quote:
Op woensdag 11 januari 2006 02:03 schreef a-child-in-chains het volgende:Liefst goede monitors.
Ze moeten me toch echt een x uitleggen hoe ze eq-en via hoofdtelefoon.
Ik bedoel, dan hoor je toch niet wat er in de zaal gebeurt?
Jawel, want je kan (althans zelfs bij mijn cheapy mixer) de master-out ook via je koptelefoon horen. En dat is dus ook wat het publiek hoort.
Ikzelf haat echt monitoren. Zet ze ook altijd uit als ze er zijn.
quote:
Vooral met hiphop is het lastig. House platen zijn meestal toch allemaal dezelfde
geluiden en kicks en 't klinkt allemaal (bij wijze van) wel goed genoeg om
allemaal op eenzelfde level etc. te mixen.
Verschillende hiphop platen daarentegen is een bitch.
Dat weet ik niet. Één keer hiphop gemixed. Ging prima. Dat was dan ook met Ableton
![]()
. Dus dat telt niet echt.
quote:
Nu is er grootschalig een trucje dat uitgevinden is door jongere dj's van 18 en dat werkt.
Ze gooien alles maar dan ookalles gewoon open, en het hoog ok.
Echt te erg. maar wat kan het, hun oren zijn toch al kapot.
Als alles open staat en je mixt er een ander plaatje doorheen, ja hey, dat is eenvoudoiger mixen.
Het verschil hoort de gros toch niet, zo loeihard.
(...)
Dat jongeren in discotheken geen erg in hebben in die veels te overstuurde shitzooi.
ik snap het niet. Maar dt is maar goed ook. Want anders zou dat betekenen dat mijn oren ook al naar de knoppen zijn.
![]()
ik ken het. Mijn linkeroor is ook op weg naar de vernieling. Komt niet zozeer door grote party's waar ik wel 's naar toe ga, maar door van die kut "schuren" waar zo'n knaap de hele avond Hollandse meezingers met de
treble op +10000 staat te draaien. Teringzooi
![]()
.
Ben dan ook van plan om zeer binnenkort van die
Elacin ER20 oorplugs te kopen. Zijn in Nederland rond de EUR 30.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2006 17:17:44 ]