Vervolg op pagina 6:quote:Kilo’s snel kwijt met dna-pillen
Primeur voor Nederland
Aan de vooravond van kerst krijgen Amerika en Nederland een spraakmakende primeur voor mensen die snel op hun ideale gewicht willen komen: de dna-pil.
Amerikaanse en Nederlandse wetenschappers zijn er na jaren van onderzoek in geslaagd een formule te ontwikkelen waarmee het op basis van iemands persoonlijke dna mogelijk is een pil te fabriceren waarmee een cliënt binnen enkele maanden zijn ideale gewicht bereikt.
De overtollige kilo’s verdwijnen, zonder dat men eten of drinken hoeft te laten staan.
Iedere klant krijgt zijn eigen unieke pillen, geproduceerd op basis van zijn eigen dna. Volgens fabrikant Salugen inc. zijn stofwisseling van de betrokkene en het gewicht gemiddeld binnen drie maanden weer op orde.
De revolutionaire pil, die Genotrim gaat heten, komt per direct op de Amerikaanse en Nederlandse markt. De EU heeft inmiddels het licht op groen gezet voor het jongste afslankmiddel. De rest van Europa volgt in januari. Genotrim bevat natuurlijke grondstoffen en heeft geen farmaceutische of synthetische toevoegingen.
Het laten uitvoeren van de gentest, waarbij wangslijm wordt afgenomen, kost 325 euro. De pillenkuur kost, afhankelijk van de samenstelling van de pillen, tussen de 40 en 80 euro.
In Amerika gaat tv-ster Oprah Winfrey, die altijd last heeft van een jojogewicht, de pil in haar oudejaarsshow presenteren. Ze neemt daarbij zelf de proef op de som.
bronquote:Voor elke klant anders
Wetenschappers hebben een revolutionaire pil ontwikkeld, waarvan de samenstelling wordt bepaald door het dna van de (te dikke) klanten.
Daarom ook is de hoeveelheid ingrediënten voor iedereen steeds anders.
De formule is gebaseerd op de vier tot zestien genen die bij ieder mens de stofwisseling bepalen. De fabrikant belooft dat bijvoorbeeld iemand van 110 kilo binnen drie maanden op de 85 kilo is, als hij drie keer daags een halfuur voor iedere maaltijd de pil slikt.
De ontwikkeling heeft zo’n 30 miljoen dollar gekost. Dat is grotendeels opgebracht door een aantal Nederlandse miljonairs die brood in het veelbelovende afslankmiddel zien.
Voor Nederland is voor de introductie het bureau ToBeOne van de broers Jan en Harmen Roeland geselecteerd.
De distributie vindt voorlopig plaats via het internet. De Nederlandse vertegenwoordiger van Salugen inc., Peter Maltha, ontkent met klem dat er sprake is van ’genetische manipulatie’. „Wij voeden het lichaam op de juiste manier waardoor een herstructurering van het lichaam plaatsvindt.”
Het bedrijf stond onlangs met een stand op de Miljonair Fair in Amsterdam. Er tekenden 35 mensen in die inmiddels hun dna hebben afgestaan.
Ik werk op een Cybercenter met drie verdiepingen werkt prima plus de medicijnen die ik slik. Ben de afgelopen twee maanden 13 kilo afgevallen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De zoveelste dieet ellende die écht écht écht werkt.
Je snapt niet dat met al die troep die écht écht écht werkt, en al die superdieeten, er überhaupt nog mensen met overgewicht zijn.
Ik kom denk ik ook maar eens met een dieet:
Het Piet Verdriet Echtscheidingsdieet. Zorg dat je met je partner in een vreselijke scheiding komt, uit elkaar gaat, drama, echte ellende, dan vallen de kilo´s er an masse af.
Dit is zo te horen geen gespeel met genetische manipulatie, maar inspelen op genetische verschillen die die mensen al hebben. Aan hun DNA wordt niks veranderd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:33 schreef rucksichlos het volgende:
Ben benieuwd wat dat soort gespeel met genetische manipulatie, want dat is het natuurlijk gewoon, voor een afwijkingen gaat veroorzaken, bij de patiënt of bij potentiëel naageslacht.
Verder blijft de aangewezen manier van afvallen natuurlijk gewoon minder eten dan je verbrandt of vice versa.
Ik neem aan dat ze die pillen laten aangrijpen op het specifieke gen dat in jouw geval zorgt voor overgewicht. Gewoon reguleren van de werking van dat gen dus, niet het gen aanpassen. Overgewicht en sowieso metabolisme is complex en in elk gen dat betrokken is (en dat zullen er tientallen zoniet honderden zijn), kan je dus een "afwijking" hebben die jou gevoeliger maakt voor overgewicht.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:44 schreef rucksichlos het volgende:
Als ze niets veranderen hoe gaan die pillen dan voor verandering zorgen?
Van het vergelijken van DNA val je niet af hoor.
mwah...als je emotie eter bent zoals ik vreet je er dan juist 40 kilo aan volgens mijquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De zoveelste dieet ellende die écht écht écht werkt.
Je snapt niet dat met al die troep die écht écht écht werkt, en al die superdieeten, er überhaupt nog mensen met overgewicht zijn.
Ik kom denk ik ook maar eens met een dieet:
Het Piet Verdriet Echtscheidingsdieet. Zorg dat je met je partner in een vreselijke scheiding komt, uit elkaar gaat, drama, echte ellende, dan vallen de kilo´s er an masse af.
Het reguleren van een gen is volgens jou dus geen genetische manipulatie of genetische verandering?quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:58 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die pillen laten aangrijpen op het specifieke gen dat in jouw geval zorgt voor overgewicht. Gewoon reguleren van de werking van dat gen dus, niet het gen aanpassen. Overgewicht en sowieso metabolisme is complex en in elk gen dat betrokken is (en dat zullen er tientallen zoniet honderden zijn), kan je dus een "afwijking" hebben die jou gevoeliger maakt voor overgewicht.
Nee, dat is namelijk was een hele hoop van de huidige medicijnen ook doen. Bijvoorbeeld door het blokkeren van de binding van een eiwit waar een gen voor codeert.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:08 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Het reguleren van een gen is volgens jou dus geen genetische manipulatie of genetische verandering?
Oke, klinkt plausibel maar ik blijf het een eng idee vinden en de tijd zal leren of er rare dingen van komen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:10 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nee, dat is namelijk was een hele hoop van de huidige medicijnen ook doen. Bijvoorbeeld door het blokkeren van de binding van een eiwit waar een gen voor codeert.
Bovendien verander je daarmee het DNA/de genen van een persoon niet en dat is nou net wat genetische manipulatie is.
68 kilo en te zwaar?quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:44 schreef Chandler het volgende:
Tis handig voor de mensen die er echt problemen mee hebben.. Was zelf iets te zwaar (lees: 68 kilo) maar na een dag goed zieken ben ik nu weer 63.5 en moet dus weer 1.5 aankomen
1.78 volgens zijn fotoboek.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
68 kilo en te zwaar?
Hoe groot ben je dan, 1.50?
Jeez, je streeft naar een hongerwinterlook?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:03 schreef Chandler het volgende:
Whaha... nee ik ben 178 ofzo... maar vind 65 een mooi streven... anders ben ik bang dat me blokjes weg gaan
http://www.overgewicht.nl/modules/berekenbmi/quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:09 schreef Chandler het volgende:
Hoe zwaar mag ik dan zijn? ik heb absoluut geen anorexia...ennuh me vel zit nog stak om me lichaam hoorheb geen last van slappe spieren.. tenminste volgens de sportschool
spierbal genoeg... maar hoe zwaar mag ik dan zijn?
volgens het gemiddelde?
Dat is dan geen genregulatie hoorquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:10 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Nee, dat is namelijk was een hele hoop van de huidige medicijnen ook doen. Bijvoorbeeld door het blokkeren van de binding van een eiwit waar een gen voor codeert.
Niet echt, jij?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Jeez, je streeft naar een hongerwinterlook?
Tnx, ik wist het wel maar blijkbaar zijn hier mensen die denken dat ze het beter weten...quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:29 schreef DABAMaster het volgende:
Hij heeft een gezond gewicht hoor :|
Daarin verschilt het niet van een gewoon dieetquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:42 schreef Thisbe het volgende:
De toverwoorden in het bericht zijn natuurlijk weer: "Je mag nog net zoveel eten als altijd"
Pilletjes voor luie en niet gemotiveerde mensen dus.... Dan val je wel even af van die pilletjes, maar je bent nog steeds niet gezond. En als de pillen op zijn komt al het vet er weer net zo hard aan![]()
als je wilt afvallen moet je dan ook niet op dieet gaan.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daarin verschilt het niet van een gewoon dieet
Spierbal genoeg met 65 kilo? Denk het niet. Je bent gewoon droog, waardoor je spieren er aardig uitkomen. Maar massa heb je echt niet met 65 kilo, in mijn ogen gewoon erg dun.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:09 schreef Chandler het volgende:
Hoe zwaar mag ik dan zijn? ik heb absoluut geen anorexia...ennuh me vel zit nog stak om me lichaam hoorheb geen last van slappe spieren.. tenminste volgens de sportschool
spierbal genoeg... maar hoe zwaar mag ik dan zijn?
volgens het gemiddelde?
Oprah de jojo guruquote:Op zaterdag 24 december 2005 13:32 schreef schatje het volgende:
De fabrikant pakt het wel slim aan door Oprah het middel te laten introduceren. Als zij zegt dat het werkt hebben ze een goudmijntje te pakken.
Als je eiwitinname hoog genoeg blijft, zal dat wel meevallen. Maar je zult altijd iets aan spiermassa inleveren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:00 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Betekent dat dus dat als je die pil slikt, ook afvalt in spiermassa?? Wil dat namelijk niet kwijt, maar wel een beetje vet op mn buikje....
* Jojogirl probeerde het even te makkelijk uit te leggen aangezien niet iedereen hier een cursus biochemie/moleculaire biologie heeft gevolgd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:34 schreef roobje het volgende:
[..]
Dat is dan geen genregulatie hoorIn jouw voorbeeld wordt de transcriptie niet gereguleerd. Wat wél genregulatie is, zijn bijvoorbeeld corticosteroïden. Die zorgen dat er minder onstekingsmediatoren (bijv. histamine) worden gemaakt door direct met de transcriptie van het gen te interfereren.
Over het metabolisme; daar is al aardig wat over bekend hoor. Er zijn al vele verschillende enzymen gevonden die allemaal een vrij duidelijke rol hebben, bijvoorbeeld CP450 die sommige medicijnen afbreekt. Het is heel goed mogelijk dat je een mutatie in een bepaald enzym hebt waardoor je een bepaalde stof minder goed afbreekt. Iedereen heeft wel bepaalde mutaties in die enzymen, waarschijnlijk is er niemand op dat punt helemaal gelijk. Stel je hebt een mutatie in zo'n enzym dan kunnen ze een werkende versie van dat enzym in die pil stoppen om het te compenseren.
Het valt me weer eens op dat bijna iedereen er heilig van overtuigd is dat het onzin is, zijn we hier soms allemaal natuurwetenschappers? Mijn signature is hier wel van toepassing denk ik!
bronquote:Dna-afvalpil nu al mateloos populair
Tijdens de kerstdagen is er al een run ontstaan op de nieuwe dna-pil, waarmee het mogelijk wordt om in zo’n drie maanden tijd zonder dieet je ideale gewicht te bereiken.
De Telegraaf berichtte afgelopen zaterdag over deze nieuwe vinding, waar jarenlange research aan vooraf is gegaan en waar door Nederlandse miljonairs meer dan 30 miljoen dollar in is geïnvesteerd. De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey gaat de pil in haar oudejaarsshow presenteren en neemt daarna zelf de proef op de som.
Zowel dagblad De Telegraaf als de Amerikaanse fabrikant Salugen inc. en het Nederlandse bureau dat in de arm is genomen voor de Nederlandse marktintroductie (ToBeOne in Amsterdam) zijn het afgelopen kerstweekeinde overstelpt met reacties van mensen die zonder dieet van hun overgewicht af willen. De belangstelling voor de nieuwe pil was op een gegeven moment zó groot (13.000 hits) dat de website van Salugen plat ging. Ook de websites van De Telegraaf en van het bureau in Amsterdam moesten alle zeilen bijzetten om de stortvloed aan reacties te verwerken.
Grap
Sommige mensen denken overigens met een 1-aprilgrap te maken te hebben omdat ze gewoon niet kunnen geloven dat het zonder dieet met een dna-pil mogelijk zou zijn overtollig gewicht kwijt te raken. Bij de dna-pil is er overigens geen sprake van genetische manipulatie, maar na het afstaan van wangslijm krijgt een cliënt op basis van zijn persoonlijk dna-profiel een eigen pil aangemeten die de stofwisseling weer in balans moet brengen en het overtollige vet doet verbranden.
Cliënten krijgen de wattenstaafjes thuisgestuurd. Ze moeten de staafjes vijftien keer links en vijftien keer rechts op en neer halen langs de binnenzijde van de linker en rechterwang. Daarna moeten ze de wattenstaafjes in twee steriele buisjes retourneren naar het kantoor in Den Haag, waarna het dna-profiel naar een laboratorium in Zwitserland of Amerika gaat.
Juist door dit soort 'makkelijke' middeltjes ontstaat het jojo effect, omdat je direct weer aankomt zodra je stopt met het dieet of 'wondermiddel'.quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:20 schreef Merisse het volgende:
Joh als het werkt, ik snap niet wat jullie ertegen kunnen hebben? Wat een "griffo"-instelling dat je alleen met heel veel pijn en moeite een doel zou mogen bereiken.
Het lijkt me een geweldige uitvinding! Er zijn zoveel mensen die onder overgewicht lijden die daarmee ontzettend geholpen zouden zijn. Op een gezond gewicht komen/blijven is nou eenmaal voor heel veel mensen erg moeilijk. Zeker als je stofwisseling slecht is (bijv. vanwege het jojo-effect of stoppen met roken).
en nee ik heb geen overgewicht maar wel een vreselijke stofwisseling/darmwerking
Maar het zou ook een extra motivatie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:11 schreef rucksichlos het volgende:
Juist door dit soort 'makkelijke' middeltjes ontstaat het jojo effect, omdat je direct weer aankomt zodra je stopt met het dieet of 'wondermiddel'.
Om blijvend af te vallen moet je meer blijven verbranden dan je binnenkrijgt, je moet je voedinspatroon aanpassen en je moet een flinke hoeveelheid wilskracht en motivatie aan de dag leggen, anders kom je onheroepelijk weer aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |