quote:
prrrrrecies en anders een slotjequote:Op zondag 25 december 2005 20:25 schreef phuck het volgende:
foto lenen en dan scannen!
Ja hoor.. van nature. Zit erin van de geboorte. Doen we om te overleven toch..?quote:Op zondag 25 december 2005 21:04 schreef Sakura het volgende:
De mens is van nature geneigd om dingen 'te zien' in grillige vormen als struiken, wolken en rook ed.
klopt het dat deze post sarcastisch was?quote:Op zondag 25 december 2005 22:46 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ja hoor.. van nature. Zit erin van de geboorte. Doen we om te overleven toch..?
Pffff
Pak eens een afstandsbediening van je TV. Kijk naar het lampje en druk op de knopjes. Zie je wat knipperen? Nee, want het is infrarood.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef Chowi het volgende:
Een fototoestel is gewoon een fototoestel die momentopnames maakt van wat je met je eigen ogen kan zien, hij zal nooit meer vastleggen dan jijzelf kan zien.
Het zou geloofwaardiger zijn als je ding voluit ziet. Dus met benen enzoquote:Op zondag 25 december 2005 19:56 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Ongeveer zoals op deze foto?
[afbeelding]
Bedankt! Thuis hebben we hem niet, ik heb het al gevraagd. Persoonlijk denk ik ook dat het gewoon een plant is, een geest lijkt me ook wel sterk.quote:
quote:Pareidolie of pareidolia is een psychologisch verschijnsel, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen. De naam is afkomstig van het Griekse para (naast) en eidolon (beeld).
De reden voor het verschijnsel ligt er waarschijnlijk in dat de hersenen behoefte hebben om verbanden tussen gegevens te leggen, ook als deze er eigenlijk niet zijn. Het is een vrij alledaags verschijnsel, dat niet met hallucinaties verward moet worden.
Bekend voorbeelden van pareidolie zijn het zien van gezichten of dieren in de wolken of het zien van het mannetje in de maan. Bij de aanslag op het WTC in 2001 werd gerapporteerd dat mensen het gezicht van de duivel in een wolk hadden gezien. Ook kon men op een pakje Camel-sigaretten het beeld van Manneke Pis zien. In 1954 werd een serie Canadese dollarbiljetten uit de omloop gehaald, omdat men er het hoofd van de duivel in meende te zien.
Het verschijnsel kan zich ook in auditieve vorm voordoen. Men kan bijvoorbeeld stemmen horen in het geluid van allerlei apparaten, in het geruis op geluidsbanden of men kan berichten horen in achteruit gespeelde grammofoonplaten.
Bij psychologische onderzoek werd vroeger gebruik gemaakt van de inmiddels verouderde Rorschachtest, waarbij iemand herkenbare patronen ziet in willekeurig gevormde inktvlekken.
Tsja, dat is het meest voor de hand liggend hé?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:13 schreef Djeez het volgende:
Ik ga er maar van uit dat het de geest van moeder is geweest, die waakt over haar kleindochter die ze helaas nooit heeft gekend.
quote:Op zondag 25 december 2005 19:56 schreef hond_in_de_goot het volgende:
[afbeelding]
Dan heb je best kans dat het een familie lid was.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:39 schreef nightdaughter het volgende:
Een kennis uit Engeland heeft ons foto's laten zien waar we erg van onder de indruk waren.Deze foto's waren gemaakt in het huis van een vriend van haar. Er stonden op alle foto's duidelijk gezichten van geesten. Het gekke was dat ze zelfs toen ze verhuisd waren een foto hadden die in het nieuwe huis was gemaakt waar diezelfde geest ook op stond. Hij bleef bij deze mensen. Deze foto's zijn gemaakt toen er nog geen computers waren en er ook nog geen programma's waren waarmee je ze kon bewerken. Het was geen overbelichting of geen fout van degene die de foto's ontwikkelde.![]()
Oh, ik wist niet dat dat al bewezen was.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:55 schreef Jeweet het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat men gelijk denkt dat t geesten zijn, want geesten kunnen vrijwel niet bestaan.
Als je na je dood een geest zou worden, zouden je lichaam en geest dus eigenlijk gescheiden moeten zijn. Toch is het al lang bewezen dat de geest simpelweg een deel van het lichaam is (namelijk de hersenen). Als je bepaalde drugs gebruikt bijvoorbeeld, worden bepaalde neurotransmitters in bepaalde hersengebieden meer of minder uitgescheiden. Dit zorgt ervoor dat men zich anders gaat voelen en gedragen. De 'geest' is dus als het ware anders geworden. Dode mensen hebben geen eens levende hersencellen meer en hun 'geest' kan dus onmogelijk nog leven. Ook niet buiten het lichaam of whatever. Je lichaam is dood, je hersenen zijn dood, je bewustzijn is dood.
Jongens meisjes! ik weet niet wat het is, maar spontaan als ik deze inmiddels beroemde foto zie van Robbert moet ik breeduit lachen, het is gewoon meligheid geworden kennelijk. Is toch goed van Robbert, zijn effect op de mensen. Hij zet ze aan het denken en laat ze lachen.quote:Op zondag 25 december 2005 19:56 schreef hond_in_de_goot het volgende:
[afbeelding]
Ik zeg niet dat het bewezen is dat geesten niet bestaan. Hoewel ik daar zelf wel van overtuigd ben. Alleen valt dat niet zomaar te bewijzen. Wél is bewezen dat de geest (dus bewustzijn, persoonlijkheid e.d.) onderdeel van het lichaam is. Lichaam en geest zijn niet van elkaar gescheiden, en na de dood acht ik dat onmogelijkquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat dat al bewezen was.
Nou, hef alle religies maar op dan.![]()
Inderdaad, zo zitten onze hersenen in elkaar. Die hebben een voorkeur voor het zien van patronen.quote:Op zondag 25 december 2005 22:46 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ja hoor.. van nature. Zit erin van de geboorte. Doen we om te overleven toch..?
Pffff
Na de dood is er voor jou dus niets meer?quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:55 schreef Jeweet het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat men gelijk denkt dat t geesten zijn, want geesten kunnen vrijwel niet bestaan.
Als je na je dood een geest zou worden, zouden je lichaam en geest dus eigenlijk gescheiden moeten zijn. Toch is het al lang bewezen dat de geest simpelweg een deel van het lichaam is (namelijk de hersenen). Als je bepaalde drugs gebruikt bijvoorbeeld, worden bepaalde neurotransmitters in bepaalde hersengebieden meer of minder uitgescheiden. Dit zorgt ervoor dat men zich anders gaat voelen en gedragen. De 'geest' is dus als het ware anders geworden. Dode mensen hebben geen eens levende hersencellen meer en hun 'geest' kan dus onmogelijk nog leven. Ook niet buiten het lichaam of whatever. Je lichaam is dood, je hersenen zijn dood, je bewustzijn is dood.
Wat is er na de dood dan?quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:05 schreef Nuna het volgende:
[..]
Na de dood is er voor jou dus niets meer?
quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:22 schreef Knarf het volgende:
[..]
Wat is er na de dood dan?
(En dan eerst echt eens nadenken over wat je zegt. )
Wacht tot Sylvestor Tweety pakt.... (wacht er op , het is het waard)quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:22 schreef Knarf het volgende:
[..]
Wat is er na de dood dan?
(En dan eerst echt eens nadenken over wat je denkt. )
Hmm wel een goeie op zichquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:26 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Wacht tot Sylvestor Tweety pakt.... (wacht er op , het is het waard)
je weet dan gelijk wat er na de dood is![]()
[afbeelding]
Liever wil ik dit weten:quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:26 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Wacht tot Sylvestor Tweety pakt.... (wacht er op , het is het waard)
je weet dan gelijk wat er na de dood is![]()
[afbeelding]
Ik stikte zowat in mijn koekje...quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:35 schreef Bot13 het volgende:
Ik heb dat ook meegemaakt!
Ik stond een paar weken geleden zo rustig foto's te maken van m'n vernieuwde huiskamer, en toen ik de foto's ging bekijken zag ik daar allemaal gedaantes staan.
Ik ben al langs geweest bij een kennis van me, die weet alles van het spirituele vlak. Zij kwam er ook niet uit.
Ik merk wel dat deze foto's een diepe emotionele waarde met zich meedragen. Het zijn geen normale foto's.
Ik heb er even eentje online gezet. Schrik niet, het kan schokkend zijn.
Niet openen als je een zwak hart hebt.
http://www.uploadfile.info/uploads/9fca57e585.jpg
Wat een commerciele en zeer irritante geestverschijning zegquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:35 schreef Bot13 het volgende:
Ik stond een paar weken geleden zo rustig foto's te maken van m'n vernieuwde huiskamer, en toen ik de foto's ging bekijken zag ik daar allemaal gedaantes staan.
Ik ben al langs geweest bij een kennis van me, die weet alles van het spirituele vlak. Zij kwam er ook niet uit.
Ik merk wel dat deze foto's een diepe emotionele waarde met zich meedragen. Het zijn geen normale foto's.
Heeft je vast erg veel geld gekostquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:35 schreef Bot13 het volgende:
terwijl ik een leven na de dood absoluut niet uitsluitquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Hmm....Soulsurvivor jammer dat er geen soortgelijke plaatjes van the Roadrunner en Coyote zijn, want dan was het pas echt toepasselijk geweest....aangezien Coyote the Roadrunner nooit te pakken krijgt![]()
Same herequote:Op woensdag 11 januari 2006 22:00 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
terwijl ik een leven na de dood absoluut niet uitsluit![]()
[vond het gewoon wel grappig]
Inderdaad! Ik kan me niet voorstellen dat het anders is...het lijkt me gewoon onmogelijk als ik erover nadenk...quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:05 schreef Nuna het volgende:
[..]
Na de dood is er voor jou dus niets meer?
Maar wat je je niet kunt voorstellen betekent nog niet dat het er niet is.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:50 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik kan me niet voorstellen dat het anders is...het lijkt me gewoon onmogelijk als ik erover nadenk...
Maar dat geldt net zo goed voor jou als jij je niet kan voorstellen dat er niets na de dood is. Met de kennis die ik heb op t gebied van neurobiologie en psychologie, kan ik niet bedenken hoe er wat na de dood zou kunnen zijn..quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:56 schreef Nuna het volgende:
[..]
Maar wat je je niet kunt voorstellen betekent nog niet dat het er niet is.
Ik kan me wel voorstellen dat er niets is na de dood, alleen het lijkt me niet. Maar goed, antwoorden krijgen we pas als we dood zijn. (Of niet natuurlijk als er niets isquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:00 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Maar dat geldt net zo goed voor jou als jij je niet kan voorstellen dat er niets na de dood is. Met de kennis die ik heb op t gebied van neurobiologie en psychologie, kan ik niet bedenken hoe er wat na de dood zou kunnen zijn..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |