Voor neon kan dat idd, gas dat oplicht.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:48 schreef thefunny het volgende:
Als je snachts een TL-buis bekijkt, geeft die ook nog een beetje licht.
LED's heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord dat ze snachts oplichten, zit er bij jullie in de buurt een stralingsbron/zendapparatuur?
Ik heb een keer een zendbak gehad waarmee je een neonbuis kon laten oplichten als ie zond.
Je hebt naar aanleiding hiervan je groepenkast laten vervangen?quote:Op woensdag 21 december 2005 16:27 schreef Quantor het volgende:
Ik heb ook de groepenkast laten vervangen (ivm keramische kookplaat) en ik laat die electricien er nakijken. Mijn grootste zorg dat er kortsluiting/kans op brand is, is niet direct het geval begrijp ik uit jullie reacties?
Nee ik heb tijdens de verbouwing ook m'n groepenkast laten vervangen (was oud en anders was er geen plaats voor de nieuwe groepen), heb zelfs nu 8 groepen (ipv 3) met allemaal moderne schakelaars en 2 aardlekschakelaars. Beetje overdreven, maar het kon redelijk goedkoop gedaan worden. (nieuwe groepen voor: kookplaat (2), wasmachine, droger, combimagnetron (omdat er een groep over was en het gemakkelijk aangelegd kon worden))quote:Op woensdag 21 december 2005 16:34 schreef longinus het volgende:
[..]
Je hebt naar aanleiding hiervan je groepenkast laten vervangen?
Je had beter kunnen kijken of ales goed was aangesloten.
hm wat was je daar voor kwijt dan?quote:Op woensdag 21 december 2005 16:44 schreef Quantor het volgende:
[..]
Nee ik heb tijdens de verbouwing ook m'n groepenkast laten vervangen (was oud en anders was er geen plaats voor de nieuwe groepen), heb zelfs nu 8 groepen (ipv 3) met allemaal moderne schakelaars en 2 aardlekschakelaars. Beetje overdreven, maar het kon redelijk goedkoop gedaan worden. (nieuwe groepen voor: kookplaat (2), wasmachine, droger, combimagnetron (omdat er een groep over was en het gemakkelijk aangelegd kon worden))
aah dan kom ik hier wel op de 1000 :/ onze aardlek wat overactief :/ die mag er nogal eens zonder reden uit knetteren.presteerd die zelfs als _ALLE_ groepen zijn uitgeschakeld op die aardlek.quote:Op maandag 26 december 2005 19:11 schreef Quantor het volgende:
Is door een vriend van een collega gedaan, alle materiaal is zelfs via zijn bedrijf ingekocht. Kostte nog 700 euro ruim, maar uitbreiding van de oude meterkast kwam ook op een euro of 400 en dan ging dat ook nog niet lekker passen. En het is geen gamma/praxis spul maar een goed merk (niet dat dat mij wat zegt). Verder heeft hij ook aarde getrokken naar m'n pc stopcontact en naar de huiskamer waar alle ht apparatuur komt te staan. Die gast komt binnenkort langs om het na te meten, maar zei ook via telefoon dat het waarschijnlijk een kleine lekspanning is.
Maar alleen als je twee (of meer) ALS-en hebt toch? Bij één ALS mogen er maar drie groepen achter (meen ik me te herinneren). Achterlijke regelgeving...quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Daarom mag je ook maximaal 4 groepen achter een aardlek installeren
Heb het net nagekeken: ik was abuis. Er mogen 4 groepen op een ALSquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Volgens mij mogen er maar gewoon 4 groepen achter één aardlek. Onafhankelijk van het aantal aardlekschakelaars in de meterkast.
Ik heb echter geen NEN1010 bij de hand om het even na te kijken :$
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |