Kan ook zelf wel draaienquote:Op maandag 9 januari 2006 15:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan ben je dus gewoon presentator?
Goei setje! Alleen die faders van de mixerquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:20 schreef Dacide het volgende:
hey mannen... zie nu dit topic pas..
ikzelf draai techouse en house met beetje lekkere progressive en lichtelijke electro ertussendoor.
gear:
2x super OEM slet linkje
2x ortofon DJ E
Vestax PCV-275 linkje
als monitorset gebruik ik mijn heilig syrincssetje linkje
koptelefoon is de technics RP-DH1200 linkje
Er is wel degelijk verschil.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:00 schreef Setambre het volgende:
Maar zo te horen is het een dure hobbie, 8 eurie per vinyltje. Zit te twijfelen of ik voor CD ga of voor vinyl. Tegenwoordig voel je toch bijna geen verschil meer tijdens het draaien?
Goh leuk zo'n welkom.....quote:Op maandag 9 januari 2006 17:30 schreef BIGGI het volgende:
ReinD ga jij eens lekker op IDP hangenReem is toch ook IDP'er??
![]()
Leeft de turntablism sectie alweer een beetje daar? Sinds Wendbaar.net liep het daar behoorlijk leeg![]()
Ik zag het net pas en je hebt gelijk...... al is ie wel lekker oldschool zo :pquote:
er zit wel degelijk een verschil in, ik draai zelf met cd's(cdj800) maar op de een of andere manier lijkt vinyl net iets natuurlijker aan te voelen.. Voordeel van cd's is dat het best leuk is om mee te oefenen thuis zonder dat het veel gaat geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:00 schreef Setambre het volgende:
Maar zo te horen is het een dure hobbie, 8 eurie per vinyltje. Zit te twijfelen of ik voor CD ga of voor vinyl. Tegenwoordig voel je toch bijna geen verschil meer tijdens het draaien?
Wat voor schuifbakkie isdat?quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:45 schreef Love Mae King het volgende:
Dans Le Rock: Rockmuziek waar je op kan dansen, en dansmuziek waar je op kan rocken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Daar heb ik alles ook gehaald! Zeer goed over te spreken!quote:
Jawel, want je kan (althans zelfs bij mijn cheapy mixer) de master-out ook via je koptelefoon horen. En dat is dus ook wat het publiek hoort.quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:03 schreef a-child-in-chains het volgende:
Liefst goede monitors.
Ze moeten me toch echt een x uitleggen hoe ze eq-en via hoofdtelefoon.
Ik bedoel, dan hoor je toch niet wat er in de zaal gebeurt?
Dat weet ik niet. Één keer hiphop gemixed. Ging prima. Dat was dan ook met Abletonquote:Vooral met hiphop is het lastig. House platen zijn meestal toch allemaal dezelfde
geluiden en kicks en 't klinkt allemaal (bij wijze van) wel goed genoeg om
allemaal op eenzelfde level etc. te mixen.
Verschillende hiphop platen daarentegen is een bitch.
quote:Nu is er grootschalig een trucje dat uitgevinden is door jongere dj's van 18 en dat werkt.
Ze gooien alles maar dan ookalles gewoon open, en het hoog ok.
Echt te erg. maar wat kan het, hun oren zijn toch al kapot.
Als alles open staat en je mixt er een ander plaatje doorheen, ja hey, dat is eenvoudoiger mixen.
Het verschil hoort de gros toch niet, zo loeihard.
(...)
Dat jongeren in discotheken geen erg in hebben in die veels te overstuurde shitzooi.
ik snap het niet. Maar dt is maar goed ook. Want anders zou dat betekenen dat mijn oren ook al naar de knoppen zijn.
zo heeft benny rodrigues ook zo'n leuk trucje wat ie altijd in zn sets toepast in now&wow.. het echo effect erin zetten1/2 bpm, het effect op maximaal volume .. en vervolgens het master volume tot max opengooien.. gegarandeerd dat de halve zaal in 1x met de vingers in de oren staat...quote:Nu is er grootschalig een trucje dat uitgevinden is door jongere dj's van 18 en dat werkt.
Ze gooien alles maar dan ookalles gewoon open, en het hoog ok.
Echt te erg. maar wat kan het, hun oren zijn toch al kapot.
Dat macarena dansje begint toch ook zo? (met vingers in de oren)quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:47 schreef Johnny_Cool het volgende:
[..]
zo heeft benny rodrigues ook zo'n leuk trucje wat ie altijd in zn sets toepast in now&wow.. het echo effect erin zetten1/2 bpm, het effect op maximaal volume .. en vervolgens het master volume tot max opengooien.. gegarandeerd dat de halve zaal in 1x met de vingers in de oren staat...![]()
Komt de d-n-b addicts-crew uit purmerend-amsterdam en omstreken???quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:20 schreef mrcool het volgende:
[..]
Daar heb ik alles ook gehaald! Zeer goed over te spreken!
*mee eens is..*quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef Dacide het volgende:
Benny vind ik te gek om op te feesten.. hij weet de sfeer altijd erin te krijgen.. maar technisch vind ik hem met de dag slordiger worden.
We zitten overal!quote:Op donderdag 12 januari 2006 03:00 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Komt de d-n-b addicts-crew uit purmerend-amsterdam en omstreken???
quote:
Duidelijk weer. Rijnmond + drum 'n bass!quote:
Rijnmond?quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
Duidelijk weer. Rijnmond + drum 'n bass!.
Beetje Crappy kwaliteit, 2.0 camera op telefoon. Sorry daarvoor.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:33 schreef mrcool het volgende:
Wat staat er allemaal? En draaide je voorheen zonder koptelefoon of wat?
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=4013quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Alleen de naald? De DJ-S is bij NewLine, ik meen, 22 euro?
Geen slechte gok, toch?quote:Op zondag 15 januari 2006 19:46 schreef mrcool het volgende:
[..]
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=4013
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |