ik weet het haast wel zeker. Hoe meer mensen werken hoe beter.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:00 schreef electricity het volgende:
ik denk dat het de economie een boost zou kunnen geven,
door met minder genoegen te nemen. Dus niet de nieuwste mobiel of plasma TV.quote:maar deflatie ligt wel op de loer vanwege goedkoper wordende arbeid. tevens vraag ik me af hoe mensen van minder dan bijstandsniveau rond moeten komen bijvoorbeeld.
En in een ideale wereld liegt de president niet.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je goed bent zal de werkgever je vanzelf beter belonen en anders stap je zelf op.
hoe werkt het dan wel?quote:
Het probleem is natuurlijk dat er bij simpele baantjes voor jou zo 100 anderen te krijgen zijn. Dus je werkgever gaat jou niet beter belonen, en als je zelf opstapt dan neemt hij gewoon een ander.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je goed bent zal de werkgever je vanzelf beter belonen en anders stap je zelf op.
ja dat zal ook echt gaan lukken als je je complete inkomen aan huur en eten zal moeten spenderenquote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef McCarthy het volgende:
door met minder genoegen te nemen. Dus niet de nieuwste mobiel of plasma TV.
Loopt Philips dan niet het risico hun spullen niet meer kwijt te kunnen?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef McCarthy het volgende:
In de huidige situatie zijn uitkeringen gekoppeld aan het minimumloon. Als dat niet losgekoppeld zou worden zouden de uitkeringen dus ook verdwijnen. Als het wel losgekoppeld zou worden zie ik niet waarom de situatie nu anders is dan in het voorgestelde geval. Ook nu kunnen mensen vaak kiezen voor een uitkering als ze dat willen (hoewel dat de laatste tijd op aardig wat plaatsen aan het veranderen is).quote:Op woensdag 21 december 2005 22:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je het minimumloon wilt afschaffen schaf je dan gelijk de uitkeringen af?
Want anders zo het voor bepaalde mensen wel eens interessanter zijn om een uitkering te gaan trekken en helemaal niet meer te gaan werken
Centrale gaarkeukensquote:Op woensdag 21 december 2005 22:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
uitkeringen voor mensen die kunnen werken kunnen flink omlaag, die zijn namelijk alleen om iemand in leven te houden. Eten hoeven ze niet te kopen als je centrale gaarkeukens inricht.
Sommige mensen maken misbruik van de macht. Dat is nou eenmaal zo.quote:
het resultaat is minder belasting voor andere mensen (die wel werken) en aan die mensen kan philips dan zijn spullen kwijt.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Loopt Philips dan niet het risico hun spullen niet meer kwijt te kunnen?
Hoezo, die mensen verdienen dan toch ook een stuk minder?quote:Op woensdag 21 december 2005 22:23 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het resultaat is minder belasting voor andere mensen (die wel werken) en aan die mensen kan philips dan zijn spullen kwijt.
Als je het minimum verdient mag je blij zijn met een huis en vreten. Dat is echt niet veel hoor.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik weet het haast wel zeker. Hoe meer mensen werken hoe beter.
[..]
er zijn minder werklozen, er wordt dus juist meer verdient.quote:Op donderdag 22 december 2005 05:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo, die mensen verdienen dan toch ook een stuk minder?
observaties in de praktijk wijzen anders uit.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je het minimum verdient mag je blij zijn met een huis en vreten. Dat is echt niet veel hoor.
Leningen enzowquote:Op donderdag 22 december 2005 11:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
observaties in de praktijk wijzen anders uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |