitten ook genoeg lotgenoten(vast ook wel vrienden en bekenden) waar je lol mee kan maken.
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:50:12 #51
12091 Sjaakman
pi_33443581
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:48 schreef filmfreek het volgende:
...
Zelf vind ik het kijken naar rokers die niet roken altijd zeer vermakelijk
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:51:23 #52
12091 Sjaakman
pi_33443625
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

eerlijk is eerlijk, jij bent egoistisch dat jij het plezier voor je vrienden wilt bederven. Ga er gewoon gezellig tussen zitten en laat ze lekker genieten(daar ben je toch vrienden voor) En als je dat niet trekt dan ga je toch naar de niet rokers gedeelte, daar zitten ook genoeg lotgenoten waar je lol mee kan maken.
Werkt twee kanten op... De andere kant is deze...
Merk het subtiele verschil op...

eerlijk is eerlijk, jij bent egoistisch dat jij het plezier voor je vrienden wilt bederven. Ga er gewoon gezellig tussen zitten en laat ze lekker genieten(daar ben je toch vrienden voor) En als je dat niet trekt dan ga je toch naar de rokers gedeelte, daar zitten ook genoeg lotgenoten waar je lol mee kan maken.
pi_33443643
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

eerlijk is eerlijk, jij bent egoistisch dat jij het plezier voor je vrienden wilt bederven. Ga er gewoon gezellig tussen zitten en laat ze lekker genieten(daar ben je toch vrienden voor) En als je dat niet trekt dan ga je toch naar de niet rokers gedeelte, daar zitten ook genoeg lotgenoten waar je lol mee kan maken.
Nou is het niet zo dat ik als niet-roker een stelletje rokende kampers als vrienden heb hoor, ik denk dat het in mijn vriendengroep 25% rokers en 75% niet-rokers is.

Daarnaast kun je het omdraaien: ga er gewoon gezellig tussen zitten en schaadt de gezondheid van je maten niet (daar ben je toch vrienden voor).
pi_33443693
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:52 schreef filmfreek het volgende:

Daarnaast kun je het omdraaien: ga er gewoon gezellig tussen zitten en schaadt de gezondheid van je maten niet (daar ben je toch vrienden voor).
Precies ouwe dibbes(dude, n00b, l33t, whatever), dat probeer ik duidelijk te maken. Je kan het ook omdraaien en daarom moeten er 2 soorten horeca's komen. Dat is de enige eerlijke midden weg.
pi_33443768
We merken wel wat er gebeurt. Dit is typisch zo'n discussie waarin je de ander toch nooit kan overtuigen.

Ondertussen vermaak ik me wel in de kroeg hoor. Zij mogen paffen, ik mag hun aanstekers en lucifers in hun bier gooien.
pi_33443869
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:44 schreef N.icka het volgende:
Het lijkt me heerlijk om naar een kroeg te gaan waar er niet gerookt wordt. Ik heb er echt last van
http://www.kvk.nl/
pi_33443889
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:56 schreef filmfreek het volgende:
We merken wel wat er gebeurt. Dit is typisch zo'n discussie waarin je de ander toch nooit kan overtuigen.

Ondertussen vermaak ik me wel in de kroeg hoor. Zij mogen paffen, ik mag hun aanstekers en lucifers in hun bier gooien.
Precies we zien wel wat er gebeurt..... Loopt allemaal wel los, storm in een glaswater.

je mag altijd vervelend doen, maar niet als mensen dronken zijn
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:00:20 #58
12091 Sjaakman
pi_33443892
Als roker heb je een verslaving. Het slaat nergens op dat je dan maar vind dat anderen zich maar moeten neerleggen bij jouw verslaving.

Roken is zogenaamd "afwijkend gedrag". Het is geen primaire levensbehoefte. Dat iemand er voor kiest om te roken is absoluut helemaal zijn/haar eigen keus, en doe vooral wat je niet laten kunt.

Maar ga andere mensen die geen behoefte hebben aan de gevolgen van jouw "afwijkende gedrag" niet vertellen dat ze maar moeten accepteren dat ze in de rook zitten omdat jij jezelf hebt geleerd niet zonder sigaretten te kunnen.

Dusch...

Heerlijk, dit soort discussies
pi_33443958
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 17:00 schreef Sjaakman het volgende:
Als roker heb je een verslaving. Het slaat nergens op dat je dan maar vind dat anderen zich maar moeten neerleggen bij jouw verslaving.

Roken is zogenaamd "afwijkend gedrag". Het is geen primaire levensbehoefte. Dat iemand er voor kiest om te roken is absoluut helemaal zijn/haar eigen keus, en doe vooral wat je niet laten kunt.

Maar ga andere mensen die geen behoefte hebben aan de gevolgen van jouw "afwijkende gedrag" niet vertellen dat ze maar moeten accepteren dat ze in de rook zitten omdat jij jezelf hebt geleerd niet zonder sigaretten te kunnen.

Dusch...

Heerlijk, dit soort discussies
Sjakie we zijn er al lang en breed over uit; wij - de niet rokers en rokers - hebben samen democratisch besloten dat er 2 soorten horeca's moeten gaan komen; 1 niet rokers en 1 rokers.

Dus er kan nu wel een slotje op
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:02:59 #60
12091 Sjaakman
pi_33443975
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')