abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 22:17:52 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33324803
Vervolg van Het grote kleine babytjes topic deel 66

Babietjes

7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 04-01-2006 11:28:35 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:23:22 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33325154
De laatste reacties uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:14 schreef Leah het volgende:
Ik weet niet meer precies hoe het zit Jelief, maar vaak zie je dat de curve bij bvkindjes een poosje wat vlakker is. Is volgens mij vrij normaal hoor! Kijk ff in het bv topic anders, volgens mij zijn Poemojn (wie anders ) en ET vrij goed op de hoogte.

Geen zorgen hoor! Zolang ze levendig en alert zijn is er niets aan de hand. Wij zijn toch ook niet allemaal hetzelfde qua formaat?
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:14 schreef Ladybos het volgende:
jelief niet druk maken hoor, BVkindjes volgen vaak een heel andere curve dan flessekindjes, en 260 gram in 2,5 week is toch bijna 100 gram per week ? Stress is niet goed voor jou en voor Emma, zolang ze actief en vrolijk is en goed plast zou ik me echt echt echt geen zorgen maken. Kan natuurlijk nooit kwaad om even te bellen met LLL voor de geruststelling.
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:15 schreef E.T. het volgende:
Jelief, dat onrustige drinken zou ook goed door 'regeldagen' kunnen komen. Ze is nu tenslotte zo'n beetje 6 weken, berucht tijdje
En dat aankomen.. Niet in de stress schieten!!!!! (stress is funest voor je bv en tsr). persoonlijk zou ik me nog geen zorgen maken, maar nog even afwachten. Ze zit nog boven de 90 gram per week. En anders tussendoor eens binnelopen op het CB (over 2 weken ofzo).
LLL of VBN bellen is goed! Al is het alleen maar ter geruststelling of andere tips
Leah heeft 't volgens mij over de 'vier-maanden-dip'.. daar is het nog een beetje vroeg voor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33325288

Meiden, wat ben ik blij met jullie, jullie zeggen wat ik eigenlijk ook wel weet en mijzelf probeer voor te houden. Ik heb mijzelf net nog maar even verteld dat ik zelf ook wel weet wat goed is voor Emma ik ben tenslotte haar mama. Zo maar even goed slapen en morgen weer een dag, ondertussen nog eens rustig voeden.. lekker op bed denk ik zo.
owja, voor de statistieken, Emma is morgen alweer 8!!!!!!! weken. En op het cb zei ik ook over dat afvlakken maar volgens de consternatiedame is dat pas later... Ach Emma is gewoon eigenwijsdie volgt 'haar eigen lijntje'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_33327466
pfff Emma ligt met een volle buik in bed . En ja hoor nu wel een tsr.Wat een beetje rust al niet te weeg brengt...
pi_33327911
jelief, vervelend zo'n een beetje tegenvallend gewicht he (ik herinner me mijn zorgen over het (onvoldoende) aankomen van piet en -in iets mindere mate - anna ook nog als de dag van gisteren). en nog valt 't allemaal wel mee en binnen de veilige marges inderdaad. op zich helemaal niet slecht dat ze emma's gewicht goed in de gaten houden op 't cb, zou best kunnen dat ze de afgelopen tijd misschien beter iets meer had kunnen krijgen. maar als je nagaat hoe goed ze het tot nu toe op jouw voeding gedaan heeft, vergeet dat niet hoor, dat betekent in ieder geval dat 't in principe wel goed zit met die voeding. een tijdje meer aanleggen en hop je productie is weer op peil.
  donderdag 22 december 2005 @ 23:40:04 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33329070
Jelief; he bah, niet fijn nee. Ik hoop dat je niet al te veel in de stress schiet. Sterkte! En dat de melk maar lustig mag vloeien....

Myrthe zet stapjes.... wow!
pi_33335824
update:
om 23.30 werdt ze weer wakker en heeft ze nog een beetje gehad daarna geslapen tot kwart voor vijf*O* En netkwam ze weer, volgens mij wordt zr steeds wakker als MikeAir naar beneden gaat. Kort gedronkenmaar met een ontzettende snotneus, nu slaapt ze weer.
pi_33336068
Jelief, fijn dat je weer wat rustiger bent, komt allemaal wel goed met aankomen hoor! Zelfs Sara met fles heeftr wel een een dipweekje .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 09:45:22 #9
81992 Githa
pi_33336998
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:41 schreef Githa het volgende:

Jordy ging vandaag uit zichzelf 'los' staan
Hij leunde op het campingbedje dat ingeklapt lag en ging zo staan, LOS! en wel 2 min lang toen papa vroeg of hij kwam hopend op zijn eerste stapjes dook hij naar benden en kwam enthousiast aangekropen .
Ik denk dat er compleet overheen gelezen is, maar ben zo trots dat ik het nog een keer vermeld hoor

Jelief blij te lezen dat je het vertrouwen weer hebt terug gevonden
pi_33337023
had ik inderdaad niet gezien githa, knap hoor! en wat las ik nou over erfelijkheid van jordy's 'aandoening'? (ander topic) dat is minder leuk zeg.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 09:56:19 #11
81992 Githa
pi_33337141
Bix jah, moeilijk hoor!
Een tweede kindje heeft 50 % kans aldus de arts, ik kan een geprek krijgen bij een erfelijkheidsarts heeft een andere naam, maar ben het even kwijt maarja, bekend is al dat het risico 50 % is dus zie daar het nut niet zo van in.

Vraag blijft wel of wij het een tweede keer aandruven. Nu kan ik die keuze onmogelijk maken omdat ik niet weet hoe de operatie gaat uitpakken en ik blijf me de gedachte spelen, wat doe je het kind aan.
Later in het leven enz. enz. graag een tweede willen voelt dan wat egoistisch
Wie weet geeft de tijd raad maar het knaagt toch wel een beetje
pi_33337160
Jordy !! Goed hoor

Amber heeft van 8 tot 9 alleen maar liggen huilen, niets was goed. Heb haar toen op haar buik naast me gelegd en toen heeft ze een kklein uurtje geslapen en nu is ze weer wakker en pieperig...
En ik kan vandaag geloof ik niet zoveel hebben... ben moe en heb zo'n pijn aan m'n schouders en nek..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:07:42 #13
81992 Githa
pi_33337314
Lekker gaan wandelen dan Vicky dat werkt hier dan vaak goed, zowel voor Jordy als voor mama
Het breekt het cirkeltje dan een beetje waar je anders in blijft hangen.
pi_33337353
Jordy goed zo !! en gelijk 2 minuten, toe maar !

Myrthe heeft vannacht van 10.15 tot 6.45 geslapen Da's al 2 goede nachten achter elkaar, heerlijk !!
pi_33337413
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:07 schreef Githa het volgende:
Lekker gaan wandelen dan Vicky dat werkt hier dan vaak goed, zowel voor Jordy als voor mama
Het breekt het cirkeltje dan een beetje waar je anders in blijft hangen.
wandelen is idd heel erg lekker alleen woon ik dus op een bovenwoning en moet 2 trappen naar beneden met de rotzooi en dan weer 2 trappen omhoog... Moet ook nog douchen enzo en de bekleding van de Maxi Cosi zit ook nog eens in de was.....
Ze is nu wel weer gezellig, ligt lekker te kletsen en te lachen... het is ook weer bijna flesjestijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33337424
Jordy los staan, knap hoor! Noah durft nog steeds niet Mietje

Lastig hoor Githa, dat het erfelijk blijkt te zijn. Op zich is het niet zo'n ernstige aandoening natuurlijk, maar het zijn toch wel operaties met alle risico's van dien, en natuurlijk die langdurige herstelperiode. Heel moeilijk lijkt mij. Zijn er trouwens nog verschillende gradaties mogelijk? En dit is zeker ook niet iets wat ze al in een heel vroeg stadium kunnen zien.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:23:10 #17
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33337606
Jordy wow!!!
Wat gaat het toch hard in een keer met die kleine 'babytjes' van ons.

Ladybos; wat heerlijk joh! twee goede nachten achter elkaar.

Hier ook weer een goede nacht gehad. Meneer is niet 1 keer wakker geworden. Fijn!
pi_33337623
Githa, geweldig van de stapjes! Go Jordy
Wat heeft Jordy precies? (of is dat een erg brutale vraag, ik heb het namelijk een beetje gemist!)

Ladybos, fijn dat Myrthe zo goed geslapen heeft!

Vicky, misschien dat het na de fles beter gaat, en anders misschien vanmiddag nog ffies wandelen?

Hier gaat alles lekker. Sara is supervrolijk en kan sinds eergisteren op haar zij draaien (links). Dit doet ze dus de hele tijd in de box, onder veel gejoel van plezier, ze pakt dan ook nog een voetje vast en gaat daarmee spelen Heerlijk! Ze gaat de hele box door
Vanmiddag krijgt ze haar eerste groentehap (worteltjes!). Ben heel benieuwd. Hoe deden jullie dit met het schema? Sara's schema is ongeveer zo:
7:30 wakker worden en fles, dan om 8:15 naar bedje, slapen tot 11:00
11:00 een fles, dan lekker spelen/knuffelen/spelen enz enz. Om 12:30 naar bed en slapen tot 15:00.
15:00 Fles, erna lekker spelen in de box. Ze wil meestal niet meer in bed slapen maar slaapt wel vaak in de box van 17:30 tot 18:30.
Dan om 19:30 een fles en slapen tot 7:30.

Ze slaapt dus best wel veel! Wij denken eraan om de groentehap rond 16:30 te doen. Dan is ze wakker en tussen voedingen in. Maar over een week of 2 krijgt ze ook een fruithap, wanneer moeten we die dan doen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33337664
fuente, ik geef 's ochtends altijd fruit, en groente tegelijk met ons eigen warm eten.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:26:02 #20
81992 Githa
pi_33337666
Tex Bij Jordy konden ze het met 30 weken niet eens zien. Dat komt omdat ze op een echo natuurlijk vooral bot zien en dat is allemaal in orde, het is de huid die aan elkaar zit.
wel zagen ze dat extra vingertje
Het is geen ernstige aandoening nee, en hij kan er prima meeleven maar hij heeft het natuurlijk ook aan zijn voetjes waar ze in principe niks aan doen.
Ik ben bang dat hij er later mee gepest gaat worden enzo, dan vraag ik me af of ik dat een tweede aan moet/mag doen.
pi_33337697
gepest kun je met zoveel dingen worden. belangrijker lijkt me of het gezondheidsrisico's met zich meebrengt?
pi_33337715
julius & myrthe, goedzoooo! (hier ook weer een fijne stihille nacht, heerlijk is dat he).
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:30:25 #23
81992 Githa
pi_33337749
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:24 schreef Fuente het volgende:
Githa, geweldig van de stapjes! Go Jordy
Wat heeft Jordy precies? (of is dat een erg brutale vraag, ik heb het namelijk een beetje gemist!)
nee hoor!
Jordy heeft polysyndactily aan handen en voeten.

Kort gezegd:
Hij geboren met een extra vingertje naast zijn pink, die zijn inmiddels verwijderd.
Aan beide handjes zitten zijn middel-en ringvinger aan elkaar, zo ook met de voetjes.
Zijn duimpje heeft een extra botje waardoor hij wat breeder is.

Zijn handjes worden geopereerd en zijn voetjes alleen als hij er last van krijgt met schoenen kopen of met lopen.
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:27 schreef bixister het volgende:
gepest kun je met zoveel dingen worden. belangrijker lijkt me of het gezondheidsrisico's met zich meebrengt?
is ook zo, maar nu weet je vooraf dat het risico erg groot is.
Zowel de operatie als het leven daarna spelen voor mij een rol.
Vandaar ook de tweestrijd in mij.
pi_33337795
Ah ik snapt het! Hopelijk krijgt hij geen last van z;n voetjes!
Sara
Merel
Ukje
pi_33337885
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:24 schreef Fuente het volgende:

Vicky, misschien dat het na de fles beter gaat, en anders misschien vanmiddag nog ffies wandelen?
Ze heeft nu een fles, daarna ga ik douchen en flesjes maken en dan gaan we naar buiten. Heb een k erstborrel op mijn werk vanmiddag. Ga straks met de tram naar mijn ouders, die passen dan even op Amber...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')