Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieën.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
Veel succes!!quote:Speedsim uitleg
1) Bespioneer je doel
2) Copy paste het spionagerapport (het liefst inclusief onderzoekniveau's)
3) Ga naar Speedsim, en plak het spionagerapport in het Leesvak. Druk op Lees in.
4) Nu staat alle informatie over je tegenstander in Speedsim.
Links zie je in het rechterrijtje zijn vloot en zijn verdediging. Rechtsbovenin staan zijn Technologielevels mbt Pantser/Schild/Wapen.
5) Nu is het zaak je eigen vloot in te voeren waarmee je van plan bent aan te vallen. Vul ook je eigen Technolevels in rechtsboven onder Aanvaller.
6) Druk op Start simulaties.
In het vak rechtsonderin is nu alle informatie te vinden. Het liefst wil je een situatie zoals deze:
Links staat je eigen vloot, dan vloot van de tegenstander.
Rechtsboven de Technologieën. Eventueel kan je daar ook je motor techno's invoeren zodat je weet hoe lang je erover doet en hoeveel deut het kost.
Het belangrijkste is het vak rechtsonderin.
Gevecht: Aanvaller wint 100% ->
Schroot: Hoeveelheid puin en max aantal recyclers wat je daarvoornodig gaat hebben.
Maankans: Duidelijk
Verlies aanvaller: Probeer dat ook sowieso minder dan je winst + puin te krijgen.
Verlies verdediger: HAHAH KUT VOOR JE
Gebruikte brandstof: Duidelijk
Vluchttijd: Duidelijk
Buit aanvalsgolf: Duidelijk
Wil je nou 2 waves doen, druk dan NA simuleren naar tevredenheid links op Bereid volgende aanval voor. De vloot van de verdediger verdwijnt enje ziet zn verdediging zoals het zou zijn na jouw aanval. Dan kan je weer een nieuwe vloot invoeren voor jezelf, en na simuleren staat er dan rechtsonder Buit na 2 aanvalsgolven.
Linksonder kan je ook nog het volledige rapport bekijken (99% accuraat).
Aaahquote:Je 20 schoonmakers hebben een totale opslagcapaciteit van 400000. In het bestemmingsveld zweven 194700 metaal en 123900 kristal in de ruimte. Je hebt 194700 metaal en 123900 kristal opgehaald.
En misschien ook in uni 2?quote:Op zondag 25 december 2005 11:33 schreef smurfzilla het volgende:
Mss wel handig om te vermelden dat er ook een fok alliantie in uni 3 is, alhoewel ik er niks mee te maken heb, als mensen zich in dat uni aanmelden ?
Slagschepen en dan paar daagjes je kapot bouwen en raiden en dan lasertechniekquote:Op zondag 25 december 2005 19:57 schreef Kreator het volgende:
crap..wat kan ik beter doen:
Energie van 6 naar 8
Laser van 9 naar 10
Voor lasertech.
of
Hyperruimtemotor van 2 naar 4.
Slagschepen
Hyperruimte motor. Zeker wetenquote:Op zondag 25 december 2005 19:57 schreef Kreator het volgende:
crap..wat kan ik beter doen:
Energie van 6 naar 8
Laser van 9 naar 10
Voor lasertech.
of
Hyperruimtemotor van 2 naar 4.
Slagschepen
dat noemen ze wisselgeld op dat niveau. Het mijnen van m'n resources gaat nu toch echt omhoog. Veel te lang zitten treuzelen.quote:Op maandag 26 december 2005 00:26 schreef Kreator het volgende:
Okay. Check. Ik ga voor hyperruimte. Kep een 100k metaal en 175k kristal, dus moet een end komen....
Dat noemen ze resources op elk niveau.quote:Op maandag 26 december 2005 00:51 schreef Breetai het volgende:
[..]
dat noemen ze wisselgeld op dat niveau.
Dat noemen ze peanuts met wat leuke farms en voldoende fleetslots:quote:Op maandag 26 december 2005 09:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat noemen ze resources op elk niveau.
Was jij niet degene welke 2 dagen terug liep te leuren met 100K deut welke je wilde ruilen tegen kristal?quote:Op maandag 26 december 2005 13:12 schreef Kreator het volgende:
Kan iemand hier toevallig 30k deut missen? Ik wil het eventueel wel ruilen tegen metaal....tis niet veel, maar ik heb het ff hard nodig en het duurt lang...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |