Ik ben zelf enigskind. Is niet helemaal de bedoeling van mijn ouders geweest, maar mijn broertje is overleden nog voordat ik geboren was, en aangezien mijn moeder toen ze mij kreeg al redelijk "oud" was, hebben ze het maar bij 1 gehouden...
Tsja, hoe moet ik dat omschrijven.. Ik weet natuurlijk niet wat ik gemist heb. Er zijn momenten dat ik het prima vind zo, maar er zijn ook genoeg momenten waarop ik gedacht heb dat het ook wel leuk zou zijn een broer / zus te hebben...
Vooral vroeger, op vakantie. Het cliché is wel waar...Je maakt als enigskind toch iets minder snel/makkelijk contact met anderen. Verder lijkt mij de band die zussen/broers (in sommige gevallen
![]()
) met elkaar hebben best bijzonder.. Dat je elkaar in, zegmaar, alle levensfasen wel hebt meegemaakt..
![]()
Maargoed, ben al bijna 22 jaar zus en broerloos, en echt missen doe ik het ook niet hoor!
Denk daarom dat je de overweging wel of geen 2e kindje niet moet laten afhangen van of het anders "zielig" is voor het eerste kind. Want dat is het niet..! Het is gewoon anders, ik heb het echt ervaren als "Wat je nooit gehad hebt, zul je ook niet echt kunnen missen".
Succes
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."