Whahaha.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:37 schreef Nielsch het volgende:
Jij krijgt van mij de prijs voor de grootste MISLUKTE Theo van Gogh wannabe van de eeuw. Nee, waar Theo nog wel eens grappig uit de hoek kon komen, ben jij gewoon volstrekt kansloos.
En dat is gelijk de grootste "sterkte' als tekortkoming: De immer aflatende humanitaire oplossing zoeken voor iedereen, ook diegene die een grondige haat hebben van onze maatschappij.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Opzich valt daar an sich nog wel wat voor te zeggen. Probleem is wel dat de staat zich dat niet kan veroorloven.
Onzin, dat is echt nonsens.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:38 schreef Scorpie het volgende:
Idd. Zoals Xenomaniac aangeeft: Als je deze maatschappij niet erkend, erken je ook de medische hulp niet. Koop een ticket, vlieg naar een land wat je wel bevalt, en laat je daar helpen.
Maakt niet uit hoor, vond die aanval alleen zo vaag.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:33 schreef Tobbes het volgende:
[..]
\
Ik heb het niet gelezen:P las die zin alleen
Ja hoor, wat jij wil, het is jouw dag vandaag.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb Samir A. horen zeggen dat hij de Nederlandse rechtsstaat niet wil erkennen. Dat is iets anders dan de maatschappij.
Je mag het ook wel gewoon zeggen hoor als je het niet snapt, in plaats van steeds te gaan gapen.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:42 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja hoor, wat jij wil, het is jouw dag vandaag.![]()
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jouw slag mensen staat in deze context op iets heel anders dan waar jij nu probeert op aan te sturen. Het slag mensen wat ik bedoel is het slag mensen dat systematisch de islamitische terreurdreiging afdoet als zijnde onzin en nonsens, en die de moord op Theo van Gogh nog "kunnen begrijpen".
Dat soort mensen hoeven we hier niet. We leven hier g*dverdomme in een Westers land, met een eigen gezicht en cultuur, en niet in 1 of ander land waar alles kan en alles mag, en waar we de islamitische of christelijke partijen maar moeten doodknuffelen omdat ze "afwijkende" opvattingen hebben, het moet maar eens afgelopen zijn met het stelselmatig goedpraten van dit soort dingen.
De tolerantie is doorgeslagen naar onverschilligheid, en daardoor kunnen figuren zoals Samir A ongestoord hun gang gaan, gesteund door figuren zoals Tobbes, die elke realiteitszin heeft verloren en puur en alleen het goedpraten van terrorisme tot doel heeft verheven.
Ik probeer inhoudelijk een discussie aan te gaan, maar dat wordt me wel erg moeilijk gemaakt als men op de proppen komt met non-teksten. Probeer eens je post daadwerkelijk te beargumenteren en niet telkens je onderbuikgevoelens te posten.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:38 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nou, rot dan op naar Marokko. Daar is de rechtstaat gewaarborgd.
Als je 'erkend' met een 'd' schrijft, erken je de maatschappij dan wel? Of moet je eerst nog even flink inburgeren. Een 'maatschappij erkennen' is wel een heel vaag iets, het rechtssysteem erkennen vind ik echter wel een must. Maar misschien bedoel je dat?quote:Op donderdag 22 december 2005 13:38 schreef Scorpie het volgende:
Idd. Zoals Xenomaniac aangeeft: Als je deze maatschappij niet erkend, erken je ook de medische hulp niet. Koop een ticket, vlieg naar een land wat je wel bevalt, en laat je daar helpen.
Snap je het eigenlijk wel ? Deze 'humanitaire oplossingen' dienen te gelden voor IEDER lid van de maatschappij ongeacht zijn opvattingen, religie, sekse, leeftijd, geaardheid etc etc.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat is gelijk de grootste "sterkte' als tekortkoming: De immer aflatende humanitaire oplossing zoeken voor iedereen, ook diegene die een grondige haat hebben van onze maatschappij.
Dat is helemaal makkelijk. Je kunt niet de ene helft van de maatschappij niet erkennen en de andere helft wel wanneer jou dat toevallig zo uitkomt.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin, dat is echt nonsens.
Ik heb Samir A. horen zeggen dat hij de Nederlandse rechtsstaat niet wil erkennen. Dat is iets anders dan de maatschappij. Medische hulp staat daar bovendien ook nog eens helemaal los van. Jij legt causale verbanden die er niet zijn.
Dat kan hij niet. Kan hij ook niks aan doen. Hij is gewoon erg dom.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik probeer inhoudelijk een discussie aan te gaan, maar dat wordt me wel erg moeilijk gemaakt als men op de proppen komt met non-teksten. Probeer eens je post daadwerkelijk te beargumenteren en niet telkens je onderbuikgevoelens te posten.²
Goed dan. Als jij stelt dat "geen uitzonderingen maken" een voorwaarde is voor een rechtsstaat, dan voldoet geen enkele staat aan die definitie, nietwaar?quote:Op donderdag 22 december 2005 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik probeer inhoudelijk een discussie aan te gaan, maar dat wordt me wel erg moeilijk gemaakt als men op de proppen komt met non-teksten. Probeer eens je post daadwerkelijk te beargumenteren en niet telkens je onderbuikgevoelens te posten.²
Heb je er weleens bij stilgestaan dat de afname van die tolerantie de oorzaak kan zijn van het doen en laten van Samir A.?quote:Op donderdag 22 december 2005 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jouw slag mensen staat in deze context op iets heel anders dan waar jij nu probeert op aan te sturen. Het slag mensen wat ik bedoel is het slag mensen dat systematisch de islamitische terreurdreiging afdoet als zijnde onzin en nonsens, en die de moord op Theo van Gogh nog "kunnen begrijpen".
Dat soort mensen hoeven we hier niet. We leven hier g*dverdomme in een Westers land, met een eigen gezicht en cultuur, en niet in 1 of ander land waar alles kan en alles mag, en waar we de islamitische of christelijke partijen maar moeten doodknuffelen omdat ze "afwijkende" opvattingen hebben, het moet maar eens afgelopen zijn met het stelselmatig goedpraten van dit soort dingen.
De tolerantie is doorgeslagen naar onverschilligheid, en daardoor kunnen figuren zoals Samir A ongestoord hun gang gaan, gesteund door figuren zoals Tobbes, die elke realiteitszin heeft verloren en puur en alleen het goedpraten van terrorisme tot doel heeft verheven.
Hmmm, volgens mij begrijp je me niet. Een rechtsstaat is iets anders dan een maatschappij. Het feit dat Samir A. onze rechtsstaat niet wil erkennen en onze maatschappij kapot wil maken betekent nog niet dat wij ons tot dat niveau hoeven te verlagen. Iedereen heeft recht op medische zorg als hij of zij dat wil, zelfs gedetineerden en veroordeelden. Het is onzin om mensen om hun ideeën en opvattingen deze medische zorg te gaan ontzeggen. Dan ben je net zo triest als de Samir A'tjes en Mohammed B'tjes.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:44 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is helemaal makkelijk. Je kunt niet de ene helft van de maatschappij niet erkennen en de andere helft wel wanneer jou dat toevallig zo uitkomt.
Geinig dat je dat zegt.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Eensch. Maar is dat niet gevaarlijk denk je? Juist doordat wij ons boven dat soort tegenacties willen stellen geven we mensen zoals Samir de kans om onze maatschappij kapot te maken.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hmmm, volgens mij begrijp je me niet. Een rechtsstaat is iets anders dan een maatschappij. Het feit dat Samir A. onze rechtsstaat niet wil erkennen en onze maatschappij kapot wil maken betekent nog niet dat wij ons tot dat niveau hoeven te verlagen. Iedereen heeft recht op medische zorg als hij of zij dat wil, zelfs gedetineerden en veroordeelden. Het is onzin om mensen om hun ideeën en opvattingen deze medische zorg te gaan ontzeggen. Dan ben je net zo triest als de Samir A'tjes en Mohammed B'tjes.
Zo, Marokkaanse vrienden zeggen dat je gelijk hebt! Natuurlijk staan jouw Marokkaanse vrienden model voor alle andere Marokkanen in Nederland. Ga toch lekker even een kopje kruidenthee met ze drinken ofzoquote:Op donderdag 22 december 2005 13:47 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Geinig dat je dat zegt.
Marokkaanse vrienden zeggen dat ik gelijk heb.
Namelijk: als het je hier niet bevalt of als je hier niks kan met je persoonlijkheid moet je oprotten naar ergens anders.
Je kan de rechtsstaat niet zo makkelijk loskoppelen van de maatschappij. De rechtsstaat is onderdeel, zelfs een basis, van onze maatschappij. Ik ben het wel met je eens dat Samir A. gewoon medische zorg moet krijgen. Ik heb ook niet de indruk dat het hem onthouden wordt.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hmmm, volgens mij begrijp je me niet. Een rechtsstaat is iets anders dan een maatschappij. Het feit dat Samir A. onze rechtsstaat niet wil erkennen en onze maatschappij kapot wil maken betekent nog niet dat wij ons tot dat niveau hoeven te verlagen. Iedereen heeft recht op medische zorg als hij of zij dat wil, zelfs gedetineerden en veroordeelden. Het is onzin om mensen om hun ideeën en opvattingen deze medische zorg te gaan ontzeggen. Dan ben je net zo triest als de Samir A'tjes en Mohammed B'tjes.
Daar heb je op zich een punt. Maar het doet niets af aan het feit dat iedereen in de bak recht heeft op dezelfde medische zorg als diegenen daarbuiten.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:47 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Geinig dat je dat zegt.
Marokkaanse vrienden zeggen dat ik gelijk heb.
Namelijk: als het je hier niet bevalt of als je hier niks kan met je persoonlijkheid moet je oprotten naar ergens anders.
Hoi SCH!quote:Op donderdag 22 december 2005 13:44 schreef Nielsch het volgende:
Dat kan hij niet. Kan hij ook niks aan doen. Hij is gewoon erg dom.
De laatste jaren zijn de burgerrechten inderdaad uitgehold. Dat moet ik volmondig toegeven. Vooral de moslims worden te vaak gedwarsboomd (beperking huwelijkspartners, geen minaretten die gebouwd mogen worden, deportaties van imams etc).quote:Op donderdag 22 december 2005 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland een rechtstaat? Ga toch weg. Ze maken maar al te graag uitzonderingen. Wat mij betreft is het gedrag van Nederland in deze minimaal zo afkeurenswaardig als die van de martelende Amerikanen. Een ziekte hoort behandelt te worden, al is het een figuur alá Hitler of Peter van Vossen.²
Je helpt de discussie natuurlijk niet echt als je een persoonlijke aanval beantwoord met een persoonlijke aanvalquote:Op donderdag 22 december 2005 13:50 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Hoi SCH!
Of ander Groen Links-figuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |