Het lijkt me sterk dat die beperking met een patch is op te lossen en dat niet de complete software is uitgekleed... dat zou best een blunder zijn van digidesign. Ik zal niet vragen om de patch - maar ken je mensen die 'm gebruiken? Ik vraag me namelijk sterk af of dat geen broodje aap verhaal is. Als dat ding bestaat wordt protools M-powered ineens veel aantrekkelijker nl...quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het op het forum mag zeggen, maar voor die sporen bestaat een [patch]. Dan heb je er dachtik iets van 100 (sporen).
ik hoor er echt veel goede verhalen overquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:35 schreef Svyatagor het volgende:
Anders Audacity, heb er niet veel mee gewerkt, maar het is gratis!
vind de nieuwste audition al erg pro eruit zien met erg veel optiesquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
OM te beginnen is adobe audition ook een heel fijn programma ja.
Ja, ik ken mensen die hem gebruiken. en ja, hij is vrij stabiel. En nee, ik heb hem niet. Maar een zoek op internet doet wonderen. Echter ik weet niet of hij op 7 werkt, maar iig op 6 wel. Ook weet ik niet of ie werkt op m-powered. Wel op de protoolsbundels die je bij je digi002 krijgt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:13 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die beperking met een patch is op te lossen en dat niet de complete software is uitgekleed... dat zou best een blunder zijn van digidesign. Ik zal niet vragen om de patch - maar ken je mensen die 'm gebruiken? Ik vraag me namelijk sterk af of dat geen broodje aap verhaal is. Als dat ding bestaat wordt protools M-powered ineens veel aantrekkelijker nl...
Ik studeer ook TN (2e jaars). Misschien ken ik je, ik heb zo'n luistertest gedaan bij die flat panel surround sound opstelling en een eerstejaars eindproject in de grote dode kamer.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.
Je hebt in principe gelijk, echter, ik denk dat hij niet z'n gitaar rechtstreeks in z'n pc wil prikken, maar dat ie de uitgang van z'n Tonelab met z'n pc wil verbinden. Daar heb je géén DI box voor nodig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:00 schreef IrfieJ het volgende:
je hebt een D/i box nodig als je een electrische gitaar wilt opnemen.
er komt geen line singaal uit.. die moet je dus eerst maken met een d/i box
Ik heb het ja, best geinig hoor!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:28 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ik hoor er echt veel goede verhalen over![]()
Het kan wel, maar doordat de ohmages zo verschillend zijn (voor een gitaar heb je een Hi-Z ingang nodig) zal je gitaar nooit super geklonken hebben, althans niet zoals ie hoort te klinken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:46 schreef search64 het volgende:
Toen ik nog een Terratec Phase 28 had (waardeloze kaart, niet aan beginnen) kon ik een gitaar gewoon rechtstreeks in de ingang prikken en met Native Instruments Guitar RIg aan de slag. Hoe zit dat dan?
Ik gebruik de Samson C01U. Die produceert geen ruis. Nou ja, een beetje - je hebt altijd WAT ruis - maar met een ingestelde 'gate' (waarin je alle heel zachte geluiden eruitfiltert) is die ruis weg, en je hebt heel heldere stemmen. Luister maar eens naar de Berry en Uli Show.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:36 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Goed topic dit! Ik ben op zoek naar een goede microfoon die ik direct kan inpluggen in mijn geluidskaart. Ik heb zitten denken aan de Samson C01U usb microfoon maar volgens de reviews brengt deze mic veel ruis mee tijdens de opname.
Misschien dat iemand hier me wat kan adviseren. Ik wil het hoofdzakerlijk gaan gebruiken om mijn eigen stem op te nemen. Ik wil wat voice over filmpjes maken.
Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:30 schreef a-child-in-chains het volgende:
Mmm.. rose ruis (kan ik wel met cooledit genereren toch?) En dan een spectrum analyzer.
Ik heb een software spectrum analyzer van DAP ofzo.
En doen moet ik ws. een microfoon gebruiken?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.
Goede analyzers zijn duur.
shittt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.
Goede analyzers zijn duur.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze met die 128 tracks, miditracks bedoelen, maar nogmaals, dat wete ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat alsje idd 16 stereosporen hebt, de koek ook op is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:39 schreef haarb0l het volgende:
Even een vraagje over Protools LE - er staat dat het beschikt over 128 'virtual tracks' en 32 normale tracks, ik neem aan dat dat 32 mono kanalen is en dus 16 stereo, correct me if i'm wrong -
maar wat zijn die 128 virtuele tracks? Worden die van tevoren gedownmixt ofzo (naar een bus gestuurd?) - maar kun je dus wel 128 kanalen gebruiken om audio op te plaatsen (maar geen effecten apart op plaatsen, om maar wat te noemen) of zit er een addertje onder het gras?
Ja, dat weet ik nog uit de tijd van mijn Roland VS-840.quote:Op maandag 30 januari 2006 08:46 schreef NiekL het volgende:
bij van die digitale multitrack recorders zoals van Korg betekent virtuele track dat je naast de 32 tracks nog 4 extra tracks hebt om op te nemen. Voor bijvoorbeeld alternate takes of ideetjes of net wat.
Dus bij elke track zitten nog 4 extra tracks voor alternate takes ed.
Ik denk dat al die virtuele tracks geen eigen mixer strip krijgen. Je kunt die virtuele kanalen dus alleen naar kanalen op de mixer sturen die al bij een "gewone" track horen. Hierdoor kun je er geen aparte effecten e.d. op toepassen.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:45 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog uit de tijd van mijn Roland VS-840.
Echter, in een computer is elke track in eerste instantie virtueel totdat ze naar een output geroute worden - dus ik vraag me af wat het wezenlijke verschil is tussen een 'normale' track en een 'virtuele' track. Als we jouw voorbeeld daarop toepassen zou het dus betekenen dat die tracks niet gelijktijdig kunnen spelen, maar dat je van tevoren een keuze moet maken... dat zou echt weird zijn.
Ja, ze zien er enig uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe iemand met die dingen goed kan afmixen! waat voor amp gebruik je om ze te runnen, ik heb nl gehoord dat ze een hele agressieve/krachtige amp nodig hebben om fatsoenlijk te runnen?quote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef a-child-in-chains het volgende:
Uk heb nog niet zoveel apparatuur (eigenlijk niks)
Mijn yamaha ns-10m's. Foto is mislukt, maar anders zijn ze wel een lust voor het oog
(een heel stuk minder voor het gehoor). Ik vind ide dingen best wel moi om te zien
[afbeelding]
Ik zie dat ik ook moet gaan afstoffen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |