Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Eens zoeken naar een plaatje met alleen een spi.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:47 schreef Tu5 het volgende:
[..]
Ik het niet zo dat bij gehesen zeilen het voorlijk van de fok als voorstag dient, en de stag zelf dus los hangt? Dit is bij kleinere boten wel zo....
Ik zag het, maar het is ook online terug te kijken (al is de kwaliteit wel lager...)quote:Op woensdag 28 december 2005 01:13 schreef Sandworm het volgende:
Driedubbel
(Wat is er mis met mijn verbinding?....)
nou soms ligt t ook aan fok hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 01:13 schreef Sandworm het volgende:
Driedubbel
(Wat is er mis met mijn verbinding?....)
Ik kan het niet echt goed zien maar het lijkt wel een stag te zijn. Dat deze los hangt is eigenlijk normaal en kan weinig kwaad. De boot vaart hier met wind van achter dus staat er weinig druk op. Het zou ook een val kunnen zijn om een genaker mee te hijsen.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:18 schreef the_disheaver het volgende:
Ik mag echt hopen dat dat geen voorstag is... Bij normale schepen kan speling in een stag weinig kwaad, maar met zo'n enorme mast wel best veel... Lijkt me eerder dat de stag bij de fok zit (waar de stag altijd zit)
stag = ijzerendraad die de mast op z'n plaats laat zitten.
Zag ik dat goed vanmiddag Farr40, ook een Quantum sails liefhebber?quote:Op woensdag 28 december 2005 11:53 schreef Farr40 het volgende:
Anticipate the shift hequote:Op woensdag 28 december 2005 23:00 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Zag ik dat goed vanmiddag Farr40, ook een Quantum sails liefhebber?
Ook lollig dat je Brenda hier nog over mag bellen, ze heeft haar nummer er gewoon bij staan.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:01 schreef Farr40 het volgende:
[..]
Anticipate the shift heQuantum is het betere spul, Als je echt hard wilt gaan.
BTW: Mr Bouscholte was toch niet goed genoeg om mee te mogen op de ING en ontkracht het door hemzelf eerder aan nossport bevestigde gerucht op zijn website http://www.bouscholte.nl/index2.asp
De dame die de geruchten om zeep hielp dat Bouscholte mee zou varen op de Brunel en dat hij alleen meevaart als gast tijdens de inport race. Hij mag echter geen schoot beetpakken en moet achter de stuurman blijven.quote:
quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:26 schreef komrad het volgende:
pijnlijk voro hem zeg, maar ik mocht hem toch al niet zo
Twee januari toch?quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:29 schreef the_disheaver het volgende:
Wanneer gaat leg 2 vanstart?
Klopt! Vertrek richting Melbourne.quote:
Ja. Het water rond de zuidpool waar de wind weinig weerstand ondervindt. Het is geloof ik ook de eerste keer dat de VOR (of whitbread) er gaat varen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:19 schreef komrad het volgende:
ik bedoel de meeste heftige leg qua omstandigheden
Dus de hele 2e leg is vergelijkbaar met het laatste deel van de vorige? Begrijp ik je dan goed?quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met het laatste deel van de vorige leg, maar dan niet het laatste deel, maar de volledige leg.
Nou jah, vergelijkbaar. Het zit in iedergeval in hetzelfde stukje ocean.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:24 schreef Fendy het volgende:
[..]
Dus de hele 2e leg is vergelijkbaar met het laatste deel van de vorige? Begrijp ik je dan goed?
Is dat niet de leg naar Rio, dat is volgens mij de zuidelijkste leg en naar mijn weten zijn daar ook de monstergolven en veradelijke ijsbergen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:19 schreef komrad het volgende:
ik bedoel de meeste heftige leg qua omstandigheden
Ik heb het niet voorbij zien komen, volgens mij stond het verkeerd op Teletekst.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:21 schreef Ambrosius het volgende:
Volgens Teletekst vanmiddag een item in Studio Sport, ergens tussen 13.40 en 15.30. Ik denk zelf dat het het laatste item is, dus niet voor 15.00 uur.
tis er wel op geweest hoor. Namelijk in de pauze van het schansspringenquote:Op zondag 1 januari 2006 15:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik heb het niet voorbij zien komen, volgens mij stond het verkeerd op Teletekst.
Aha, dat verklaart waarom ik nog geen tussenstanden kon vinden.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:21 schreef WEST het volgende:
de start van leg 2 is om 11 uur GMT = 12:00 uur nederlandse tijd.dus nog zo'n 35 minuten
![]()
ze zijn gestart en de AAB1 en AAB2 zitten op 1 mijl achter de restquote:Op maandag 2 januari 2006 12:49 schreef jitzzzze het volgende:
Nou, ze zullen nu wel gestart zijn![]()
Toch maar even de site bekijken..
zo snel kan het weer gaanquote:Op maandag 2 januari 2006 13:47 schreef JandeHoop het volgende:
AAB2 ligt eerste bij boei1 !
AAB1 lijkt de tweede plaats te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |