abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33513104
Als je even beter leest zul je zien dat er staat dat ze allebei waarnemen dat de klok van DionysuZ achterloopt.
Power perceived is power achieved.
pi_33513191
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:39 schreef Modwire het volgende:
Als je even beter leest zul je zien dat er staat dat ze allebei waarnemen dat de klok van DionysuZ achterloopt.
Sorry, je hebt gelijk.

Stel nu even dat DionysuZ 10 sec minder op zijn klok heeft staan, dan heeft hij 10sec x 300.000km/sec minder bewogen t.o.v het licht als ik.
pi_33513213
Niet je eigen theorien en conclusies toepassen op dit deel van het verhaal, als je nog iets beter leest, zul je zien dat hij nog iets aan je wil voorleggen.
  donderdag 29 december 2005 @ 18:46:24 #279
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33513286
jah
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 29 december 2005 @ 18:50:30 #281
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33513419
Stel nou in dezelfde situatie vliegen we allebei met 0.8c van de aarde af. Vervolgens rem jij met -x af totdat je stil staat tov de aarde. Dan wacht je een uur en versnelt weer tot 0.8c met x. Ik ben de hele tijd met een constante snelheid van 0.8c tov de aarde blijven vliegen.

Na dit alles staan we weer relatief stil tov elkaar en kunnen we elkaars klokje vergelijken. We pakken de telescoop weer tevoorschijn en verrekenen de tijd die het licht erover doet om de afstand af te leggen.

Nu zegt jouw theorie, omdat ik de hele tijd met 0.8c ben blijven vliegen en dus sneller dan jij tov de aarde, dat ik op mijn klokje minder tijd heb staan. Toch?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_33513467
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:50 schreef DionysuZ het volgende:
Stel nou in dezelfde situatie vliegen we allebei met 0.8c van de aarde af. Vervolgens rem jij met -x af totdat je stil staat tov de aarde. Dan wacht je een uur en versnelt weer tot 0.8c met x. Ik ben de hele tijd met een constante snelheid van 0.8c tov de aarde blijven vliegen.

Na dit alles staan we weer relatief stil tov elkaar en kunnen we elkaars klokje vergelijken. We pakken de telescoop weer tevoorschijn en verrekenen de tijd die het licht erover doet om de afstand af te leggen.

Nu zegt jouw theorie, omdat ik de hele tijd met 0.8c ben blijven vliegen en dus sneller dan jij tov de aarde, dat ik op mijn klokje minder tijd heb staan. Toch?
inderdaad.
  donderdag 29 december 2005 @ 18:53:51 #283
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33513503
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:52 schreef rudeonline het volgende:

[..]

inderdaad.
Volgens de relativiteitstheorie zou jij nu degene zijn met het achterlopende klokje. Op dit punt komen jouw theorie en de relativiteitstheorie dus niet overeen en dit zouden we kunnen toetsen.
pi_33513531
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:53 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Volgens de relativiteitstheorie zou jij nu degene zijn met het achterlopende klokje. Op dit punt komen jouw theorie en de relativiteitstheorie dus niet overeen en dit zouden we kunnen toetsen.
Ja..
  donderdag 29 december 2005 @ 18:58:57 #285
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33513660
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:54 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ja..
dan zal ik eens kijken of ik meetresultaten kan vinden die het een of het ander zullen bewijzen.
  donderdag 29 december 2005 @ 19:07:49 #286
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_33513896
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dan zal ik eens kijken of ik meetresultaten kan vinden die het een of het ander zullen bewijzen.
Oh gaatie nog een keer ontkracht worden?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_33530230
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:17 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat bewijs ik dan d.m.v het lengteverschil in het touw. Als de reiziger gedurende zijn reis naar de maan minder touw afrolt dan de aardbewoner die achterblijft. ( ze rollen beide een touw af met 1m/sec ) dan legt de aardbewoner in dat geval, als hij een langer touw heeft, relatief gezien meer afstand af met dezelfde snelheid. Meer secondes is immers meer touw.
De aardbewoner blijft achter zeg je, dus in feite legt hij helemáál geen afstand af. Het enige wat jij hier probeert aan te tonen is wat ik allang riep, de aardbewoner meet dat de reis langer duurt dan voor de beleving van de ruimtereiziger, wiens tijd langzamer loopt omdat hij met flinke snelheid reist.
pi_33534701
Overigens is vrij eenvoudig aan te tonen dat 2 bewegende waarnemers beiden zullen waarnemen dat de klok van de andere langzamer loopt.

Stel je het volgende voor:
2 ruimteschepen, A en B, met een onderlinge snelheid van, laten we zeggen, 0,6c. In beide ruimteschepen staat aan de beide zijkanten een spiegel waartussen een lichtstraal heen en weer gekaatst wordt. Voor A geldt dat hij een langere baan voor de lichstraal van B meet dan B zelf. Uit de constantheid van de lichtsnelheid volgt hieruit dat A de klok van B langzamer ziet lopen. Ook voor B geldt dat hij voor de lichtstraal van A een langere baan meet dan A zelf. Hij zal dus moeten concluderen dat de klok van A langzamer loopt.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:50:08 #289
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33538509
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 08:48 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

De aardbewoner blijft achter zeg je, dus in feite legt hij helemáál geen afstand af. Het enige wat jij hier probeert aan te tonen is wat ik allang riep, de aardbewoner meet dat de reis langer duurt dan voor de beleving van de ruimtereiziger, wiens tijd langzamer loopt omdat hij met flinke snelheid reist.
Je vergeet dat de aarde met flinke snelheid reist tov de ruimtereiziger.
pi_33599030
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

En? Heb je al iets gevonden?
pi_33600288
Het is nieuwjaar johw, dan worden er doorgaans geen (quasi) serieuze dingen gedaan Beste Wensen!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 1 januari 2006 @ 15:00:27 #292
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33602153
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:43 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En? Heb je al iets gevonden?
ik heb nog niet gekeken, misschien dat ik komende week tijd heb
  zondag 1 januari 2006 @ 15:08:49 #293
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_33602358
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:00 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik heb nog niet gekeken, misschien dat ik komende week tijd heb
Denk dat er binnen de correcties van het GPS systeem wel wat te vinden is
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_33699466
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:50 schreef DionysuZ het volgende:

Ik was het hier mee eens, iemand anders die het tegendeel kan bewijzen?

Sorry voor mijn ongeduld.....
pi_33747816
Ik heb niet deze hele draad gevolg, wel een paar meter, maar nou had ik toevallig een online verbinding met zo'n snelle raket en ik zag toch echt dat die oplichter helemaal geen meter afrolde, dat was duidelijk minder.
pi_33750782
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:54:18 #297
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_33759965
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:01 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik was het hier mee eens, iemand anders die het tegendeel kan bewijzen?

Sorry voor mijn ongeduld.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Kennedy-Thorndike_experiment
http://en.wikipedia.org/wiki/Rossi-Hall_experiment
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Laser_Ranging_Experiment
http://en.wikipedia.org/wiki/Pound-Rebka_experiment

Zie hier 4 experimenten. Ze zijn niet direct het voorgestelde experiment, maar ik zal proberen te laten zien waarom ze toch geschikt zijn.
Het voorgestelde experiment betrof de geldigheid van de Lorentz-transformaties. Deze vier experimenten testen dat ook.
Geen van de vier resultaten was in conflict met de Lorentz-transformaties, en de nauwkeurigheid van de metingen was vrij hoog. Het alternatief, voorgesteld door Rudeonline, gebruikt blijkbaar andere transformaties. De verschillen tussen de Rudeonline-transformaties en de Lorentz-transformaties zijn zo groot, dat de resultaten van de 4 experimenten laten zien dat de Rudeonline-transformaties niet fysisch voorkomen.

Helaas, rudeonline, jouw theorie beschrijft nog steeds niet de werkelijkheid. Tijd om hem weer eens aan te passen?
pi_33764247
Ik ben nu eigenlijk kwijt wat Rude allemaal beweert... is ie nu dus Lorentztransformaties direct aan t aanvallen?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:00:18 #299
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_33764380
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:55 schreef trancethrust het volgende:
Ik ben nu eigenlijk kwijt wat Rude allemaal beweert... is ie nu dus Lorentztransformaties direct aan t aanvallen?
Ik denk niet dat Rude dit doorheeft, maar ja, dat is hij aan het doen.

DionysuZ's voorspelling gebruikt puur de Lorentz-transformaties, niks anders, en Rude geeft een andere voorspelling. Als de Lorentz-transformaties zelfs maar bij benadering kloppen, dan klopt DionysuZ's voorspelling ook bij benadering. En Rude's voorspelling dus niet.
pi_33831429
Ik wacht nog steeds op antwoord van DionusuZ zijn proef. Dat zal wel het volgende topic worden. Verder zeggen die proefjes op wikipedia niet zo veel. Draai de RT 180 graden om en de resultaten zijn exact hetzelfde. Verder hoor ik niets van jullie over die proef met die 2 touwen.
Ik wacht af..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')