abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33431264
Want?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33431270
Lees het topic eens en combineer dat eens met zijn uitspraken hier.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33431292
Heb ik gedaan. En waarom is hij niet meer serieus te nemen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33431294
Omdat hij mensen die zo in de schulden bestempeld als zielig en mensen die in armoede leven. Dat is gewoon onzin.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33431297
Maar waar wat heeft dat met zijn uitspraken te maken in die andere topic?
pi_33431300
Dat hij niet meer serieus te nemen is met zijn gebazel over armoede.
pi_33431307
Ik begrijp nog steeds niet waarom niet
pi_33431313
Omdat hij wat termen door elkaar haalt en niet begrijpt wat armoede is. Armoede is niet een schuld af moeten betalen omdat je als studenten maanden achter elkaar alleen maar hebt gezopen en op wintersport bent geweest.
pi_33431321
hij kan zijn schulden terugbetalen. Lekker boeiend
pi_33431334
Het gaat hier ook om mensen die lopen te zeiken dat ze weinig te makken hebben omdat ze oude schulden moeten afbetalen. Daar liep hij nog zo over te huilebalken. Dat neem ik dus niet serieus meer.
pi_33434499
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 04:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het gaat hier ook om mensen die lopen te zeiken dat ze weinig te makken hebben omdat ze oude schulden moeten afbetalen. Daar liep hij nog zo over te huilebalken. Dat neem ik dus niet serieus meer.
dat doe ik helemaal niet. Quote mij maar eens in dit topic waar ik dat doe. Maar goed, ik begrijp dat je een hoog niveau van jezelf hebt, daar kan ik natuurlijk nooit aan tippen Je hebt me helemaal te pakken, potverdrie!
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:02:32 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33435344
Dit nieuwsbericht vat het beeld wel een beetje samen van de intresse en het financieel inzicht van de lagere klassen
Zorgtoeslag gebruikt voor aanschaf vuurwerk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33435428
Dat is duidelijk natuurlijk
pi_33435623
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:39 schreef McCarthy het volgende:

[..]

natuurlijk wel, als ik werk en ik moet meteen 35% van mijn loon afdragen en consuemren is duur dan maakt dat mij toch arm
zie je dat nou echt niet
Je hebt het nu over de oorzaak, niet over de feitelijke constatering, of zie je dat zelf niet in?

Of in Nederland armoede heerst (daar hadden we het toch over?) ligt overigens aan je definitie, wanneer het gedefinieerd wordt in termen van (een gebrek aan) fysieke eerste levensbehoeften heerst hier inderdaad weinig armoede, doch dat is wel een heel klassieke definitie. Armoede is in mijn ogen de staat van onbreekbare afhankelijkheid van de overheid; dat men dus inderdaad naar een voedselbank en leger des heils moet om in primaire levensbehoeften te voorzien, en niet over de middelen beschikt om die afhankelijkheid te doorbreken. Een dergelijke situatie is zowel op de lange termijn duur voor de staat, als psychologisch funest voor het individu.

De oorzaak verschilt per situatie, er zijn veel die het aan zichzelf te danken hebben (waarbij je nog zou kunnen beargumenteren dat de overheid ook zulke gevallen barmhartig dient te zijn), maar er bestaat ook nog zoiets als overmacht. Het gaat hier eigenlijk niet om de oorzaak, maar om de definiering en constatering van armoede, dat laatste vind ik ook een veel interessantere discussie.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:08:03 #215
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33450074
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit nieuwsbericht vat het beeld wel een beetje samen van de intresse en het financieel inzicht van de lagere klassen
oh my fucking god
dit onteemt links toch wel elk argument voor nog meer subsidie naar dat soort groepen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33450083
quote:
Al dat soort onderzoekjes zijn stemmingsmakerijonderzoeken. Mensen kochten zowiezo wel vuurwerk met of zonder zorgtoeslag, maar door de "gerafineerde" vraagstelling te koppelen aan zorgtoeslag in hun enquete, lijkt het alsof mensen de zorgtoeslag masaal gebruiken om vuurwerk te kopen.

Binnenkort volgt er waarschijnlijk wel weer een onderzoek dat mensen hun huurtoeslag voornamelijk besteden aan vakantie's en aankoop van een nieuwe auto.

En zo ontstaat het beeld dat mensen hun eigen schulden en financiele tekortkoming zelf in de hand werken.

Het kabinet zal uitermate tevreden zijn met dit soort onderzoekjes.

Dit soort onderzoeken moet je met een zeer grote korrel zout nemen.
pi_33450223
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:08 schreef McCarthy het volgende:

[..]

oh my fucking god
dit onteemt links toch wel elk argument voor nog meer subsidie naar dat soort groepen.
En dit is nou precies de bedoeling van zo'n onderzoek. Pure stemmingmakerij. Groepen tegen elkaar opzetten. Onder het mom van : Jij hebt geen zorgtoeslslag meer nodig, want jij besteed het toch alleen maar aan vuurwerk. Waarom nog subsidie geven, enz enz.

Dat je uberhaubt nog in zo'n onderzoek trapt is mij een raadsel. De stemmingmakerij druipt ervan af.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poldermodel op 27-12-2005 20:19:50 ]
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:16:21 #218
45206 Pietverdriet
pi_33450395
Poldermodel, als de laagste sociale klasse met geld kon omgaan, was het niet de laagste sociale klasse...
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:18:48 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33450487
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Poldermodel, als de laagste sociale klasse met geld kon omgaan, was het niet de laagste sociale klasse...
Dus als je zorgtoeslag ontvangt, behoor je tot de laagste sociale klasse?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:19:10 #220
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33450509
quote:
Binnenkort volgt er waarschijnlijk wel weer een onderzoek dat mensen hun huurtoeslag voornamelijk besteden aan vakantie's en aankoop van een nieuwe auto.

En zo ontstaat het beeld dat mensen hun eigen schulden en financiele tekortkoming zelf in de hand werken.
quote:
Jij hebt geen zorgtoelslag meer nodig, want jij besteed het toch alleen maar aan vuurwerk
dat klopt dan toch, ze kunnen zich geen vuurwerk en vakanties veroorloven en toch doen ze het, en als de portemonee leeg is gaan klagen dat het leven zo zwaar is.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:21:25 #221
45206 Pietverdriet
pi_33450620
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus als je zorgtoeslag ontvangt, behoor je tot de laagste sociale klasse?
Nee, mensen die tot de laagste sociale klasse behoren ontvangen zorgtoeslag.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:22:53 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33450671
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, mensen die tot de laagste sociale klasse behoren ontvangen zorgtoeslag.
Oh, ok. Maar hoe weet je dan dat ontvangers van zorgtoeslag die vuurwerk kopen tot de laagste sociale klasse behoren?
pi_33450685
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:19 schreef McCarthy het volgende:

[..]

[..]

dat klopt dan toch, ze kunnen zich geen vuurwerk en vakanties veroorloven en toch doen ze het, en als de portemonee leeg is gaan klagen dat het leven zo zwaar is.
Wie zegt dat ze geen vuurwerk kunnen veroorloven. dat probeert zo'n onderzoek je te doen geloven. Mensen met een goed inkomen hebben ook recht op zorgtoeslag, en die kopen toch ook vuurwerk?

Het is net alsog zorgtoeslag gekoppeld is aan armoede. Dat is het valse beeld wat het onderzoek je probeert voor te schotelen.

Daarom is het ook stemmingmakerij.

Het onderzoek probeert de mensen te misleiden naar de lagere sociale klasse die zijn eigen schuld in de hand werkt. Het onderzoek lijkt wel gefinancierd door de VVD.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:25:16 #224
45206 Pietverdriet
pi_33450755
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ok. Maar hoe weet je dan dat ontvangers van zorgtoeslag die vuurwerk kopen tot de laagste sociale klasse behoren?
Dat zei ik niet.

Ik zei
quote:
Een subtiel verschil
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:25:51 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33450772
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zei ik niet.
Nee, niet letterlijk.
quote:
pi_33450791
Ze hadden net zo goed kunnen vragen: Waar besteed jij je inkomen aan?

Maar dan is het effect van stemmingmakerij weg, en mag je ineens wel vuurwerk kopen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:27:37 #227
45206 Pietverdriet
pi_33450833
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, niet letterlijk.
[..]
En verder zei ik, dat als mensen uit de laagste sociale klasse met geld om konden gaan, zouden ze niet tot de laagste sociale klasse behoren.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:29:14 #228
45206 Pietverdriet
pi_33450890
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:26 schreef Poldermodel het volgende:
Ze hadden net zo goed kunnen vragen: Waar besteed jij je inkomen aan?

Maar dan is het effect van stemmingmakerij weg.
Is geen stemmingmakerij, is gewoon een vraag naar waar het geld aan besteed is. Dat jij dat niet waar wil hebben is jouw probleem. Jij zou 150 jaar geleden zeker ontkent hebben dat het jan hagel zijn geld maar al te vaak aan jenever besteed
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:29:26 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33450900
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En verder zei ik, dat als mensen uit de laagste sociale klasse met geld om konden gaan, zouden ze niet tot de laagste sociale klasse behoren.
Definieer laagste sociale klasse.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:31:52 #230
45206 Pietverdriet
pi_33450990
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Definieer laagste sociale klasse.
Zoek die zelf maar op
pi_33451015
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is geen stemmingmakerij, is gewoon een vraag naar waar het geld aan besteed is. Dat jij dat niet waar wil hebben is jouw probleem. Jij zou 150 zeker ontkent hebben dat het jan hagel zijn geld maar al te vaak aan jenever besteed
Je hebt de booodschap van het onderzoek goed begrepen. Ze hebben je precies waar ze je hebben willen.

Persoonlijk kijk ik niet naar de zorgtoeslag maar naar het totaalplaatje van mijn inkomen. Daar baseer ik mijn uitgaven op. Niet op 35 Euro zorgtoeslag.

Trap er toch niet in. De stemmingsmakerij is al een paar jaar aan de gang in dit land met al die prefab onderzoekjes.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:32:58 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33451030
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoek die zelf maar op
Ik zou die van jou wel eens willen horen. Druk je het uit in inkomen, en/of opleidingsniveau?
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:40:03 #233
45206 Pietverdriet
pi_33451270
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:32 schreef Poldermodel het volgende:

[..]

Je hebt de booodschap van het onderzoek goed begrepen. Ze hebben je precies waar ze je hebben willen.

Persoonlijk kijk ik niet naar de zorgtoeslag maar naar het totaalplaatje van mijn inkomen. Daar baseer ik mijn uitgaven op. Niet op 35 Euro zorgtoeslag.

Trap er toch niet in. De stemmingsmakerij is al een paar jaar aan de gang in dit land met al die prefab onderzoekjes.
Misschien moet jij liever in truth topics openen?
pi_33451350
quote:

[..]

oh my fucking god
Je puberale verwijzingen naar links en rechts maken je argumenten niet sterker, ik zie nog steeds geen aanwijzing dat jij uberhaubt onderscheid kan maken tussen een constatering en een oorzaak.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:55:20 #235
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33451768
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:42 schreef Speth het volgende:

[..]

Je puberale verwijzingen naar links en rechts maken je argumenten niet sterker,
je doet zeker nog niet zo lang mee
quote:
ik zie nog steeds geen aanwijzing dat jij uberhaubt onderscheid kan maken tussen een constatering en een oorzaak.
oh zucht
wat wil je van me weten? Waarom ik vind dat er geen subsidie meer naar paupergroepen moet gaan?
pi_33452102
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je doet zeker nog niet zo lang mee
Ik post hier al anderhalf jaar sporadisch, de meeste topics vind ik de moeite van het reageren niet waard, juist vanwege figuren die de kunst van discussieren niet meester zijn.

Verder zou ik mij als ik jou was niet op de borst roffelen vanwege een hoog aantal replies in slowchat, niet echt een merit namelijk.
quote:
[..]

oh zucht
wat wil je van me weten? Waarom ik vind dat er geen subsidie meer naar paupergroepen moet gaan?
Nee - waarom jij een discussie over de constatering van armoede verandert in een discussie over de oorzaak terwijl de constatering (of zelfs de definitie) nog niet bepaald is.
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:12:22 #237
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33452317
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:05 schreef Speth het volgende:

Verder zou ik mij als ik jou was niet op de borst roffelen vanwege een hoog aantal replies in slowchat, niet echt een merit namelijk.
[..]
ik post nooit in SC slimpie
quote:
Nee - waarom jij een discussie over de constatering van armoede verandert in een discussie over de oorzaak terwijl de constatering (of zelfs de definitie) nog niet bepaald is.
de constatering is wel degelijk bepaalt, zie pagina 1: 10.000 euro per maand of zo.
En ja, als er iets geconstateert is dan ga je naar de oorzaak kijken. Zo doe je dat
pi_33452347
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
en als we ze maar lekker laten zwemmen blijven ze ook altijd de laagste sociale klasse..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33452366
quote:
By the way. Lees het hele artikel. Dit gaat om 9,8 % van diegene die zorgtoeslag ontvangen. (studenten???)
pi_33452413
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:12 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik post nooit in SC slimpie
Toch zie ik veel posts van jou die zich daar prima thuis zouden voelen.
quote:
[..]

de constatering is wel degelijk bepaalt, zie pagina 1: 10.000 euro per maand of zo.
En ja, als er iets geconstateert is dan ga je naar de oorzaak kijken. Zo doe je dat
Bepaald. Geconstateerd.

Overigens meen ik dat jij het bestaan van armoede ontkende, doch je probeert toch een oorzaak aan te wijzen bij "paupergezinnen" met een plasma tv. Kennelijk staat die definitie voor jou toch niet zo vast.
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:27:49 #241
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33452828
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:15 schreef Speth het volgende:

[..]

Toch zie ik veel posts van jou die zich daar prima thuis zouden voelen.
[..]
nee hoor, je hebt waanvoorstellingen
quote:
Bepaald. Geconstateerd.

Overigens meen ik dat jij het bestaan van armoede ontkende, doch je probeert toch een oorzaak aan te wijzen bij "paupergezinnen" met een plasma tv. Kennelijk staat die definitie voor jou toch niet zo vast.
je kan deze discussie op 2 manieren voeren.
1. ontkennen
2. erkennen maar de ovérheid de schuld geven

ik doe allebei.
pi_33453111
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:27 schreef McCarthy het volgende:

[..]

nee hoor, je hebt waanvoorstellingen
Volgens mij heb ik er nu weer last van, want ook deze post is van een vrij laag niveau, maar dat zal ik me dus wel inbeelden.
quote:
[..]

je kan deze discussie op 2 manieren voeren.
1. ontkennen
2. erkennen maar de ovérheid de schuld geven

ik doe allebei.
Dit toont aan dat je er geen zak van begrepen hebt. Ik ben er niet op uit om luiheid van "paupers" (overigens niet bepaald een modewoord onder mensen die geen paupers zijn) goed te praten of om schuld aan te wijzen, dat soort zaken zijn zo triviaal dat ik er niet in geinteresseerd ben. Waar het mij om gaat, en waar de discussie aanvankelijk om draaide, is hoe armoede gedefinieerd dient te worden, en waarom dat zo is. Jij houdt je bezig met schuld en oorzaak, in mijn ogen een vrij domme aangelegenheid aangezien dit per geval zal verschillen.
pi_33456920
quote:

[..]

oh my fucking god
serieus, ik hou er niet van om op de man te spelen (want officieel verlies je dan elke discussie, dus so be it... ik verlies maar hierbij), maar hoe dom ben jij? Is het een act die je opvoert of heb je echt een paar breincellen in je hoofd die deze troep kunnen produceren?
En alsjeblieft... zeg me niet dat je studeert. Zo ja, laat deze onzin eens aan een docent zien, kijken hoe serieus je daar wordt genomen.
pi_33457682
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:33 schreef Broodbeleg het volgende:
serieus, ik hou er niet van om op de man te spelen (want officieel verlies je dan elke discussie, dus so be it... ik verlies maar hierbij), maar hoe dom ben jij? Is het een act die je opvoert of heb je echt een paar breincellen in je hoofd die deze troep kunnen produceren?
En alsjeblieft... zeg me niet dat je studeert. Zo ja, laat deze onzin eens aan een docent zien, kijken hoe serieus je daar wordt genomen.
Zo onzinnig vond ik het anders niet. Is er absolute armoede in dit land? Nee. Is er relatieve armoede in dit land? Ja. Wiens schuld is dat? Van de mensen zelf en van de overheid.

Geen woord spaans bij dacht ik. Dom geblaat zie ik vooral bij anderen, maar laat ik ook maar zo wijs zijn geen namen te noemen.
pi_33457733
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:33 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

quote:
serieus, ik hou er niet van om op de man te spelen
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33458561
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zo onzinnig vond ik het anders niet. Is er absolute armoede in dit land? Nee. Is er relatieve armoede in dit land? Ja. Wiens schuld is dat? Van de mensen zelf en van de overheid.
Maar met generalisaties en simplificaties voer je geen goede discussie, bovendien zou ik, nogmaals, eerst wel eens willen weten wat er met "absolute armoede" en "relatieve armoede" bedoeld wordt.
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Hij legt uit waarom hij het toch doet. Overigens heb ik weinig problemen met op de man spelen.
pi_33458766
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:30 schreef Speth het volgende:
Maar met generalisaties en simplificaties voer je geen goede discussie, bovendien zou ik, nogmaals, eerst wel eens willen weten wat er met "absolute armoede" en "relatieve armoede" bedoeld wordt.
Is dit een kleuterschool ofzo? Maar vooruit dan maar: absolute armoede is kreperen van de honger zonder dak boven je hoofd en fatsoenlijke kleren aan je lijf. Absolute armoede heerst in derde-wereldlanden, met dank aan hun overheid. Relatieve armoede is iedere maand de eindjes aan elkaar moeten knopen, afhankelijk zijn van de staat dat een minimumloon in stand houdt en daarmee werk vernietigt. Relatieve armoede heerst in westerse landen waaronder Nederland, met dank aan de overheid.
quote:
Hij legt uit waarom hij het toch doet. Overigens heb ik weinig problemen met op de man spelen.
Dan hoef je tenminste geen steekhoudende argumenten te verzinnen bedoel je?
pi_33459209
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Is dit een kleuterschool ofzo? Maar vooruit dan maar: absolute armoede is kreperen van de honger zonder dak boven je hoofd en fatsoenlijke kleren aan je lijf. Absolute armoede heerst in derde-wereldlanden, met dank aan hun overheid. Relatieve armoede is iedere maand de eindjes aan elkaar moeten knopen, afhankelijk zijn van de staat dat een minimumloon in stand houdt en daarmee werk vernietigt. Relatieve armoede heerst in westerse landen waaronder Nederland, met dank aan de overheid.
Dat is een heel beperkte definitie. Wat ik onder andere een belangrijke factor zou vinden is de duur van de armoede; tijdelijke armoede met goede kansen om daar snel weer vanaf te komen met een beetje werklust is niet per se onwenselijk, en van een heel andere aard dan structurele armoede als het gevolg van een vicieuze cirkel. De ene armoedige is dat vanwege luiheid, de ander wellicht vanwege ziekte of een psychologische oorzaak. Mijn bezwaar tegen dit soort "discussies" is dat het overgesimplificeerde oorzaken en oplossing aanwijst voor complexe problemen, waarna de debaters zich op de borst roffelen in de illusie dat ze ook maar iets bereikt hebben. Niet iedere arme heeft namelijk een plasma tv en een pakje lucky strike in z'n woonkamer.
quote:
[..]

Dan hoef je tenminste geen steekhoudende argumenten te verzinnen bedoel je?
Nee hoor, daarvan kan jij mij ook niet echt beschuldigen lijkt me. Bij een lulverhaal is het echter relevant om de persoon die het zegt te kennen, dat verklaart vaak een hoop.
pi_33459386
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:53 schreef Speth het volgende:
Dat is een heel beperkte definitie. Wat ik onder andere een belangrijke factor zou vinden is de duur van de armoede; tijdelijke armoede met goede kansen om daar snel weer vanaf te komen met een beetje werklust is niet per se onwenselijk,
Eindelijk begin je het te begrijpen, het is dus zeer onwenselijk om met behulp van een minimumloon en langdurige uitkeringen die tijdelijke armoede structureel en langdurig te maken, zoals de overheid nu doet.
quote:
en van een heel andere aard dan structurele armoede als het gevolg van een vicieuze cirkel. De ene armoedige is dat vanwege luiheid, de ander wellicht vanwege ziekte of een psychologische oorzaak. Mijn bezwaar tegen dit soort "discussies" is dat het overgesimplificeerde oorzaken en oplossing aanwijst voor complexe problemen, waarna de debaters zich op de borst roffelen in de illusie dat ze ook maar iets bereikt hebben. Niet iedere arme heeft namelijk een plasma tv en een pakje lucky strike in z'n woonkamer.
Klopt alweer, vandaar dat McCarthy, ik en anderen er zo op hameren dat het volstrekt onrechtvaardig is om miljarden uit te delen aan mensen die best voor zichzelf kunnen zorgen. Hierdoor komen de mensen die dat écht niet kunnen er namelijk zeer bekaaid vanaf.
quote:
Nee hoor, daarvan kan jij mij ook niet echt beschuldigen lijkt me. Bij een lulverhaal is het echter relevant om de persoon die het zegt te kennen, dat verklaart vaak een hoop.
Iets is pas een lulverhaal als je het met goede argumenten kan weerleggen. Je redeneert nu andersom, het wordt gezegd door McCarthy dus zal het wel een lulverhaal zijn. Volkomen onterecht imho, ik ken McCarthy als een zeer helder en logisch redenerend poster, een verademing hier op Fok!.
pi_33459499
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Eindelijk begin je het te begrijpen, het is dus zeer onwenselijk om met behulp van een minimumloon en langdurige uitkeringen die tijdelijke armoede structureel en langdurig te maken, zoals de overheid nu doet.
[..]

Klopt alweer, vandaar dat McCarthy, ik en anderen er zo op hameren dat het volstrekt onrechtvaardig is om miljarden uit te delen aan mensen die best voor zichzelf kunnen zorgen. Hierdoor komen de mensen die dat écht niet kunnen er namelijk zeer bekaaid vanaf.
[..]

Iets is pas een lulverhaal als je het met goede argumenten kan weerleggen. Je redeneert nu andersom, het wordt gezegd door McCarthy dus zal het wel een lulverhaal zijn. Volkomen onterecht imho, ik ken McCarthy als een zeer helder en logisch redenerend poster, een verademing hier op Fok!.
dat is allemaal heel mooi wat je typt, maar in geen enkele post van mij ontken ik wat jij zegt. Maar de zin "Hierdoor komen de mensen die dat écht niet kunnen er namelijk zeer bekaaid vanaf. " impliceert dus dat jij ook weet dat er mensen zijn die het wel echt nodig hebben?

Het enige wat ik in dit topic duidelijk heb willen maken is dat er wel armoede is in Nederland. Ik heb niets over oorzaken gezegd en ook niets over oplossingen. Dat schijnen sommigen hier niet te begrijpen en ja, dan ben je in mijn ogen gewoon dom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')