abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33881048
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:44 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dan ben je dus gewoon presentator?
Kan ook zelf wel draaien
  maandag 9 januari 2006 @ 22:40:51 #102
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_33885701
Na een lange tijd zwijmelen en dromen en mixen op de computer ben ik onlangs overgegaan op cdj's. Via een kennis bij DJ school Gorinchem een workshop gevolgd om het een en ander meer te leren over het mixen.

Momenteel ben ik druk aan het oefenen met mijn opstelling die overigens bestaat uit het volgende:

- 2x CDJ800 cd spelers
- DJM600s mixer
- HDJ1000 headphone

alles pioneer dus.

De stijl die ik draai is vooral house en electro met hier en daar wat uitspattingen richtingen latin house en deep house.

Ik draai eigenlijk nog niet voor publiek al lijkt het me wel helemaal geweldig om eens te doen! Ben namelijk erg benieuwd hoe het is om voor een echt publiek te draaien. Beatmixen gaat me goed af ik ben nu vollop aan het oefenen met scratchen wat ook 1 van de redenen is geweest dat ik voor de cdj's heb gekozen.

Het voordeel ook aan de djm is dat je er standaard een sampler en effecten unit op hebt zitten. Echt ideaal al is het in het begin een beetje overkill.

[ Bericht 23% gewijzigd door Johnny_Cool op 09-01-2006 22:46:46 ]
pi_33887636
Ik heb altijd al willen beginnen met draaien, maar het lounge gerne (relaxtere muziek) ligt me meer. Vroeg me af of je daar ook leuk mee kan draaien? Trouwens hoe duur is een vinyltje?

Om een beetje te smaak te proeven ben ik aan het proberen op de PC te mixen met AtomixMP3, maar het klinkt voor geen meter. Het loopt niet mooi door elkaar heen. De beats volgen elkaar niet mooi op. Heeft iemand tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door Setambre op 09-01-2006 23:32:50 ]
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  maandag 9 januari 2006 @ 23:31:13 #104
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_33887757
automix heb ik zelf ook een tijdje mee gedraaid ben zelf ook begonnen met zo'n hercules dj console.. er zijn beste leuke dingetjes mee te doen hoor probeer een beetje platen te vinden met gelijke bpm dan moet dat vast goedkomen!
pi_33890144
Hoezo platen met een gelijk aantal BPM? Je kan toch gewoon op Magic Beatlock drukken

Lounge kan je best mixen denk ik, al zal je met ambient platen toch wel echt moeite krijgen in het begin. Een vinyl kost zo tussen de 8 en de 10 euro. Het ligt er een beetje aan hoe veel hij gedrukt is en hoe gewild hij is.

En Johnny: héle mooie setup, daar mag je gerust trots op zijn!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:20:11 #106
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33898558
hey mannen... zie nu dit topic pas..

ikzelf draai techouse en house met beetje lekkere progressive en lichtelijke electro ertussendoor.

gear:
2x super OEM slet linkje
2x ortofon DJ E
Vestax PCV-275 linkje
als monitorset gebruik ik mijn heilig syrincssetje linkje

koptelefoon is de technics RP-DH1200 linkje

ga zo ff een foto van mijn gear maken.

residency heb ik niet (ja op mijn slaapkamer)...
afgelopen oud en nieuw bij cafe de buren gedraaid (shakethatass feestje
www.shakethatass.nl (site wordt asap vernieuwd

foto's oud en nieuw: http://members.home.nl/booi/sta_deburen_nye/
pi_33898605
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:20 schreef Dacide het volgende:
hey mannen... zie nu dit topic pas..

ikzelf draai techouse en house met beetje lekkere progressive en lichtelijke electro ertussendoor.

gear:
2x super OEM slet linkje
2x ortofon DJ E
Vestax PCV-275 linkje
als monitorset gebruik ik mijn heilig syrincssetje linkje

koptelefoon is de technics RP-DH1200 linkje
Goei setje! Alleen die faders van de mixer , maar da's persoonlijk. Ik heb liever keisoepele faders .
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:54:10 #108
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33899592
hehe ja inderdaad... ze zijn stroever dan een gemiddelde mixer ja. maar ik heb de mixer nu zo;n 1,5 jaar en ze zijn toch al een stuk soepeler nu. ik vind het erg prettig werken.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:22:04 #109
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_33920695
quote:
En Johnny: héle mooie setup, daar mag je gerust trots op zijn!
Thanks!! dat ben ik ook
pi_33922476
Maar zo te horen is het een dure hobbie, 8 eurie per vinyltje. Zit te twijfelen of ik voor CD ga of voor vinyl. Tegenwoordig voel je toch bijna geen verschil meer tijdens het draaien?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:43:13 #111
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33924086
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:00 schreef Setambre het volgende:
Maar zo te horen is het een dure hobbie, 8 eurie per vinyltje. Zit te twijfelen of ik voor CD ga of voor vinyl. Tegenwoordig voel je toch bijna geen verschil meer tijdens het draaien?
Er is wel degelijk verschil.
Wat voor verschil weet ik niet precies, maar ik hoor dat dus om me heen.
Of 9als je voor CD gaat) moet je van die cd-draaitafels kopen, die je net als draaitafels kan
bedienen, maar ze spelen dus cd's.
Ik heb er nooit 1 meegemaakt, dus kan iet vertellen hoe dat aanvoelt.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:58:29 #112
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33924561
waar hebben we t hier over?

waarom zou je uberhaubt vinylgevoel willen hebben bij een cd speler? het heet niet voor niets CD speler ipv platenspeler

met beiden apparaten valt perfect te mixen. wat je gebruikt moet je zelf weten. sterker nog, draaien met cd's heeft nagenoeg alleen maar voordelen...

neemt niet weg dat ik het lekker bij platen hou
pi_33926866
Hoe nuttig vinden jullie eigenlijk monitoren? Ben zelf fan van "alles in de koptelefoon". Dus plaat A geblend met de plaat die wordt ingemixed.
  woensdag 11 januari 2006 @ 02:03:44 #114
108862 a-child-in-chains
pi_33927726
Liefst goede monitors.
Ze moeten me toch echt een x uitleggen hoe ze eq-en via hoofdtelefoon.
Ik bedoel, dan hoor je toch niet wat er in de zaal gebeurt?
Vooral met hiphop is het lastig. House platen zijn meestal toch allemaal dezelfde
geluiden en kicks en 't klinkt allemaal (bij wijze van) wel goed genoeg om
allemaal op eenzelfde level etc. te mixen.
Verschillende hiphop platen daarentegen is een bitch.

Nu is er grootschalig een trucje dat uitgevinden is door jongere dj's van 18 en dat werkt.
Ze gooien alles maar dan ookalles gewoon open, en het hoog ok.
Echt te erg. maar wat kan het, hun oren zijn toch al kapot.
Als alles open staat en je mixt er een ander plaatje doorheen, ja hey, dat is eenvoudoiger mixen.
Het verschil hoort de gros toch niet, zo loeihard.

Ik daarentegen ben voorstander van een mooi volume en een mooi eq- het moet wel leuk blijven. Ook dan kan je een goede club sound neerzetten dat kickt hoor.
Dat jongeren in discotheken geen erg in hebben in die veels te overstuurde shitzooi.
ik snap het niet. Maar dt is maar goed ook. Want anders zou dat betekenen dat mijn oren ook al naar de knoppen zijn.
No room for the unlucky.
pi_33929186
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:30 schreef BIGGI het volgende:
ReinD ga jij eens lekker op IDP hangen Reem is toch ook IDP'er??

Leeft de turntablism sectie alweer een beetje daar? Sinds Wendbaar.net liep het daar behoorlijk leeg
Goh leuk zo'n welkom.....

IDP bestaat al een aantal jaren niet meer en is over gegaan in DJ2DJ en die site is zo goed als dood als je het mij vraagt. Ik richt me tegenwoordiug helemaal op mijn eigen site http://www.aboutdj.nl en die draait op het moment erg goed met gemiddeld een 600 unieke bezoekers per dag en dat getal groeit iedere maand nog dus wat dat betreft heb ik geen klagen. Support van alle fabrikanten inmiddels en onlangs het medewerkers team een beetje uitgebreid om zo nog meer reviews en tutorials online te kunnen pleuren..... echter is dat allemaal op 1 voorwaarde en dat is zodra de kwaliteit van de site in kakt de zaak weer terug gedraaid word naar het oude en ik alles weer alleen ga doen.

Binnenkort gaan we uitbreiden en er nog wat rand activiteiten naast doen maar dat is iets waar iedereen nog even op zal moeten wachten.

Voor mij dus geen moderate dingetjes en lange posts meer op andere fora en op new-line na kom ik overal vrij weinig vanwege tijdgebrek dus wees gerust mij zul je hier niet al te vaak zien.
Kwam deze thread toevallig tegen in mijn stats en als ik dan een nuttige post kan maken tijdens een incidenteel bezoek wil ik dat nog wel eens doen.
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:02 schreef da_rippah het volgende:
Je sig is een beetje outdated
Ik zag het net pas en je hebt gelijk...... al is ie wel lekker oldschool zo :p

Zal hem meteen even veranderen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 08:15:12 #116
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33929901
Jou komen we ook overal tegen he Reind

't begint zelfs wat te worden met aboutdj.nl... dan doe je goed.. (ooit toen het nog aboutdj.TK was toen ging het er nog anders aan toe )
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:29:40 #117
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_33930604
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:00 schreef Setambre het volgende:
er zit wel degelijk een verschil in, ik draai zelf met cd's(cdj800) maar op de een of andere manier lijkt vinyl net iets natuurlijker aan te voelen.. Voordeel van cd's is dat het best leuk is om mee te oefenen thuis zonder dat het veel gaat geld gaat kosten.

Wil je echter een paar leuke cd spelers dan ben je al gelijk aardig wat geld kwijt en voor dat geld heb je ook al wel mooie turntables met een aantal vinyls erbij.

Wat je wel moet beseffen is dat het gross van bepaalde stijlen bijna alleen maar op vinyl uitkomt
leuk die dillema's
pi_33931962
Dans Le Rock: Rockmuziek waar je op kan dansen, en dansmuziek waar je op kan rocken.

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_33934102
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:45 schreef Love Mae King het volgende:
Dans Le Rock: Rockmuziek waar je op kan dansen, en dansmuziek waar je op kan rocken.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Wat voor schuifbakkie isdat?
pi_33934514
Een Reloop geloof ik..
pi_33934715
Nope das een smx-401 van Stanton... als ik het tenminste goed heb.
pi_33935907
yep smx 401 van Stanton. Goedgeprijsde prima mixer. Ben beetje zuinig geweest wb mixer, maar zolang deze thuis zijn werk doet hoeft er geen nieuwe, betere te komen...
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  woensdag 11 januari 2006 @ 16:02:06 #123
108862 a-child-in-chains
pi_33940948
Kunnen jullie mij nog goede nederlandse online dj-winkels aanraden?

Ik ben iet zo bekend met goede winkels.
Ik heb thoman.de geprobeerd maar die heeft niet veel stanton mixers.
feedback heeft maar een karig assortiment online.

[ Bericht 0% gewijzigd door a-child-in-chains op 11-01-2006 16:11:05 ]
No room for the unlucky.
pi_33941041
new-line.nl!
pi_33941515
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:04 schreef veldmuis het volgende:
new-line.nl!
Daar heb ik alles ook gehaald! Zeer goed over te spreken!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_33943337
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 02:03 schreef a-child-in-chains het volgende:
Liefst goede monitors.
Ze moeten me toch echt een x uitleggen hoe ze eq-en via hoofdtelefoon.
Ik bedoel, dan hoor je toch niet wat er in de zaal gebeurt?
Jawel, want je kan (althans zelfs bij mijn cheapy mixer) de master-out ook via je koptelefoon horen. En dat is dus ook wat het publiek hoort.
Ikzelf haat echt monitoren. Zet ze ook altijd uit als ze er zijn.
quote:
Vooral met hiphop is het lastig. House platen zijn meestal toch allemaal dezelfde
geluiden en kicks en 't klinkt allemaal (bij wijze van) wel goed genoeg om
allemaal op eenzelfde level etc. te mixen.
Verschillende hiphop platen daarentegen is een bitch.
Dat weet ik niet. Één keer hiphop gemixed. Ging prima. Dat was dan ook met Ableton . Dus dat telt niet echt.
quote:
Nu is er grootschalig een trucje dat uitgevinden is door jongere dj's van 18 en dat werkt.
Als alles open staat en je mixt er een ander plaatje doorheen, ja hey, dat is eenvoudoiger mixen.
Het verschil hoort de gros toch niet, zo loeihard.
(...)
Dat jongeren in discotheken geen erg in hebben in die veels te overstuurde shitzooi.
ik snap het niet. Maar dt is maar goed ook. Want anders zou dat betekenen dat mijn oren ook al naar de knoppen zijn.
ik ken het. Mijn linkeroor is ook op weg naar de vernieling. Komt niet zozeer door grote party's waar ik wel 's naar toe ga, maar door van die kut "schuren" waar zo'n knaap de hele avond Hollandse meezingers met de treble op +10000 staat te draaien. Teringzooi .
Ben dan ook van plan om zeer binnenkort van die Elacin ER20 oorplugs te kopen. Zijn in Nederland rond de EUR 30.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2006 17:17:44 ]
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:54:37 #127
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33944507
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:04 schreef veldmuis het volgende:
new-line.nl!
hier heb ik ook mijn gear gekocht.... geweldige zaak en dito service.
pi_33950400
Stijl: Trance / Progressive / House / Dance

Waar: Thuis, eigen feestjes e.d.. Hoogtepunt tot nu toe was een examenfeest

Apparatuur/Vinyl: Reloop RP2000MK3 chrome ltd + Reloop RP2000MK3S.

Apparatuur/Digitaal: Een computer + Pauperige AC '97 onboard geluid + Terratec SiXPack geluid (welk ik een beeeetje heb opgeblazen) + PC DJ Red.

Appartuur/Algemeen: Gemini-540i mixer, Stanton headphones, AKAI Remix 16 sampler (ooit goedkoop 2e hands gekocht), 500Watt Technics versterker en twee fullrange boxen die die 500W makkelijk aankunnen

Vinyl draaien vinnik t leukst (doe ik ook veruit het meest), maar met dat digitale gedoe kun je wel praktisch live gaan bootleggen, ook best grappig
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:47:41 #129
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_33953317
quote:
zo heeft benny rodrigues ook zo'n leuk trucje wat ie altijd in zn sets toepast in now&wow.. het echo effect erin zetten1/2 bpm, het effect op maximaal volume .. en vervolgens het master volume tot max opengooien.. gegarandeerd dat de halve zaal in 1x met de vingers in de oren staat...
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:06:20 #130
108862 a-child-in-chains
pi_33954078
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:47 schreef Johnny_Cool het volgende:

[..]

zo heeft benny rodrigues ook zo'n leuk trucje wat ie altijd in zn sets toepast in now&wow.. het echo effect erin zetten1/2 bpm, het effect op maximaal volume .. en vervolgens het master volume tot max opengooien.. gegarandeerd dat de halve zaal in 1x met de vingers in de oren staat...
Dat macarena dansje begint toch ook zo? (met vingers in de oren)
No room for the unlucky.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:26:16 #131
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33955069
Benny vind ik te gek om op te feesten.. hij weet de sfeer altijd erin te krijgen.. maar technisch vind ik hem met de dag slordiger worden.
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:00:12 #132
108862 a-child-in-chains
pi_33963961
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:20 schreef mrcool het volgende:

[..]

Daar heb ik alles ook gehaald! Zeer goed over te spreken!
Komt de d-n-b addicts-crew uit purmerend-amsterdam en omstreken???
No room for the unlucky.
  donderdag 12 januari 2006 @ 08:37:50 #133
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_33965171
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef Dacide het volgende:
Benny vind ik te gek om op te feesten.. hij weet de sfeer altijd erin te krijgen.. maar technisch vind ik hem met de dag slordiger worden.
*mee eens is..*
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:31:34 #134
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33965793
Zijn er hier mensen met een efx500/ efx1000 of een kaospad ?

Ik heb interesse in vooralsnog de efx500 of de kaospad (efx1000 is toch wel erg duur)....
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:31:57 #135
47365 Johnny_Cool
Yoji Powerrrr!!
pi_33967086
efx500 is leuk alleen vind t in mijn geval nog even overbodig zit een effectenunit op mn djm600 maar mocht ik er een tegen komen voor een schappelijk prijsje ben ik uiteraard geinteresseerd
pi_33971298
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 03:00 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Komt de d-n-b addicts-crew uit purmerend-amsterdam en omstreken???
We zitten overal!

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:11:11 #137
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_33971311
ja ok.. als ik een ecler nuo5 of een djm600 had dan hoefde ik ook geen efx nee..

ik zit hier met een vestax pcv-275... en die bevalt nog steeds heeeeel goed.
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:08:08 #138
108862 a-child-in-chains
pi_33979528
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:10 schreef mrcool het volgende:
[..]
We zitten overal!
[afbeelding]
No room for the unlucky.
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:09:14 #139
108862 a-child-in-chains
pi_33979568
Wat kost een plaat mdf eigenlijk?
Kun je dat makkelijk zagen?

Ik wil me eigen dj-meubel gaan maken

Ik denk dat me een tijdje in K&W ga vertoeven

[ Bericht 36% gewijzigd door a-child-in-chains op 12-01-2006 17:15:13 ]
No room for the unlucky.
pi_33994770
Zodra ik op mezelf woon ga ik denk ik ook zo'n meubel maken, heb lang genoeg met mijn hoofd naar de muur gestaan!
pi_33994806
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:10 schreef mrcool het volgende:

[..]

We zitten overal!

[afbeelding]
Duidelijk weer. Rijnmond + drum 'n bass! .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_33995111
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:53 schreef teknomist het volgende:

[..]

Duidelijk weer. Rijnmond + drum 'n bass! .
Rijnmond?
pi_33995272
Op http://www.djfurniture.nl/ staan wel erg mooie meubels, alleen wel erg duur allemaal. Dan maak ik het wel zelf!
  zondag 15 januari 2006 @ 01:30:15 #144
136780 Nosh
hurpdurp
pi_34071440
Plaat mdf is niet meer dan een tientje.

Mijn set-up:

Gemaakt van oude Lundia (meubelwinkel) onderdelen die we nog over hadden.
Boxen staan op de grond, wil ik nog standaards voor kopen.

Overigens, heb vorige week mijn koptelefoon gekregen, en dat maakt echt een wereld van verschil. Het klinkt nog steeds nergens naar, maar ik besef nu hoe leuk het is om terwijl plaat 1 bezig is, alvast te bedenken wanneer je plaat 2 in gaat laten komen. Echt hip om heel intensief bezig te zijn met muziek, die je normaal als achtergrondmuziek op had staan
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_34071530
Wat is 't allemaal? Een Gemini mixer zie ik staan. En een headphone is wel essentieel om te hebben als je wilt draaien!

[ Bericht 77% gewijzigd door mrcool op 15-01-2006 01:40:59 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 01:41:35 #146
136780 Nosh
hurpdurp
pi_34071804
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:33 schreef mrcool het volgende:
Wat staat er allemaal? En draaide je voorheen zonder koptelefoon of wat?
Beetje Crappy kwaliteit, 2.0 camera op telefoon. Sorry daarvoor.

2 keer Gemini XL 500 II draaitafel
Gemini PS 540i mixertje
Sennheiser 212 pro koptelefoon

Denon versterker en CD Speler
B&W speakers

Heb hiervoor aangeklooit zonder koptelefoon, had de set van eigen geld gekocht, maar de koptelefoon was een verjaardagscadeau. Dus eventjes moeten wachten.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_34088638
Mooi om mee te beginnen Succes d'r mee!
pi_34095461
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Alleen de naald? De DJ-S is bij NewLine, ik meen, 22 euro?
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=4013
pi_34099191
quote:
Geen slechte gok, toch?
  zondag 15 januari 2006 @ 21:07:32 #150
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34099405
Wat ook leuk is, heb ik laatst gekocht bij de Waaghals in Nijmegen, zijn houders om je platenhoezen op te kunnen hangen...

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')