dat doe ik helemaal niet. Quote mij maar eens in dit topic waar ik dat doe. Maar goed, ik begrijp dat je een hoog niveau van jezelf hebt, daar kan ik natuurlijk nooit aan tippenquote:Op dinsdag 27 december 2005 04:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het gaat hier ook om mensen die lopen te zeiken dat ze weinig te makken hebben omdat ze oude schulden moeten afbetalen. Daar liep hij nog zo over te huilebalken. Dat neem ik dus niet serieus meer.
Je hebt het nu over de oorzaak, niet over de feitelijke constatering, of zie je dat zelf niet in?quote:Op maandag 26 december 2005 15:39 schreef McCarthy het volgende:
[..]
natuurlijk wel, als ik werk en ik moet meteen 35% van mijn loon afdragen en consuemren is duur dan maakt dat mij toch arm
zie je dat nou echt niet![]()
oh my fucking godquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit nieuwsbericht vat het beeld wel een beetje samen van de intresse en het financieel inzicht van de lagere klassen
Zorgtoeslag gebruikt voor aanschaf vuurwerk
Al dat soort onderzoekjes zijn stemmingsmakerijonderzoeken. Mensen kochten zowiezo wel vuurwerk met of zonder zorgtoeslag, maar door de "gerafineerde" vraagstelling te koppelen aan zorgtoeslag in hun enquete, lijkt het alsof mensen de zorgtoeslag masaal gebruiken om vuurwerk te kopen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit nieuwsbericht vat het beeld wel een beetje samen van de intresse en het financieel inzicht van de lagere klassen
En dit is nou precies de bedoeling van zo'n onderzoek. Pure stemmingmakerij. Groepen tegen elkaar opzetten. Onder het mom van : Jij hebt geen zorgtoeslslag meer nodig, want jij besteed het toch alleen maar aan vuurwerk. Waarom nog subsidie geven, enz enz.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
oh my fucking god
dit onteemt links toch wel elk argument voor nog meer subsidie naar dat soort groepen.
Dus als je zorgtoeslag ontvangt, behoor je tot de laagste sociale klasse?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Poldermodel, als de laagste sociale klasse met geld kon omgaan, was het niet de laagste sociale klasse...
quote:Binnenkort volgt er waarschijnlijk wel weer een onderzoek dat mensen hun huurtoeslag voornamelijk besteden aan vakantie's en aankoop van een nieuwe auto.
En zo ontstaat het beeld dat mensen hun eigen schulden en financiele tekortkoming zelf in de hand werken.
dat klopt dan toch, ze kunnen zich geen vuurwerk en vakanties veroorloven en toch doen ze het, en als de portemonee leeg is gaan klagen dat het leven zo zwaar is.quote:Jij hebt geen zorgtoelslag meer nodig, want jij besteed het toch alleen maar aan vuurwerk
Nee, mensen die tot de laagste sociale klasse behoren ontvangen zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus als je zorgtoeslag ontvangt, behoor je tot de laagste sociale klasse?![]()
Oh, ok. Maar hoe weet je dan dat ontvangers van zorgtoeslag die vuurwerk kopen tot de laagste sociale klasse behoren?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, mensen die tot de laagste sociale klasse behoren ontvangen zorgtoeslag.
Wie zegt dat ze geen vuurwerk kunnen veroorloven. dat probeert zo'n onderzoek je te doen geloven. Mensen met een goed inkomen hebben ook recht op zorgtoeslag, en die kopen toch ook vuurwerk?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
dat klopt dan toch, ze kunnen zich geen vuurwerk en vakanties veroorloven en toch doen ze het, en als de portemonee leeg is gaan klagen dat het leven zo zwaar is.
Dat zei ik niet.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, ok. Maar hoe weet je dan dat ontvangers van zorgtoeslag die vuurwerk kopen tot de laagste sociale klasse behoren?
Een subtiel verschilquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, niet letterlijk.quote:
quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |