Sorry, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef Modwire het volgende:
Als je even beter leest zul je zien dat er staat dat ze allebei waarnemen dat de klok van DionysuZ achterloopt.
inderdaad.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:50 schreef DionysuZ het volgende:
Stel nou in dezelfde situatie vliegen we allebei met 0.8c van de aarde af. Vervolgens rem jij met -x af totdat je stil staat tov de aarde. Dan wacht je een uur en versnelt weer tot 0.8c met x. Ik ben de hele tijd met een constante snelheid van 0.8c tov de aarde blijven vliegen.
Na dit alles staan we weer relatief stil tov elkaar en kunnen we elkaars klokje vergelijken. We pakken de telescoop weer tevoorschijn en verrekenen de tijd die het licht erover doet om de afstand af te leggen.
Nu zegt jouw theorie, omdat ik de hele tijd met 0.8c ben blijven vliegen en dus sneller dan jij tov de aarde, dat ik op mijn klokje minder tijd heb staan. Toch?
Volgens de relativiteitstheorie zou jij nu degene zijn met het achterlopende klokje. Op dit punt komen jouw theorie en de relativiteitstheorie dus niet overeen en dit zouden we kunnen toetsen.quote:
Ja..quote:Op donderdag 29 december 2005 18:53 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Volgens de relativiteitstheorie zou jij nu degene zijn met het achterlopende klokje. Op dit punt komen jouw theorie en de relativiteitstheorie dus niet overeen en dit zouden we kunnen toetsen.
quote:
Oh gaatie nog een keer ontkracht worden?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]dan zal ik eens kijken of ik meetresultaten kan vinden die het een of het ander zullen bewijzen.
De aardbewoner blijft achter zeg je, dus in feite legt hij helemáál geen afstand af. Het enige wat jij hier probeert aan te tonen is wat ik allang riep, de aardbewoner meet dat de reis langer duurt dan voor de beleving van de ruimtereiziger, wiens tijd langzamer loopt omdat hij met flinke snelheid reist.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:17 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat bewijs ik dan d.m.v het lengteverschil in het touw. Als de reiziger gedurende zijn reis naar de maan minder touw afrolt dan de aardbewoner die achterblijft. ( ze rollen beide een touw af met 1m/sec ) dan legt de aardbewoner in dat geval, als hij een langer touw heeft, relatief gezien meer afstand af met dezelfde snelheid. Meer secondes is immers meer touw.
Je vergeet dat de aarde met flinke snelheid reist tov de ruimtereiziger.quote:Op vrijdag 30 december 2005 08:48 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
De aardbewoner blijft achter zeg je, dus in feite legt hij helemáál geen afstand af. Het enige wat jij hier probeert aan te tonen is wat ik allang riep, de aardbewoner meet dat de reis langer duurt dan voor de beleving van de ruimtereiziger, wiens tijd langzamer loopt omdat hij met flinke snelheid reist.
En? Heb je al iets gevonden?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]dan zal ik eens kijken of ik meetresultaten kan vinden die het een of het ander zullen bewijzen.
ik heb nog niet gekeken, misschien dat ik komende week tijd hebquote:
Denk dat er binnen de correcties van het GPS systeem wel wat te vinden isquote:Op zondag 1 januari 2006 15:00 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik heb nog niet gekeken, misschien dat ik komende week tijd heb
Ik was het hier mee eens, iemand anders die het tegendeel kan bewijzen?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:50 schreef DionysuZ het volgende:
Stel nou in dezelfde situatie vliegen we allebei met 0.8c van de aarde af. Vervolgens rem jij met -x af totdat je stil staat tov de aarde. Dan wacht je een uur en versnelt weer tot 0.8c met x. Ik ben de hele tijd met een constante snelheid van 0.8c tov de aarde blijven vliegen.
Na dit alles staan we weer relatief stil tov elkaar en kunnen we elkaars klokje vergelijken. We pakken de telescoop weer tevoorschijn en verrekenen de tijd die het licht erover doet om de afstand af te leggen.
Nu zegt jouw theorie, omdat ik de hele tijd met 0.8c ben blijven vliegen en dus sneller dan jij tov de aarde, dat ik op mijn klokje minder tijd heb staan. Toch?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kennedy-Thorndike_experimentquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:01 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik was het hier mee eens, iemand anders die het tegendeel kan bewijzen?
Sorry voor mijn ongeduld.....![]()
Ik denk niet dat Rude dit doorheeft, maar ja, dat is hij aan het doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:55 schreef trancethrust het volgende:
Ik ben nu eigenlijk kwijt wat Rude allemaal beweert... is ie nu dus Lorentztransformaties direct aan t aanvallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |