abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33287288
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:35 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik probeer al een sinds de zomervakantie 3 vmbo aan het werk te krijgen. Maar ik vrees dat dat pas gaat lukken in 2007.
Ach hou je maar vast aan de dingen die wel lukken met die jongens en meiden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33287474
pi_33287479
Snel wat antistof! klikbaar, en wél op volle grote aanschouwen

pi_33287530
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Lag die er niet uit wegens subversieve rechtse geluiden? De gedachtenpolitie en opinieherders zijn allom vertegenwoordigd
Hij ligt eruit omdat er niet met hem te werken viel. Dat is toch wat anders. Het is gewoon een stronteigenwijs stuk vreten .
pi_33287544
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:05 schreef Godslasteraar het volgende:
hij heeft ook een beetje een dikke kop gekregen
Premier zijn is een zware niet al te gezonde baan.
pi_33288673
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:55 schreef du_ke het volgende:
Sorry . Maar soms moet je even weer met beide voeten op aarde gezet worden . Van de week weer een boeiend college gehad over het falende ruimtelijke beleid in de VS. Ook daar begint men steeds meer te beseffen dat je met alleen auto's en suburbia er ook niet komt.
Zolang het niet faalt zoals in Nederland is het altijd nog beter dan hier.

Een Amerikaan krijg je nooit uit zijn auto. Net zoals andere landen waar men waarde hecht aan welvaart.
pi_33288851
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zolang het niet faalt zoals in Nederland is het altijd nog beter dan hier.

Een Amerikaan krijg je nooit uit zijn auto. Net zoals andere landen waar men waarde hecht aan welvaart.
Gelukkig zal de prijs voorbenzine alleen maar verder stijgen . En is de praktijk zeker in de grote steden anders. Als je namelijk steeds meer woonwijken op grote afstand van de werkgebieden aanlegt ontkom je ook niet aan toenemende filevorming en op een bepaald moment helpt nog een baan op de snelweg neit meer .
  woensdag 21 december 2005 @ 21:38:28 #108
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33288920
Overigens denk ik niet dat het in Nederland faalt. Internationaal gezien doen we het hier zo slecht nog niet. Je zult hier geen echte ghetto's of achterstandswijken vinden.
  woensdag 21 december 2005 @ 21:41:30 #110
89730 Drugshond
pi_33289010
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:38 schreef du_ke het volgende:
Overigens denk ik niet dat het in Nederland faalt. Internationaal gezien doen we het hier zo slecht nog niet. Je zult hier geen echte ghetto's of achterstandswijken vinden.
Haal die plank eens voor je kop weg.
pi_33289121
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:38 schreef du_ke het volgende:
Je bent nooit in Rotterdam geweest?
pi_33289311
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef du_ke het volgende:
Gelukkig zal de prijs voorbenzine alleen maar verder stijgen . En is de praktijk zeker in de grote steden anders. Als je namelijk steeds meer woonwijken op grote afstand van de werkgebieden aanlegt ontkom je ook niet aan toenemende filevorming en op een bepaald moment helpt nog een baan op de snelweg neit meer .
Als de olieprijzen blijven stijgen daalt de welvaart uiteindelijk. Hoe je het ook went of keert de Westerse economieën draaien op olie.

Met een daling van de welvaart zullen de armen armer worden.
pi_33289354
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ze heeft wel een lief buikje.
en een lief kontje Ik ben blij dat de tijden van magere latten voorbij is, wat dat betreft heeft JLO baanbrekend werk gedaan
pi_33289360
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die stellen vergeleken met een zwarte amerikaanse wijk of een franse banlieu echt geen ene ruk voor.
pi_33289379
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Haal die plank eens voor je kop weg.
Want? Waar doel je op?
pi_33289418
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als de olieprijzen blijven stijgen daalt de welvaart uiteindelijk. Hoe je het ook went of keert de Westerse economieën draaien op olie.

Met een daling van de welvaart zullen de armen armer worden.
Zo simpel is het niet. Er zal gezocht worden naar alternatieven voor oliegebruik. En die zullen gevonden worden andere energiebronnen zullen rendabel geexploiteerd kunnen worden etc etc.
pi_33289550
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Er zal gezocht worden naar alternatieven voor oliegebruik. En die zullen gevonden worden andere energiebronnen zullen rendabel geexploiteerd kunnen worden etc etc.
Die alternatieven zullen echter wel meer geld kosten, of arbeid, wat je wil. En dat gaat dus ten koste van de welvaart. Daarbij, er is maar één alternatief dat werkelijk toekomst heeft, nucleaire energie, maar dat mag dan weer niet. En ook nucleaire energie is kostbaar, erg kostbaar.
pi_33289555
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:52 schreef du_ke het volgende:
Die stellen vergeleken met een zwarte amerikaanse wijk of een franse banlieu echt geen ene ruk voor.
In de VS lopen ze gewoon een paar jaar voor ook op dat gebied en het land is qua omvang onvergelijkbaar met Nederland.

Maar op kleine schaal heb je in Rotterdam ook buurten waar ik liever niet kom. Nu kom ik sowieso liever nergens in Rotterdam maar dat terzijde.
pi_33289601
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Die alternatieven zullen echter wel meer geld kosten, of arbeid, wat je wil. En dat gaat dus ten koste van de welvaart. Daarbij, er is maar één alternatief dat werkelijk toekomst heeft, nucleaire energie, maar dat mag dan weer niet. En ook nucleaire energie is kostbaar, erg kostbaar.
Van mij mag de welvaart hier ook wel wat dalen. geen bezwaar tegen. En ach nucleair is een hele leuke nadere discussie . Bewaren we voor een andere keer ok ? Zoals alles want de ub gaat dicht
pi_33289672
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de VS lopen ze gewoon een paar jaar voor ook op dat gebied en het land is qua omvang onvergelijkbaar met Nederland.

Maar op kleine schaal heb je in Rotterdam ook buurten waar ik liever niet kom. Nu kom ik sowieso liever nergens in Rotterdam maar dat terzijde.
Dat type wijken heb je al decennia in de VS en in Nederland is er neits wat er op lijkt of op zal gaan lijken binnen afzienbare tijd. Onze marokkaanse top etters worden rauw voor het ontbijt gegeten door een VS ghetto boy .
pi_33289674
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:53 schreef du_ke het volgende:
Zoals windmolens zeker .

Ik denk dat er nog genoeg olie in de grond zit maar vanuit bepaalde perspectieven is het interessant om het tegendeel te beweren.

Het is goed mogelijk om olie te winnen op een omgevingsvriendelijke manier. Ik zie daarom ook geen problemen in het winnen van olie in natuurgebieden.
pi_33289697
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zoals windmolens zeker .

Ik denk dat er nog genoeg olie in de grond zit maar vanuit bepaalde perspectieven is het interessant om het tegendeel te beweren.

Het is goed mogelijk om olie te winnen op een omgevingsvriendelijke manier. Ik zie daarom ook geen problemen in het winnen van olie in natuurgebieden.
Dit bewaren voor een andere keer ok?
pi_33289721
Overigens vindt de gemiddelde chimicus het een doodzonde olei te verstoken in auto's.
pi_33289756
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:00 schreef du_ke het volgende:
Dat type wijken heb je al decennia in de VS en in Nederland is er neits wat er op lijkt of op zal gaan lijken binnen afzienbare tijd. Onze marokkaanse top etters worden rauw voor het ontbijt gegeten door een VS ghetto boy .
Omdat Nederland qua omvang totaal onvergelijkbaar is met de VS. De schaal zoals in de VS is hier simpelweg niet mogelijk omdat onze bevolkingsomvang een stuk kleiner is.
pi_33289837
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:01 schreef du_ke het volgende:
Overigens vindt de gemiddelde chimicus het een doodzonde olei te verstoken in auto's.
Als die gemiddelde chemicus geen waarde hecht aan welvaart en individuele vrijheid kan ik zijn standpunt begrijpen. Ik neem aan dat deze gemiddelde chemicus in een hutje op de hei leeft?
pi_33290028
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

als het zo kostbaar moet zijn, dan liever dit, als het werkt tenminste (zit nog in de ontwerpfase):

http://www.planetark.com/(...)wsid/34044/story.htm
  woensdag 21 december 2005 @ 22:23:45 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33290593
Ik ben even weg en gelíjk hebben jullie het over alternatieve energie
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:26:40 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33290718
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ugaba Pimp Group is níks vergeleken met iets als bloods / cribs ofzo.
Thank god.
pi_33290835
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als die gemiddelde chemicus geen waarde hecht aan welvaart en individuele vrijheid kan ik zijn standpunt begrijpen. Ik neem aan dat deze gemiddelde chemicus in een hutje op de hei leeft?
Hmmm....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33290918
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:26 schreef Yildiz het volgende:
Ugaba Pimp Group is níks vergeleken met iets als bloods / cribs ofzo.
Thank god.
Nogmaals je kunt de achterbuurten in de VS totaal niet vergelijken met die in Nederland.

Kijk anders naar het aantal bewoners in New York of Los Angeles. Daarbij vergeleken is Rotterdam een kutdorp.

Daarmee mag je de achterbuurten in Nederland echter niet bagatelliseren als zijnde niet zo erg.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:33:09 #131
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33290952
1 op de 6 kinderen in USA leeft in armoede
4000 kinderen sterven per uur van de honger
miljoenen mensen demonstreerden wereldwijd tegen de oorlog in Irak
een champagnefles kost 6 euro

prettige kerst alvast
  woensdag 21 december 2005 @ 22:34:29 #132
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33291003
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nogmaals je kunt de achterbuurten in de VS totaal niet vergelijken met die in Nederland.

Kijk anders naar het aantal bewoners in New York of Los Angeles. Daarbij vergeleken is Rotterdam een kutdorp.
precies, edit: LA is grotendeels heel vlak en uitgebreid, rustiger dan de randstad denk ik, alleen downtown is onwijs druk maar daar zoekt niemand dan ook wat.
quote:
Daarmee mag je de achterbuurten in Nederland echter niet bagatelliseren als zijnde niet zo erg.
Dat probeer ik ook niet te bagetalliseren. Het is heel erg, ik heb er alleen de ballen verstand van dus ik ga er geen discussie over voeren, sorry
pi_33291091
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

als het zo kostbaar moet zijn, dan liever dit, als het werkt tenminste (zit nog in de ontwerpfase):

http://www.planetark.com/(...)wsid/34044/story.htm
Hoe komen ze erop hè. Wel een lollig idee. Ik denk ook dat er vele verschillende methodes gebruikt zullen worden voor het opwekken van energie, en dit is mischien ook een optie. Klinkt niet slecht.
Persoonlijk droom ik altijd nog van die koude kernfusie, een klein reactortje in je auto, en met één liter water een bereik van 1.000.000 kilometers. En Olie Sjeiks, heeeerlijk lijkt me dat.
pi_33291101
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:33 schreef Yildiz het volgende:
1 op de 6 kinderen in USA leeft in armoede
4000 kinderen sterven per uur van de honger
miljoenen mensen demonstreerden wereldwijd tegen de oorlog in Irak
een champagnefles kost 6 euro

prettige kerst alvast
Dus waarom klagen wij over armoede in Nederland. In Afrika is alles véél slechter.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:37:57 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33291143
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus waarom klagen wij over armoede in Nederland. In Afrika is alles véél slechter.
Situatie's vergoeilijken door te vergelijken met anderen vind ik geen goede beargumentering.
pi_33291188
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:34 schreef Yildiz het volgende:
precies, edit: LA is grotendeels heel vlak en uitgebreid, rustiger dan de randstad denk ik, alleen downtown is onwijs druk maar daar zoekt niemand dan ook wat.
[..]

Dat probeer ik ook niet te bagetalliseren. Het is heel erg, ik heb er alleen de ballen verstand van dus ik ga er geen discussie over voeren, sorry
Gewoon overdag een keer naar Rotterdam gaan. De verpaupering komt je vanzelf tegemoet. Hoef je verder niets voor te doen.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:39:54 #137
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33291223
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gewoon overdag een keer naar Rotterdam gaan. De verpaupering komt je vanzelf tegemoet. Hoef je verder niets voor te doen.
Ik ben er meermalen geweest hoor. Ook over die oude hoerenstraat (overdag dan). Maar ik zou echt geen oplossing weten hiervoor. Als ik iets zeg hierover is het puur giswerk.
  woensdag 21 december 2005 @ 22:40:45 #138
89730 Drugshond
pi_33291262
Met SCH discussieren is ongeveer hetzelfde als proberen een aap uit te leggen hoe de relativiteitstheorie nu precies werkt.

Als ik de keuze zou hebben, begon ik eerst met de aap (dat zou me achteraf nog enig gevoel van bevrediging geven.. dat hij er iets van heeft begrepen).
pi_33291272
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heb ik afgelopen zomer gedaan, een dag daar rondbanjeren. Geen driveby's gezien .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 21 december 2005 @ 22:41:33 #140
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33291299
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:26 schreef RichardQuest het volgende:
Van Bieslog:
[..]
Wim is een held.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 21 december 2005 @ 22:49:44 #141
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33291645
@ pitten
pi_33291785
nog een vorm van alternatieve energiewinning, zij het wel heel apart :

Ramp generates power as cars pass
pi_33292810
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat besef word je bij de beginselen van de chemie in het hoofdstuk polykoolwaterstoffen al bijgebracht.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  woensdag 21 december 2005 @ 23:16:03 #144
89730 Drugshond
pi_33292829
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:53 schreef zakjapannertje het volgende:

Is het wel energiewinning ?!.... er wordt namelijk kinetische energie omgezet in potentiele energie.
Met als gevolg een hoger brandstofverbruik van de auto.

Zoals met alles ben je energie aan het verplaatsen van A naar B, en dat kost ook weer energie.

Heel maf systeem, maar iets te nuttig voor de overheid.
pi_33292838
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Heb ik afgelopen zomer gedaan, een dag daar rondbanjeren. Geen driveby's gezien .
Sorry, ik was aan het werk in 020 waarschijnlijk
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33292885
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:53 schreef zakjapannertje het volgende:

Ja, dat werkt dus niet. Daarmee wordt bewegingsenergie uit auto's gehaald, en dus uit benzine.

Doet me denken aan een verhaal van m'n vader toen ie in Zwitserland werkte eind 50er jaren. Een Zwitser dacht een geweldige uitvinding gedaan te hebben om auto's schoner te krijgen. Hij liet een ventilator lucht blazen in de uitlaat waardoor er zogenaamd mindere giftige gassen de uitlaat uitkwamen. ''Ja, kijk dan, de meter laat zien dat het percentage koolmonoxide gehalveerd is''

edit: Drugshond was me voor
pi_33293180
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:40 schreef RichardQuest het volgende:
Mss toch die cd van 50 cent uit je cd speler halen .
pi_33293329
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mss toch die cd van 50 cent uit je cd speler halen .
Nee hoor, dat was eerder die dag al uit zijn auto gerukt met radio erbij natuurlijk, tis ten slotte Rotterdam. Daar houden we van daadkracht enzo.
pi_33293331
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:16 schreef Drugshond het volgende:
.........
Heel maf systeem .........
Typisch iets voor Engelsen dus. Hoe zat het ook alweer met die marslander, de Beagle
pi_33293395
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Nee hoor, dat besef word je bij de beginselen van de chemie in het hoofdstuk polykoolwaterstoffen al bijgebracht.
En toch werken ze eraan mee. Heeft de gemiddelde chemicus dan zo weinig principes en/of ruggengraat .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')