Want, ja, we kunnen onze status niet allemaal onderscheiden met een ferrariquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:50 schreef Lidia het volgende:
[..]
Hoezo altijd statussymbool? Er is wel verschil tussen het feit dat mensen iets kopen omdat ze het mooi vinden en dat ze het gebruiken als statussymbool.
Mooie spullen kopen en ze gebruiken is niet pasterig. De manier waarop je het laat zien, kan wel patserig zijn. Zoals expres vaak op je Breitling horloge kijken terwijl je de tijd wel weet. 10 keer langs een terras rijden om er zeker van te zijn, dat iedereen je gezien heeft. Op internet vertellen hoeveel je wagenpark gekost heeft, enzovoorts.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen snel jaloers of gunnen anderen geen succes. En zij komen dan aanzetten met termen als 'patserig'. Dit gaat bijv. ook op wanneer mensen hun academische titel willen gebruiken (iets wat in het buitenland heel normaal is), wat hier ook wordt gezien als 'patserig'.
Ik vind dat soort mensen maar triest.![]()
Vooral leuk dat er vooral vrouwen achter het stuur zitten bij die karretjesquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:10 schreef Modus het volgende:
In NL dienen dit soort auto's slechts 1 doel en dat is penis-compensatie van de eigenaar. Er is toch verder ook he-le-maal niemand op de wereld die met een Cayenne of een X5 door de bagger ploegt..
Dat afzeiken is typisch Nederlands gedrag, Nederlanders kunnen het niet hebben als het gras bij de buren groener is dan bij zichzelf. Vooral met auto's is dat helemaal erg opmerkingen als:quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef muzas het volgende:
Ik erger me niet aan SUV of de mensen erin, ik heb wel wat beters te doen. Bovendien vind ik het nog aardige wagens om naar te kijken (m.u.v. die murano).
En jah, ik kan wel begrijpen als je net 60+k voor een auto neergeteld hebt, dat je er aardig trots op bent. Ik neem aan dat de mensen die dit daadwerkelijk betalen hard gewerkt hebben voor dat geld.
Maar ga mekaar niet af leggen zeiken. Dat is toch zonde van de moeite? Ik hoef ook geen SUV als ik het geld zou hebben (in my wildest dreams), maar dat een ander erin gaat rijden moet hij/zij zelf weten.
Bovendien ben ik al blij als ik met mijn paupersalaris later uberhaupt een auto kan betalen.
Valt best op, veel vrouwen in een Cayenne idd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Vooral leuk dat er vooral vrouwen achter het stuur zitten bij die karretjes
Precies, dat zeg ik.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee joh, de volgende generaties hebben helemaal geen olie nodigEn die Noordpool, wat moet je daar nou mee? Daar is het hartstikke koud.
Dat is dan ook onmogelijk met die auto's.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:10 schreef Modus het volgende:
In NL dienen dit soort auto's slechts 1 doel en dat is penis-compensatie van de eigenaar. Er is toch verder ook he-le-maal niemand op de wereld die met een Cayenne of een X5 door de bagger ploegt..
wat een sukkels dan ik rij in 4 keer zo dure auto en ik pimp dr echt wel meequote:Op zaterdag 24 december 2005 19:44 schreef Skv het volgende:
Ken mensen die meer dan dubbel zo dure auto's hebben, en er niet mee pimpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |