ik weet het haast wel zeker. Hoe meer mensen werken hoe beter.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:00 schreef electricity het volgende:
ik denk dat het de economie een boost zou kunnen geven,
door met minder genoegen te nemen. Dus niet de nieuwste mobiel of plasma TV.quote:maar deflatie ligt wel op de loer vanwege goedkoper wordende arbeid. tevens vraag ik me af hoe mensen van minder dan bijstandsniveau rond moeten komen bijvoorbeeld.
En in een ideale wereld liegt de president niet.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je goed bent zal de werkgever je vanzelf beter belonen en anders stap je zelf op.
hoe werkt het dan wel?quote:
Het probleem is natuurlijk dat er bij simpele baantjes voor jou zo 100 anderen te krijgen zijn. Dus je werkgever gaat jou niet beter belonen, en als je zelf opstapt dan neemt hij gewoon een ander.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je goed bent zal de werkgever je vanzelf beter belonen en anders stap je zelf op.
ja dat zal ook echt gaan lukken als je je complete inkomen aan huur en eten zal moeten spenderenquote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef McCarthy het volgende:
door met minder genoegen te nemen. Dus niet de nieuwste mobiel of plasma TV.
Loopt Philips dan niet het risico hun spullen niet meer kwijt te kunnen?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef McCarthy het volgende:
In de huidige situatie zijn uitkeringen gekoppeld aan het minimumloon. Als dat niet losgekoppeld zou worden zouden de uitkeringen dus ook verdwijnen. Als het wel losgekoppeld zou worden zie ik niet waarom de situatie nu anders is dan in het voorgestelde geval. Ook nu kunnen mensen vaak kiezen voor een uitkering als ze dat willen (hoewel dat de laatste tijd op aardig wat plaatsen aan het veranderen is).quote:Op woensdag 21 december 2005 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je het minimumloon wilt afschaffen schaf je dan gelijk de uitkeringen af?
Want anders zo het voor bepaalde mensen wel eens interessanter zijn om een uitkering te gaan trekken en helemaal niet meer te gaan werken
Centrale gaarkeukensquote:Op woensdag 21 december 2005 22:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
uitkeringen voor mensen die kunnen werken kunnen flink omlaag, die zijn namelijk alleen om iemand in leven te houden. Eten hoeven ze niet te kopen als je centrale gaarkeukens inricht.
Sommige mensen maken misbruik van de macht. Dat is nou eenmaal zo.quote:
het resultaat is minder belasting voor andere mensen (die wel werken) en aan die mensen kan philips dan zijn spullen kwijt.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Loopt Philips dan niet het risico hun spullen niet meer kwijt te kunnen?
Hoezo, die mensen verdienen dan toch ook een stuk minder?quote:Op woensdag 21 december 2005 22:23 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het resultaat is minder belasting voor andere mensen (die wel werken) en aan die mensen kan philips dan zijn spullen kwijt.
Als je het minimum verdient mag je blij zijn met een huis en vreten. Dat is echt niet veel hoor.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik weet het haast wel zeker. Hoe meer mensen werken hoe beter.
[..]
er zijn minder werklozen, er wordt dus juist meer verdient.quote:Op donderdag 22 december 2005 05:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo, die mensen verdienen dan toch ook een stuk minder?
observaties in de praktijk wijzen anders uit.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je het minimum verdient mag je blij zijn met een huis en vreten. Dat is echt niet veel hoor.
Leningen enzowquote:Op donderdag 22 december 2005 11:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
observaties in de praktijk wijzen anders uit.
hoe lager het milieu de mensen uit komen, des te duurde de schoenen die de kids dragen op de basisschool en des te meer versnellingen hun mountainbike hadden.quote:
Nee, je verdient dan ook het minimum en je doet waarschijnlijk ook redelijk eenvoudig werk. Dan kun je geen villa met zwembad en een BMW uit de 7-serie verwachten natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je het minimum verdient mag je blij zijn met een huis en vreten. Dat is echt niet veel hoor.
Ik weet niet wat jij verdient (en dat kan me niet schelen ook) maar ik kan je wel vertellen dat mensen met een bijstandsuitkering NETTO vaak meer overhouden dan mensen die werken voor een minimum loon. En jij kan het dan misschien wel eenvoudig werk noemen, het is meestal fysiek zwaarder dan het werk wat jij waarschijnlijk verricht maar waar jij dus geen weet van hebt,, anders zou je hier niet zo dom zitten zwetsen. Maar geloof me......die mensen met een minimum inkomen ruimen bijvoorbeeld jouw rotzooi ook wel op zonder dat zij daarbij aan een zwembad en/of een BMW-7 serie denken hoor. Die mensen zijn al blij als ze telkens weer het einde van de maand halen met hun salaris voor hun 'simpele' werk.quote:Op maandag 26 december 2005 16:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, je verdient dan ook het minimum en je doet waarschijnlijk ook redelijk eenvoudig werk. Dan kun je geen villa met zwembad en een BMW uit de 7-serie verwachten natuurlijk.
Dat eerste klopt ook helemaal natuurlijk, het is ook triest dat werken niet voldoende wordt beloond. Naast het loslaten van het minimumloon zouden de uitkeringen ook aangepast worden. Qua bedrag, maar het liefst ook qua systeem, zodat mensen die wel kunnen maar niet willen werken flink worden benadeeld ten opzichte van mensen die wel willen werken maar geen wereldsalaris verdienen. Werk moet beloond worden, passief langs de kant staan mag best benadeeld worden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:59 schreef Whimpey het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij verdient (en dat kan me niet schelen ook) maar ik kan je wel vertellen dat mensen met een bijstandsuitkering NETTO vaak meer overhouden dan mensen die werken voor een minimum loon. En jij kan het dan misschien wel eenvoudig werk noemen, het is meestal fysiek zwaarder dan het werk wat jij waarschijnlijk verricht maar waar jij dus geen weet van hebt,, anders zou je hier niet zo dom zitten zwetsen. Maar geloof me......die mensen met een minimum inkomen ruimen bijvoorbeeld jouw rotzooi ook wel op zonder dat zij daarbij aan een zwembad en/of een BMW-7 serie denken hoor. Die mensen zijn al blij als ze telkens weer het einde van de maand halen met hun salaris voor hun 'simpele' werk.
Het grootste probleem echter met de loonkosten in Nederland is hetgene van wat er iedere loonperiode van het salaris ingehouden wordt, en niet zozeer dat minimum loon zelf. Het brutto-minimum loon zou makkelijk een eind omlaag kunnen, zonder dat daarvoor de werknemer hiervan iets merkt. Ook die belachelijk hoge BTW maakt dit probleem niet simpeler(al is dit grotendeels ook een europees probleem). Door die hoge BTW moet de werknemer namelijk een minimaal salaris hebben om uberhaupt rond te kunnen komen.Ook een verlaging van die BTW zou dus een oplossing kunnen bieden aan die hoge loonkosten. Alleen ja....dan loopt de staat aanmerkelijk veel inkomsten mis. Want weet je....Nederland is een belastingparadijs.....voor de belastingdienst zelf dan. En dus wordt er alleen maar gesproken over die 'hoge' minimum salarissen in Nederland op internationaal niveau, zonder dat daarbij ook die hoge kosten voor het levensonderhoud bij vermeld worden. En dus moet dat minimum van dat loon maar verdwijnen.![]()
Alleen jammer dat werkgevers bepalen wanneer iemand "goed functioneert" en je dan al snel tegen het probleem loopt dat je kan functioneren en produceren tot je een ons weegt, maar een werkgever dan gewoon zegt "Je krijgt dit, als je er niet van kan leven, is dat jouw probleem"quote:Op woensdag 21 december 2005 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet dat het minimum;oon als een loden last hangt op het bedrijfsleven. Het zou goed zijn mensen bij de aanstelling wat minder te betalen en dan bij goed functioneren snel meer te betalen.
Bij mijn weten is het minimumloon nu niet gekoppeld aan burgerlijke staat. Zou dat een wenselijke ontwikkeling zijn?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:00 schreef SjonLok het volgende:
Het minimumloon voor een alleenstaande werknemer is 1086,-
De bijstand voor een alleenstaande zonder kinderen is 600,-
Alleen al uit deze cijfers blijkt dat het mogelijk is om het minimumloon met 40% te verlagen en daarbij nog steeds meer dan het sociale minimum te verdienen.
Gejat, van de vrachtwagen afgevallen. Zelden werden die dingen gewoon in de winkel gekocht. Ik kende vroeger ook van die adresjes met goedkope zooi. Je denkt toch echt niet dat een bijstandsmoeder die van ¤600 rond moeten komen in de maand, voor haar kids schoenen koopt die ¤140 kosten per paar?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:34 schreef McCarthy het volgende:hoe lager het milieu de mensen uit komen, des te duurde de schoenen die de kids dragen op de basisschool en des te meer versnellingen hun mountainbike hadden.
Als de overheid ons niet twee derde van ons inkomen onder dwang zou afnemen zou iederéén in staat zijn een behoorlijk pensioen op te bouwen. Ook de Wal*Mart werknemers.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:07 schreef Yildiz het volgende:
Dan zie ik 84-jarigen in de supermarkt als vakkenvuller, voor een loontje van 3 euro / uur, omdat ze vroeger niet genoeg verdienden om een behoorlijk pensioen op te bouwen. In de Wal*Mart.
Bijvoorbeeld.
Is dat wel zo rechtvaardig? Van nature heeft namelijk niet ieder mens dezelfde (geestelijke en lichamelijke) capaciteiten; en dus ook niet dezelfde kansen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 06:47 schreef t.wiki het volgende:
Ik bedoel, het is rechtvaardig dat een mens geld krijgt voor zijn/haar arbeid wat het waard is, maar het is ook rechtvaardig dat ieder mens enige bestaanszekerheid heeft, ongeacht inkomen.
Je kan ook zelf gaan sparen of je eigen verzekerenquote:Op woensdag 21 december 2005 22:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Centrale gaarkeukens![]()
![]()
Mocht jij ooit zo ziek worden dat je nooit meer kunt werken kun je daar ook mooi elke dag met je bordje gaan staan...
Ook als student ? cq. Scholier ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 03:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan ook zelf gaan sparen of je eigen verzekeren
Daar zijn je ouders voorquote:Op maandag 7 augustus 2006 08:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ook als student ? cq. Scholier ?
Het minimumloon moet blijven. Het voorkomt dat werknemers aan de onderkant tegen elkaar worden uitgespeeld om steeds harder te moeten werken voor minder loon. Dit leidt tot het verschijnsel van de "working poor" zoals je dat b.v in de VS hebt. een rijk land zonder minimumloon. Mensen werken keihard, maar blijven onder de armoedegrens. Dat is sociaal-cultureel naar mijn idee onaanvaardbaar, nog los van de econmische effecten.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet dat het minimum;oon als een loden last hangt op het bedrijfsleven. Het zou goed zijn mensen bij de aanstelling wat minder te betalen en dan bij goed functioneren snel meer te betalen.
Het afschaffen van het minimumloon maakt de arbeidsmarkt veel flexibeler. Landen waar het beter gaat dan hier hebben ook geen minimumloon (bv Noorwegen) en leidt het niet aanwezig zijn hiervan niet tot problemen.. Integendeel, werkgevers hebben veel meer keuze om mensen te "testen" , de drempel om nieuw personeel aan te nemen wordt veerlaagd. Het halstarrig aanhouden hiervan is een soort dogma geworden dat uiteindelijk niemand ten goede komt.
Als iemand bereid is harder te werken voor een lager loon moet hem dat dus verboden worden?quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:27 schreef Knormen het volgende:
Het minimumloon moet blijven. Het voorkomt dat werknemers aan de onderkant tegen elkaar worden uitgespeeld om steeds harder te moeten werken voor minder loon.
De VS heeft wel degelijk een minimumloon, onlangs waren er zelfs nog voorstellen om het te verhogen, ik weet niet of dat doorgegaan is. Met de armoede in de VS valt het overigens erg mee, ik merk alweer dat je er nog nooit geweest bent.quote:Dit leidt tot het verschijnsel van de "working poor" zoals je dat b.v in de VS hebt. een rijk land zonder minimumloon. Mensen werken keihard, maar blijven onder de armoedegrens.
Erg mooi dat je dat vindt maar het is een illusie om te denken dat een minimumloon dat op zou kunnen lossen. Het maakt het alleen maar erger.quote:Dat is sociaal-cultureel naar mijn idee onaanvaardbaar, nog los van de econmische effecten.
Door werknemers van kleine bedrijven minder belasting of premies te laten betalen dan die van grote bedrijven? Daar zullen die laatsten blij mee zijn. Bovendien is het weer de zoveelste regel op regel op regel, die natuurlijk weer onverwachte negatieve bij-effecten heeft, waar je dan weer een nieuwe regel voor gaat verzinnen enz. enz. En al die regels moeten worden bedacht en opgeschreven en doorberekend en gecontroleerd dus ik ruk alvast maar weer een blik nieuwe ambtenaren open.quote:Het probleem dat werknemers soms te dyyr zijn voor werkgevers doet zich overigens alleen voor bij kleine ondernemers. Grote bedrijven merken daar natuurlijk weinig van. Je zou voor deze werkgevers het probleem kunnen verlichten door het verschil tussen bruto en netto veel kleiner te maken.
Schaamteloos standpunt.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het afschaffen van het minimumloon maakt de arbeidsmarkt veel flexibeler. Landen waar het beter gaat dan hier hebben ook geen minimumloon (bv Noorwegen) en leidt het niet aanwezig zijn hiervan niet tot problemen.. Integendeel, werkgevers hebben veel meer keuze om mensen te "testen" , de drempel om nieuw personeel aan te nemen wordt veerlaagd. Het halstarrig aanhouden hiervan is een soort dogma geworden dat uiteindelijk niemand ten goede komt.
Schaamteloos onwetend.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Schaamteloos standpunt.
zou jij willen werken voor een fractie van het minimumloon, zonder bestaansrecht?
Een betere economie ten koste de zwaksten in de samenleving?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |