Met onzin ja...quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:44 schreef ijsmeis het volgende:
Wat een onzin, ik waarschuw iemand alleen maar.
`quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:46 schreef ClickClick het volgende:
...zeker een ANWB keuring laten doen, kost wel iets van 250 ari, maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Als de dealer instaat voor de auto is het vaak te regelen dat de koper de ANWB keuring betaald en de garage de geconstateerde klachten onder garantie verhelpt.......
quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:30 schreef Kolkie het volgende:
Overigens zou ik het zelf een uitdaging vinden om een 'moe' exemplaar te kopen (waar je overigens wel van weet wat er allemaal aan mankeerd zodat je de prijsj omlaag lult) en de versleten onderdelen allemaal te vervangen door upgrade parts. Er is bijna geen onderdeel te vinden waar GEEN upgrade voor beschikbaar is!
Frank, goede ventquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef Kolkie het volgende:
Frank Vreede is overigens een zeer gewaardeerd adres. Veel verstand van zaken, altijd tijd en serieuze aandacht. Heeft zelf ook een Circuitimpreza en weet dus waar ie op moet letten. Er zijn een boel mensen die het halve land doorrijden om de auto daar te laten servicen. Zegt een boel mijns inziens. Overigens zit er op EM ook een subforum waarin elke dealer/cosisspecialist/tunerervaring besproken wordt. Zeer handig om te zien of een adres een beetje betrouwbaar/bekend is of niet.
Ha! Ik zei het tochquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef Kolkie het volgende:
p.s. 3 Ik lees dat iemand het achterdiff zwak noemt.... ik zeg HUH!
Heb nog nooit gehoord dat er 1 stuk gegaan is en volgens de ECHTE kenners is het ding schier onverwoestbaar. Tis alleen geen lsd.
Frank Vreede is overigens een zeer gewaardeerd adres. Veel verstand van zaken, altijd tijd en serieuze aandacht. Heeft zelf ook een Circuitimpreza en weet dus waar ie op moet letten. Er zijn een boel mensen die het halve land doorrijden om de auto daar te laten servicen. Zegt een boel mijns inziens. Overigens zit er op EM ook een subforum waarin elke dealer/cosisspecialist/tunerervaring besproken wordt. Zeer handig om te zien of een adres een beetje betrouwbaar/bekend is of niet.
Oja....quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
geweldig antwoord, iemand die er ook daadwerkelijk wat van af weet
topic kan meteen dicht lijkt me
En dat maak je mij niet/nooit/nimmer wijs!quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:22 schreef Kolkie het volgende:
Zo, ik zal eens van wal steken.
Allereerst: meldt je aan op extreme-machines.nl...
Mooi Verhaal...
de 98ers hebben wel eens last van kantelende zuigers. Kan geen kwaad ...
copyright Gerdinand Kolkman![]()
Een kantelende zuiger beschadigd zichzelf en de cilinderwand, verder kun je het wel raden wat er gebeurd als je lekker door blijft rijden.....quote:
Wat zuipt zo een apparaat als je hem flink stampt? Zal denk ik wel vergelijkbaar zijn met mijn Delta ongeveer denk ik.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:02 schreef yup het volgende:
Vrijwel de meeste "moderne" auto's zijn geschikt voor woon-werk verkeer. Of het slim is, dat is een ander verhaal want die Pimppreza's ZUIPEN ALS BEZETENEN...
Een kantelende zuiger is nooit goed, het kan wel zijn dat je nog tijden met je motor kan doen, maar de zuiger raakt hierdoor beschadigd en ook de cilinderwand.Het levert dus altijd schade op, hierdoor klopt de stelling niet dat het geen kwaad zou kunnen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:01 schreef Kolkie het volgende:
http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?t=2536&highlight=piston
Topic waarin elk individu die er ECHT wat vanaf weten (EMS -> mark verhoeven, Marnix -> zit ook in de subarumotoren engineering/rebuilding), een monteur (vinnie) en het verhaal van een monteur van een lid allen aangeven dat piston slap heel lang goed kan gaan/gaat.
Eerlijkheidshalve dien ik er wel bij te vertellen () dat 'vinnie67' sinds een half jaar (dus 2 jaar na dato van dat topic!) wel zijn onderblok heeft vervangen (voor een 2.5
).
Wat ik er verder van begrepen heb / me er van kan herinneren is het een bepaalde serie blokken geweest die niet helemaal volgens de juiste toleranties gemaakt zijn. Het is ook niet zo dat alle 97ers en 98ers het hebben maar het KAN voorkomen.
Gemiddeld rijd ik 1:8.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat zuipt zo een apparaat als je hem flink stampt? Zal denk ik wel vergelijkbaar zijn met mijn Delta ongeveer denk ik.
Vrolijk word je er iig niet van als je (weer) bij de pomp staat![]()
Ellendig dure kutbenzien
quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:15 schreef Kolkie het volgende:
Verbruik kan bij een constante snelheid op snelheid 1:12 worden maar dat is uitzonderlijk. 1:8-1:10 bij normaal gebruik is haalbaar. Bij stampen gaat het alleen al snel richting 1:4-5.
quote:En dat van niet kwaad kunnen... sja, tis maar hoe je het bekijkt. In vergelijking met uitlopende lagers op een defecte mafsensor kun je in 1x het hele onderblok in de aluminiumbak gooien. Reviseren doen eigenlijk maar weinig mensen omdat je dus voor relatief weinig geld een ander blok hebt en de slijtage echt laag is (als alles heel blijft kan het slijtagetechnisch makkelijk 2 ton of meer mee).
VEEL, ik kan je vertellen dat gewoon sportief rijden 1:6-1:5 oplevert (volgens eigenaar).quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat zuipt zo een apparaat als je hem flink stampt? Zal denk ik wel vergelijkbaar zijn met mijn Delta ongeveer denk ik.
Vrolijk word je er iig niet van als je (weer) bij de pomp staat![]()
Ellendig dure kutbenzien
Thx voor uitlegquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Een kantelende zuiger is nooit goed, het kan wel zijn dat je nog tijden met je motor kan doen, maar de zuiger raakt hierdoor beschadigd en ook de cilinderwand.Het levert dus altijd schade op, hierdoor klopt de stelling niet dat het geen kwaad zou kunnen.
Dat het financieeltechnisch beter is om door te rijden tot het blok het begeeft is een ander verhaal.
Hmzz. dat red ik bij lange na niet. Als ik heel erg mn best doe en de turbo niet mee laat werken zegmaar red ik net 1 op 8. Als i hem vol op zn zak geef 1 op 2 a 1 op 3quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:19 schreef rameijer het volgende:
[..]
Gemiddeld rijd ik 1:8.
Als het grotendeels snelweg is 1:10-1:11.
Als ik hard rijd in de bergen 1:5 ofzo?
Files zorgen voor 1:6-1:7...
Gelukkig kost V-Power hier maar EUR 0,98/l![]()
Dan is ie kapot, of bijna kapot!quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Hmzz. dat red ik bij lange na niet. Als ik heel erg mn best doe en de turbo niet mee laat werken zegmaar red ik net 1 op 8. Als i hem vol op zn zak geef 1 op 2 a 1 op 3
Ik laat ze eerst een bod doen op mijn auto om te kijken hoeveel ik zelf nog bij moet leggen. Als dat enigzins in de buurt komt ga ik zeker proefrijden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:05 schreef yup het volgende:
Mooie kleur, dat zeker.
Is ook wat origineler, die blauwe dingen zie je te vaak, vandaag nog 1tje gespot
Maar heb je daadwerkelijk ermee gereden? Zou ook checken op blauwe/witte/zwarte walmen, geen trillend stuur etc, gewoon standaard dingen. Als dat ook goed is zou ik hem wel kopen denk ik...
Velgen.. misschien iets voor laterquote:Op vrijdag 23 december 2005 17:55 schreef piet_pelle het volgende:
Zo als die op het plaatje moeten er wel andere velgen, spiegels en spoiler op. En ik weet niet hoe het interieur eruit ziet maar ik verwacht dat een mooi stuurtje en kuipstoeltjes er niet inzitten.
Nee joh gek,zo laten dat ding,hij is harstikke af zo.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:55 schreef piet_pelle het volgende:
Zo als die op het plaatje moeten er wel andere velgen, spiegels en spoiler op. En ik weet niet hoe het interieur eruit ziet maar ik verwacht dat een mooi stuurtje en kuipstoeltjes er niet inzitten.
Dan tref jij de verkeerde garages.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:14 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar ik weet 100% zeker dat ze moeilijk doen.
ach joh kom op.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:37 schreef Kolkie het volgende:
Airco-units wegen anders wel behoorlijk veel kg's. Echte puristen willen er daarom 1 zonder (weegt iets van 30 kg ofzo). Wil je een comfy daily cruiser dan is het natuurlijk wel een wannahave
.
Lijkt mij al met al een prima auto al zal de vorige eigenaar niet voor niks een LEDA B onderstel gemonteerd hebben. Then again, ze kunnen gewoon veel abusement aan. Laat in elk geval even weten hoe het rijdt en dergelijke.
Dus mijn corsa uit 87 is niet kaal qua uitrusting, maar is "puristisch" aangekleed!quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:37 schreef Kolkie het volgende:
Airco-units wegen anders wel behoorlijk veel kg's. Echte puristen willen er daarom 1 zonder (weegt iets van 30 kg ofzo). Wil je een comfy daily cruiser dan is het natuurlijk wel een wannahave
.
Lijkt mij al met al een prima auto al zal de vorige eigenaar niet voor niks een LEDA B onderstel gemonteerd hebben. Then again, ze kunnen gewoon veel abusement aan. Laat in elk geval even weten hoe het rijdt en dergelijke.
Het ligt er wel een beetje aan wat je met een auto wilt natuurlijk, maar dingen als airco verwijderen doe je alleen als je al heel erg ver heen bent met motorisch tunen en dus ergens anders je winst moet gaan halen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dus mijn corsa uit 87 is niet kaal qua uitrusting, maar is "puristisch" aangekleed!
Zo'n auto van die prijsklasse en bouwjaar moet gewoon airco op zitten!
quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ach joh kom op.
Boost met .1 bar opschroeven en je hebt beide.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |