Niet voordat ik mijn zorgtoeslag binnen hebquote:Op woensdag 21 december 2005 12:20 schreef IntroV het volgende:
Laat je tieten nog eens zien
Jaquote:Op woensdag 21 december 2005 12:22 schreef Kriebbel het volgende:
Hier ook nog niets binnen,
ook postbank zeker?
Ook postbank en heb het wel binnenquote:Op woensdag 21 december 2005 12:22 schreef Kriebbel het volgende:
ook postbank zeker?
Joepie.quote:
Ik dacht ook 34.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:29 schreef teknomist het volgende:
Hoeveel is het precies als je de maximale toeslag krijgt per maand?
Mijn gedachtequote:
Waarom krijg ik dan 95,00 per maandquote:Op woensdag 21 december 2005 12:29 schreef teknomist het volgende:
Hoeveel is het precies als je de maximale toeslag krijgt per maand?
Is die ¤95, niet voor het hele jaarquote:Op woensdag 21 december 2005 12:34 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Waarom krijg ik dan 95,00 per maand![]()
Volgens mij zit er iets niet goed, ik krijg namelijk ook nog geld van de IBG. Als ik dat allemaal optel ben ik juist in het voordeel...
Nee, staat bij dat het voor de maand januari is. Begrijp er geen moer van, denk dat ik maar even ga informeren over hoe het nou precies zit. Straks kan ik ook nog mooi terug gaan betalen, en daar zit ik niet op te wachten.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is die ¤95, niet voor het hele jaar![]()
Zou ik maar ff doen iddquote:Op woensdag 21 december 2005 12:37 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Nee, staat bij dat het voor de maand januari is. Begrijp er geen moer van, denk dat ik maar even ga informeren over hoe het nou precies zit. Straks kan ik ook nog mooi terug gaan betalen, en daar zit ik niet op te wachten.
Vergissing van de Blauwe Broek in uw voordeelquote:Op woensdag 21 december 2005 12:34 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Waarom krijg ik dan 95,00 per maand![]()
Volgens mij zit er iets niet goed, ik krijg namelijk ook nog geld van de IBG. Als ik dat allemaal optel ben ik juist in het voordeel...
Weer die studentenquote:Op woensdag 21 december 2005 12:47 schreef Vipers het volgende:
Ik krijg 97 euro. Als je student bent krijg je sowieso veel. Je hoeft het niet terug te betalen studenten gaan er op vooruit![]()
Ik ook.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:27 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ook postbank en heb het wel binnen![]()
ik zit ook bij de postbank en had het gister alquote:
Yep inderdaad dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ikquote:Op woensdag 21 december 2005 12:50 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ook.
Ben student en krijg 34 euro.
En sommige 95 lees ikWonen die al op zich zelf?
jaja ik krijg maar 34 euro en ja ik ben ook een studentquote:Op woensdag 21 december 2005 12:47 schreef Vipers het volgende:
Ik krijg 97 euro. Als je student bent krijg je sowieso veel. Je hoeft het niet terug te betalen studenten gaan er op vooruit![]()
Dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 21 december 2005 12:54 schreef BlackRosie het volgende:
was 34 euro per maand niet het maximum?![]()
ik ben ook student en krijg ook maar 34 euro per maand..
en ik woon ook uit..![]()
Nee, ik woon niet op me zelf. En ik werk ook nog eens, niet dat ik daar zo veel mee verdien... Maar vind het allemaal maar raar en ga er zeker na informeren.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:50 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ook.
Ben student en krijg 34 euro.
En sommige 95 lees ikWonen die al op zich zelf?
Precies, die 34E is volgens mij gewoon de max hoor?? (pp dan, met een fiscaal partner zou je dan 68E p/m kunnen ontvangen..)quote:Op woensdag 21 december 2005 12:54 schreef BlackRosie het volgende:
was 34 euro per maand niet het maximum?![]()
ik ben ook student en krijg ook maar 34 euro per maand..
en ik woon ook uit..![]()
Postbank heeft er geen donder mee te maken, ik heb het al 2 dagen binnenquote:Op woensdag 21 december 2005 12:22 schreef Kriebbel het volgende:
ook postbank zeker?
Dus als je met z'n 2-en zielig bent krijg je meer dan wanneer twee mensen individueel moeten krom liggen om hun zorgverzekering te betalenquote:Op woensdag 21 december 2005 13:03 schreef MaxiTaxi het volgende:
Als je een zorgtoeslagpartner hebt en minder dan 20.000 euro per jaar verdient kun je 95 euro per maand krijgen
Dan ben je in goed gezelschap...quote:Op woensdag 21 december 2005 12:52 schreef Svyatagor het volgende:
Ik krijg helemaal niksEn mijn premie wordt wel drie keer zo hoog
![]()
![]()
quote:Als alleenstaande heeft u recht op zorgtoeslag met een toetsingsinkomen tot 25.000 bruto en heeft u recht op maximaal circa 400 euro zorgtoeslag per jaar. Vormt u samen met anderen een huishouden, dan geldt een max. toetsingsinkomen van 40.000 per jaar en heeft u recht op maximaal circa 1.150 euro zorgtoeslag per jaar. Voor de concrete hoogte van uw zorgtoeslag verwijzen wij naar de toeslagmeter op www.toeslagen.nl.
Stomme doosquote:Op woensdag 21 december 2005 13:21 schreef Dreuzel het volgende:
Ik heb nog niets ontvangen, kan tussen de 20ste en de 28ste zei die doos aan de telefoon..
Ligt aan de hoogte van het gezamelijke bruto inkomen geloof ik. Lager dan 40k = toeslag, maar hoe hoog die toeslag dan is, dat weet ik nietquote:Op woensdag 21 december 2005 13:10 schreef BlackRosie het volgende:
wtf waarom krijgt men 95 euro als men een zorgtoeslag partner heeft?
Mijn god, wat ben jij grappigquote:Op woensdag 21 december 2005 13:39 schreef Tobbes het volgende:
Dat komt omdat er nog een heffing aanzit te komen voor het niet aangeven bij de belastingdienst van gepubliceerde naaktfoto's voor commerciele doeleinden. Dat wordt op deze manier gecompenseerd.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 december 2005 13:42 schreef Tobbes het volgende:
[..]Kneusje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
WTF man, ik ben ook student. Ik krijg toch ook maar 34 euro.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:47 schreef Vipers het volgende:
quote:Op woensdag 21 december 2005 13:39 schreef Tobbes het volgende:
Dat komt omdat er nog een heffing aanzit te komen voor het niet aangeven bij de belastingdienst van gepubliceerde naaktfoto's voor commerciele doeleinden. Dat wordt op deze manier gecompenseerd.
quote:Op woensdag 21 december 2005 12:57 schreef tonks het volgende:
Ik krijg ook 34 euro, maar mijn vader betaalt alles toch dus boeiend
ijsmeis is vast oud en wijs genoeg om voor zichzelf op te komen, de flauwe kutgrap zal ik maar achterwege laten.quote:
Tyf eens op kutkneus!quote:Op donderdag 22 december 2005 10:25 schreef Speed-Addicted het volgende:
Heey wat leuk...... weer. een topic over de zorgtoeslag / nieuwe zorgverzekering![]()
Ik trouwens ookquote:Op donderdag 22 december 2005 10:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ijsmeis is vast oud en wijs genoeg om voor zichzelf op te komen
Mambo sawa sawa!quote:Op donderdag 22 december 2005 10:29 schreef ijsmeis het volgende:
.
Ik krijg het wel. Ik ben benieuwd of ik mijn stufi wél krijg
!
quote:Op donderdag 22 december 2005 10:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
je denkt toch zeker niet 'dat ik voor jou opkwam'
Ja en iets met ambtenaar en ijsmeis moet zorgtoeslag verdienen en zelf opkomen halen in dezelfde zinquote:Op donderdag 22 december 2005 10:41 schreef Forumschorem het volgende:
Hoorde ik iets over ijsmeis.zip?
Als je op kamers zit en student bent krijg je echt geen 97E hoor, iedereen in mijn huis krijgt 34Equote:Op donderdag 22 december 2005 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Loon, stufie en zorgtoeslag(97 euri)
Je krijgt tegen de honderd als je op jezelf woont en student ben
Dan moet je ook niet in Tilburg gaan wonenquote:Op donderdag 22 december 2005 10:47 schreef Miguel het volgende:
[..]
Als je op kamers zit en student bent krijg je echt geen 97E hoor, iedereen in mijn huis krijgt 34E![]()
Wat voor stofje heb je daar als avatar?quote:Op donderdag 22 december 2005 10:54 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb ook 34 euro gehad, als uitwonende student. Komt dat omdat ik geen toeslagpartner heb ingevuld? Krijg je dan allebei meer? Ik snap er weer niks van geloof ik.
Daar kan je een paar te gekke pleisters van kopenquote:Op donderdag 22 december 2005 11:26 schreef SchnappiSchnap het volgende:
ik krijg.....tromgeroffel...... 8 euro per maand zorgtoeslag.
Yippiekayee... mother-etc.
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Daar kan je een paar te gekke pleisters van kopen
Nou, echt niet dus hè. Of ze hebben bij ons een fout gemaakt.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:03 schreef MaxiTaxi het volgende:
Als je een zorgtoeslagpartner hebt en minder dan 40.000 euro per jaar verdient kun je 95 euro per maand krijgen
Misschien fout ingevuld. Ik krijg 97 euro'squote:Op donderdag 22 december 2005 12:21 schreef Wriker het volgende:
[..]
Nou, echt niet dus hè. Of ze hebben bij ons een fout gemaakt.
97 vergoed?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:22 schreef Vipers het volgende:
[..]
Misschien fout ingevuld. Ik krijg 97 euro's![]()
Dat hoorde ik ook.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:41 schreef Forumschorem het volgende:
Hoorde ik iets over ijsmeis.zip?
quinazoline, uiteraardquote:Op donderdag 22 december 2005 11:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat voor stofje heb je daar als avatar?
Join the club...quote:Op woensdag 21 december 2005 12:52 schreef Svyatagor het volgende:
Ik krijg helemaal niksEn mijn premie wordt wel drie keer zo hoog
![]()
![]()
Nee, 34 per persoon als je geen toeslaspartner hebt, 97 voor twee personen als je wel een toeslagpartner hebt.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:42 schreef Viking84 het volgende:
is die 97 euro per persoon?
So it seems. Ik vroeg daarom ook al in dit topic om een partnerquote:Op vrijdag 23 december 2005 07:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
Dus partners krijgen meer dan een allenstaande?
Vorige maand kreeg het wel, dus jaquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:20 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Heb je het wel op tijd aangevraagd?...![]()
Ik wil je partner wel zijnquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
So it seems. Ik vroeg daarom ook al in dit topic om een partner![]()
"Zorgen" voor genoeg pilsquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:12 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik wil je partner wel zijn![]()
de buit zuipen we gewoon gezellig op
Je kreeg vorige maand niets; ze zijn pas in december uit gaan betalen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:21 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Vorige maand kreeg het wel, dus ja.
Vreemde formule hebben ze daar bij de belastingdienst voor toeslag berekening.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:04 schreef Wriker het volgende:
1 persoon heeft recht op maximaal 400 euro per jaar (=34 per maand), mits je minder verdient dan 25.000 per jaar. Toeslagpartners hebben samen recht op maximaal 1160 euro per jaar (=97 per maand), mits ze samen minder verdienen dan 40.000 per jaar. Hoe dichter je bij dat bedrag zit, hoe minder je krijgt. Toeslagpartners die samen bijvoorbeeld 30.000 verdienen, krijgen iets van 5 tientjes zorgtoeslag (voor 2 personen, wauw!!). Verdien je geen ruk, dan krijg je de volle mep.
Huurtoeslag? Wanneer kom je daarvoor in aanmerking?quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:58 schreef a-child-in-chains het volgende:
*checkt ff
woohoo!
Is binnen!
![]()
51,- huurtoeslag
34,- zorgtoeslag.
Kan niet. Dan liegen ze of ze zijn de boel aan het belazeren, bijvoorbeeld doordat ze (een deel) zwart verdienen. En BEIDEN 97 euro kan al helemaal niet, want je kunt SAMEN hooguit 1160 per jaar krijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Vreemde formule hebben ze daar bij de belastingdienst voor toeslag berekening.
Die twee dan die bij mij op 3 hoog wonen in de flat (jongen en een meisje).
Jongen verdient 2190 p/mn en meisje verdient 2 of 3 dagen bij.
Beiden hebben ze elk een nieuwe auto (volkswagen of polo)
Die gast heeft van de week weer een nieuwe, een zwarte polo
(om de jaar heeft ie een nieuwe blitse polo, waar doet ie het toch van?)
En beiden krijgen ze 97 toeslag. Is dat om voorbehoudsmiddelen te bekostigen ofzo?
Slim van de staat
Wanneer jij recht heb op huursubsidiequote:Op zondag 25 december 2005 12:35 schreef AnnekeM het volgende:
Huurtoeslag? Wanneer kom je daarvoor in aanmerking?
http://www.toeslagen.nl/quote:Op zondag 25 december 2005 12:35 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Huurtoeslag? Wanneer kom je daarvoor in aanmerking?
Dat is wat je per jaar krijgt. 34x12=408 euri en dan zal er nog wel iets van btw afgaan ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:44 schreef de_puta_madre het volgende:
Op die brief die ik kreeg stond 34 euro per maand maar daarboven stond ook nog een bedrag van 402 euro ? Wanneer krijg je dat dan?
Ik heb 't ook later ingestuurd en nog niks gehad, zal nog wel ff duren verwacht ik.....quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:00 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb nog nix gezien of gehoord, wel ingevuld maar paar dagen na 1 nov opgestuurd.
Mijn achternaam begint met een B, dus dat zal het wel niet zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:18 schreef Djeez het volgende:
Ik heb ook nog steeds niks binnen. Ik ben bij de ABN, maar mijn achternaam begint met een W. Zouden ze het soms op alfabet doen ?
Niet als je de V teltquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:21 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mijn achternaam begint met een B, dus dat zal het wel niet zijn.
Of je krijgt niks!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:23 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat is een tussenvoegsel, geen achternaam.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:23 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat is een tussenvoegsel, geen achternaam.
ik krijg 30 euro per jaar, zit nét onder de inkomensgrens....quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:04 schreef Wriker het volgende:
1 persoon heeft recht op maximaal 400 euro per jaar (=34 per maand), mits je minder verdient dan 25.000 per jaar. Toeslagpartners hebben samen recht op maximaal 1160 euro per jaar (=97 per maand), mits ze samen minder verdienen dan 40.000 per jaar. Hoe dichter je bij dat bedrag zit, hoe minder je krijgt. Toeslagpartners die samen bijvoorbeeld 30.000 verdienen, krijgen iets van 5 tientjes zorgtoeslag (voor 2 personen, wauw!!). Verdien je geen ruk, dan krijg je de volle mep.
Hoe kan dat nou?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:29 schreef Tobbes het volgende:
Als je het nu niet ontvangen hebt, ga je het ook niet ontvangen. Ik zou maar even bellen ofzo
Verkeerd ingevuld? papieren zoek geraakt? blablabla...quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:40 schreef K.V. het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou?
Ik werk niet eens....
En nog steeds niets inderdaad...quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:28 schreef Jvvianen het volgende:
Ik dus ook niet he.. en ook geen huursubsidie (waar ik al recht op heb vanaf september), en geen huurtoeslag.
Knap lastig voor iemand die zich student mag noemen.... ik krijg dus momenteel nog zo'n ¤ 550,- v/d overheid
oftewel: je verdient geen ene flikker!quote:Op woensdag 21 december 2005 12:33 schreef Vipers het volgende:
krijg gewoon 97 euro yeah
Op dag 1 dat dat programma online stond.. ben er altijd als de kippen bijquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:06 schreef Freshthinking het volgende:
Zeker niet op tijd je formulier opgestuurd![]()
Ja, maar ze krijgen ook een bubbele premie aan de zorgverzekering te betalenquote:Op vrijdag 23 december 2005 07:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
Dus partners krijgen meer dan een allenstaande?
Ik heb het zelf ruim op tijd ingestuurd maar ook nog niks gehad...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:06 schreef Freshthinking het volgende:
nieuw voor mij; then again, ik heb nog niks ontvangen en wel tijdig ingestuurdquote:Op woensdag 21 december 2005 12:47 schreef Vipers het volgende:
quote:Op woensdag 21 december 2005 12:20 schreef IntroV het volgende:
Laat je tieten nog eens zien
Ook postbank en niks binnen !!!!quote:Op woensdag 21 december 2005 12:27 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ook postbank en heb het wel binnen![]()
Deze reactie word vast verwijderd... Maar kan je alvast een url geven waar je ze dan ner pleurt?quote:Op woensdag 21 december 2005 12:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Niet voordat ik mijn zorgtoeslag binnen heb. Homo.
Ruim voor de 1 november die op papier stond.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:06 schreef Freshthinking het volgende:
Kreeg vandaag een brief dat het een voorschot betreft, uiterlijk 1 april (whehehe) laten ze me weten hoeveel exact ik zou moeten krijgen en of ik het uberhaupt wel recht op hebt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:07 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb het schriftelijk ingedient na 1 november, ik zie net dat ik het geld al heb gekregen, heb het niet gemerkt. MAAR de zorgtoeslag is wel verdomd weinig! Ik betaalde voor januari 57 euro. nu is het 118 euro, ik krijg 34 euro, nou joepie! en de overige 27 euro dangvd! Huurtoeslag is 4 euro meer geworden dan huursubsidie voor december.
30-12-2005 GIRO 12345678 BELASTINGDIENST
MAAND JAN. NR. 1234567890
HUURTOESLAG 2006 *SolidasRock*
BELASTINGDIENST GVS UITBETALING.
36,00 EUR
30-12-2005 GIRO 12345678 BELASTINGDIENST
MAAND JAN. NR. 1234567890
ZORGTOESLAG 2006 *SolidasRock*
34,00 EUR
ik krijg maar 34 p maand en verdien geen zakquote:Op donderdag 22 december 2005 12:49 schreef Wriker het volgende:
Maar de volle 97 euro krijg je inderdaad alleen als je heel weinig verdient. Mensen die dus hier heel blij gaan roepen "Jippie ik krijg 97 euro", zijn dus eigenlijk een beetje krom bezig. Je kan beter "blij" zijn als je weinig toeslag krijgt, want dat betekent dat je goed verdient.
Ik vraag me af of die maximum van jou alleen voor zorgtoeslag geldt? Dus als men ook huurtoeslag erbij krijgt kom je misschien op 97 uit? (of zo)quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef Hanneke1983 het volgende:
hoe kan iemand nou 97 euro zorgtoeslang krijgen????
een alleenstaande kan max 400 zorgtoeslang krijgen p jaar dus iets van 34 per maand!! hoe komen jullie op 97????
die ¤ 97 (of ¤ 96,25 volgens proefberekening) per maand is het maximum voor iemand met toeslagpartner oftewel ¤ 97 voor 2 personenquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:16 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die maximum van jou alleen voor zorgtoeslag geldt? Dus als men ook huurtoeslag erbij krijgt kom je misschien op 97 uit? (of zo)
edit: Ah laat maar zitten, ik begrijp er zelf ook amper iets van, ik had juist begrepen dat je er niet op achteruit zou gaan, dus dat zou betekenen dat elk euro bovenop je oude premie vergoed zou worden door de zorgtoeslag?
Oke maar 97 gedeelt door 2 (pakt ff telraampje erbij) is dus 48.5 euro. Waarom krijgt een alleenstaande minder dan 2 personen afzonderlijk?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:32 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
die ¤ 97 (of ¤ 96,25 volgens proefberekening) per maand is het maximum voor iemand met toeslagpartner oftewel ¤ 97 voor 2 personen
ja dat dacht ik al maar krijgt de toeslangpartner dan ook dat bedrag?? nee toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:32 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
die ¤ 97 (of ¤ 96,25 volgens proefberekening) per maand is het maximum voor iemand met toeslagpartner oftewel ¤ 97 voor 2 personen
ja idd ja!!quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Oke maar 97 gedeelt door 2 (pakt ff telraampje erbij) is dus 48.5 euro. Waarom krijgt een alleenstaande minder dan 2 personen afzonderlijk?![]()
Hoezo krijg jij 55??quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:17 schreef Chav het volgende:
Ik krijg ¤ 55,- en ben student![]()
Ga erop vooruit (niet te geloven he!)
Misschien één of meerdere huisgenoten als partner aangegeven?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:59 schreef Jvvianen het volgende:
[..]
Hoezo krijg jij 55??
Ben ook student maar denk dat ik 36 krijg per maand...
Ik ga morgen ook maar bellen als het dan nog niet gefixt is... kan het wel lijen maar gaat om het principe
ho ho dat gaat zomaar niet...quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Misschien één of meerdere huisgenoten als partner aangegeven?
Dan krijgen jullie dus samen 55 euro hè, je moet dat samen delen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef Chav het volgende:
Heb idd een toeslagpartner, denk dat het daardoor komt maar weet `t niet zeker.
Dan ben je zeker * alleenstaand * ? Dat kan een reden zijn dan wordt je door de belastingen sowieso graag geplukt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:26 schreef FoXje het volgende:
Wat doet iedereen voor werk dan dat jullie die toeslag krijgen? Ik werk 4 dagen per week en krijg gvd nix (nee, dit is geen verkapt ik heb een dikke baan topic, want die heb ik niet)
Nee, heb vrouw+kindquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan ben je zeker * alleenstaand * ? Dat kan een reden zijn dan wordt je door de belastingen sowieso graag geplukt.
Ik kan het juist niet lijen, en alles is meegenomen om wat beter rond te kunnen komen momenteel..quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:59 schreef Jvvianen het volgende:
[..]
Hoezo krijg jij 55??
Ben ook student maar denk dat ik 36 krijg per maand...
Ik ga morgen ook maar bellen als het dan nog niet gefixt is... kan het wel lijen maar gaat om het principe
Ik ookquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:46 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb het ook eindelijk binnen.
Dan verdienen jij en je vrouw samen meer dan 40.000 euro denk ik, want anders heb je dus wel recht op zorgtoeslag.quote:
Ik stel voor dat zou jou helemaal niks meer geven, wat een instelling.quote:
33 euro meer of minder lig ik inderdaad niet wakker vanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:09 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik stel voor dat zou jou helemaal niks meer geven, wat een instelling.
Voel je jezelf daar te goed voor of.. ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:10 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
33 euro meer of minder lig ik inderdaad niet wakker van![]()
Ik heb vandaag (eindelijk!) precies hetzelfde binnen gekregen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:24 schreef Jvvianen het volgende:
Nou hehe, eindelijk, het is binnen:
33 zorgtoeslag
125 huurtoeslag
Gek is dat, mn huursubsidie was 127 euri... maja het zal allemaal wel, ben blij dat ik iets heb. Wanneer komt de volgende storting ??
Dan mag je het mij schenken! Ik kan het goed gebruiken!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:10 schreef romancrovatto het volgende:
[..]
33 euro meer of minder lig ik inderdaad niet wakker van![]()
Die heb ik ook binnenquote:
wij krijgen 97euro voor ons SAMEN.. krijg je echtniet allebei.. moet je gewoon delenquote:Op woensdag 4 januari 2006 07:50 schreef RamirezBlanco het volgende:
zie dat sommige mensen e95 krijgen???? beetje vreemd, omdat de maximum zorgtoeslag e34 per maand is per hoofd zonder kinderen.
wij ookquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:17 schreef FlashingMoments het volgende:
[..]
wij krijgen 97euro voor ons SAMEN.. krijg je echtniet allebei.. moet je gewoon delen
in je 1tje kun je nooit meer dan 34 ofzo krijgen
Gemakkelijk he, klagen!quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:07 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb het schriftelijk ingedient na 1 november, ik zie net dat ik het geld al heb gekregen, heb het niet gemerkt. MAAR de zorgtoeslag is wel verdomd weinig! Ik betaalde voor januari 57 euro. nu is het 118 euro, ik krijg 34 euro, nou joepie! en de overige 27 euro dangvd!
Uhm jawel hoor.... Ik krijg 68 Euro en mijn vrienden krijgt 94 euro per maand... We hebben elkaar als toeslag partners opgegeven en we hebben zelfs een tweede brief in moeten vullen voor de belasting dienst....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:17 schreef FlashingMoments het volgende:
[..]
wij krijgen 97euro voor ons SAMEN.. krijg je echtniet allebei.. moet je gewoon delen
in je 1tje kun je nooit meer dan 34 ofzo krijgen
Ik zie je post nu pas, en oke, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Gemakkelijk he, klagen!
De toename van de premie wordt op drie manieren gecompenseerd, niet alleen door die zorgtoeslag; je krijgt ook nog een no-claim van 255 die -voorzover ongebruikt- volgend jaar als korting wordt gegeven op je jaarpremie, en ten derde door een stijging van je nettoloon door de verlaging van het werkgeversdeel in de zorgkosten.
jullie vormen een gezamenlijk huishouden (dragen zorg voor elkaar) én staan ingeschreven op hetzelfde adres, en zijn allen 18+ ?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 07:13 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Uhm jawel hoor.... Ik krijg 68 Euro en mijn vrienden krijgt 94 euro per maand... We hebben elkaar als toeslag partners opgegeven en we hebben zelfs een tweede brief in moeten vullen voor de belasting dienst....
En we krijgen ook 158 euro huurtoeslag per maand tot en met eind van dit jaar
Dat zag ik ook ja! Ik zal Ergernissen, TT 316, nog ff mailen!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 07:52 schreef Het_hupt het volgende:
lol gisteren bij de uitleg over de zorgverzekering in het programma radar hadden ze een paar voorbeelden![]()
Eem tandarts wordt nu als tandarDs geschreven![]()
overde 6,5 procent die je werkgever voor je betaalt moet je overigens wel belasting betalen...dat kan oplopen tot 900 euro per jaar...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Gemakkelijk he, klagen!
De toename van de premie wordt op drie manieren gecompenseerd, niet alleen door die zorgtoeslag; je krijgt ook nog een no-claim van 255 die -voorzover ongebruikt- volgend jaar als korting wordt gegeven op je jaarpremie, en ten derde door een stijging van je nettoloon door de verlaging van het werkgeversdeel in de zorgkosten.
Ja, wij vormen een gezamelijk huishouden, we staan allebei ingeschreven op hetzelfde adres en we zijn allebei 18+ (22 en 21)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 07:42 schreef milagro het volgende:
[..]
jullie vormen een gezamenlijk huishouden (dragen zorg voor elkaar) én staan ingeschreven op hetzelfde adres, en zijn allen 18+ ?
<knip>
wie is mijn toeslagpartner?
nou dan heb je er beide recht op, die toeslag > 34 euro.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:50 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Ja, wij vormen een gezamelijk huishouden, we staan allebei ingeschreven op hetzelfde adres en we zijn allebei 18+ (22 en 21)
We zijn ook allebei geen student meer... hebben allebei een Full Time baan
je bent 18+ toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:59 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom ik 33 euro krijg.
Ik werk geeneens.
Niet? wat doe je dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:59 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom ik 33 euro krijg.
Ik werk geeneens.
Vaag hoor, ben ook student en krijg maar 34. Ik heb niet hoeven aan te geven of ik thuiswonend ben of uitwonend dus dat lijkt me niet te kloppen. Tevens zullen er geen tot weinig studenten zijn die meer dan 17.500 euro verdienen per jaar dus zal elke student het maximum krijgen aangezien het ook niet inkomensafhankelijk van je ouders is.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:47 schreef Vipers het volgende:
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 07:13 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Uhm jawel hoor.... Ik krijg 68 Euro en mijn vrienden krijgt 94 euro per maand... We hebben elkaar als toeslag partners opgegeven en we hebben zelfs een tweede brief in moeten vullen voor de belasting dienst....
En we krijgen ook 158 euro huurtoeslag per maand tot en met eind van dit jaar
Lijkt me heeeel sterk. Het maximum aan zorgtoeslag wat je kan krijgen is 1155 per jaar, daar zitten jullie dan vet boven. Weet je zeker dat hier geen Kinderopvangtoeslag bijzit, of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:50 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Ja, wij vormen een gezamelijk huishouden, we staan allebei ingeschreven op hetzelfde adres en we zijn allebei 18+ (22 en 21)
We zijn ook allebei geen student meer... hebben allebei een Full Time baan
Ten onrechte verzonden vragenbrievenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 07:13 schreef Webcrowler het volgende:
...en we hebben zelfs een tweede brief in moeten vullen voor de belasting dienst....
Nee, kids hebben we niet dus kinderopvangtoeslag zit daar niet bij en ook niets anders. Formulieren hebben we laten invullen door onze boekhouder en we hebben het zelf ook nagerekend aan de hand van de brieven die we hebben gekregen. De bedragen klopte precies.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:35 schreef Wriker het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me heeeel sterk. Het maximum aan zorgtoeslag wat je kan krijgen is 1155 per jaar, daar zitten jullie dan vet boven. Weet je zeker dat hier geen Kinderopvangtoeslag bijzit, of iets dergelijks?
Hebben jullie het formulier wel goed ingevuld? Je moet wel bar weinig verdienen wil je met allebei een baan zóveel zorgtoeslag krijgen!
en hoe zit dat dan voor mensen met een uitkering?? dat stijgt niet hoorquote:en ten derde door een stijging van je nettoloon door de verlaging van het werkgeversdeel in de zorgkosten.
gaat moeilijk he, als je chronisch ziek bentquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:18 schreef MREn het volgende:
Ga dan werken!
Hint; Je zit op fokquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:13 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
gaat moeilijk he, als je chronisch ziek bent
je moet niet zo gauw oordelen![]()
Goh ja dat klopt... Onvolwassen & ongeïnteresseerd gedrag is hier standaard.. Wat doe ik hier nogquote:
Ik oordeel niet snel.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:13 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
gaat moeilijk he, als je chronisch ziek bent
je moet niet zo gauw oordelen![]()
Je kan toch de min in aanstellerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:41 schreef Woutey het volgende:
wanneer wordt dat geld nou gestort. vorige maand had ik het al, en ik sta op dit moment 0,00 euro saldo. GVD!
Het is om je premie van te betalen, niet voor andere dingenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:41 schreef Woutey het volgende:
wanneer wordt dat geld nou gestort. vorige maand had ik het al, en ik sta op dit moment 0,00 euro saldo. GVD!
dan ben je niet op de hoogte van het leven van zieke mensenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:03 schreef MREn het volgende:
Ik vrees toch dat er erg veel mensen erg gelukkig worden van thuis zitten en geld vangen. en dan natuurlijk kankeren over hoe slecht alles gaat.
Ik zeg toch niet 'iedereen'?quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
dan ben je niet op de hoogte van het leven van zieke mensen
je word al járen niet meer "zomaar" gedeeltelijk of volledig afgekeurd. dus mensen die gedeeltelijk of volledig zijn afgekeurd hebben dus wel (zware) berperkingen. maar het gebeurt ook dat mensen goed worden gekeurd ookal zijn ze wel gedeeltelijk of volledig arbeidsongeschikt. dit heeft dan weer te maken met bezuinigingen, want hoe minder wao'ers, hoe minder geld daarvoor voor hoeft uitgetrokken. en dat is echt belachelijk, geld boven mens. cijfertjes zeggen dus geen zak. en vergeet niet: niemand is gelukkig met (gedeeltelijke) beperkingen. iedereen wil doen wat hij/zij zin in heeft en dat kan gewoonweg niet als je ziek bent.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:40 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet 'iedereen'?
Er zitten 1 miljoen WAO'ers thuis en ik mag terplekke kapot vallen als niet minstens 70% daarvan enig werk kan verrichten, en zerker 250.000 daarvan zijn 100% arbeidsgeschikt.
Gelukkig worden dat soort lamstralen er met de nieuwe keuringen prima uitgefilterd.
Ze doen het ook expres natuurlijk bij de belastingdienstquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:57 schreef Aventura het volgende:
Belachelijk hoe dit soort instellingen met toeslagen omgaan. Want juist de mensen die op dit soort toeslagen recht hebben, zijn niet zo draagkrachtig en kunnen geen klappen opvangen. Daar wordt toch nog te weinig over nagedacht daar.
Dat zeg ik niet, maar het is vrij debiel om eerst te besluiten om mensen elke maand 60-80 euro afhandig te maken, diegenen die het niet kunnen opbrengen een toeslag toe te kennen, en dit vervolgens uit te besteden aan een instantie die het juist in de periode dec-jan-feb enorm druk heeft.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze doen het ook expres natuurlijk bij de belastingdienst![]()
Och, ik vind een achterstand van 10.000 op de 2 miljoen nog niet zo erg eigenlijk, het zou miv januari allemaal goed moeten komen. Degenen die in december niets kregen, krijgen in januari dubbel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:00 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het is vrij debiel om eerst te besluiten om mensen elke maand 60-80 euro afhandig te maken, diegenen die het niet kunnen opbrengen een toeslag toe te kennen, en dit vervolgens uit te besteden aan een instantie die het juist in de periode dec-jan-feb enorm druk heeft.
In welke zin? Dat er wel eens iets kwijt raakt, of dat info ter beschikking komt aan instanties die daar niets mee moeten?quote:Verder heb ik ook de indruk dat men bij de BD niet altijd even zorgvuldig met de gegevens van mensen omgaat.
Vind ik niet, juist de mensen die zulke extra's nodig hebben, hebben dat niet voor niets nodig. Dit zijn de mensen die elke maand maar net aan rondkomen. Zelf voel ik er niks van als ik maanden achtereen 35 euro o.i.d. misloop, maar dat is helaas bij velen toch anders. En het wordt al helemaal lastig als de huurtoeslag e.d. ook niet tijdig wordt bepaald en gestort. Helaas komt dit vaak allemaal in dezelfde periode, nl. januari, aan de orde. Ook nog eens vlak na de feestdagen die ook duur zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, ik vind een achterstand van 10.000 op de 2 miljoen nog niet zo erg eigenlijk, het zou miv januari allemaal goed moeten komen. Degenen die in december niets kregen, krijgen in januari dubbel.
En ik denk ook dat veel mensen het aan zichzelf te wijten hebben door het niet optijd invullen en insturen van de aanvraag.
Bovendien getuigt het van weinig financieel inzicht als je niet een maandje even die 50 euro extra op kan hoesten. Ik vind nog altijd dat arm zijn vaak een kwestie is van wanbeheer en verkeerde prioriteiten stellen.
Nee dat klopt, maar ik lees nu alleen al op Fok over 4 mensen dat de BD tegen hen zei dat ze hun aanvraag waren 'vergeten'. Dat is toch geen excuus?quote:In welke zin? Dat er wel eens iets kwijt raakt, of dat info ter beschikking komt aan instanties die daar niets mee moeten?
Iets kwijt raken kan je denk ik nooit voorkomen met 25 miljoen 'klanten'.
En hoe overbruggen die 10.000 mensen dat? Ik heb liever maandelijks een vast bedrag, dan in 1 keer een bedrag achteraf. Heb jij enig idee hoe moeilijk het is voor mensen die verrekt krap zitten en die weten dat ze geld krijgen, er een lange poos op moeten wachten?quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, ik vind een achterstand van 10.000 op de 2 miljoen nog niet zo erg eigenlijk, het zou miv januari allemaal goed moeten komen. Degenen die in december niets kregen, krijgen in januari dubbel.
Als mensen het niet op tijd invullen en opsturen, moeten ze inderdaad ook niet gaan zeuren. Echter in mijn geval was het ruimschoots vóór 1 november opgestuurd, en heb ik tot op heden nog geen rooie cent ontvangenquote:En ik denk ook dat veel mensen het aan zichzelf te wijten hebben door het niet optijd invullen en insturen van de aanvraag.
Ik zeg het niet graag en ben d'r ook niet trots op, maar ik zit dus in de schuldhulpverlening. En weet je hoe het komt dat ik daarin zit? Omdat ik 7 (!!) maanden moest wachten op een uitkering. Hoe overbrug je die tijd? Rekeningen moeten toch ook betaald worden? Juist door instanties die hun werk niet goed doen of langs elkaar heen werken ben ik in de schuldhulpverlening gekomen. En nee... Werken kon ik niet.quote:Bovendien getuigt het van weinig financieel inzicht als je niet een maandje even die 50 euro extra op kan hoesten. Ik vind nog altijd dat arm zijn vaak een kwestie is van wanbeheer en verkeerde prioriteiten stellen.
Ben ik met je eens, maar het is wel heel toevallig dat juist de mensen die het al zo krap hebben, daarvan het 'slachtoffer' zijn. Mensen die het wel even kunnen missen, die hoor je ook niet. Het zijn juist de mensen zoals ik die d'r niets aan kunnen doen hierover gaan klagen. En terecht.quote:In welke zin? Dat er wel eens iets kwijt raakt, of dat info ter beschikking komt aan instanties die daar niets mee moeten?
Iets kwijt raken kan je denk ik nooit voorkomen met 25 miljoen 'klanten'.
Uiteraard, maar er wordt nu beloofd dat met de betaling in januari alles goed zal komen. Een maandje 200 extra rood kost je even wat rente, maar is niet onoverkomenlijk denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:30 schreef Xebber het volgende:
[..]
En hoe overbruggen die 10.000 mensen dat? Ik heb liever maandelijks een vast bedrag, dan in 1 keer een bedrag achteraf. Heb jij enig idee hoe moeilijk het is voor mensen die verrekt krap zitten en die weten dat ze geld krijgen, er een lange poos op moeten wachten?
Dat het lastig kan zijn snap ik wel, maar op zich vind ik een acherstand van 10.000 op 1,5 a 2 miljoen aanvragen nog wel meevallen. En natuurlijk zitten er altijd gevallen tussen voor wie een paar tientjes in de maand te veel is om te missen, maar met een beetje extra rood staan kan dat toch wel even? Ik heb ook een gat-in-hand periode gehad waarin ik over mn kredietlimiet ging, maar alle vaste lasten worden toch wel afgeschreven, dus dat is het probleem niet zo. Het is pas erg als je na uitbetaling salaris/uitkering nog steeds over je kredietmaximum zit waardoor je niet kunt pinnen.quote:Als mensen het niet op tijd invullen en opsturen, moeten ze inderdaad ook niet gaan zeuren. Echter in mijn geval was het ruimschoots vóór 1 november opgestuurd, en heb ik tot op heden nog geen rooie cent ontvangen
Maar is het niet zo dat als je die aanvraag op tijd in dient en dat de verwerking er van zo lang duurt, je alsnog die uiterking met terugwerkende kracht krijgt? Dat is nml. wel de normale procedure.quote:Ik zeg het niet graag en ben d'r ook niet trots op, maar ik zit dus in de schuldhulpverlening. En weet je hoe het komt dat ik daarin zit? Omdat ik 7 (!!) maanden moest wachten op een uitkering. Hoe overbrug je die tijd? Rekeningen moeten toch ook betaald worden? Juist door instanties die hun werk niet goed doen of langs elkaar heen werken ben ik in de schuldhulpverlening gekomen. En nee... Werken kon ik niet.
Zo toevallig is dat niet natuurlijk. Van die 10.000 gevallen zal er een flink deel zijn voor wie die toeslagen van 'levensbelang' zijn, en een deel voor wie het allemaal niet zo veel uit maakt als het een maandje later komt.quote:Ben ik met je eens, maar het is wel heel toevallig dat juist de mensen die het al zo krap hebben, daarvan het 'slachtoffer' zijn. Mensen die het wel even kunnen missen, die hoor je ook niet. Het zijn juist de mensen zoals ik die d'r niets aan kunnen doen hierover gaan klagen. En terecht.
Zoals ik al zei: ik zit in de schuldhulpverlening. Ik mag van de rechter geen nieuwe schulden maken en/of rood staan. Doe je dit wel, kan de rechter beslissen mij uit de schuldhulpverlening te zetten, wat automatisch ook inhoud dat je binnen 2 dagen al je schuldeisers aan je deur hebt. Met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:41 schreef MREn het volgende:
Uiteraard, maar er wordt nu beloofd dat met de betaling in januari alles goed zal komen. Een maandje 200 extra rood kost je even wat rente, maar is niet onoverkomenlijk denk ik.
Statistisch gezien is het inderdaad niet veel en zoals ik hierboven al zei is rood staan geen optie voor mij. En wat moet je dan?quote:Dat het lastig kan zijn snap ik wel, maar op zich vind ik een acherstand van 10.000 op 1,5 a 2 miljoen aanvragen nog wel meevallen. En natuurlijk zitten er altijd gevallen tussen voor wie een paar tientjes in de maand te veel is om te missen, maar met een beetje extra rood staan kan dat toch wel even? Ik heb ook een gat-in-hand periode gehad waarin ik over mn kredietlimiet ging, maar alle vaste lasten worden toch wel afgeschreven, dus dat is het probleem niet zo. Het is pas erg als je na uitbetaling salaris/uitkering nog steeds over je kredietmaximum zit waardoor je niet kunt pinnen.
Uiteraard heb ik de uitkering met terugwerkende kracht gekregen. Maar waar denk je dat dat geld heen ging? Juist! Naar de schuldeisers. Je wilt niet weten wat voor extra kosten ze maken om vooral hun geld te krijgen. Ik heb dus met terugwerkende kracht geen donder gehad aan dat geld. Overigens zat ik toen net in de schuldhulpverlening.quote:Maar is het niet zo dat als je die aanvraag op tijd in dient en dat de verwerking er van zo lang duurt, je alsnog die uiterking met terugwerkende kracht krijgt? Dat is nml. wel de normale procedure.
(echter is dit wel de reden waarom ik voor ongeveer een halfjaar aan geld achter de hand hou mocht ik om wat voor reden dan ook niet kunnen werken)
Dat bedoel ik.quote:Zo toevallig is dat niet natuurlijk. Van die 10.000 gevallen zal er een flink deel zijn voor wie die toeslagen van 'levensbelang' zijn, en een deel voor wie het allemaal niet zo veel uit maakt als het een maandje later komt.
Er waren instellingen genoeg die die groep eventueel konden helpen met het invullen van die formulieren. Dat ze daar dan geen gebruik van maken, tja... Overigens was dat formulier voor mij zo simpel als het vinden van mijn linkerbroekzak.quote:Juist degenen die die formulieren niet zo snappen, of die de mogelijkheid tot toeslag niet begrijpen of wat dan ook, zijn juist ook de mensen die het op de arbeidsmarkt moeilijk hebben, in die zin worden zij dus dubbel getroffen. Degenen die wel een aardige financiele reserve opgebouwd hebben, zullen over het algemeen ook juist die personen zijn die zo'n toeslagformulier binnen een minuut klaar en op de bus hebben, uiteraard met toeslagpartner-constructie omdat die mensen in zien dat je met 2 samen meer krijgt dat met 2 man apart.
Je krijgt zelfs een keer 32 euroquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
MAAND FEB. NR. -knip-
ZORGTOESLAG 2006 (HEEMSKERK )
APELDOORN CBA
¤33,00,-
IK zou Gvd ¤34,00 krijgen!![]()
![]()
Ik heb bij mijn bank ervoor getekend dat ik niet in het rood kan staan. Wrm doe jij dat dan niet ook? Zeker nu rood staan voor jou best "gevaarlijk" is...quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:54 schreef Xebber het volgende:
Ik mag van de rechter geen nieuwe schulden maken en/of rood staan.
Net gebelt waar het bleef, was op tijd aangevraagt en in behandeling maar ergens was het stop gezet.. de behandeling dan.. maar hoe wat en waarom wist meneer de belastingdienst verteller niet. Ergens in februari krijg ik bericht..quote:Op woensdag 21 december 2005 12:19 schreef ijsmeis het volgende:
Mijn broers hebben het al binnen, een hoop fok!kers hebben het al binnen.
Maar wie weer niet. Ja ik dus.
Ik heb toch zeker geen geld zat, dus hieeeer met die euro's.
Daar heb ik ook wel voor gezorgd. Maar op is op, en rekeningen gaan dan wel door. Zeker nu huur en ziektekostenverzekering hoger zijn, gaat het alleen maar moeilijker worden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:20 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn bank ervoor getekend dat ik niet in het rood kan staan. Wrm doe jij dat dan niet ook? Zeker nu rood staan voor jou best "gevaarlijk" is...
Je kan maar maximaal 1 afschrijving onder rood komen. maar ok, dan zijn de andere rekeningen niet betaald en ziet de rechter je opnieuw als wanbetaler, beetje vicieuze cirkel dus. Kop op, je bent niet de enige die het moeilijker heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:43 schreef Xebber het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel voor gezorgd. Maar op is op, en rekeningen gaan dan wel door. Zeker nu huur en ziektekostenverzekering hoger zijn, gaat het alleen maar moeilijker worden.
Ik heb het even weg gehaald voor de zekerheidquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:22 schreef SolidasRock het volgende:
@Dark Angelus en IJsmeis, is het wel zo slim die nr openlijk te laten? Ik weet niet of daar misbruik van gemaakt kan worden? Zeker nu zijn overige gegevens in profiel staan ingevuld...
kquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:57 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb het even weg gehaald voor de zekerheid!
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:23 schreef RvdLinden het volgende:
krijg ik het ook nog als ik het vandaag op de post doe?
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:25 schreef Xebber het volgende:!!
Als je d'r recht op hebt wel ja, maar niet meer voor 1 januari!.
1 januari 2006 bedoel ik dan he!quote:
Dat is zeker waar maar ik ken een heleboel moeders die in de WAO zitten terwijl ze zonder WAO en beperkingen ook thuis zouden blijven voor hun kinderen, ook niet zouden gaan werken. Voor hen is het een 'extra' inkomen. En die zouden ze er wel uit moeten knikkeren. Ik ken er eentje die inderdaad uit de WAO gegooid is en zij leven nu dus gewoon van 1 inkomen ipv 2.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:21 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
je word al járen niet meer "zomaar" gedeeltelijk of volledig afgekeurd. dus mensen die gedeeltelijk of volledig zijn afgekeurd hebben dus wel (zware) berperkingen. maar het gebeurt ook dat mensen goed worden gekeurd ookal zijn ze wel gedeeltelijk of volledig arbeidsongeschikt. dit heeft dan weer te maken met bezuinigingen, want hoe minder wao'ers, hoe minder geld daarvoor voor hoeft uitgetrokken. en dat is echt belachelijk, geld boven mens. cijfertjes zeggen dus geen zak. en vergeet niet: niemand is gelukkig met (gedeeltelijke) beperkingen. iedereen wil doen wat hij/zij zin in heeft en dat kan gewoonweg niet als je ziek bent.
Je snapt zelf toch ook wel dat je een beetje laat bent met het indienen? Maar ga het vandaag eens opsturen zodat je aanvraag in behandeling kan genomen worden iig...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:52 schreef RvdLinden het volgende:
HUH!!!
dat staat daar toch hoor! "Vanaf 1 januari 2006 krijgt u een tegemoetkoming ........."
ik ben belazerd!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |