Er is toch aangetoond dat van Anraat wist waarvoor de chemicalïën bedoeld waren ? Ik zie ook niet helemaal waarom de hele sitautie hypocriet is. Het argument dat anderen niet aangepakt worden is natuurlijk een waardeloos argument aangezien van Anraat een Nederlander is en dus vervolgd wordt in Nederland. Wat mij betreft wordt iedereen die betrokken was bij gifgas levering aan Irak aangepakt. Gaat alleen een beetje moeilijk gezien sommigen in de regering Bush aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:45 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Maar is de leverancier van het ijzer waarvan het pistool gemaakt is ook schuldig ? In de Irak discussie is er vaak sprake van materialen waar meerdere bestemmingen voor zijn. Met chloor kan je gifgassen maken, maar ook een waterzuiveringsinstallatie mee bevoorraden.
sjezus, google te moeilijk voor je?quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat kan je nog meer met thiodiglycol dan?
Met zoutzuur maakt het mosterdgas, maar wat kan thiodiglycol nog meer?
Ja, de textielindustrie die ten tijde van Saddam zijn hoogtijdagen kende.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
sjezus, google te moeilijk voor je?
"een grondstof voor mosterdgas die echter ook wordt gebruikt in de textielindustrie"
Yep - daar draaide het proces om dus ik snap echt niet waarom mensen hem niet veroordeeld willen zien.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is toch aangetoond dat van Anraat wist waarvoor de chemicalïën bedoeld waren ?
Omslachtige wijze van zelfmoord plegen, of had hij de gaskraan ook wijd open staan?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:08 schreef tass het volgende:
Op zich terecht, hij heeft zich medeplichtig gemaakt aan massamoord. En de woorden:
"Ich habe es nicht gewusst" gaan gewoon niet op. Klaar.
Maar het is wel weer leuk voor de media, zo van; mensen we doen echt wel dingen goed hoor.
Ik word niet goed hier van dat justitiele apparaat!! Het gaat werkelijk nergens meer over.
We werken met een straf en recht boeken die uit het jaar nul stammen gewoon. Er zijn zo veel subregeltjes gemaakt dat er niet eens meer naar de 1e regel van een onderwerp gekeken kan worden.
Een klein voorbeeld: een vriend van mij heeft zelfmoord willen plegen door een bbq in huis aan te steken. Door omstandigheden is dus zijn hele huis per ongeluk afgefikt, en van de week hebben we de aanklacht gehoord: opzettelijke brandstichting!!!Hij zit inmiddels als een halfjaar vast.
Als je iemand vermoort kom je er nog makkelijker mee weg....
Echt ik snap er geen bal meer van. En dat van een oud politieagente hier......
En dát is nu juist het hypocriete ervan. Terwijl er 1 man symbolisch geofferd wordt, doen we nog steeds zaken met vele anderen die net zo goed, en zelfs in veel meerdere mate, hierbij betrokken waren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zie ook niet helemaal waarom de hele sitautie hypocriet is.
Wat mij betreft wordt iedereen die betrokken was bij gifgas levering aan Irak aangepakt. Gaat alleen een beetje moeilijk gezien sommigen in de regering Bush aanwezig zijn.
Geofferd?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dát is nu juist het hypocriete ervan. Terwijl er 1 man symbolisch geofferd wordt, doen we nog steeds zaken met vele anderen die net zo goed, en zelfs in veel meerdere mate, hierbij betrokken waren.
Het is gewoon een Nederlander die vervolgd wordt wegens strafbare feiten. Hoe zou Nederland niet-Nederlanders moeten berechten als die figuren hier niet opgepakt zijn ?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dát is nu juist het hypocriete ervan. Terwijl er 1 man symbolisch geofferd wordt, doen we nog steeds zaken met vele anderen die net zo goed, en zelfs in veel meerdere mate, hierbij betrokken waren.
Volgens de eerste Google hit:quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als de rechter bewezen acht dat van Anraat wist dat er chemische wapens met zijn spul gemaakt werden en bleef leveren is de straf meer dan terecht.quote:Thiodiglycol provides versatile solvency characteristics with both polar and non-polar properties. It is used as a solvent in dyeing textile and coating ways. It is used as a building block to produce corp protection products, dispersants, fibers, plasticizer, rubber accelerator, pesticides, dyes, and other organic compounds. It is used as a chain transfer agent in the manufacture of polymer.
Goed onderbouwd.quote:
verfstofquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het punt is dat we de betrokken niet-Nederlanders niet alleen niet vervolgen, maar ze ook nog met alle egards ontvangen en volop zaken met ze doen. Zie ; http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB82/quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef gelly het volgende:
Het is gewoon een Nederlander die vervolgd wordt wegens strafbare feiten. Hoe zou Nederland niet-Nederlanders moeten berechten als die figuren hier niet opgepakt zijn ?
Het principe is hetzelfde, de schaal is anders.quote:
Nee dat is het niet. Het gaat er om of de leverancier wist waar het voor gebruikt ging worden en het si aangetoond dat Van Anraath dat wist.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het principe is hetzelfde, de schaal is anders.
Dat det er voor mij niet toe, hij heeft zelf niemand iets kwaad gedaan en dus is iedere dag celstraf er een teveel.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Het gaat er om of de leverancier wist waar het voor gebruikt ging worden en het si aangetoond dat Van Anraath dat wist.
Oh, jij wilt alleen dat de uitvoerenden worden aangepakt en niet de mensen achter de schermen?quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat det er voor mij niet toe, hij heeft zelf niemand iets kwaad gedaan en dus is iedere dag celstraf er een teveel.
Precies mijn gedachte.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef CeeJee het volgende:
Als de rechter bewezen acht dat van Anraat wist dat er chemische wapens met zijn spul gemaakt werden en bleef leveren is de straf meer dan terecht.
Hij was niet eens achter de schermen betrokken, hij was alleen een handelaar in ranzige troep.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, jij wilt alleen dat de uitvoerenden worden aangepakt en niet de mensen achter de schermen?
Een leverancier van het materiaal is er achter de schermen bij betrokken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij was niet eens achter de schermen betrokken, hij was alleen een handelaar in ranzige troep.
Nee.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Een leverancier van het materiaal is er achter de schermen bij betrokken.
De rechtbank heeft niet deelgenomen aan die militaire operatie.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:25 schreef NorthernStar het volgende:
Allereerst hebben wij, Nederland, sowieso geen recht meer tot spreken na onze deelname aan "the coalition of the willing" en steun aan "Operation Iraqi Destruction Freedom".
Waarom is vijftien jaar dan eigenlijk absurd? Het heeft alles met recht te maken. Helaas hebben ze niet iedereen die er mee te maken heeft berecht, maar een is beter dan geen.quote:Natuurlijk is die man schuldig, maar als de rest vrijuit gaat dan heeft het niks met "recht" te maken om hem wel op te sluiten.
"Beter een dan geen" gaat hier helemaal niet op. Waarom niet? Juist omdat ze alleen die ene persoon pakken. Het gaat helemaal niet meer om gerechtvaardigheid hier, men wilt gewoon even iets laten zien. Want geloof me, als justitie het echt wil, dan kunnen ze ook alle andere Nederlandse medeplichtigen aanpakken, alleen dat doen ze dus niet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
De rechtbank heeft niet deelgenomen aan die militaire operatie.
[..]
Waarom is vijftien jaar dan eigenlijk absurd? Het heeft alles met recht te maken. Helaas hebben ze niet iedereen die er mee te maken heeft berecht, maar een is beter dan geen.
Dan verschillen we van mening. Om er één uit te pikken, uiteraard diegene die politiek het minst gevoelig ligt, als zondebok roept bij mij nu niet bepaald het gevoel van rechtvaardigheid op. In tegendeel eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
De rechtbank heeft niet deelgenomen aan die militaire operatie.
Waarom is vijftien jaar dan eigenlijk absurd? Het heeft alles met recht te maken. Helaas hebben ze niet iedereen die er mee te maken heeft berecht, maar een is beter dan geen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |