abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33389151
Ik kon me wel in vinden in die uitzending. Ik zit op gemiddeld 900 euro per maand terwijl ik mezelf de tiefus moet werken. Goed er zijn rustige periodes dat er geen klote te doen is, maar dan van ik ook geen geld. In de drukke periodes maak ik weken van 60 - 70 uur en zie er nog niks van terug. Ok, krijg ik wel weer terug, maar heb het liever nu te besteden.

Ik heb het voordeel dat mijn mams zo lief was om me weer in huis te nemen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33389154
Armoede in Nederland is in elk geval een fabeltje
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33389169
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:57 schreef Fonkmeistah het volgende:
de overheid moet de werkgevers dwingen een fatsoenlijk loon te betalen
Wat een onzin. Het enige wat de overheid moet doen, is paal en perk stellen aan de jaar in jaar uit stijgende lasten. Waar ze zelf de grootste veroorzaker van zijn! Gemeentelijke lasten - elk jaar 5-10% omhoog. Onroerend goed belasting - jaar in jaar uit duurder. Accijnzen? Idem. Loonbelasting? M.i.v. 2005 ook gestegen. Enz, enz. De gemiddelde belastingdruk in NL, alles meegerekend, ligt boven de 65%! Dan kun je nog zoveel verdienen, het maakt geen ruk uit. Precies de reden waarom het niet alleen zinloos is om te willen presteren in NL, maar ook de reden dat er "armoede" is in NL. Sterker nog, zonder allerlei kunstgrepen zoals huursubsidie, kwijtschelding van gemeentelijke lasten e.d. zou het misschien niet eens mogelijk zijn om een bestaan te leiden.

Natuurlijk is "armoede" hier flink overdreven, want ik durf te wedden dat die mensen wel allemaal geld hebben voor sigaretten, makeup, mobieltjes, enz. Als ze echt armoede willen zien, dan moeten ze eens naar het buitenland gaan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33389176
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:20 schreef McCarthy het volgende:
ik welk land ben je liever arm: in kenia of in ierland?
Hmm, in kenia flikker je om van de hitte en in Ierland verzuip je door de regen ( en door de Guinness die je opzuipt als je je uitkering ophaalt natuurlijk ).

Wat is dit voor een vergelijking???
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33389191
quote:
Op zondag 25 december 2005 03:51 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het enige wat de overheid moet doen, is paal en perk stellen aan de jaar in jaar uit stijgende lasten. Waar ze zelf de grootste veroorzaker van zijn! Gemeentelijke lasten - elk jaar 5-10% omhoog. Onroerend goed belasting - jaar in jaar uit duurder. Accijnzen? Idem. Loonbelasting? M.i.v. 2005 ook gestegen. Enz, enz. De gemiddelde belastingdruk in NL, alles meegerekend, ligt boven de 65%! Dan kun je nog zoveel verdienen, het maakt geen ruk uit. Precies de reden waarom het niet alleen zinloos is om te willen presteren in NL, maar ook de reden dat er "armoede" is in NL.
Ik denk dat die 65% wel heel laag ingeschat is. 30% inkomstenbelasting, dan nog alle heffingen met een andere naam (verplichte verzekeringen en dergelijke), 6 of meestal 19% BTW op alles wat je koopt, accijnzen op bijvoorbeeld benzine, sigaretten en alcohol. Volgens mij komt 75 procent meer in de buurt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 25 december 2005 @ 03:59:13 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33389222
quote:
Op zondag 25 december 2005 03:51 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het enige wat de overheid moet doen, is paal en perk stellen aan de jaar in jaar uit stijgende lasten. Waar ze zelf de grootste veroorzaker van zijn! Gemeentelijke lasten - elk jaar 5-10% omhoog. Onroerend goed belasting - jaar in jaar uit duurder. Accijnzen? Idem. Loonbelasting? M.i.v. 2005 ook gestegen. Enz, enz. De gemiddelde belastingdruk in NL, alles meegerekend, ligt boven de 65%! Dan kun je nog zoveel verdienen, het maakt geen ruk uit. Precies de reden waarom het niet alleen zinloos is om te willen presteren in NL, maar ook de reden dat er "armoede" is in NL.
Er is nog meer klotigheid. Door allerlei aftrekposten te hebben wordt het tarief hoger, waardoor het minder loont te kiezen jezelf productief te maken.
  zondag 25 december 2005 @ 04:01:40 #67
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33389243
quote:
Op zondag 25 december 2005 03:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik denk dat die 65% wel heel laag ingeschat is. 30% inkomstenbelasting, dan nog alle heffingen met een andere naam (verplichte verzekeringen en dergelijke), 6 of meestal 19% BTW op alles wat je koopt, accijnzen op bijvoorbeeld benzine, sigaretten en alcohol. Volgens mij komt 75 procent meer in de buurt.
Nee, dit klopt niet.
pi_33389308
quote:
Op zondag 25 december 2005 04:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee, dit klopt niet.
Kun je iets specifieker zijn?

Alles wat ik opnoem klopt in ieder geval, maar als jij het nauwkeurig uitrekent ligt het vast en zeker hoger of lager te liggen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33389978
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nova

De nova-reportage gaat over "de werkende armen". Volgens het CPB leeft 10% van de Nederlanders op of onder de armoedegrens. Daar horen ook mensen bij die gewoon werk hebben.

Moet de overheid bijspringen voor deze mensen of moeten deze mensen maar meer werken of ander werk gaan doen?
Deze mensen moeten beter met geld om leren gaan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 25 december 2005 @ 10:20:49 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33390089
quote:
Op zondag 25 december 2005 10:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Deze mensen moeten beter met geld om leren gaan.
Jep, vooral mensen aan de onderkant van de samenleving hebben dure schulden voor consumptive crediten. Valt me op dat juist mensen waarvan je weet dat ze nauwelijks een cent te makken hebben gaan voor breedbeeld televisies op afbetaling om maar wat te noemen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 december 2005 @ 10:29:13 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33390152
Waarom ontaardt deze discussie (weer) in een zoeken naar vermeende oorzaken van armoede?
Wat maakt het uit waardoor mensen arm zijn? Door eigen schuld(en), door de overheid of door gemene kapitalisten.

Ik zie niet in waarom ik moreel verplicht zou zijn armen te helpen!
Armoede is relatief en zal altijd blijven bestaan.

En nu ga ik weer lekker verder in mijn Charles Dickens!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33391016
quote:
Op zondag 25 december 2005 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, vooral mensen aan de onderkant van de samenleving hebben dure schulden voor consumptive crediten. Valt me op dat juist mensen waarvan je weet dat ze nauwelijks een cent te makken hebben gaan voor breedbeeld televisies op afbetaling om maar wat te noemen..
wat een onzin argument. Dat is net zoiets als beweren dat je geen kanker krijgt van roken want je opa rookt al zijn hele leven en is nu 83

Maar goed, het heeft weinig zin om inhoudelijk te discussieren over dit onderwerp met figuren die bij paps en mams wonen of die niet in een situatie zitten zoals ik hem hierboven beschreef (een alleenstaande moeder).
  Eindredactie Games zondag 25 december 2005 @ 11:46:06 #73
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_33391108
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:29 schreef McCarthy het volgende:

- wandel eens de bieb in
- op school doen ze ook aan sport (dat is bovendien vaak nog veel leuker dan bij een club)
- ga leuk met je vriendjes buitenspelen
leuk als je 17 bent of nog beter, 22
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_33391224
quote:
Op zondag 25 december 2005 04:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee, dit klopt niet.
Klopt wel. En dan heb je het alleen maar over directe belastingen

Ga maar eens tellen. Eerst de schijven en dan 25% over alles wat je nalaat. Dan zit je zelfs als je niet al teveel verdient ruim boven de 50% laat staan als je meer verdient

Alle andere soorten belastingen zoals accijnzen, BTW, BPM, gemeentelijke belastingen, OZB en dergelijke tel je dan nog niet eens mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33392437
quote:
Op zondag 25 december 2005 03:48 schreef fernando_redondo het volgende:
Armoede in Nederland is in elk geval een fabeltje
Hopen dat je dat ook zegt als jij je eten van een voedselbank moet krijgen..
eeeh
pi_33392451
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:55 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Hopen dat je dat ook zegt als jij je eten van een voedselbank moet krijgen..
Dan moet je eens met geld om leren gaan. Armoede in Nederland is een fabeltje, dat klopt gewoon.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33392533
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan moet je eens met geld om leren gaan. Armoede in Nederland is een fabeltje, dat klopt gewoon.
Dikke onzin.
eeeh
pi_33393154
En nu de onderbouwing? Begin maar met wat het kost om:

Een huis te huren
Gas, water, licht
Ziektenkostenverzekering
Andere verzekering
Eten en drinken
pi_33393235
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:30 schreef fernando_redondo het volgende:
En nu de onderbouwing? Begin maar met wat het kost om:

Een huis te huren
Gas, water, licht
Ziektenkostenverzekering
Andere verzekering
Eten en drinken
Jij zegt dat er geen armoede bestaat dus kom jij maar met een onderbouwing..
eeeh
pi_33393290
Dat kan iedereen in Nederland betalen.

Dus is het probleem dat er teveel geld uitgegeven wordt aan onnodige dingen. Oftewel de bewering van CMT
pi_33393345
Heel mooi dat je me al iets nadert door te erkennen dat er wel degelijk armoede is in Nederland, welliswaar als gevolg van maar het is in ieder geval een begin.. Ga zo door zou ik zeggen..
eeeh
pi_33393649
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:00 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dikke onzin.
Onderbouwing? Of heb je die niet?
pi_33393661
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:38 schreef DaveHarris het volgende:
Heel mooi dat je me al iets nadert door te erkennen dat er wel degelijk armoede is in Nederland, welliswaar als gevolg van maar het is in ieder geval een begin.. Ga zo door zou ik zeggen..
Ik erken helemaal niks
pi_33393782
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Onderbouwing? Of heb je die niet?
Een onderbouwing dat het geen fabeltje is dat er wel degeljik armoede in Nederland is? Ik hoef alleen maar naar mijn eigen situatie te kijken, dat behoeft verder geen uitleg. En nee ik ga mijn verhaal hier niet uiteen zetten ofzo..
eeeh
pi_33393789
Dat kan iedereen gewoon betalen.
pi_33393795
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:58 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Een onderbouwing dat het geen fabeltje is dat er wel degeljik armoede in Nederland is? Ik hoef alleen maar naar mijn eigen situatie te kijken, dat behoeft verder geen uitleg. En nee ik ga mijn verhaal hier niet uiteen zetten ofzo..
Dus een onderbouwing heb je niet....
pi_33393818
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:52 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Ik erken helemaal niks
Je achter de opninie van CMT plaatsen staat toch gelijk aan het erkennen dat er wel degelijk armoede is of zie ik dat nou verkeerd? Of geef je alleen maar aan wat zij zeggen zonder het daar mee eens te zijn?
eeeh
pi_33393829
Nee er is geen armoede in Nederland alleen mensen die niet met geld om kunnen gaan
pi_33393883
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dus een onderbouwing heb je niet....
Ga je eigen onderbouwing waarom er geen armoede in Nederland is maar bijelkaar zoeken zou ik zeggen;
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=armoede+in+nederland&meta=
http://www.regering.nl/ac(...)mber/16/42_24237.jsp
eeeh
pi_33393891
Op basis van een (een-ouder) gezin met 2 kinderen

Huur 300 euro
Vaste lasten 150 euro
Ziekenfonds 70 euro
Kleren 150 euro
Eten 200 euro

Iedereen in Nederland krijgt meer dan 800 euro per maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')