abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33550071
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef jozef444 het volgende:
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
Zoals ik al zei. Jij begrijpt het niet.

[ Bericht 35% gewijzigd door DIJK op 30-12-2005 18:58:19 ]
pi_33550077
Persbericht van de Dakar site:

18:11 - truck
Five DAF trucks not cleared to start
By decision of the sporting officials, the five trucks of Dutch manufactor DAF have not been cleared to start the 28th edition of the Dakar. The crews concerned are: those of: Hans Bekx (502), Gerard De Rooy (n° 504), Jan De Rooy (n° 506), Marcel Van Vliet (n° 523) and Hugo Duisters (n° 529).

According to the officials technical report the competitors of these vehicles don’t have the proper documents.
For these reasons, a jury of officials has decided after speaking to the competitors that based on a part of article 25.4 of the rule book as well as the whole of article 25P1 « every vehicle that is not in conformity can’t be cleared to start the rally. (decision of the jury of sporting officials) ». Article 25P2 B must also be taken into consideration. This decision was announced to the competitors at 15h20 and they now have an hour to appeal.
Dakar is fantastic
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:52:16 #203
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33550211
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:48 schreef DIJK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Jij begrijpt het niet.
leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33550376
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:52 schreef jozef444 het volgende:
leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
Je moet homologatie hebben omdat de truck op een productievoertuig moet lijken. Een bumper die voor een kamaz bijvoorbeeld geoorloofd kan zijn omdat die overeenkomt met de homologatiepapieren kan voor een daf illegaal zijn omdat die niet overeenkomt met de homologatiepapieren voor die daf.

De regelementen van de FIA is weer wat anders. Die geven bijvoorbeeld aan dat een bumper van staal moet zijn, of hoeveel veerweg een veerpakket mag hebben. Dat geldt voor iedereen.

Ze hebben geen homologatiepapieren voor de nieuwe trucks. Waarom is niet duidelijk, te laat aangevraagd, problemen, te weinig voertuigen, medewerker van de FIA op vakantie, wat dan ook. Daarom hebben ze de boel nog proberen te redden met de onderdelen terug te bouwen van vorig jaar. Omdat ze voor die truck wel de juiste papieren hadden. Maar de FIA heeft besloten dat de truck blijkbaar niet overeenkomt met de oude homologatiepapieren ondanks het terugbouwen van verschillende onderdelen.
pi_33550434
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:58:31 #206
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550464
De homologatie van een truck is een boek waar precies op elk boutje beschreven staat hoe de truck eruit ziet, wat hij kan en hoe hij in elkaar zit. Je moet dit boek op orde hebben, en elke verandering die aandient aan de truck moet daarin ook veranderd worden, je moet dus eerst een homologatie hebben van je originele idee voor de truck, dan kun je op het einde al je veranderingen indienen en die worden er dan aan toegevoegd. (Uiteraard moet deze homologatie voldoen aan de eisen die de organisatie stelt)

Foute stukken in de homologatie zijn dus niet toegestaan (zoals Bekx vorig jaar, die in zijn homologatie stalen bumpers had staan, en hij gebruikte kunststoffen bumpers) en team Bekx en de Rooy hadden deze dus niet op orde (of het gaat om ongehomologeerde aanpassingen of een homologatie die niet conform de regels is weet ik niet)


EDIT:

@hierboven dus:

Je mag met zo een motor rijden als dat ook in de homologatiepapieren staat beschreven, die motor is geheel volgens de regels waarschijnlijk, en dus mag die wel.
Als hij in zijn homologatie een standaard GINAF motor had staan, en hij takelt er een Caterpillar motor in, dan zou hij ook uitgesloten worden.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33550502
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Suikermais het volgende:
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
Hij heeft daar blijkbaar de juiste papieren voor. Net als het team wat vorig jaar met die truck reed. Dan is het geen probleem.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:00:09 #208
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33550531
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.

(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:01:48 #209
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550594
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:00 schreef jozef444 het volgende:
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.

(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
Dat zei ik toch 2 pagina's geleden al, het is heel zuur voor de teams, maar wel terecht.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33550596
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:00 schreef jozef444 het volgende:
Maar in principe ligt de fout niet bij de organisatie (ASO dus). Ze constateren alleen dat de teams de zaakjes niet op orde hebben. Dat dat dan weer door een 3e speler (FIA) komt zal de organisatie wschlijk worst wezen. Het klopt niet dus hebben ze in principe al t recht om de teams een startverbod op te leggen.

(niet dat ik er blij mee ben maar zo zie ik t)
De ASO heeft daar weinig over te zeggen inderdaad.
pi_33550600
Ja hoe het ook zij, het blijft kut!
pi_33550603
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Suikermais het volgende:
Anne Kies rijdt met een Ginaf en heeft daar een 18 liter 950 pk sterke caterpillar motor in gezet! maq dat wel dan?
Ik snap er echt de ballen nog van hoor !!
ginaf doet sowieso niet aan serieproductie, dus vreemd eregels

En de Kamazzen zijn inderdaad gewoon zo leverbaar in Rusland, als Dakar trucks, en worden nog aaridg verkcoht ook..


Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....

http://www.airportfirefighting.com/details.php?image_id=8
pi_33550673
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....
Toen was de vrachtwagenklasse heel anders. Prototypes waren toegestaan. Veel minder regels. Net als bij de auto's, daar heb je verschillende klasses.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:04:48 #214
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550698
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ginaf doet sowieso niet aan serieproductie, dus vreemd eregels

En de Kamazzen zijn inderdaad gewoon zo leverbaar in Rusland, als Dakar trucks, en worden nog aaridg verkcoht ook..


Maar neem nu de Bull, uit '85 als ik het goed heb, dat was nog een ultiem prototype... maar daar zijn dan weer de crashtenders van Zestienhoven op gebaseerd....

http://www.airportfirefighting.com/details.php?image_id=8
Toen mocht je ook veel meer, de regels waren niet zo strak als dat ze nu zijn.
Wat DIJK zegt dus
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33550717
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:04 schreef DIJK het volgende:

[..]

Toen was de vrachtwagenklasse heel anders. Prototypes waren toegestaan. Veel minder regels. Net als bij de auto's, daar heb je verschillende klasses.
weet ik, maar ik bedoel dat er van die dus WEL meer exemplaren zijn gebouwd, terwijl dat neit hoefde.


Ik ben van de nutteloze extra info
pi_33550736
Toen leefde Therry Sabine nog
pi_33550835
Maar Jozef, om het nog even kort te zeggen. Het gaat er dus niet om of de onderdelen wel of niet mogen, maar of je er de juiste papieren voor hebt. De onderdelen waren in principe goed, zoals gechecked bij de rooy in Nederland.

De nieuwe papieren zijn alleen niet (op tijd) doorgekomen. Wie daar de schuld van heeft is niet duidelijk. Dat zal wel een kwestie van welles nietus worden.

En de oude papieren klopten niet met de nieuwe truck. Ook niet na het terugzetten van wat oude onderdelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door DIJK op 30-12-2005 19:14:07 ]
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:08:49 #218
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33550872
Ik snap m maar de papieren klopten dus gewoon niet .
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:09:23 #219
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33550892
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Toen leefde Th i erry Sabine nog
Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33551177
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:52 schreef jozef444 het volgende:

[..]

leg t me dan eens goed uit, want die wagen van Bekx heeft namelijk geen voorkeuring gehad in Nederland, tenminste dat las ik hier in dit topic.
Volgens omroep brabant had hij dat trouwens wel -->

"Bekx reageerde eerder al woedend. Zijn truck was begin van de maand helemaal goed bevonden door de FFSA, de keuringsinstantie van de FIA"
pi_33551262
Schandalig, hoop dat er eens een organisatie op staat die gewoon zelf een race gaat organiseren ala dakar, volgens mij hebben zowiezo veel deelnemers de buikvol na de wantoestanden vorig jaar. Wordt ook tijd dat er allerlei shit zoals snelheidsbeperkers worden opgeheven, publiek wil gewoon de dikke trucs zien beuken met maximaal vermogen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33551536
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.

Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)

Voor mij is het vrachtwagenklassement nu ook minder interessant, maar toch geniet ik elk jaar weer ook van de rest van de rally.

DAKAR
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:25:14 #223
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33551544
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef raptorix het volgende:
Schandalig, hoop dat er eens een organisatie op staat die gewoon zelf een race gaat organiseren ala dakar, volgens mij hebben zowiezo veel deelnemers de buikvol na de wantoestanden vorig jaar. Wordt ook tijd dat er allerlei shit zoals snelheidsbeperkers worden opgeheven, publiek wil gewoon de dikke trucs zien beuken met maximaal vermogen.
Heroes Legend, XT500 race, dit jaar voor het eerst. Bij voldoende animo willen ze dat uitbouwen met meer merken en types
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:26:32 #224
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33551605
Wat me overigens verbaast is dat het bij zowel Bekx als De Rooy niet in orde is. Bij 1 team om 1 truck kan ik het me voorstellen, maar dit vind ik wel wat toevallig
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:29:42 #225
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33551730
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef JosvG het volgende:

[..]

Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
in mijn ogen: ja
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33551774
Mjah misschien dachten ze te bluffen, met een idee van we zijn met 5 trucs, ze knijpen wel oogje dicht. Tjah dan kan je patstelling krijgen, overigens zal me niet verbazen als de nederlanders alsnog de race inmogen, bluffen kan je namelijk erg ver doorvoeren. Mijn voorspelling: de Dafs doen mee buiten het klassiment om.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:31:43 #227
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33551820
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef At_Fundum het volgende:
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.

Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)

Voor mij is het vrachtwagenklassement nu ook minder interessant, maar toch geniet ik elk jaar weer ook van de rest van de rally.

DAKAR
Hier sluit ik me bij aan, ik kan niet vaak genoeg zeggen dat het de schuld is van de teams zelf, en niet van de organisatie... Vorig jaar Bekx is trouwens maar om 1 reden anders, en dat is de manier waarop ze hem eruit hebben gegooid, de reden waarom was precies hetzelfde als dit jaar, gewoon door de papieren niet op orde te hebben. De manier waarop was gewoon erg asociaal, om het 1 dag voor de finish te doen terwijl hij het zo ontzettend goed deed.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:31:44 #228
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_33551822
Ze zijn al op weg terug naar Nederland volgens een aantal mensen hier
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_33551841
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:31 schreef jozef444 het volgende:
Ze zijn al op weg terug naar Nederland volgens een aantal mensen hier
We zullen het zien, desnoods missen ze de proloog.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33552154
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef JosvG het volgende:

[..]

Dat was nog voor mijn tijd, was hij echt de held zoals hij altijd aangehaald wordt?
(ik was 5 toen hij overleed hoor, maar heb veel oude truckstars en boekengelezen )

Nee, om heel eerlijk te zijn was het toen net zo'n teringzpooi als nu Compleet met onterechte strafuren voor De Rooy
pi_33552216
Het team van Hans Bekx overnacht in portugal en zal proberen om morgen met het vliegtuig terug te komen. Dit geldt volgens mij ook voor het team van de rooy maar dat weet ik niet zeker.
pi_33552366
Ongelofelijk
Ik kan wel janken
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:45:14 #233
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33552406
Ze zijn idd alweer weg, mijn ouders zijn zojuist in Lissabon aangekomen en de trucks waren allemaal al weggereden en team de Rooy en Bekx hebben een vlucht geboekt voor morgen.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:46:44 #234
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_33552479
Dit is wel kut zeg....
Je zou denken dat ze (zeker Bekx) na vorig jaar geen risico meer zouden nemen met die homologatie.
Ben benieuwd hoe ze dat nu regelen met sponsoren en dergelijken.
En RTL7 zal ook flink balen zeg...
pi_33552583
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:25 schreef At_Fundum het volgende:
Ik snap echt niet dat vrijwel iedereen dit wantoestanden van de FIA/ASO vindt. Dit zijn wantoestanden van de DAF-teams, als je weet dat je die papieren moet hebben dan zorg je dat je ze hebt en als je een week van tevoren die dingen niet hebt moet je dan gaan schreeuwen naar de FIA of welke instantie ook en niet lekker naar Lissabon gaan en dan daar pas klagen.

Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het zit, maar vindt dat in dit geval te snel naar de Dakar-organisatie wordt gewezen. (vorig jaar Bekx vond ik anders)
Mwah dan zit je ook maar wat te gissen. Voor hetzelfde geld heeft men bij de FIA de rooy en bekx verzekerd dat de homologatie wel rond zou komen. Zolang je niet precies weet hoe het zit blijft het raden.
Het lijkt nogal amateuristisch, maar aan de andere kant is dat niet te verwachten van 2 teams die al zo lang meedoen en met grote budgetten werken.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:50:22 #236
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33552660
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:15 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:54:59 #237
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33552897
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:48 schreef DIJK het volgende:

[..]

Mwah dan zit je ook maar wat te gissen. Voor hetzelfde geld heeft men bij de FIA de rooy en bekx verzekerd dat de homologatie wel rond zou komen. Zolang je niet precies weet hoe het zit blijft het raden.
Het lijkt nogal amateuristisch, maar aan de andere kant is dat niet te verwachten van 2 teams die al zo lang meedoen en met grote budgetten werken.
Ik weet het allemaal wel zeker (Via Hans Stacey ) en het is toch echt de fout van de Rooy zelf.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33553081
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ik weet het allemaal wel zeker (Via Hans Stacey ) en het is toch echt de fout van de Rooy zelf.
Hans Stacey kan toch ook niet ruiken of de FIA de rooy of bekx al verteld heeft dat het met de homologatie wel los zou lopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze anders niet eerder aan de bel getrokken zouden hebben. Aangezien nu de kerel die de juiste "stempels" moet zetten op wintersport schijnt te zijn.
pi_33553361
Er moeten 15 dezelfde trucks in een kalenderjaar gemaakt worden om een wagen te homologeren. De DAF's hebben nog geen 15 stuks maar slechts een stuk of 7, dus daarom weigeren ze de papieren vrij te geven. Men was schijnbaar overeengekomen dat de resterende trucks begin volgend jaar nog konden worden gebouwd en dat de papieren alvast zouden worden vrijgegeven. Nu is de situatie dus veranderd,want de FIA weigert. De ASO kan dispensatie geven maar weigert dit. Waarom dit bij de pre-keuring niet aan het licht kwam is een raadsel, of misschien meer vriendjespolitiek?
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:05:39 #240
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33553436
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:58 schreef DIJK het volgende:

[..]

Hans Stacey kan toch ook niet ruiken of de FIA de rooy of bekx al verteld heeft dat het met de homologatie wel los zou lopen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze anders niet eerder aan de bel getrokken zouden hebben. Aangezien nu de kerel die de juiste "stempels" moet zetten op wintersport schijnt te zijn.
Hans kan toch met Jan gebeld hebben, ze zijn toch immers familie Als er echt iets aan de hand was in de vorm van corruptie zou Jan of Hans Bekx echt wel in hoger beroep gegaan zijn, Jan heeft geld genoeg voor torenhoge advocatenkosten en daar geeft hij ook niks om om dat te betalen.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:10:25 #241
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33553640
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:15 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33553656
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:04 schreef Kajsa het volgende:
Er moeten 15 dezelfde trucks in een kalenderjaar gemaakt worden om een wagen te homologeren. De DAF's hebben nog geen 15 stuks maar slechts een stuk of 7, dus daarom weigeren ze de papieren vrij te geven. Men was schijnbaar overeengekomen dat de resterende trucks begin volgend jaar nog konden worden gebouwd en dat de papieren alvast zouden worden vrijgegeven. Nu is de situatie dus veranderd,want de FIA weigert. De ASO kan dispensatie geven maar weigert dit. Waarom dit bij de pre-keuring niet aan het licht kwam is een raadsel, of misschien meer vriendjespolitiek?
Tja, dat lijkt me wel een plausibel verhaal. Maar dan moet je je overeenkomsten maar zwart op wit hebben he.
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:11:33 #243
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33553701
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:37:15 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33553882
Ook erg: We hebben een stuk minder Dakar topics dit jaar
pi_33553917
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:04 schreef Kajsa het volgende:
Er moeten 15 dezelfde trucks in een kalenderjaar gemaakt worden om een wagen te homologeren. De DAF's hebben nog geen 15 stuks maar slechts een stuk of 7, dus daarom weigeren ze de papieren vrij te geven. Men was schijnbaar overeengekomen dat de resterende trucks begin volgend jaar nog konden worden gebouwd en dat de papieren alvast zouden worden vrijgegeven. Nu is de situatie dus veranderd,want de FIA weigert. De ASO kan dispensatie geven maar weigert dit. Waarom dit bij de pre-keuring niet aan het licht kwam is een raadsel, of misschien meer vriendjespolitiek?
waar zijn die andere 3 dan (aangezien Duisters in een auto van vorig jaar mee zou doen)? Wat gebeurt er met die trucks? Die homolgatie-Kamazzen worden gewoon voor transport ingezet weet ik, maar een hoog op de poten daf zou toch op moeten vallen?
pi_33553934
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:15 schreef jochem8 het volgende:
Ook erg: We hebben een stuk minder Dakar topics dit jaar
we hebben nu al meer als vorig jaar
pi_33554060
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

waar zijn die andere 3 dan (aangezien Duisters in een auto van vorig jaar mee zou doen)? Wat gebeurt er met die trucks? Die homolgatie-Kamazzen worden gewoon voor transport ingezet weet ik, maar een hoog op de poten daf zou toch op moeten vallen?
Ze hoeven niet deel te nemen, ze hoeven alleen maar gebouwd te worden. Ze kunnen bijvoorbeeld verkocht worden, of meteen weer afgebroken worden voor reserve onderdelen. Of ze staan het hele jaar in de garage en bouwen ze daar gewoon weer de nieuwe homologatie van.
pi_33554105
als je een truck bouwt al sfabrikant zijnde, wil je hem verkopen lijkt me.... maar waarom zie ik dan nooit een truck gebaseerd op een dakar wagen rijden, buiten de Tatra's en Kamazzen?
pi_33554233
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
als je een truck bouwt al sfabrikant zijnde, wil je hem verkopen lijkt me.... maar waarom zie ik dan nooit een truck gebaseerd op een dakar wagen rijden, buiten de Tatra's en Kamazzen?
Omdat die andere fabrikanten wel trucks willen verkopen, maar niet die trucks. Zelfde met de Formule 1 wagens, die worden toch ook niet gebouwd voor de verkoop, maar om mee te winnen zodat het merk beter naar voren komt.
pi_33554243
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
als je een truck bouwt al sfabrikant zijnde, wil je hem verkopen lijkt me.... maar waarom zie ik dan nooit een truck gebaseerd op een dakar wagen rijden, buiten de Tatra's en Kamazzen?
De Hino en Unimog zijn er toch ook gewoon? Alleen de priveteams zoals de DAFs niet natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')