Daar heb je wel gelijk in, maar het is vaak nog moeilijker om iets vo te houden als je niet zoveel resultaat ziet. Waarom zou je moeten gaan sporten om af te vallen als je al afgevallen bent, dan zie je geen resultaat meer.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar het zou ook een extra motivatie kunnen zijn.
Mensen met een behoorlijk overgewicht hebben bijvoorbeeld moeite met sporten etc. etc.
Als er wat gewicht af is, is het voor hen ook makkelijker een gezond leven te gaan leiden etc. etc.
Jij lijkt echt te denken dat dikke mensen zich de hele dag volproppen met vet eten, newsflash dat is niet zo.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:19 schreef boekenworm het volgende:
Mochten die pillen wel echt werken (wat ik niet geloof) dan sterven die vetzakken wel aan vaat- en hartziektes door al dat vet dat hun aderen dicht slibd.
pssst, het wordt rucksichtlos geschrevenquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:30 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar het is vaak nog moeilijker om iets vo te houden als je niet zoveel resultaat ziet. Waarom zou je moeten gaan sporten om af te vallen als je al afgevallen bent, dan zie je geen resultaat meer.
psst het word rucksichtslos geschreven.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
pssst, het wordt rucksichtlos geschreven
Niet iedereen sport om af te vallen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:30 schreef rucksichlos het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, maar het is vaak nog moeilijker om iets vo te houden als je niet zoveel resultaat ziet. Waarom zou je moeten gaan sporten om af te vallen als je al afgevallen bent, dan zie je geen resultaat meer.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
na, eigenlijk rücksichtslos
Ach, ik ben ondanks mijn eten als een bootwerker met 6 lintwormen tot mijn 30ste rond de 56 kilo gebleven, bij 1.82quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:34 schreef Genjuro het volgende:
In elke BMI heb ik "problematisch overgewicht"
Waarom kwam je er toen pas achter ?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, ik ben ondanks mijn eten als een bootwerker met 6 lintwormen tot mijn 30ste rond de 56 kilo gebleven, bij 1.82
Zo is er altijd wat. Ik werd ook altijd gek gezeken door mensen die ervoor geleerd hadden (en anderen ook trouwens) over dat ik wat meer moest eten..
waar achter?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:44 schreef Koning_Triton het volgende:
[..]
Waarom kwam je er toen pas achter ?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:59 schreef Koning_Triton het volgende:
[..]
De lintwormen, terwijl je er al zo lang mee rond liep...
Je vergeet dat er óók veel mensen zijn die van ellende juist gaan * vreten *quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De zoveelste dieet ellende die écht écht écht werkt.
Je snapt niet dat met al die troep die écht écht écht werkt, en al die superdieeten, er überhaupt nog mensen met overgewicht zijn.
Ik kom denk ik ook maar eens met een dieet:
Het Piet Verdriet Echtscheidingsdieet. Zorg dat je met je partner in een vreselijke scheiding komt, uit elkaar gaat, drama, echte ellende, dan vallen de kilo´s er an masse af.
Ja dat zag ik ookquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:44 schreef Étoile het volgende:
jessie er is volgens mij sowieso eigenlijk nog niets over bekend, behalve dit nieuwsbericht.
De show van Oprah waar niets over te vinden is, helemaal geen engelstalige nieuwsberichten als je zoekt op Genotrim, geen verdere informatie op de website van Salugen zelf (behalve dat ze bezig zijn met een produkt voor gewichtsverlies).
Misschien dat ze pas over een tijd echt naar buiten komen, compleet met voorlichtingscampagne.
Kut, te dik.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.overgewicht.nl/modules/berekenbmi/
"You are not logged in or you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:"quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:10 schreef Mr.J het volgende:
Ach ja, nog even en de Myostatin blockers liggen ook gewoon bij de DA drogist.
of dit is gewoon het gewicht dat bij je lichaam hoort...er zijn ook dikke(re) mensen die wél gezond leven en zijn namelijk. zonder diabetes, zonder hoog cholesterol en hoge bloeddruk met een goede conditie...quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:33 schreef Springsteen27 het volgende:
Ik sport drie keer in de week, let goed op met wat ik eet, maar ik blijf gewoon vrij zwaar. Ik heb niet het idee dat ik 'ongezond' dik ben, maar echt veel kilo's val ik niet af. Ik heb eens vijftien kilo verloren toen ik bijna helemaal niks at, maar dat leek me veel ongezonder. Voor mij zou zo'n oplossing best wel eens uitkomst kunnen bieden. Want mijn eetpatroon hoef ik voor mezelf niet te veranderen en als ik blijf bewegen zoals ik nu doe denk ik dat dit allemaal weinig kwaad kan...en dat het het proberen meer dan waard is...
Oeps, CEM is een private forum (eerst reggen).quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"You are not logged in or you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:"
Ja, ik zie mensen die te dik zijn als domme, luie vreetzakken. Gezien ze dat 9 van de 10 ook zijn. Als het door medicatie of ziekte komt is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:31 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Jij lijkt echt te denken dat dikke mensen zich de hele dag volproppen met vet eten, newsflash dat is niet zo.
Van te veel gezond eten wordt je ook dik en van normaal eten en de heledag op je luie reet zitten wordt je ook dik.
Je zgn. setpoint ja.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:53 schreef kwakveense het volgende:
[..]
of dit is gewoon het gewicht dat bij je lichaam hoort...er zijn ook dikke(re) mensen die wél gezond leven en zijn namelijk. zonder diabetes, zonder hoog cholesterol en hoge bloeddruk met een goede conditie...
ja ik vind mezelf ook best een vreetzak, en ik ben ook best lui. en dat zijn dingen waar ik aan werk om slanker te worden. soms doe je dingen die niet goed voor je zijn, zoals te veel eten en te weinig bewegen. dat doen veel dikke mensen fout. maar maak jij nooit fouten? vind je het nodig om dikke mensen deze fout kwalijk te nemen? wie zonder zonde is werpe de eerste steen...quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:55 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Ja, ik zie mensen die te dik zijn als domme, luie vreetzakken. Gezien ze dat 9 van de 10 ook zijn. Als het door medicatie of ziekte komt is het een ander verhaal.
Ik snap niet waar je je druk om maakt (jij hebt er toch geen last van?).quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:55 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Ja, ik zie mensen die te dik zijn als domme, luie vreetzakken. Gezien ze dat 9 van de 10 ook zijn. Als het door medicatie of ziekte komt is het een ander verhaal.
Zullen we op z'n minst het 'dom' weg laten?quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:55 schreef boekenworm het volgende:
Ik erger me bijvoorbeeld kapot aan mensen die taalfouten maken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:19 schreef boekenworm het volgende:
Het woordje dom stond erbij voor de mensen die zich als slachtoffer zien en er niks aan doen. Doorvreten en zichzelf dik laten zijn. Dat je dik word is al dom, maar als je het zo laat zeker. Mensen die afvallen is een ander vbrhaal. Maar mensen die zeiken " ik heb alles geprobeert" erger ik me dood aan.
Gefeliciteerd je hebt een gezond gewicht maar wel teveel vet opslag rond je buikquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.overgewicht.nl/modules/berekenbmi/
Er zullen inderdaad vast meerdere oorzaken zijn van te dik zijn. (En volgens mij is één van die oorzaken ook het heersende ideaalbeeld trouwensquote:Op dinsdag 27 december 2005 18:59 schreef kwakveense het volgende:
boekenworm negeert een belangrijk aspect van dik zijn: het psychologische aspect.
ook veel dikke mensen negeren dit, maar ik ben ervan overtuigd dat er heel vaak meer achter dik zijn zit dan alleen maar vreten. je vreet om een reden...en als je die niet aanpakt word je van dunner worden ook niet gelukkiger...
Oké... maar wat is er mis met werken aan geest én lichaam met een motiverend pilletje in de goede richting?quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:34 schreef kwakveense het volgende:
[quote]Of is het stiekem zo dat al die sportende, lijnende slanke tegenstanders van een eventuele 'wonderpil' stiekem enige afgunst voelen en liever gedeelde smart zien? Als zíj moeten afzien en zichzelf restricties moeten opleggen, nou... dan moeten de dikkerds dat verdorie ook??![/quote[
dat is in elk geval niet wat er bij mij achter zit
maar als ik het over "te dik" heb heb ik het wel over meer dan 6 of 10 kilo....kijk, als je 10 kilo te zwaar bent zal dat geen gevolg zijn van psychologische invloeden...ook al ben je misshcien een troost of stresseter, je bent het dan blijkbaar niet zodanig dat je er de omvang van een zeekoe van hebt gekregen.
maar er zijn zoveel dikke mensen die ontkennen dat ze een problee hebben. mensen die 50 kilo te zwaar zijn en zweren dat ze alles geprobeerd hebben. maar die niet willen erkennen dat er een reden is dat ze dit hun lichaam aan doen. mijn grootste stap het afgelopen jaar is geweest dat ik inzag dat "geen tijd om te sporten" een smoes is. dat ik mijn lichaam en mezelf gewoon geen prioriteit wilde maken omdat ik mezelf niet goed genoeg vond om slank te zijn...
een pil lost dat niet op. dan was ik misschien afgevallen maar wat dan daarna? waren dan al mijn minderwaardigheidscomplexen ineens opgelost? dan zou ik vast mijn vel te los hebben gevonden, of mijn ogen te scheel of wat dan ook....
Ja, en als men weer aankomt hoor je dat deuntje weer dat het niet werkt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:12 schreef deedeetee het volgende:
Wordt je als ermee stopt niet weer gewoon dik ?
Gegarandeerd, als je je voedingspatroon niet hebt aangepastquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:12 schreef deedeetee het volgende:
Maar moet je dat spul dan eeuwig blijven slikken ? Wordt je als ermee stopt niet weer gewoon dik ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |