Ik was te lui om te zoekenquote:Op donderdag 22 december 2005 20:31 schreef dutchie het volgende:
Ik moet eerst even bekomen van jouw blauwe kleurtje.
Maar ik meen dat hier ook een topic over loopt. Als ik even tijd heb/krijg dan zoek ik het voor je.
Ze doet het met mijn manquote:Op donderdag 22 december 2005 20:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik was te lui om te zoeken![]()
Ik ben sinds september directe collega van Five_Horizons
Sorry maar dat vind ik toch een heel ander topic, dus hou het maar lekker in deze.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:34 schreef dutchie het volgende:
kun je nagaan hoe ik zit te suffen
Maar hier is het topic: één kind, geen tweede kind kunnen krijgen
Vandaar dat er bij mij een belletje ging rinkelen. Ik had nog niet over het sluiten van een topic gedacht trouwens hoor. Daar bemoei ik me hier niet mee. Ik zit hier voor mijn lol.quote:Ik kan me voorstellen (weet eigenlijk zeker) dat er ook users zijn die een kindje hebben en heel graag een tweede zouden willen, maar nog niet het geluk hebben gehad dat die wens in vervulling is gegaan.
Waar denk jij te lezen dat ik niet blij bent met Isaquote:Op donderdag 22 december 2005 21:08 schreef Manono het volgende:
wees blij dat je een kindje hebt zou ik zeggen![]()
je besluit dat het er om diverse redenen maar bij een kan/zal blijven, waarom dan eindeloos gemeut of het pedagogisch gezien niet beter of leuker zou zijn om er toch twee te hebben bla bla bla
er zijn kinderen van alleeenstaande heroinehoertjes die nog goed terecht komen, geef je kind wat je kan, voed het op tot een zelfstandig persoon met de wereld waarin ze leeft, moet goed genoeg zijn
sorry, ik reageerde te fel. mede door het andere topic 'één kind, geen tweede kind kunnen krijgen'quote:Op donderdag 22 december 2005 21:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waar denk jij te lezen dat ik niet blij bent met IsaEn waar ben ik eindeloos aan het meuten
![]()
Ik loop met een gedachte en zet dat om in een topic, is dat nou niet net waar dit forum voor bedoeld is?
Ja, dat vind ik wel. Als het idd een onvrijwillige keuze betreft valt er niets te twijfelen, dan moet je blij zijn met wat je hebt en niet doorjammeren over of het voor het kind sociaal gezien niet beter zou zijn om er toch twee te hebben. Dat vind ik hoogmoedig, onwijs en weinig spiritueel. Maar zo zie ik het.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:17 schreef snoopy het volgende:
Goh, is het erg dat iemand twijfelt over zijn of haar (onvrijwillige) keuze?
Lijkt me dat het logisch is dat je eens verhalen hoort van 'ervarings'deskundigen. Helemaal niet erg.
Nee ok, thnx. Begrijp wat je zegt. Ik denk dat mijn irritatie gewoon een beetje ligt in de consumerende sfeer waarmee ouders vaak met hun kinderen bezig zijn. Dat ouders soms meer een lifestyle van hun kind maken dan dat ze het kind leren integreren in het leven. Aan dat laatste heeft een kind iets. Soms heb ik het idee dat ouders elkaar opjutten in hoe het allemaal het beste is, zonder dat mensen er bij stil staan wie ze zelf zijn en het kind daar op een natuurlijke manier een plek in geven. Dit geldt idd niet voor iedereen en dat blijkt idd ook uit je OP.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:22 schreef Sjeen het volgende:
Is wel ok hoor...
Ik realiseer me dat elke gezinssamenstelling zijn voor- en nadelen heeft. Maar hier komt zo vaak de vraag 'En, wanneer komt de tweede' dat ik me wel eens afvraag of het misschien vreemd is dat we op dit moment er zo stellig van overtuigd zijn geen tweede te willen...
Nogmaals, Isa is het allerliefste en gemakkelijkste kindje wat je je kunt bedenken... Dus het ligt in elk geval niet aan haar![]()
Nou, soms dus wel... zo heel af en toequote:Op donderdag 22 december 2005 21:28 schreef snoopy het volgende:
Nou, dan is er toch geen probleem Sjeen? Ik dacht gewoon dat je twijfelde enzo.
Veel mensen die als enigst kind zijn opgegroeid hebben juist een enorme ontwikkeling, zijn super sociaal en zelfstandig, hebben altijd veel contacten en maken die ook makkelijk, want ze hebben thuis niet iemand om mee te spelen.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het schijnt voor de sociale ontwikkeling wel goed te zijn als kinderen geen enig kind zijn.
Ugh ja, vreselijk die vraag.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik realiseer me dat elke gezinssamenstelling zijn voor- en nadelen heeft. Maar hier komt zo vaak de vraag 'En, wanneer komt de tweede' dat ik me wel eens afvraag of het misschien vreemd is dat we op dit moment er zo stellig van overtuigd zijn geen tweede te willen...
quote:Op donderdag 22 december 2005 23:21 schreef Anitra het volgende:
Maar als ik lees dat de dames van 2004 1 voor 1 weer zwanger worden gaat het hier toch behoorlijk kriebelen.
optimist!quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:53 schreef MiSs-TaKe het volgende:
dat ik dadelijk met 2 strontluiers zit![]()
quote:Op donderdag 22 december 2005 21:59 schreef Manono het volgende:
Denk dat de beste opvoeding die je je kind kan geven, de opvoeding is die het natuurlijkst bij jou aansluit. Alles wat daar van afwijkt zal jou extra moeite kosten, dus waarschijnlijk inconsequenties opleveren en uiteindelijk overbelasting en onrust veroorzaken. Dat is niet goed voor een kind, ook al neemt het leuke stel verderop wel makkelijk een tweede kindje.
Ook al gesloten zag ik. Ik moest weer ff slikken toen ik dat topic las. Ik ben blij dat ik uiteindleijk geen beslissing meer heb hoeven maken, anders was het zeer waarschijnlijk geweest dat het alleen bij René was gebleven.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:44 schreef Rewimo het volgende:
't Was in R&P: enigskind zijn? Wel een oud topic trouwens...
Ik heb het topic gisterenavond doorgelezen, het deed me ook ietsquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:12 schreef moussy het volgende:
[..]
Ook al gesloten zag ik. Ik moest weer ff slikken toen ik dat topic las. Ik ben blij dat ik uiteindleijk geen beslissing meer heb hoeven maken, anders was het zeer waarschijnlijk geweest dat het alleen bij René was gebleven.
Aaah diequote:
Dit is ook wat ik het vervelendst vind. En verder wat verwend zijn, ik ken mensen met tig broers en zussen die erger verwend zijn. Je kan je kinderen altijd verwennen, of ze nou alleen zijn of met meerdere.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:36 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben zelf enigskind. Nu ik 'groot' ben vind ik het wel jammer, maar dan vooral uit praktische overwegingen. De zorg voor je ouders (mijn ouders zijn gescheiden en hebben momenteel geen van beiden een partner) komt helemaal op jouw schouders terecht. Dat kan vervelend zijn.
Tuurlijk mag dat, ik vond het eigenlijk te achterlijkquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:23 schreef livelink het volgende:
Sjeen, mag ik vragen hoe het aflassen van de Vierdaagse jouw heeft doen inzien dat een tweede kindje geen prioriteit heeft? Of is dat een te persoonlijk verhaal? Dan moet je het ook eerlijk zeggen, hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |