Ja. Het water rond de zuidpool waar de wind weinig weerstand ondervindt. Het is geloof ik ook de eerste keer dat de VOR (of whitbread) er gaat varen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:19 schreef komrad het volgende:
ik bedoel de meeste heftige leg qua omstandigheden
Dus de hele 2e leg is vergelijkbaar met het laatste deel van de vorige? Begrijp ik je dan goed?quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met het laatste deel van de vorige leg, maar dan niet het laatste deel, maar de volledige leg.
Nou jah, vergelijkbaar. Het zit in iedergeval in hetzelfde stukje ocean.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:24 schreef Fendy het volgende:
[..]
Dus de hele 2e leg is vergelijkbaar met het laatste deel van de vorige? Begrijp ik je dan goed?
Is dat niet de leg naar Rio, dat is volgens mij de zuidelijkste leg en naar mijn weten zijn daar ook de monstergolven en veradelijke ijsbergen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:19 schreef komrad het volgende:
ik bedoel de meeste heftige leg qua omstandigheden
Ik heb het niet voorbij zien komen, volgens mij stond het verkeerd op Teletekst.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:21 schreef Ambrosius het volgende:
Volgens Teletekst vanmiddag een item in Studio Sport, ergens tussen 13.40 en 15.30. Ik denk zelf dat het het laatste item is, dus niet voor 15.00 uur.
tis er wel op geweest hoor. Namelijk in de pauze van het schansspringenquote:Op zondag 1 januari 2006 15:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik heb het niet voorbij zien komen, volgens mij stond het verkeerd op Teletekst.
Aha, dat verklaart waarom ik nog geen tussenstanden kon vinden.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:21 schreef WEST het volgende:
de start van leg 2 is om 11 uur GMT = 12:00 uur nederlandse tijd.dus nog zo'n 35 minuten
![]()
ze zijn gestart en de AAB1 en AAB2 zitten op 1 mijl achter de restquote:Op maandag 2 januari 2006 12:49 schreef jitzzzze het volgende:
Nou, ze zullen nu wel gestart zijn![]()
Toch maar even de site bekijken..
zo snel kan het weer gaanquote:Op maandag 2 januari 2006 13:47 schreef JandeHoop het volgende:
AAB2 ligt eerste bij boei1 !
AAB1 lijkt de tweede plaats te hebben.
1 2 3 4 5 6 7 | Brasil 1 34 12.40S 18 19.21E 6049 1 -1 165 7.8 4.5 No Data PotC 34 12.04S 18 19.46E 6049 1 1 143 8.4 4.5 No Data ING Brunel 34 11.19S 18 20.24E 6049 1 0 171 6.6 4.5 No Data Ericsson 34 11.49S 18 18.56E 6050 2 -1 154 7.4 4.3 No Data ABN AMRO ONE 34 12.24S 18 18.01E 6050 2 -1 154 7.9 4.3 No Data ABN AMRO TWO 34 11.50S 18 18.49E 6050 2 -1 151 7.8 4.3 No Data |
Mja...als ik het goed gelezen heb heeft er nog amper wind gestaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:44 schreef the_disheaver het volgende:
AAB staan laatste...Ook wel een keer leuk...
En het veld ligt slechts 2 mijl uit elkaar....quote:Op maandag 2 januari 2006 17:50 schreef Fendy het volgende:
[..]
Mja...als ik het goed gelezen heb heeft er nog amper wind gestaan.
Is ook zo goed als niets, zeker niet op een afstand van dik 6000 nm...quote:Op maandag 2 januari 2006 17:53 schreef Sandworm het volgende:
[..]
En het veld ligt slechts 2 mijl uit elkaar....
ik noem 23 knopen geen 'amper wind'quote:Op maandag 2 januari 2006 17:50 schreef Fendy het volgende:
[..]
Mja...als ik het goed gelezen heb heeft er nog amper wind gestaan.
Lijkt me niet. Hij was geen crew, alleen maar een gast.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:04 schreef WEST het volgende:
Vaart Hans Bouscholten nu ook mee ?
(wat een trage site...quote:Volvo Ocean Race Leg 2.
From Cape Town to Melbourne
Grant Wharington
Barney Walker
Jeff Scott
Matt Humphries
Adam Hawkins
Ben Jones
Mark Bartlett
Fraser Brown
Mark Fullerton
TBC
ok duidelijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Hij was geen crew, alleen maar een gast.
edit: nee:
[..]
(wat een trage site...
En om 5h, 11h, 17, en 23h nederlandse tijd.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:24 schreef hermandeperman het volgende:
22h GMT dus 23h onze tijd...
1 2 3 4 5 6 7 | movistar +0 Ericsson Racing Team +1 Pirates of the Caribbean +2 ABN AMRO ONE +2 ABN AMRO TWO +3 ING Real Estate Brunel +5 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | movistar 35 37.31S 20 23.39E 5919 0 0 115 8.0 6.6 Ericsson Racing Team 35 54.52S 19 58.19E 5930 11 -9 134 6.8 6.2 Pirates of the Caribbean35 55.13S 19 56.18E 5932 13 -5 122 7.3 6.1 ABN AMRO ONE 35 54.29S 19 55.50E 5932 13 -4 122 7.3 6.1 Brasil 1 36 02.53S 19 48.42E 5934 15 -14 150 6.9 6.0 ABN AMRO TWO 36 00.43S 19 49.49E 5934 15 -6 134 7.3 6.0 ING Real Estate Brunel 35 48.47S 19 49.42E 5939 20 -11 123 6.2 5.8 |
kunnen ze wel doen, maar dit is omdat het spannender te maken voor de deelnemersquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:49 schreef Fendy het volgende:
O ja. Ik vind dat de updates te ver uit elkaar liggen. 1 uur ertussen zou het veel leuker maken.
dat moest ik effe kwijt
Dat is wel zo, maar de deelnemers kunnen tegenwoordig ook internetten onderweg.. (jahaa, de techniek staat voor nietsquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:49 schreef Fendy het volgende:
O ja. Ik vind dat de updates te ver uit elkaar liggen. 1 uur ertussen zou het veel leuker maken.
dat moest ik effe kwijt
quote:First it was Paul Cayard who threw up his hands in disgust when Pirates of the Caribbean, who looked set to round the mark in second place after languishing helplessly for half an hour on the approach, appeared to brush the Volvo buoy as they passed. The mark became hooked onto their keel and as they struggled to free themselves, the congestion among the other boats waiting in their wake to pass the mark to starboard began to get nasty. ABN AMRO ONE, Ericsson, together with Brasil 1, which had been first to the mark after an impressive start, but took three goes to get round, were all trying to steal a march on each other to get into more favourable winds.
Chaos ensued as rights of way were tossed aside in favour of some plain old argy-bargy. Mike
Sanderson’s ABN AMRO ONE made contact with the side of Ericsson, leaving a stanchion bent double and the guard rails in disarray.
Protest flags were raised on both boats though Sanderson later dropped his and completed a penalty turn when he was advised the error had been ABN AMRO ONE’s.
quote:According to a statement issued by Volvo Ocean Race CEO, Glenn Bourke, the three offending boats made their penalty turns, 720 degree turns for collisions for ABN AMRO ONE and Brasil 1, and a 360 degree turn for hitting the mark for Pirates.
Ok, dat verklaart het gat inderdaad wat beter.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Sandworm het volgende:
Positie van de Movistar is vertekend omdat de rest van het veld overstag gegaan is. Movistar vaart nu als enige over bakboord en dichter bij de ideale lijn.
Ik neem aan dat voor het passeren van deze gates geen extra punten te verdienen zijn. Zijn deze gates ook opgenomen in de VS? Dan zouden ze pas echt de zaken op orde hebbenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:40 schreef Farr40 het volgende:
De organisatie en de schippers hebben vandaag besloten gezien het feit dat er een losdrijvende ijsberg tussen zuidafrika en australie ligt de komende leg van twee extra gates te voorzien. Deze gates zogenaamde ice waypoint gates genoemd zullen rond Kergulen Islands en Illes Crozet liggen en rond de 500 mijl lang zijn.
zie: http://www.volvooceanrace(...)rtpreview/index.aspx
Al, en bedankt!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:14 schreef hermandeperman het volgende:
Alles beter dan wat jij nu in je onderschrift hebt staan![]()
Ik heb de In Port Cape Town er niet voor niets ingezetquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:13 schreef Sandworm het volgende:
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#6) - In Port Cape Town & Leg 2
is beter, maar misschien te lang?
past net, maar "[Zeilen] Volvo Ocean Race (#6) - Op weg naar Australië" misschien?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:13 schreef Sandworm het volgende:
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#6) - In Port Cape Town & Leg 2
is beter, maar misschien te lang?
Ik heb het even geprobeerd maar duidelijk wordt het er niet van. Als ik de isobaren aanzet wordt het 1 grote puinhoop, en de windpijlen zie ik alleen maar als ik zover uitzoom dat je het onderscheid tussen de boten niet meer ziet...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:15 schreef the_disheaver het volgende:
Movistar is wel erg oostelijk aan het varen...
Koers van rond de 90 graden, terwijl de rest een koers ronde de 160 graden heeft
[afbeelding]
Zou iemand een screenshot van VS maken met windkracht/richting en drukgebieden?
soms.... maar nu ff niet...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:18 schreef Sandworm het volgende:
Linux rules?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |