abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel vrijdag 23 december 2005 @ 23:36:25 #51
2628 Karin
pi_33358300
Hahahaha dankjewel.
Het is nog niet zover hoor. Peet moet eerst nog even overtuigd worden. En dat is dan weer zo'n ontzettende man, ziet alleen maar praktische beren op de weg Die badkamer lekt gerust ook nog wel als er een 2e kindje is denk ik dan.
  woensdag 28 december 2005 @ 20:55:04 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_33482306
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:36 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben zelf enigskind. Nu ik 'groot' ben vind ik het wel jammer, maar dan vooral uit praktische overwegingen. De zorg voor je ouders (mijn ouders zijn gescheiden en hebben momenteel geen van beiden een partner) komt helemaal op jouw schouders terecht. Dat kan vervelend zijn.
Dit is ook wat ik het vervelendst vind. En verder wat verwend zijn, ik ken mensen met tig broers en zussen die erger verwend zijn. Je kan je kinderen altijd verwennen, of ze nou alleen zijn of met meerdere.
Op sommige punten ben ik wel degelijk verwend, ik weet niet beter dan dat mijn ouders altijd genoeg geld hebben gehad en dat ik daar wel van profiteerde met hoog zakgeld en dergelijke. Maar tja, daar stond wel tegenover dat ze beiden werkten en lang niet altijd thuis waren, wat je ook als een gemis kan beschouwen.

Kortom, het is niet zo dat het ene goed is en het andere slecht. Voor meer kinderen is wat te zeggen, voor enigskinderen is ook een heleboel te zeggen. Je hoeft de beslissing niet nu te maken, en zelfs als je de beslissing maakt om graag nog meer kinderen te willen, is het maar de vraag of het ook zal gebeuren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 december 2005 @ 21:06:39 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33482815
Troel, ik kan me helemaal vinden in je post... Ik ga me er in elk geval niet druk meer overmaken. Wacht gewoon af wat de toekomst ons brengt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 1 januari 2006 @ 17:44:56 #54
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33605633
Ik ben zelf enigskind. Is niet helemaal de bedoeling van mijn ouders geweest, maar mijn broertje is overleden nog voordat ik geboren was, en aangezien mijn moeder toen ze mij kreeg al redelijk "oud" was, hebben ze het maar bij 1 gehouden...

Tsja, hoe moet ik dat omschrijven.. Ik weet natuurlijk niet wat ik gemist heb. Er zijn momenten dat ik het prima vind zo, maar er zijn ook genoeg momenten waarop ik gedacht heb dat het ook wel leuk zou zijn een broer / zus te hebben...

Vooral vroeger, op vakantie. Het cliché is wel waar...Je maakt als enigskind toch iets minder snel/makkelijk contact met anderen. Verder lijkt mij de band die zussen/broers (in sommige gevallen ) met elkaar hebben best bijzonder.. Dat je elkaar in, zegmaar, alle levensfasen wel hebt meegemaakt..

Maargoed, ben al bijna 22 jaar zus en broerloos, en echt missen doe ik het ook niet hoor!

Denk daarom dat je de overweging wel of geen 2e kindje niet moet laten afhangen van of het anders "zielig" is voor het eerste kind. Want dat is het niet..! Het is gewoon anders, ik heb het echt ervaren als "Wat je nooit gehad hebt, zul je ook niet echt kunnen missen".

Succes
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 16:16:30 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41132554
Megakick... nav topic van Icicle ben ik deze gaan zoeken...

We zijn inmiddels driekwart jaar verder. Ik ben heen en weer geslingerd tussen wel en niet, vooral ook omdat mijn nichtje in verwachting is van de tweede. Maar door een vreemde gebeurtenis (het aflassen van de Vierdaagse) is mij duidelijk geworden dat een tweede kindje absoluut geen prioriteit heeft bij ons... en ik zijn het er over eens geworden dan er misschien ooit nog wel een tweede zou kunnen komen, maar nu dus niet en misschien zelfs helemaal niet. Ik ben nu ook begonnen met het wegdoen/verkopen van kleertjes en ander spul. Nu kan ik er nog anderen mee gelukkig maken...

Karin, hoe staat het bij jullie?

Bar_en_Mar, ik hoop dat dit geen extra verdriet oplevert
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:23:03 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41132772
Sjeen, mag ik vragen hoe het aflassen van de Vierdaagse jouw heeft doen inzien dat een tweede kindje geen prioriteit heeft? Of is dat een te persoonlijk verhaal? Dan moet je het ook eerlijk zeggen, hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 16:29:08 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41133011
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:23 schreef livelink het volgende:
Sjeen, mag ik vragen hoe het aflassen van de Vierdaagse jouw heeft doen inzien dat een tweede kindje geen prioriteit heeft? Of is dat een te persoonlijk verhaal? Dan moet je het ook eerlijk zeggen, hoor.
Tuurlijk mag dat, ik vond het eigenlijk te achterlijk

Ik heb de Vierdaagse sinds mijn 17e zes keer gelopen. De laatste 5 jaar helaas niet in ver
band met blessure, geen vrij kunnen krijgen, net bevallen zijn etc... Dit jaar liep ik voor het eerst weer mee, wordt de zooi na één dag afgelast Nu is het zo dat mijn vader de week organiseert, voor een groep lopers en verzorgers van de Brandweer Zuid Limburg. En mijn vader gaat bijna met pensioen, zal het waarschijnlijk alleen nog volgend jaar organiseren... Ik wil heel graag nog een keer samen met hem Nijmegen uitlopen. Maar als ik een tweede kindje wilde, dan moest er maximaal 3,5 jaar tussen Isa en de tweede zitten, vond ik... Dilemma dus, want allebei gaat niet Ik ben gaan overwegen en kwam tot mijn verbazing tot de conclusie dat ik liever volgend jaar naar Nijmegen ga. Mijn vond dat overigens een hele goede beslissing.

Nu hebben we het toevallig gisteren nog even erover gehad... Mocht er ooit een tweede komen, dan is dat wanneer Isa een stuk ouder is...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:48:18 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41133740
Nu snap ik het verband tenminste. Lekker dat jullie het hier samen over eens zijn.
Ik had weinig keuze wat dat betreft vanwege mijn leeftijd. Op zich voor mij wel goed, want ik ben niet zo goed in het maken van keuzes. Maar goed, dat hoort eigenlijk in het topic van Icicle thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41134659
ah, ik vond die link ook al ondoorgrondelijk. en die maximaal 3,5 jaar heb je dus overboord gezet? groot gelijk, dat leeftijdsverschil is ook maar arbitrair hoor. ik was bijna 9 toen ik een broertje kreeg en we hebben altijd een fantastische band gehad. maar fijn dat jullie het eens zijn. het lijkt me toch het moeilijkst als je het met je partner over zulke essentiele zaken niet eens kunt worden.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 17:21:13 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41134789
Ik heb soms ook rare gedachtengangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')