abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33276518
MIJN financiele situatie is dat ik 200 euro per maand verdien, ik ken mensen die meer verdienen wiens vader boer is die thuis wonen en 4 keer zoveel stufie krijgen.
pi_33276723
Je kan alleen 800 stufi krijgen als je nog een euro of 400 leent hoor.
Zou jij max. lenen zit je er ook wat florisanter bij, maar dan heb je wel een lening.
Dat is een eigen afweging natuurlijk.
Het mooi kotsende meisje.
pi_33276860
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:39 schreef Tobbes het volgende:
MIJN financiele situatie is dat ik 200 euro per maand verdien, ik ken mensen die meer verdienen wiens vader boer is die thuis wonen en 4 keer zoveel stufie krijgen.
Stel je niet aan, gewoon lekker lenen. Als je toch straks toch een hoogopgeleide studie hebt afgerond en eenmaal een aansluitende baan hebt gevonden is het simpelweg een kwestie van tijd om de lening af te lossen.
pi_33276945
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Stel je niet aan, gewoon lekker lenen. Als je toch straks toch een hoogopgeleide studie hebt afgerond en eenmaal een aansluitende baan hebt gevonden is het simpelweg een kwestie van tijd om de lening af te lossen.
Precies!

Ik zeg toch juist dat dat voor iedereen zou moeten gelden..OOK uitwonenden en kinderen die ouders hebben met wat minder geld.
pi_33277040
Waarom ben je dan nog wel voor een basisbeurs (thuiswonend)?
Je zou van die 75 (volgend jaar 89 geloof ik) niet eens je collegegeld kunnen betalen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_33277060
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:39 schreef Tobbes het volgende:
Dan zullen je ouders dat gat dus bij moeten vullen. Doen ze dat niet dan kan je de procedure starten dat ze aangeven jou niet te ondersteunen. Dan krijg je net zoveel als de boerenzonen.

Maar ja, dat wil je kennelijk niet. Dan moet je accepteren dat het zo is.
pi_33277115
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waarom ben je dan nog wel voor een basisbeurs (thuiswonend)?
Je zou van die 75 (volgend jaar 89 geloof ik) niet eens je collegegeld kunnen betalen.
Ik ben voor graits studeren Maar dan voor iedereen! en verder niks. Maar als ze zodonig studiefinanciering willen geven en collegegeld willen vragen wil ik een gelijke verdeling.
pi_33277135
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Dan zullen je ouders dat gat dus bij moeten vullen. Doen ze dat niet dan kan je de procedure starten dat ze aangeven jou niet te ondersteunen. Dan krijg je net zoveel als de boerenzonen.

Ik leen 250 p/m. Maar waarom zou ik het moeten lenen en krijgen boerenzonen het
pi_33277342
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:57 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik leen 250 p/m. Maar waarom zou ik het moeten lenen en krijgen boerenzonen het
LEES nou eens kerel. Als jouw ouders alle medewerking weigeren KRIJG jij ook aanvullende beurs.

Boerenzonen krijgen het omdat het niet redelijk is te verwachten dat hun ouders in de mogelijkheid zijn om het te financieren. Jouw ouders verdienen kennelijk genoeg om geacht te worden dat wél te kunnen. Kunnen ze wel en doen ze het niet is er dus niets aan de hand.

Hoeveel je zelf bijverdiend doet niet terzake (mits niet meer dan 10k per jaar) aangezien iedere student die mogelijkheid heeft. Het noemen dat de boerenZONEN meer verdienen dan jij is niet relevant.
pi_33277359
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Jong wat ben jij een sukkel. Ik krijg maar 220 euro stufi doordat mijn pa teveel verdient. Maarja... ik krijg van hun het collegegeld betaald en that's it. En zo'n procedure heb ik nagevraagd en het werd me afgeraden door de IB-groep omdat het bijna nooit lukt en er dan echt echt iets mis moest zijn.... ouders die je mishandelen enzo.

Ik vind het niet eerlijk dat er mensen zijn die studeren... de volle mep krijgen en dan OOK het collegegeld door de ouders laten betalen. Er zijn er zat die de volle mep kunnen gebruiken om riant te leven tijdens hun studententijd. Krom.... Heel krom.
pi_33277389
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:03 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

LEES nou eens kerel. Als jouw ouders alle medewerking weigeren KRIJG jij ook aanvullende beurs.

Boerenzonen krijgen het omdat het niet redelijk is te verwachten dat hun ouders in de mogelijkheid zijn om het te financieren. Jouw ouders verdienen kennelijk genoeg om geacht te worden dat wél te kunnen. Kunnen ze wel en doen ze het niet is er dus niets aan de hand.

Hoeveel je zelf bijverdiend doet niet terzake (mits niet meer dan 10k per jaar) aangezien iedere student die mogelijkheid heeft. Het noemen dat de boerenZONEN meer verdienen dan jij is niet relevant.
We zijn het op zich wel met elkaar eens. We begrijpen elkaar ook wel alleen we hebben een fundamenteel ander uitgangspunt. Ik vind dat mijn ouders niks meer met mij te maken zouden moeten hebben op het moment dat ik na mijn 18de ga studeren, en jij vindt van wel.
pi_33277450
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:03 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Dat is niet relevant? JIj hebt het eerst over de persoonlijke financiele situatie van een student en dan is hetgeen een student verdient niet relevant?
pi_33277580
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:04 schreef Uiruru het volgende:

[..]

Jong wat ben jij een sukkel. Ik krijg maar 220 euro stufi doordat mijn pa teveel verdient. Maarja... ik krijg van hun het collegegeld betaald en that's it. En zo'n procedure heb ik nagevraagd en het werd me afgeraden door de IB-groep omdat het bijna nooit lukt en er dan echt echt iets mis moest zijn.... ouders die je mishandelen enzo.

Ik vind het niet eerlijk dat er mensen zijn die studeren... de volle mep krijgen en dan OOK het collegegeld door de ouders laten betalen. Er zijn er zat die de volle mep kunnen gebruiken om riant te leven tijdens hun studententijd. Krom.... Heel krom.
Anders ga jij even schelden, ontzettende pauper . Als je ouders te krenterig zijn om je meer te geven dan moet je bij hun zijn. Het is niet de taak van de overheid om ouders die te beroerd zijn om de studie van hun kinderen mede te financieren te ondersteunen.
pi_33277639
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:07 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is niet relevant? JIj hebt het eerst over de persoonlijke financiele situatie van een student en dan is hetgeen een student verdient niet relevant?
Jij hebt ook de keuze om meer te gaan werken. Je geeft net aan dat je een hoop zelfstudie doet, betekent dat je mooi je tijd in kan delen en flexibel inzetbaar bent.
pi_33277656
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:57 schreef Tobbes het volgende:
Ik vind het overigens ook niet helemaal fair dat kinderen uit 'minder bedeelde' gezinnen meer krijgen. Maar het is meteen wel heel veel meer. En ik vernam dat mensen die een aanvullende beurs krijgen slechts de basisbeurs hoeven terug te betalen als ze de studie niet halen! Kan iemand dit bevestigen? Dat zou betekenen dat je winst kunt maken...
Dat was in mijn tijd in elk geval nog niet zo. Voor mij was het een financiele ramp als ik een jaar m'n norm niet haalde (oude stelsel, toen ging het per jaar), voor mijn toenmalige vriend viel dat allemaal wel mee: die had slechts basisbeurs en liep bij het niet halen van tentamens dus een veel lagere lening op.
pi_33277695
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:05 schreef Tobbes het volgende:

[..]

We zijn het op zich wel met elkaar eens. We begrijpen elkaar ook wel alleen we hebben een fundamenteel ander uitgangspunt. Ik vind dat mijn ouders niks meer met mij te maken zouden moeten hebben op het moment dat ik na mijn 18de ga studeren, en jij vindt van wel.
Wat een onzin, als je dat werkelijk vond dan moet je ook geen geld meer van je ouders accepteren als studiesteun. Als je dat überhaupt niet gaat krijgen omdat ze niet willen betalen heb je alsnog recht op meer.
pi_33277699
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:13 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Jij hebt ook de keuze om meer te gaan werken. Je geeft net aan dat je een hoop zelfstudie doet, betekent dat je mooi je tijd in kan delen en flexibel inzetbaar bent.
Dat is geen reactie op het feit dat jij zegt dat de overheid naar de persoonlijke financiele situatie kijkt en vervolgens zeg je dat het loon van diezelfde persoon er niet toe doet
pi_33277770
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:15 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is geen reactie op het feit dat jij zegt dat de overheid naar de persoonlijke financiele situatie kijkt en vervolgens zeg je dat het loon van diezelfde persoon er niet toe doet
Ze kijken inderdaad niet naar de complete situatie (er van uitgaande dat je niet meer dan 10k per jaar verdient) maar naar je basis. Wellicht had ik me daar wat ongelukkig uitgedrukt. Dat wil dus zeggen of je uit of thuis woont en of je ouders geacht worden zorg te dragen voor een deel van je studiekosten afhankelijk van hun inkomen.

De overheid straft mensen die meer werken dan een ander niet af door ze te korten op hun beurs. (En weer noem ik de 10k als drempel).
pi_33277937
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:17 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ze kijken inderdaad niet naar de complete situatie (er van uitgaande dat je niet meer dan 10k per jaar verdient) maar naar je basis. Wellicht had ik me daar wat ongelukkig uitgedrukt. Dat wil dus zeggen of je uit of thuis woont en of je ouders geacht worden zorg te dragen voor een deel van je studiekosten afhankelijk van hun inkomen.

De overheid straft mensen die meer werken dan een ander niet af door ze te korten op hun beurs. (En weer noem ik de 10k als drempel).
OK. Maar ik denk dat wij wat dit betreft niet tot een compromis gaan komen en dat we ook wel beetje uitgeluld zijn aangzien ik ouders niet als factor wens te zien en jij blijkbaar wel.
pi_33304581
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:21 schreef Tobbes het volgende:

[..]

OK. Maar ik denk dat wij wat dit betreft niet tot een compromis gaan komen en dat we ook wel beetje uitgeluld zijn aangzien ik ouders niet als factor wens te zien en jij blijkbaar wel.
Ik denk ook niet dat we tot een compromis komen nee. Wel wilde ik nog zeggen dat het weinig aantrekkelijk zou worden om te werken als je daardoor minder studiefinanciering zou krijgen. De keuze om de overheid dan maar geld voor je te laten ophoesten ipv te werken is makkelijk gemakat dan. (Fora zijn niet erg geschikt om sommige dingen uit te leggen helaas, dus hopelijk is mijn boodschap duidelijk )
pi_33304617
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:32 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat we tot een compromis komen nee. Wel wilde ik nog zeggen dat het weinig aantrekkelijk zou worden om te werken als je daardoor minder studiefinanciering zou krijgen. De keuze om de overheid dan maar geld voor je te laten ophoesten ipv te werken is makkelijk gemakat dan. (Fora zijn niet erg geschikt om sommige dingen uit te leggen helaas, dus hopelijk is mijn boodschap duidelijk )
Ik zeg nergens dat je minder stufie moet krijgen? Ik zeg dat de overheid niet langer stufie moet geven dan noodzakelijk is en dat iedereen evenveel moet krijgen. Daarbovenop moet stufie alleen voor de studie zelf gebruikt worden en bijv. niet voor woonlasten.
pi_33304775
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:33 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat je minder stufie moet krijgen? Ik zeg dat de overheid niet langer stufie moet geven dan noodzakelijk is en dat iedereen evenveel moet krijgen. Daarbovenop moet stufie alleen voor de studie zelf gebruikt worden en bijv. niet voor woonlasten.
Indirect geef je wel aan dat je vindt dat de boerenzoon niet recht heeft op extra stufi, omdat hij zelf meer verdient dan jij.

Maar zoals je zelf al zegt, we kijken er fundamenteel anders tegenaan. Ik ga er van uit dat het eerlijk is voor kinderen met 'niet-ondersteunende ouders' dat ze meer krijgen. Jij vind dat iedereen gewoon 200euro zo moeten krijgen, ongeacht woonsituatie en afkomst.
pi_33304822
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:38 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Indirect geef je wel aan dat je vindt dat de boerenzoon niet recht heeft op extra stufi, omdat hij zelf meer verdient dan jij.

Maar zoals je zelf al zegt, we kijken er fundamenteel anders tegenaan. Ik ga er van uit dat het eerlijk is voor kinderen met 'niet-ondersteunende ouders' dat ze meer krijgen. Jij vind dat iedereen gewoon 200euro zo moeten krijgen, ongeacht woonsituatie en afkomst.
Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik geef aan dat hij niet meer stufie verdient dan ik omdat hij een boerenzoon is.
pi_33304870
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:47 schreef Tobbes het volgende:
Ik heb twee bezwaren tegen de wijze van financieren van de studie en vroeg me af hoe jullie hier tegenaan kijken.

1. Ik vind het bijzonder dat een psychologie student (die misschien 8 uur per week colleges/ondersteuning heeft) evenveel betaalt als een geneeskunde student (die de hele week in de weer is en ook nog eens veel practica doet). Dit werkt zelfs nog dubbel omdat ik na enige navraag geconcludeerd heb dat een 'alpha' student die veel zelfstudie moet verrichten meer geld aan boeken kwijt is.

2. Waarom krijgen uitwonenden studenten meer studiefinanciering? De staat betaalt toch de boodschappen ook niet die mijn moeder voor mij moet doen. Op zich vind ik het niet erg, zeker aangezien ik zelf ook op kamers ga in de loop van volgend jaar. Maar ik denk even vanuit maatschappelijk belang.
3. Waarom krijg je geen aanvullende beurs als je ouders hebt die veel verdienen, zelfs als je ouders de aanvullende beurs niet voor jou willen betalen?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33304909
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

3. Waarom krijg je geen aanvullende beurs als je ouders hebt die veel verdienen, zelfs als je ouders de aanvullende beurs niet voor jou willen betalen?
Goeie vraag Ik krijg toch ook geen korting op de belastingheffing als mijn ouders een minder inkomen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')